Hyvin harva 18-vuotias pystyy näyttämään kädelliseltä ensimmäisissä liigapeleissään. Tämä siis sillä oletuksella että perustat näkemyksesi Henritiuksen kädettömyytestä häneltä näkemiisi liigapeleihin. A-junnuissa viime kaudella Henritius teki 36 peliin 48 pistettä, joten nähdäkseni Henritiuksella on potentiaalia olla kärkikenttien pelaaja tulevaisuudessa.
Jos Saku Salminen on kaikkien ollessa terveenä nelosen keskellä, niin kyllä se mielestäni on melkoinen riski. Karmii ajatus että jos/kun joku ylempien ketjujen senttereistä loukkaantuu, Salminen on kolmosen keskellä.
Jokerikannattajien luulisi kuluvien parin kauden aikana oppineen että loukkaantumisista johtuen ns. vitosketjun pelaajat saavat kauden aikana runsaasti pelejä alle liigassa. Jokereiden 12 eniten otteluita tililleen saanutta hyökkääjää pelasivat tällä kaudella yhteensä 583 ottelua, mikä tarkoittaa että muille hyökkääjille jäi pelattavaksi 137 peliä. Toki tällä kaudella loukkaantumisia oli poikkeuksellisen paljon, mutta nuoret hyökkääjät saavat näyttää osaamistaan ihan riittävästi vaikka eivät mahtuisikaan parhaaseen kokoonpanoon.
Lyhyesti, nelosketjun oikean laiturin tontti voi olla vapaa junnuille (Lamberg, Salminen, Hännikäinen) vallattavaksi, mutta ei mielellään enempää kiintiöpaikkoja.
A-junnu pelit on aika eriasia kuin sm-liiga. Voi hyvin tehdä junnuissa pisteitä, mutta ne ei suoraan siirry aikuisten peleihin. Salminen ja Lamberg pelasi loistavasti ennen loukkaantumisiaan. Loukkaantumisien jälkeen jätkät ole vielä päässyt samalle tasolle, mutta eiköhän kavereista kuulla ensikaudella. Itse ainakin toivon niin. Olen nimenomaan sanonut että kiintiöpaikkoja ei ole vaan kaikki pitää ansaita. Jokatapauksessa kausi on pitkä uskon ja luotan että Lämsä osaa hommansa ja antaa pojille peliaikaa jos homma ei toimi niin sitten mietitään muuta. Silti jos junnuille ei anna peliaikaa ja mahdollisuuksia erirooleissa, niin hankalaa tulee tulevaisuudessa. Sanon vielä kerran peliaikaa junnuille, mutta ei hinnalla millä hyvänsä. Junnuja pitää käyttää hallitusti. Kuten myös olen todennut ekassa junnuihin koskevassa viestissä, että loukkaantumisia tulee varmasti jolloin tulee myös junnuille mahdollisuuksia breikata jopa ylemmissä kentissä. Ja totesin myös terve kilpailu joukkueen sisällä tekee hyvää. Silloin ei kukaan pysty olemaan "vapaamatkustaja" vaan paikka pitää ansaita.
Sanon vielä loppuun että minä en pelauttaisi väkisin ketään jos homma ei toimi, mutta silti yhteen-kahteen virheeseen ei saa antaa vaikuttaa liikaa kyllä ne virheet vaan välillä kannattaa ottaa jotta pelaaja voi oikeasti kehittyä huippupelaajaksi.