Jokerit-Blues su 25.9.2005

  • 21 743
  • 172

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
cobol kirjoitti:
Itse otin kantaa asiaan ainoastaan sillä perusteella, minkä tv-kuvan nähneenä voi ottaa. Siitä ei näkynyt ainakaan minun telkkarissani Peltosen sen paremmin kuin Valtosenkaan historiadataa vuosien varrelta. Jätin siis sen analysoinnin tyystin pois ja kirjoitin vain siitä, mitä tv-kuvasta kävi selville. Ainakin näytetystä kulmasta asia meni kuten kirjoitin. Se on sitten toinen asia, olisiko taklaus näyttänyt joltain muulta jostain muusta kulmasta nähtynä.

Katoin urheiluruudusta sen tilanteen ja en kyllä ymmärrä miten saatte Peltosen syntipukiksi. En usko, että Peltonen vapaaehtoisesti haluaisi edes kääntää selkänsä, varsinkin kun näkee, että kaveri tulee todella kovaa. En ymmärrä motiivia siinä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tommy kirjoitti:
Hah, katsotaan vaikka videolta se (kun et matsissa kuitenkaan ollut) tilanne ensiksi ennen kuin aletaan puhumaan selän kääntämisestä. Ja katsotaan vaikka molempien pelaajien historiat; Peltosen selänkääntelyt tai Valtosen mauttomat selkä/laitataklaukset. Niinpä niin.

Heh heh, minä en taida olla ainut joka katsoi pelle-peltosen kääntäneen selkänsä ennen Tomekin taklausta, vai? Ja minä näin tuon ihan hallilla ja vieläpä uudelleen TV:stäkin. Sinä et tainnut nähdä kummassakaan? Te espoolaiset ette oikein meinaa millään löytää tietänne Helsinkiin saatikka Hartwall Areenalle. Ehkä äiti ei päästä teitä niin kauas suureen ja vaaralliseen maailmaan, vai?

Ja mitähän merkitystä Valtosen historialla tai pelle-peltosen historialla on tähän taklaukseen? Se kun ei tuota selänkääntämistä, teatraalista konttaamista ja ihmeparantumista muuta miksikään. Tomekin ainut väärä teko oli että lähti taklaamaan kun luuli että hänellä olisi jääkiekkoilija vastassa, valitettavasti siellä olikin joku pellehermanni päässyt vahingossa jäälle ja tulos oli nähdyn kaltainen. Olisi lajin kannalta hyvä että noissa selänkääntämis tilanteissa sattuisi hieman enemmän, sillä ne eivät todellakaan kuulu lajiin nimeltä jääkiekko.

jupster kirjoitti:
Katoin urheiluruudusta sen tilanteen ja en kyllä ymmärrä miten saatte Peltosen syntipukiksi. En usko, että Peltonen vapaaehtoisesti haluaisi edes kääntää selkänsä, varsinkin kun näkee, että kaveri tulee todella kovaa. En ymmärrä motiivia siinä.

Motiivina on kalastaa vastustajan pelaajalle ulosajo, pelle-peltonen teki niin ja sai haluamansa tuloksen kun pelle-levonen lähti mukaan tuohon showhun. peltonen näkyy olevan samanlainen rotta kuin mikko rautee.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ei pidä yksinkertaisesti paikkaansa. Peltonen ei kääntänyt selkäänsä kenellekään. Itse asiassa Peltonen ei ollut edes täysin selin tilanteessa. Hänellä oli kiekko ja katse oli lähinnä ilmeisesti siinä kiekossa. Ihmetyttää aika lailla, että joku voi väittää Peltosen "kalastaneen" tilanteen kääntämällä selkänsä. Ei tosiaan ainakaan itselle tulisi mieleen kääntää selkää kun pommi on tulossa ja lentää sen takia pää edellä laitaan. Kalastin jäähyn, halvaannuin. Kyllä kannatti. Miettikää nyt vähän mitä sanotte. Ei kukaan tee niin.

Mitä väliä sillä muuten on pelaako seuraavassa vaihdossa vaiko vielä jopa samassa vaihdossa? Pitääkö taklattavan kuolla ennen kuin on OIKEIN antaa pelirangaistus? Pelkästä seurauksestako rangaistukset tulevat? Eli aivan sama vaikka tulet koko kentän vauhdilla selkään kunhan ei tapahdu mitään? Se on ainoa kriteeri? Jos pelaaja ei loukkaannu --->ei jäähyä. Niinkö? Peltonen ei nähdäkseni tehnyt mitään väärin. Kyllä varmaan kestää hetki keräillä kamoja tuollaisen niitin jälkeen. Sitten penkille vetämään henkeä ja jos ei mitään ole rikki mennyt niin miksei takaisin kehiin? Mitä olisi pitänyt tehdä? Spurtata äkkiä ylös ja pahoitella, ettei nähnyt taklausta ja myöntää vielä että perkele käänsin selän, koska halusin halvaantua.

Valtoselle tuollainen blackout ei todellakaan ollut ensimmäinen. Oliko Asko Rantanenkin ainoa syyllinen kuusi vuotta sitten?
 

rancid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Huoh!

Mun mielipide on kylmästi se, että joka ikiselle liigatuomarille ja omiaan paapoville faneille pitäisi näyttää noin 20 kertaa kun Darcy Tucker vetää Sami Kapasen kylmäksi. Tuliko jäähy? ei. Tässä Suomen mikki hiiri liigassa Tucker olisi varmasti saanut vuoden pelikiellon ja muukkosen tekemän rektaalitarkastuksen kaupan päälle ...Mulle ei ollut pelin voittajalla mitään väliä, mutta sylettämään pisti se Valtosen ulosajo, varsinkin sen jälkeen, kun tämä kuolemaa tehnyt sankari palasi oitis jäälle. Jääkiekko on miesten peli ja miehet eivät itke, ellei oikeasti satu.ja jos oikeasti sattuu, ei olla jäällä seuraavassa vaihdossa. tää on niin tätä!
 

Number 11

Jäsen
Uskomatonta paskaa kyllä täälläkin pari jokerikannattajaa suoltaa. Peltonen pitäisi ilmeisesti jääkiekon halventamisesta johtuen saada ulos liigasta? Tomek pitäisi samalla logiikalla saada ulos koko Suomesta ja lähettää jonnekin Valko-Venäjälle, syy: täysi piittaamattomuus vastustajan terveydestä.

Olen siitä samaa mieltä, ettei Valtosen taklaus ollut törkein mahdollinen ja 2+10 olisi hyvin riittänyt. Lopettakaa silti nämä väitökset siitä, että Peltosta ei elämä kiinnosta ja mielellään lentelee pää edellä laitaan. Kyseisessä taklauksessa olisi voinut sattua pahemminkin ja aivan varmasti pää oli hetken sekaisin törmäyksen jälkeen. En mitenkään kykene tulkitsemaan tätä hetken huilausta jään pinnassa filmaamisena. Levonen teki tämän 5+20 päätöksensä sen perusteella miltä tilanne ensisilmäykseltä vaikutti ja passitti Tomekin suihkuun. Nyt ei onneksi pahemmin sattunut ja Peltonen pystyi peliä jatkamaan.

Jos jollakin on antaa jotain esimerkkitapauksia aiemmlta kausilta, joissa Peltonen olisi selkeästi filmannut niin niitä voisi tähän ketjuun laittaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Cannibal kirjoitti:
Itse asiassa Peltonen ei ollut edes täysin selin tilanteessa. Hänellä oli kiekko ja katse oli lähinnä ilmeisesti siinä kiekossa.

Juuri näin. Siis tv-kuvan perusteella. Valtonen veti varomattomasti, mutta enemmän kylkeen. Silti tuli ulosajo selästä taklaamisesta.
 

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
flintstone kirjoitti:
Te espoolaiset ette oikein meinaa millään löytää tietänne Helsinkiin saatikka Hartwall Areenalle. Ehkä äiti ei päästä teitä niin kauas suureen ja vaaralliseen maailmaan, vai?


Kyllähän sinne löytää ja äidiltä oli lupa ja kaikkea, mutta ei kyllä taida viitsiä enää mennä uudestaan tällä kaudella. Lipunmyynti hallilla oli niin surkea vitsi vaihtorahojen loppumisineen ja ammattitaidottomine työntekijöineen, että suosittelen kaikkia ostamaan liput etukäteen. Onneksi sentään Hjallisrahasta on jaffalassa luovuttu. Ja sen kolmen euron hodarin hinta/laatusuhde oli myös siitä heikommasta päästä...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Cannibal kirjoitti:
Ei pidä yksinkertaisesti paikkaansa. Peltonen ei kääntänyt selkäänsä kenellekään. Itse asiassa Peltonen ei ollut edes täysin selin tilanteessa. Hänellä oli kiekko ja katse oli lähinnä ilmeisesti siinä kiekossa. Ihmetyttää aika lailla, että joku voi väittää Peltosen "kalastaneen" tilanteen kääntämällä selkänsä. Ei tosiaan ainakaan itselle tulisi mieleen kääntää selkää kun pommi on tulossa ja lentää sen takia pää edellä laitaan. Kalastin jäähyn, halvaannuin. Kyllä kannatti. Miettikää nyt vähän mitä sanotte. Ei kukaan tee niin.

Teillä on niiiin uskomattoman vakuuttavat perustelut, eihän kukaan ikinä käännä selkäänsä kuka nyt haluaisi loukkkantua pahoin tuollaisessa. Eihän mikko rautee tällaista ole tehnyt, eihän? Eihän pelle-peltonen siis myöskään näin voinut tehdä, eihän?

Ja historiadata se vasta kertookin että tässä tilanteessa ei niin käynyt.

Omiin silmiin ei kannata uskoa, kyllä historia ja järkisyyt tuon kumoaa.
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
flintstone kirjoitti:
Motiivina on kalastaa vastustajan pelaajalle ulosajo, pelle-peltonen teki niin ja sai haluamansa tuloksen kun pelle-levonen lähti mukaan tuohon showhun. peltonen näkyy olevan samanlainen rotta kuin mikko rautee.


Oikeesti, et voi olla tosissasi! Sillä vauhdilla millä Valtonen tuli, niin ei varmasti kukaan riskeeraa terveyttää jonkin jäähyn takia. Jotain rajaa tolle puusilmäisyydelle!
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
flintstone kirjoitti:
Motiivina on kalastaa vastustajan pelaajalle ulosajo, pelle-peltonen teki niin ja sai haluamansa tuloksen kun pelle-levonen lähti mukaan tuohon showhun. peltonen näkyy olevan samanlainen rotta kuin mikko rautee.

Et ole tästä maailmasta. Kuka vittu nyt vaarantaisi oman henkensä kalastaakseen jollekin ulosajon jääkiekko-ottelussa! VIRTA PÄÄLLE. Ja mistä helvetin ihmeparantumisesta oikein puhut? Eikö ole aika helvetin normaalia, että tuollaisen niitin jälkeen näkee hetken tähtiä? Minkä vitun takia pitäisi heti nousta pystyyn jos ei yksinkertaisesti pysty? Ja miksei samassa ottelussa saisi vielä pelata jos mitään ei mennyt paskaksi?

rancid kirjoitti:
Mun mielipide on kylmästi se, että joka ikiselle liigatuomarille ja omiaan paapoville faneille pitäisi näyttää noin 20 kertaa kun Darcy Tucker vetää Sami Kapasen kylmäksi. Tuliko jäähy? ei. Tässä Suomen mikki hiiri liigassa Tucker olisi varmasti saanut vuoden pelikiellon ja muukkosen tekemän rektaalitarkastuksen kaupan päälle

Hetkinen...vertaatko nyt Tuckerin niittiä tähän Valtosen "niittiin"? Suosittelen katsomaan parikymmentä kertaa uudestaan sen Tuckerin taklauksen. Eronahan oli VAIN SE, että Tucker taklaa LAIDASSA KIINNI OLEVAA KAPASTA EDESTÄPÄIN. Valtonen taklaa LAIDASTA METRIN IRTI OLEVAA PELTOSTA TAKAAPÄIN.

ONHAN SIINÄ VITTU PIENI ERO. Suurin ero lieneekin kuitenkin siinä, että Tucker osaa taklata. Siinä niitissä ei tosiaan ollut mitään väärää. Valtonenkin voisi ottaa mallia.

Täytyykin ihan tuollaisten puusilmien takia yrittää kaivaa jostain se pätkä, missä tuo Valtosen taklaus näkyy...paikan päällä kyllä olin ja samassa päädyssäkin. Jos näit yhtäläisyyksiä Tuckerin ja Valtosen taklausten välillä, ymmärrän hyvin jos sinä NÄIT Peltosen kääntävän selkänsä...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
jupster kirjoitti:
Oikeesti, et voi olla tosissasi! Sillä vauhdilla millä Valtonen tuli, niin ei varmasti kukaan riskeeraa terveyttää jonkin jäähyn takia. Jotain rajaa tolle puusilmäisyydelle!

Niinpä niin, eihän pelle-peltonen kokenut ihmeparantumistakaan, eikä siis kontannut teatraalisesti jäässä juuri ennen levosen tuomiota. Ja kas kummaa kun Tomekin 5+20 kuulutettiin niin tämä pelle-peltonen ei suinkaan ollutkaan samantien pystyssä ja luistelemassa omaan vaihtoaitioon eikä pelle-peltonen suinkaan palannut heti peliin vaan kaikki tuo oli vain minun omaa mielikuvitustani. Eikä tuota pelle-peltosen selänkääntämistäkään oikeasti näytetty Urheiluruudussa, se oli vain jotain Tomekin historiadataa.

Cannibal kirjoitti:
Et ole tästä maailmasta. Kuka vittu nyt vaarantaisi oman henkensä kalastaakseen jollekin ulosajon jääkiekko-ottelussa!

Kerrotko tuon tosiasian myös mikko rauteelle ja pelle-peltoselle, jooko? Eihän tuota nyt tuon perusteella tietenkään tapahtunut, se oli varmaan vain jotain mielikuvituksen tuotetta joka jotenkin ihmeellisesti myös meni Urheiluruudun tv-kuviin.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
flintstone kirjoitti:
Niinpä niin, eihän pelle-peltonen kokenut ihmeparantumistakaan, eikä siis kontannut teatraalisesti jäässä juuri ennen levosen tuomiota. Ja kas kummaa kun Tomekin 5+20 kuulutettiin niin tämä pelle-peltonen ei suinkaan ollutkaan samantien pystyssä ja luistelemassa omaan vaihtoaitioon eikä pelle-peltonen suinkaan palannut heti peliin vaan kaikki tuo oli vain minun omaa mielikuvitustani. Eikä tuota pelle-peltosen selänkääntämistäkään oikeasti näytetty Urheiluruudussa, se oli vain jotain Tomekin historiadataa.

Onneksi ei käynyt pahemmin eikä Peltonen loukkaantunut. Hetkeksi moisesta tällistä varmasti lähteekin taju. Ei ollut ollenkaa sun mielikuvitusta eikä tässä nyt siitä ole kysekään.
Näkemyseroja varmasti, mutta minä objektiivisena osapuolena näin sen ainakin näin urheiluruudusta.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
cobol kirjoitti:
Juuri näin. Siis tv-kuvan perusteella. Valtonen veti varomattomasti, mutta enemmän kylkeen. Silti tuli ulosajo selästä taklaamisesta.

Joo enemmän ehkä kylkeen kuin selkään...vaikea sanoa tarkkaan. Ei missään nimessä puhtaasti selkään. Enemmän se oli laitataklaus kuin selästä taklaaminen. Käsittääkseni kummatkin kyllä rangaistavia.

Voiko joku linkittää tuon videoklipin tilanteesta niin päästään kaikki tarkastelemaan tuota taklausta ihan kunnolla? Tällä hetkellä Jokeri-fanit nimittäin ovat "omilla silmillään" nähneet, kuinka Peltonen kääntää selkänsä (vaikkei edes ollut selin...mielenkiintoista) ja kukaan muu tätä ei ilmeisesti ole nähnyt. Joukkoilluusio? Salaliitto?
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tiedätkö flintstone...vaikka kuinka rotista puhutaankin Rauteen ja kumppaneiden kohdalla, niin veikkaanpa, että edes Mikko Rautee tai kukaan muukaan ei ole koskaan tietoisesti kääntänyt selkäänsä taklaukselle. Tämän ketjun perusteella alan nimittäin olla sitä mieltä, että taklaavan joukkueen fanit näkevät tasan sen mitä haluavat nähdä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Cannibal kirjoitti:
Joo enemmän ehkä kylkeen kuin selkään...vaikea sanoa tarkkaan. Ei missään nimessä puhtaasti selkään. Enemmän se oli laitataklaus kuin selästä taklaaminen. Käsittääkseni kummatkin kyllä rangaistavia.

Samaa mieltä ja kyllä molemmat ovat rangaistavia. Kuten totesin heti, itse pidän tv-kuvan perusteella Tomekin taklauksta vääränä. Mutta että se olisi ollut jotain törkeintä ikinä yms, se ei mene jakeluun. Siitä kommenttini, joka toki oli sitten värittävä toiseen suuntaan.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
cobol kirjoitti:
Mutta että se olisi ollut jotain törkeintä ikinä yms, se ei mene jakeluun. Siitä kommenttini, joka toki oli sitten värittävä toiseen suuntaan.

Täysin totta. Ei se todellakaan ollutkaan mitään törkeintä ikinä. Ei lähelläkään. Sanoiko joku niin? Saattoi sanoakin, minä en ainakaan. Mutta sen sanoin, että turha ja typerä temppu silti Valtoselta eniten juuri omaa joukkuettaan kohtaan tuossa tilanteessa. Lähinnä vituttaa se, että Peltosesta tehdään syntipukki, vaikkei mies tehnyt mitään väärin.

Nyt muuten tulikin mieleeni, että viimeksi tämä on koettu IFK:ta vastaan viime kaudella, kun Jere (yllätys yllätys) taklasi Kari Kaltoa puhtaasti selkään. Silloinkin Jere oli sankari ja Kalto käänsi selän. Jännä juttu! Muistuuko mieleen yhtään tapausta, jossa itse taklaaja olisi ollut syyllinen?
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tuomion olisi ensinnäkin pitänyt tulla laitataklauksesta, eikä selästätaklaamisesta. Myös 5+20 oli mielestäni vähän liikaa, 2+10 olisi riittänyt (kai laitataklauksesta voi moisen antaa?). Ei se Tomekin temppu nyt aivan niin törkeä ollut, mutta tyhmä ja vaarallinenkin toki. Mielestäni Peltonen kyllä huomasi Tomekin tulevan "sivusilmällä", mutta enpä muista hänen kääntäneen selkäänsä Tomekia päin, varsinkaan, kun se taklaus ei ollut puhtaasti selästä vaan enemmänkin kyljestä. Tome olisi voinut jättää ajelematta ja Peltonen vastaanottaa niitin hieman paremmin. Kuitenkaan en jaksa uskoa siihen, että Peltonen vaarantaisi terveytensä rangaistuksen vuoksi (uskon hänen tietäneen Tomen tulleen kovalla vauhdilla ja myöskin tietäneen olleen irti laidasta). Hyvä, ettei mitään vakavampaa käynyt.

En tajua, mitä iloa saatte pelaajien nimittelemisestä (Rotta-Tomek, pelle-peltonen), mutta kukin tavallaan. Lopetetaankos tämä ja todetaan, että hienoa kun ei pahemmin käynyt?

Olin paikalla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Cannibal kirjoitti:
vaikka kuinka rotista puhutaankin Rauteen ja kumppaneiden kohdalla, niin veikkaanpa, että edes Mikko Rautee tai kukaan muukaan ei ole koskaan tietoisesti kääntänyt selkäänsä taklaukselle. Tämän ketjun perusteella alan nimittäin olla sitä mieltä, että taklaavan joukkueen fanit näkevät tasan sen mitä haluavat nähdä.

Siinä olet oikeassa, että syyllinen ja syytön menevät Jatkoajassa pitkälti faniuden mukaan. Sellaista se on ainakin ilman kunnon linkkiä tapahtumaan.

Mutta siinä olet kyllä väärässä, että kukaan ei koskaan tietoisesti kääntäisi selkäänsä taklaukselle. Tästä asiasta on puhunut useampikin pelaaja ja useampi valmentaja - myös he, jotka eivät ihannoi taklauksia. SM-liigassa on valitettavan usein tilanteita, joissa selkä käännetään taklaukselle. Sanoisin, että ainakin kerran per ottelu.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Gepardi kirjoitti:
Tuomion olisi ensinnäkin pitänyt tulla laitataklauksesta, eikä selästätaklaamisesta. Myös 5+20 oli mielestäni vähän liikaa, 2+10 olisi riittänyt (kai laitataklauksesta voi moisen antaa?).
Itse asiassa ei voi, jos sääntökirjaa osaan oikein lukea. Sen verran olisi Tomekilta pitänyt pelisilmää löytyä, että olisi ottanut Littlen tönimisen vastaan haasteena ja iskenyt rukkaset jäähän. On Kaltiainenkin hyvä maalivahti, mutta...
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
eh kirjoitti:
Itse asiassa ei voi, jos sääntökirjaa osaan oikein lukea. Sen verran olisi Tomekilta pitänyt pelisilmää löytyä, että olisi ottanut Littlen tönimisen vastaan haasteena ja iskenyt rukkaset jäähän. On Kaltiainenkin hyvä maalivahti, mutta...

Selvä. Mikäs on sitten se "pienempi" vaihtoehto 5+20 jälkeen jos tilanteena on laitataklaus?
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Gepardi kirjoitti:
Selvä. Mikäs on sitten se "pienempi" vaihtoehto 5+20 jälkeen jos tilanteena on laitataklaus?
2, 5+PRK tai OR tuomarin harkinnan mukaan. Jos taklattava loukkaantuu OR ainoa vaihtoehto. Sama pätee muuten tuota pienintä rangaistusta lukuunottamatta myös selästätaklaamiseen. Ilmeisesti siis Peltonen kuitenkin osasi kertoa Levoselle mikä päivä on, koska loukkaantumistapauksessa OR olisi ollut ainoa mahdollinen tuomio.
 

rancid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Cannibal kirjoitti:
Hetkinen...vertaatko nyt Tuckerin niittiä tähän Valtosen "niittiin"? Suosittelen katsomaan parikymmentä kertaa uudestaan sen Tuckerin taklauksen. Eronahan oli VAIN SE, että Tucker taklaa LAIDASSA KIINNI OLEVAA KAPASTA EDESTÄPÄIN. Valtonen taklaa LAIDASTA METRIN IRTI OLEVAA PELTOSTA TAKAAPÄIN.

ONHAN SIINÄ VITTU PIENI ERO. Suurin ero lieneekin kuitenkin siinä, että Tucker osaa taklata. Siinä niitissä ei tosiaan ollut mitään väärää. Valtonenkin voisi ottaa mallia.

Niin se vain kirpaisee...erikoinen käsitys selästä taklaamisesta sulla. Alan ymmärtää yhä paremmiin, miksi HIFK:n kannattajia välillä ihmetyttää...Etsi mulle ihmeessä se pätkä, missä peltonen on tuossa tilanteessa täysin selin...mä toivon ja odotan. Sen kun näen niin nöyrryn tähän settiin...
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
eh kirjoitti:
2, 5+PRK tai OR tuomarin harkinnan mukaan. Jos taklattava loukkaantuu OR ainoa vaihtoehto. Sama pätee muuten tuota pienintä rangaistusta lukuunottamatta myös selästätaklaamiseen. Ilmeisesti siis Peltonen kuitenkin osasi kertoa Levoselle mikä päivä on, koska loukkaantumistapauksessa OR olisi ollut ainoa mahdollinen tuomio.

Sittenhän tuomio meni oikein, koska kakkonen tuosta ehkä vähän liian pieni. Joskin 5+PRK vähän iso, mutta ehkä mieluummin noin päin. Selästätaklaamista tuosta ei kyllä saa mitenkään mielestäni. Mutta olkoon tämä tässä minun osaltani. Kiitokset eh:lle selvityksistä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
eh kirjoitti:
Itse asiassa ei voi, jos sääntökirjaa osaan oikein lukea. Sen verran olisi Tomekilta pitänyt pelisilmää löytyä, että olisi ottanut Littlen tönimisen vastaan haasteena ja iskenyt rukkaset jäähän. On Kaltiainenkin hyvä maalivahti, mutta...

Niin ja kun oli jo kerran itse lentämässä pihalle niin mikä sen parempaa kuin hakea vastustajan maalivahti tappelemalla ulos pelistä. Varsinkin kun Little itse tuli tilanteessa tönimään Valtosta.

Tosin jos Tomek olisi halunnut näyttää espoolaista pelisilmää niin kun Little tuli viereen niin Tomekin olisi kannattanut hypätä teatraalisesti jäänpintaan ja jäädä päätään pidellen kierimään jäähän vaikka mitään ei todellisuudessa olisi käynytkään. Ja Jokereiden huoltaja olisi voinut vielä tuoda paarit jäälle ja muutamat niskatuet ihan vain varmuudeksi olisi otettu mukaan. Ja pelin jälkeen Wade olisi kertonut kuinka Tomek olisi kyllä halunnut vielä palata sairaalan teho-osastolta takaisin peliin mutta se ulosajo esti tuon. Ja Waden mukaan se Tomekin päävamma ei olisi ollut ollenkaan pienten lasten katseltavaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
eh kirjoitti:
2, 5+PRK tai OR tuomarin harkinnan mukaan. Jos taklattava loukkaantuu OR ainoa vaihtoehto. Sama pätee muuten tuota pienintä rangaistusta lukuunottamatta myös selästätaklaamiseen. Ilmeisesti siis Peltonen kuitenkin osasi kertoa Levoselle mikä päivä on, koska loukkaantumistapauksessa OR olisi ollut ainoa mahdollinen tuomio.

Ottamatta kantaa - kun en hallissa ollut - tähän mainittuun tapaukseen, niin sanoisin sääntöjen olevan tässä suhteessa varsin huonot, koska ne antavat likaa tilaa manipuloinnille. Vastustaja saa 2 min laitataklauksesta. Mutta jos vähän kieriskelet ja voivottelet ja muistat sunnuntain olevan tiistai, OR on ainoa vaihtoehto. Tiukassa ottelussa voi tulla liian suuri kiusaus kieriskellä, jotta ainakin 5+PRK saataisiin kaverille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös