Mielenkiinnolla odotan ensi kautta, joukkueesta löytyy paljon hyviä aihioita. Jos nämä uudet try-out jätkät onnistuvat, on kyseessä selvästi liigan paras materiaali. Itse näkisin seuraavanlaiset ketjut parhaimpana vaihtoehtona:
Irving
Kilpeläinen
Korpisalo
Kousa - Väänänen
Karalahti-Eronen
Dehner-Niemi
Lindbohm-Lindell
Masto???
Hardt-DeSimone-Moses
Lahti-Teräväinen-Antti
Ruutu-Hahl-Rita
Mäki-Julle-Ben-Amor
Lamberg-Salminen-Hännikäinen
Maalivahtipeli näyttää Irvingin hankinnan jälkeen erinomaiselta. Uskon Irvingin onnistuvan vähintäänkin kelvollisesti, mutta jos homma ei toimi, voidaan kaverille kumminkin näyttää ovea. Tällaista luksusta naapurilla ei ole. Yksin en luottaisi Kilpeläiseen tai Irvingiin, mutta ajatus kaksikosta tandemina hykerryttää.
Pakisto on meidän ylivoimaisesti suurin vahvuus tulevalla kaudella. En itse osaa sanoa tuosta juuri minkäänlaista heikkoa kohtaa. Erityisesti pidän meidän pakkin kätisyyksiä loistavina Meillä on kaksi oikealta ampuvaa taitonsa todistanutta viivamiestä, jotka molemmat tuovat hykerryttäviä mahdollisuuksia erityisesti YV:lle. Meillä on lihasta a'la Ossi, Jere, AJ ja Lindbohm, sekä taitoa a'la Ertsi, Kousa ja Dehner. Jeren hankinnasta voi olla muuten mitä mieltä hyvänsä (itseänikin kirpaisi), mutta puhtaasti pelillisessä mielessä äijä oli juuri sitä mitä kaivattiinkin. Nyt pakistomme on huikea yhdistelmä kovuutta, taitoa ja kätisyyksiä, varmasti ylivoimaisesti paras koko liigassa.
Hyökkäyksessä laituriosasto näyttää erittäin hyvältä, keskikaistan tilanne taas tuskin kaipaa yhtään lisävalaisua kenellekkään. Itse uskon, että Teuvo olisi jo vihdoin täyttämään ainakin kakkossentterin saappaat. Ehjä ja rauhallinen kesä varmasti auttavat asiaa, kun ei ole tarvinnut ravata kaikissa mahdollisissa draftiin liittyvissä kissanristiäisissä. Kolmos ja nelosketjut näyttävät todella hyviltä, varsinkin kun tuo Riksan luokkaantuminen ei sittenkään ollut niin paha kuin aluksi pelättiin. Hyökkäykseen hankittiin oikealla tavalla santapaperia Lahden ja vanhemman Tyrväisen muodossa, joten näkisin, että taito ja kovuus ovat nyt paremmassa tasapainossa kuin viime keväänä. Keväällä hyökkäyspeli oli usein karmeaa näpertelyä, nyt meininki on varmasti erilaista, kunhan jätkät saavat European trophyssä koneet käyntiin. Kriittisimpänä tekijänä tulevalle kaudelle näen herra DeSimonen, jonka onnistumisesta riippuu paljon. Jos mies floppaa, räjähtää sentteriongelma käsiin. Parhaassa tapauksessa DeSimone ja Teuvo pystyvät täyttämään ykkös- ja kakkossentterin roolit, joka taas tarkoittaisi erittäin hyää kevättä ajatellen. Ainakin DeSimone on kuulemma miellyttävän luistelutaitoinen, joten mistään "coreylockesta" tuskin onneksi on kuitenkaan kysymys.
Oli DeSimonen tulevaisuus Jokereissa millainen tahansa, olisi kuitenkin vielä yhden sentterin hankinta paikallaan. Itse toivoin monikäyttöistä Nokelaista, mutta juna meni jo. Teukan tai DeSimonen loukkaannuttua kakkossentterin paikalla stunttaisi Julle, jonka eväät eivät rooliin millään tavalla riitä, kuten viime kaudella nähtiin. Joten vielä yksi edes keskitasoinen sentteri kehiin, niin voidaan sanoa sijojen 1-2 olevan realismia väkisinkin.