Ei kyllä on intohimoista tekemistä. Kurri suunnittelee 5v jatkoja.
Viisvuotissuunnitelma on kyllä sinänsä hyvä termi tähän. Kyllähän tosta tulee vähän Stalinin suunnitelmat mieleen, tähtäin ihan vitun korkealle ja vain valehtelemalla ja rikoksin ihmiskuntaa vastaan tavoitteisiin voidaan päästä tällä tekemisellä. Meillä tosin ei holodomor ja vankileiristö ole kikkavalikoimassa, samoin vastustajan takoessa kiekkoa meitä useammin verkkoon ei tilastojen vääristelyllä ottelusarjoja voiteta.
Fakta on, että tuolla on ja on ollut ties mitä voittanutta jätkää vaikka kuinka. Maailmanmestareita, SM-kultaa vieneitä, AHL-pystiä ja ties mitä. Silmämääräisesti reilu puolet tosta jengistä on päättänyt kauden kultajuhliin jossain aikuisten sarjassa tai vakavasti otettavasta (kyllä, MM-kisat lasken tähän) turnauksesta. Homman ei pitäisi siis jäädä kiinni siitä, että joukkue ei uskaltaisi voittaa tai tietäisi mitä voittaminen vaatii. Paperilla joukkueessa on toki pieniä puutteita, mutta paperilla ton jengin pitäisi uskottavasti pystyä haastamaan sarjan isoimmat. Pelaajat ovat sen verran sitoutuneita Jokereihin, että tekevät Nellin tavoin pitkiä jatkoja vaikka muualta saisi aivan varmasti enemmän pesetaa ja vähemmän veroja.
En muista oliko nyt Ässien osiossa vai missä ketju, jossa tyyliin mietittiin veisikö edes Crosby joukkuetta mestaruuteen. Tällä hetkellä samaa voisi kysyä Jokereista, toki päivittäen Crosbyn tilalle vaikka McDavidin. Toi meno näyttää tällä hetkellä siltä, että ongelmat ovat rosteria syvemmällä. Mä ymmärtäisin vielä R1 exitin jos joukkue vaikuttaisi esimerkiksi tyystin väsyneeltä, mutta kun väsymyksen lisäksi toi näyttää haluttomalta.
Kun itse lasken 1+1, niin saan 2. Rosteria enemmän vika on jossain muualla. Vaikka meillä olisi Lehtonen viivassa ja ykkösen keskellä ylikylän äijä, niin sen ei pitäisi vaikuttaa muun rosterin haluun pelata, uhrautua ja voittaa. Mitä jää jäljelle? Valmennus. Jos Marjamäki ei saa tuota laumaa tämän paremmin valmistettua peleihin ja suorittamaan pelien aikana, ensimmäisen vaihdettavan miehen pitää olla Marjamäki. Mä sanoisin, että Marjamäellä on tasan yksi ottelu aikaa näyttää kyntensä. Ja se yksi ei riitä vielä jatkoon, vaan sanelee sen, onko hänellä edellytyksiä edes jatkaa. Kolmas munaton esitys putkeen, niin sen jälkeen pitäisi miettiä uutta ukkoa tilalle vaikka game seveniin jollain ihmeellä päädyttäisiin ja se voitettaisiin.