Älkääs nyt mättäkö Daespoo ja gredu! Vittu! Koska Blues-fani ei kuitenkaan tappele niin usein kuin HIFK-fani :) vitsivitsivitsi
Mä vielä väännän rautalangasta, mitä ajan takaa ja tähän ei liity minkään joukkueen dissausta. Ainoastaan se, että näen eroja joukkueiden välillä koskien oikeastaan kaikkea; fanikulttuuria, pelityyliä, miehistöjen kasaamista etc. Etteks te nyt tahvanaiset tajua, että kun Jatkoajan keskustelu menee näin hatusta vedetyin esimerkein:
HIFK-fani: -Kyllä meillä on aina ollut tärkeää saada tietty esiin tietty pelityyli ja sen tietävät ja tunnustavat kaikki Suomen jääkiekossa mukana olevat. Jo pk-seudun junnutoiminnassa näkyy ero; tietyt pelaajatyypit menevät HIFKiin, tietyt Jokereihin.
Jokerifanien (+muutaman muun vastaus): -Ei oo totta, meillä ollaan ihan samanlaisia pelityylin suhteen, meilläkin on ollut kovuutta ja toi on vain teidän luuloa. Sen sijaan meillä on aina osattu tarjota taitoa ja mieleenjääviä yksilöitä siltä alueelta; on Teemua, Ottoa, Lehtosta jne...
HIFK-fani: Ei oo totta, meilläkin on aina osattu tarjota taitoa, on Calounia ja kumppaneita ja muita ja sitäpaitsi Blues kuitenkin on ihan HMV
Blues-fani: Haistakaa vittu, ootte molemmat ihan yhtä HMV, oon ollut matseissa desibelimittarien kanssa, ei mitään eroa missään.
Ja samat joka joukkueesta...
Kun lukee näitä, tulee mieleen, että paskaaks tässä mitään jengiä itse kukin diggaamaan, kun paitoja vaihtamalla (siis joukkueet keskenään) ei kukaan huomaisi mitään eroa? Vai huomaisiko sittenkään? Entä katsomoissa? Koettakaa edes sen verran nähdä vaivaa faneilun lomassa, että vaikka Hockeysta tai muualta (Veikkaaja, urheilulehti jne) ajoittain seuraatte, mitä ne, jotka oikeasti jotain tekevät, puhuvat lajista ja seura- ynnä kulttuurieroista. Ihme pakkokloonaamista.
Olen edelleen sitä mieltä, että HIFK- ja Ässä-fanit ovat tappelu / taklauskeskeisempiä kuin muiden joukkueiden fanit ja siten hieman enemmän kartalla näistä asioista. Hyvässä ja huonossa, enimmäkseen hyvässä. Se on kuulunut kuvioihin aina. bozikin teorian siitä, että muissakin halleissa annetaan vastustajalle rispektiä uskon mielelläni todeksi, kun joskus jossain ensimmäistä kertaa tällaista näen. Tampereella näkee sen sijaan tällaista; kun olin katsomassa Ilves-HIFK -matsia keväällä, minkä HIFK voitti, hurrasivat katsomon Tappara-fanit HIFKille.
Se, että oman seuran mies nähdään aina joidenkin lasien läpi voittajaksi, ei taas vastaavasti ole omasta mielestäni vain HIFK-fanien vika / yksinoikeus. Lukekaa matsiketjuja, HIFK-fanit kommentoivat herkästi laidasta laitaan ottelussa tapahtuneita kontakteja ylipäätään. On aivan tavallista, että jonkun toisen joukkueen fanit jättävät tämän osion kokonaan pois. Jos haluaa kaivaa kuin piru raamattua esimerkiksi jokerifanien kirjoituksia oman jengin tappion jälkeen, niin yhtä suurella varmuudella uskallan sanoa, että jokerifanit löytävät HIFK-faneja enemmän syitä muualta kuin vastustajan paremmuudesta; on loukkaantumisia, ottelusumaa, huonoa tuomarointia jne. Jos HIFK selittelee tappelut aina voitoksi, niin Jokerit selittelee otteluhäviöt aina voitoksi. Kuulostaako yleistykseltä? Koettakaa kestää, se on oma fiilikseni aiheesta aivan kuten teidän fiiliksenne on tietynlainen HIFKin selittelytarpeesta tappeluiden suhteen. Ei savua ilman tulta? Ja poikkeuksiakin löytyy. Tällä palstalla on kuitenkin aika vähän loogista jengiä, jota voin sanoa arvostavani sen suhteen, että mielipide ei muutu, vaikka joku pelaaja vaihtaakin seuraa. Samat tappelijat, jotka olivat ennen loistavia, ovat nyt pellejä ja sama päinvastoin. Nimiä en viitsi mainita, mutta joidenkin nickien fyysisyyteen liittyvä kirjoittelu tiettyjen pelaajien suhteen on muuttunut mielenkiintoisella tavalla. Heh. Kukin tyylillään.
Tappeluvoittajan näkeminen ei edellytä muuta kuin asioiden seuraamista ja sen virheen unohtamista, että NHL:ssä nähtäisiin tappeluiden voittajat jotenkin selvemmin kuin liigassa. Ne ovat sielläkin usein tasaisia, tämä ei koske Vopat / Kankaanperää siis.
edit: cobol, en löytänyt punaista lankaa viestistäsi. Oletko siis todellakin 100% sitä mieltä, että Jokerit = HIFK = Jokerit eli ei ole mitään eroa hallien kulttuurilla/asiantuntemuksella koskien esimerkiksi fyysisyyttä kentällä? Luulin, että pidät itsekin siitä, että joukkueet ovat erilaisia? Samoin fanit? En ymmärrä, vittu kun oon tyhmä.