Mun mielestä laukauksen laatua ei voi tarkistaa pistepörssistä. Maalien määrään vaikuttaa esimerkiksi joukkueen ja pelaajan pelityylit, YV:n rakenne ja yleinen laatu ja ihan vaan sattuma. Mielestäni myös Sklenickalla ja Frimanilla on hyvät kudit. Kummankaan varaan en joukkueen maalintekoa laskisi, mutta ei niitä laukauksia muffinsseiksikaan voi kutsua.Ensimmäisen kappaleen osalta. Leskinen 27 matsia, säännöllinen yv-aika, 2 maalia. Jos sinusta hänellä on hyvä laukaus niin agree to disagree. Se että kerran kaudessa osut sweet spotiin lämärillä ei tarkoita hyvää laukausta.
Tämä on selvä. Minä olen eri mieltä, mutta nämä on aika nyanssieroja. Kukaan O'Neillia huonompi pelaaja ei tee niin suurta eroa yksittäisissä peleissä, että kannattaisi hirveän paljon ottaa tulevaisuudesta lainaa heidät saadakseen. Jokerit on nyt voittanut pelejä ilman useampaa top-6 hyökkääjää ja Severstal ottanut pisteitä 19 matsista putkeen vaikken osaa nimetä joukkueesta ainuttakaan pelaajaa. Pelitapa ja joukkueen sitoutuminen on niitä tekijöitä joilla altavastaajat voivat mestaruuksia ryöstää. Kilpavarustelussa hävitään anyway, vaikka toki laadukkaampi materiaali aina auttaa.All-in tarkoittaa sitä että itse panostaisin hiukan myös ensi kauden kustannuksella tähän kauteen. En yli panostaisi mutta yhden kovan hyökkääjän yrittäisin saada sisään. Jokerit on nyt 7 kautta taapertanut vailla tulosta. Joka kausi puhutaan GCupista Jokereiden suulla tavoitteena. Siksi panostaisin extraa varsinkin kun ollaan runkosarjassa noin hyvässä tilanteessa.
Ihan tämän palstan viihtyvyyden takia en halua nähdä skenaariota jossa tänne roudataan isolla riskillä joku tähtipelaaja, ei siltikään voiteta mestaruutta ja pelataan ensi kausi normaalia heikommalla rosterilla. En usko että ymmärrystä löytyisi ihan hirveän pitkään. Yksinkertaistettuna esimerkkinä valitsen mielummin tilanteen jossa mestaruustodennäköyisyydet ovat joka kausi lähtökohtaisesti 7%, kuin sellaisen jossa joka toinen vuosi vedetään 10% todennäköisyydellä ja joka toinen nippanappa play-off tason nipulla.