Viestin lähetti Panzerfaust
Nyt Jokerit muistuttaa kuitenkin kultatepsiä ja näillä todellakin mennään. Joku toinen kausi taas jollain toisella tyylillä. Kelpaa mulle...Niin, itse matsia en nähnyt, mutta epäilemättä olisi paikanpäällä vituttanut turpasaunan katsominen, oli tanssipari ennakkoon kuinka epätasainen tahansa. Ja runkosarjapelin ollessa kyseessä, ehkä vitututs olisi voinut jopa ylittää voiton riemun.
Hatunnosto sinne. Sellaista einaria ei löydykään varsinkaan pe-illan ottelussa, joka a) ei reagoisi mitenkään kentällä tapahtuvaan vanhanajan nyrkkimättöön, sillä tutkimuksieni mukaan 80% katsojista nousee seisomaan tuolloin. Loput 20% ovat homoja, sillä kunnon lepakotkin diggaavat nyrkkeilystä b) ei pitäisi tuossa matsissa omansa puolta ja d) suhtauisi voittoon / tappioon juuri silloin "hällä väliä" -pohjalta. Jos se ei tunnu missään, että oman seuran sälli voittaa / häviää tappelun, niin tuntuuko sitten sekään, kun oman seuran sälli tekee maalin? Menetiedä. Se, että vituttaa, ei tarkoita sitä, etteikö voisi todistaa tapahtunutta. Mun viestihistoriasta voi huoletta kaivaa Stolkin voittonoteeraukset, Halkidis lähinnä nauratti tuossa ottelussa. Kyllä mua silti vitutti että kreikanmies lähti takki auki ja sai opetuksen.
Fyysisyyskeskustelu netissä on sinänsä edelleenkin samaa osastoa kuin jos hylkeet keskustelisivat siitä, että mikä lintu lentää parhaiten. HIFK ei ole keksinyt taklaavaa/fyysistä peliä ja yhtä vähän Jursinov tai Summanen on keksinyt puolustavaa ajokoirakiekkoa. He vain soveltavat / käyttävät näitä elementtejä hienosti. Tarkkaan ottaen Mozartkaan ei keksinyt sävelasteikkoa, mutta osasi käyttää sitä musiikkihistorian parhaimmin (IMHO). Uskon, että HIFK ei ole koskaan rymistellyt eikä rymistele nytkään, kun kuulen pelaajien, agenttien (Bill Zito esimerkiksi) ja valmentajien toteavan tuon. Nyt näin ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan. Tiettyjen joukkueiden peruslinjat ja pelaajaliikenteen kannalta erityisesti se, miten joukkue on menestynyt vaikkapa NHL / AHL -pelaajien tuottamisessa, ovat isoja ja määrääviä tekijöitä katsomoiden ulkopuolelta löytyviltä markkinoilta. HIFK:lla on maine joukkueena, joka sarjamenestyksestä huolimatta pelaa joka suhteessa pohjoisamerikkalaiseen tapaan ja on siten hyvä seura sellaiselle prospektille, joka sinnepäin haluaa. Tämä maine on jaksanut seurata HIFKiä valmentajasta riippumatta ja eivät nuo amerikansignaajat paljon perusta suomalaisen (fani)median jorinoista. Kaiken kaikkiaan suuntaus, mihin Jet Ace viittaa; kaikki pelaajat ovat pian samasta puusta veistettyjä, on perseestä ja kaiken lisäksi siinä onkin jo paljon perää. Vrt. Suomen kiekkomaajoukkuetta pahimpiin kilpailijoihinsa, mistä löytyvät häikäisevimmät yksilöt? Se, että seuratkin olisivat samasta puusta veistettyjä ei edelleenkään pidä paikkaansa tämän saitin latistavista kirjoituksista/näkemyksistä huolimatta. Puhun siis peruslinjasta, en niinkään yksittäisistä kirjoittajista. Jos Suomen koko jääkiekkotietämys asuisi täällä, en missään tapauksessa kävisi yhdessäkään ottelussa, sillä JA:n keskustelupuolen mukaan kaikki seurat ovat yhtä fyysisiä, yhtä taitavia, yhtä hyviä junnukouluttajia, yhtä kovia yleisömagneetteja ja yhtä kovia kahvaamaan/tappelemaan/filmaamaan ja varmaan runkkaamaankin. Kävisitkö itse katsomassa ja lyömässä vetoa, jos 13 kloonattua laboratoriorottaa juoksisi ympyrää? No, onneksi Veikkauskaan ei pidä kaikkea samanlaisena ja jaksaa pitää jääkiekon listoillaan, sillä oikeassa kloonisarjassahan kertoimet menisivät 1-1-1 jokaiseen otteluun.
Jatkoajan keskustelupuoli on nasta paikka, mutta ei missään tapauksessa lähelläkään oikeaa jääkiekkomaailmaa; pelaajia ja muita duunareita. Pahoittelen, jos tätä ei ole tilaisuutta todeta, mutta jos on, niin suosittelen. Pelaajat eivät lue keskustelupuolta tukka pystyssä itkien, valmentajat eivät todellakaan blokkaa ketjuja ja kokoonpanoja täältä. Hakisitko itse oman työsi kannalta ratkaisevaa taustatietoa nimettömien, omasta duunistasi katsoen amatöörien nettikeskustelupalstalta? Hakisitko rahoituseksperttinä tai sijoittajana tai markkinointiguruna liidejä ja prospekteja imaginäärisen Talousjorinaa.com julkaisun keskustelupalstalta vai olisitko enemmän omillasi reaalimaailmassa kollegoiden ja tekijöiden kanssa? Pitäisitkö Fazerin johtajana missään arvossa Talousjorinaa.comin nimimerkki Munavirtuoosin näkemystä siitä, että Fazerin sininen on ollut ihan kupla koko ajan vai katselisitko mieluummin toteutuneita reaalimaailman näyttöjä tästä?
Niinpä. Pitäisikö avata vapaaseen ketju "Kalat keskustelevat katiskoista"
edit: Tarkensin P-faustin lainausta