Jokerit 2006-2007

  • 1 249 966
  • 4 622
Tila
Viestiketju on suljettu.

RedOne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Dinamo Riga
cobol kirjoitti:
Totta, ehkä on parempi niin. Samalla se tarkoittaa sitä, että muutama teilaamani pelaaja "ei ainakaan ole tulossa" tulee varmasti Jokereihin, koska markkinat ovat nyt mitkä ovat. Lähtijöistä niminä ei voi puhua koska asiasta soittanut pelaaja niin toivoi.

Nyt kun puhutaan että markkinat todellakin on kuivat, ja ovat tainneet olla jo parin kauden/kesän aikana, niin onko realistisesti Jokereihin tulossa yhtään ns. kovan luokan profiili nimeä? Tosin tulemisesta ei varmaan tässä vaiheessa sanoa juuta eikä jaata, mutta sanotaan nyt näin että onko oltu läheisessä kontaktissa ja miltä tilanne näyttää?

Ettei nyt kaikki värväykset ole näitä sm-liigassa loistaneita yhden kauden ihmeitä...=)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
RedOne kirjoitti:
Nyt kun puhutaan että markkinat todellakin on kuivat, ja ovat tainneet olla jo parin kauden/kesän aikana, niin onko realistisesti Jokereihin tulossa yhtään ns. kovan luokan profiili nimeä?

Pitäisi olla tulossa. Sen takia Wade on Pohjois-Amerikassa kahdeksan pelaajan lista mukanaan :) Kyse on minun ymmärtääkseni pelaajista, jotka ovat AHL:stä, mutta pidän itse hyvää AHL-pelaajaa ensi kauden liigassa profiilipelaajana. Paljon huhutut Metro, Peltonen, Rosa yms eivät ainakaan minun tietääkseni ole Jokereissa ensi kaudella.
 

RedOne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Dinamo Riga
cobol kirjoitti:
Pitäisi olla tulossa. Sen takia Wade on Pohjois-Amerikassa kahdeksan pelaajan lista mukanaan :) Kyse on minun ymmärtääkseni pelaajista, jotka ovat AHL:stä, mutta pidän itse hyvää AHL-pelaajaa ensi kauden liigassa profiilipelaajana. Paljon huhutut Metro, Peltonen, Rosa yms eivät ainakaan minun tietääkseni ole Jokereissa ensi kaudella.

Niin...jollain tavalla epäilyttävänä olen itsekkin noista nimistä hehkuttamista pitänyt. Mutta eikös se Metrokin AHL:stä löytynyt, ja voisin kuvitella että sieltä voisi löytyä jotain vastaavaakin...jos scouttausta on nyt jollain tavalla yritetty terävöittää. En toki tarkoita mitään kopiota Metrosta, mutta laatupelaajaa noin yleensä. Näiden Mapletoft/Beduiini/Gööring scouttauksesta kun ei varmaankaan voi oikeen päivänvalolla puhua...=)

Katsotaas mitä H&V juttelee illan Harkimo showssa...Hjallis myös itse kuulemma vieraana...mielenkiintoista.=)
 
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Jokerit
cobol kirjoitti:
Tuossa voi olla tietenkin 1-2 pelaajan heitto eli lähtijöiden määrä on haarukassa 10-16 pelaajaa. Varsinkin hyökkäyspää menee uusiksi, samoin tietysti maalivahdit.

Tuo cobolin puhuma 10-16 nimeä kertoo siitä, että H&M ovat kyllästyneet tämän kauden surffailuun. Pelaajalla pitää olla jokin vastuu palkanmaksajaa kohtaan ja kun puhutaan Jokerien mittasuhteesta palkanmaksajana SM-liigassa, niin vastuun pitäisi olla kovaa luokkaa. Tästä vastuuden ja lojaaliuden suuruudesta kertoo se, että runkosarjassa tuli nyt sija 11. Jos sieltä pukukopista ei sitä johtajuutta löydy, niin on parempi kokeilla jotain muuta. Johtajuuden pitäisi mielestäni lähteä pelaajasta itsestään eikä niin, että pelaajaa pitää johtaa. Ei aina voi pelätä epäonnistuvansa. Henkisellä puolella on erittäin suuri osuus voittamisen mentaliteetissa ja siihen tarvitaan oikea valmentaja saamaan ne pelaajat uskomaan itseensä, jotka eivät muuten pysty siihen. Fyysiset valmiudet ovat eri asia sinänsä ja ilman niitäkään ei pärjää. Eihän joukkuehengen kannalta tälläinen suursiivous auta Jokereita, mutta se voi antaa paremmat valmiudet menestyä tulevaisuudessa kuin tämän kauden joukkueella. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä miten Jokerit olisvat pärjänneet Jortikan alaisuudessa tällä kaudella ja kuinka paljon suuntaa korjaavia liikkeitä olisi tehty. Ennen kaikkea puhun siitä, että kukaan ei voi kehittyä ennen kuin tunnustaa virheensä. Toivon, että H&M ovat oppineet jotain tästä vuodesta.
 

tutzba

Jäsen
Virmanen on aika mies: "ehkä oli alkoholillakin osuutta". Totta helvetissä sillä oli.

Tottahan se puhuu, maalivahdit kusi. Askey pelas välillä todella hyvin, mutta heikkeni sitten melkein heti.
 

RedOne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Dinamo Riga
No joo...kyllähän miehet myönsi että mokia on tehty, mutta se että jotain oikesti oltaisiin tästä jotain opittu ei ole läheskään niin varmaa...

Oikeen särähti korvaan se että "me ollaan tehy päätökset kaikista pelaajista...jne"...Kannattaisikohan päätöksentekoon oikeasti ottaa mukaan joku alan ammattilainen?

Ja lisätään nyt vielä se että jos äijät olisi nyt ihan loppuun asti miettineet niin vastaus siihen IFK fanin kysymykseen olisi voinut olla toinen...tai ainakin toisin muotoiltu.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
RedOne kirjoitti:
Oikeen särähti korvaan se että "me ollaan tehy päätökset kaikista pelaajista...jne"...Kannattaisikohan päätöksentekoon oikeasti ottaa mukaan joku alan ammattilainen?

No siihen suuntaanhan herrat "hieman" vihjasivatkin. Ei niitä oikeasti päteviä äijiäkään kyllä ihan joka oksalla kasva se on selvä joten tuleeko teille uutta verta johtoon/johdon avuksi vai mennäänkö näillä selvinnee aikanaan.
 

RedOne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Dinamo Riga
Neely kirjoitti:
No siihen suuntaanhan herrat "hieman" vihjasivatkin. Ei niitä oikeasti päteviä äijiäkään kyllä ihan joka oksalla kasva se on selvä

NO joo ei toki kasva, mutta meidän resursseilla oikean ihmisen kyllä saisi palkattua. Kyllä se joltain oksalta löytyy. Kun kuitenkin mietitään kuinka paljon rahaa on tuhlattu näin hankintoihin mitkä oltaisiin jo voitu aikoja sitten välttää.
NOh...jälkiviisaus paras viisaus. Katotaan kuin äijien käy. =)
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko tuo Mika Strömberg nyt sitten teille palaamassa? Sopimus loppui Ruotsissa ja mies sanoi että "pelit jatkuu muttei tässä seurassa". Aika paljon mies on loukkaantumisista kärsinyt. Miehen palkkaaminen olisi kyllä viimeinen todistus tyhjistä markkinoista.

1+1=X ?
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
cobol kirjoitti:
Samalla se tarkoittaa sitä, että muutama teilaamani pelaaja "ei ainakaan ole tulossa" tulee varmasti Jokereihin, koska markkinat ovat nyt mitkä ovat.

Eli vahvistat Ville Viitaluoman sopimuksen Jokereihin? Onko Jokereiden tilanne todella noin heikko kun annat ymmärtää? Viime vuosien aikana olet ollut yleensä aika positiivisella kannalla uusien niminen suhteen, mutta nyt viestistäsi paistaa läpi, että et pidä uusia hankintoja arvossaan. Tämä huolestuttaa. Tai sitten tulkitsen viime päivien viestejäsi väärin.

Tokihan tässä varmaan ehtii tehdä vielä muutamia hankintoja, mutta tähän aikaan ymmärtääkseni suurimmat ja nälkäisimmät kalat on jo ongittu.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Cobolin kertomat tylyt vaihtuvuusluvut näyttävät siltä, että nyt punnitaan tosissaan Jokereiden ns. scouttauskykyä.

Mikäli vanhoilla linjoilla mennään on suurin osa(taas) "scoutattu" tyyliin tämän kauden pistepörssi ja lähinnä S/M liigassa.

Itselleni on vuosien varrella jäänyt Jokereiden ulkkis-scouttauksista aika huono kuva. Tällä tarkoitan muiden maiden sarjoista värvättyjä, Suomessa pelaamattomia pelaajia. Ok, joukkoon mahtuu toki mm. Metro & Norton mutta suurin osa on kannuksensa hankkinut jo Suomessa; Otto, Banham, Rosa, Machulda jne.

Waden ammattitaito on todella kovassa testissä, kuten myös Hjalmarin & Masan harkintakyky. Jokereissa on nähty vuosien varrella liikaa näitä maakuntien "tähtiä", jotka ovat flopanneet lähes täysin kun "suur"kaupungin valot ovat häikäisseet ja rooli on pudonnut murto-osaan edellisen joukkueen vastaavasta.

nimim. Pelolla odottaen
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Raibe kirjoitti:
Eli vahvistat Ville Viitaluoman sopimuksen Jokereihin? Onko Jokereiden tilanne todella noin heikko kun annat ymmärtää? Viime vuosien aikana olet ollut yleensä aika positiivisella kannalla uusien niminen suhteen, mutta nyt viestistäsi paistaa läpi, että et pidä uusia hankintoja arvossaan. Tämä huolestuttaa. Tai sitten tulkitsen viime päivien viestejäsi väärin.

Enpä voi vahvistaa kun en oikeasti tiedä Viitaluomasta. Vahvat merkit on olemassa soppariin. Aika monesta muusta tiedän, mutta en siksi voi vahvistaa eli antaa Jokerien tiedottaa ihan itse nimet.

Tuo Gagsin julkaisema lista olisi jotain sellaista, johon mielestäni kannattaisi satsata. Ei tietenkään kaikkiin, mutta siis laatuun. Herrat puhuivat telkkarissa ja haukkuivat itsensä lisäksi osan pelaajista (ei nimiä) ja suoraan varsinkin maalivahdit. Virmanen heitti vielä, että maalivahti on nykyään 75 prosenttia joukkueesta. Luulisi silloin, että varsinkin maalivahti olisi todella erittäin kovan satsauksen arvoinen, koska ilman todella hyvää maalivahtia muu jengi vajoaa. (Itse en tähän 75 prosentin teoriaan usko, tosin). Sellaista ei kuitenkaan ole tulossa ainakaan toistaiseksi, vaan ykkönen on tasoa kohtuullinen. Muutenkaan nämä tiedossani olevat uudet nimet eivät kyllä herätä sellaista fiilistä, että hankinnat olisivat onnistuneet.

Minä kun pidän vertailuna Kärppiä.
 

Sejba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Boston Bruins
Pitäähän se jengi kasata muunkin kuin maalivahdin varaan oli sitten 50 tai 75 %.. Olipa Masalla taas mielipiteitä Soraisessa.... Innolla (peläten) ensi kautta odotellen:)
 

Metropolit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Enpä voi vahvistaa kun en oikeasti tiedä Viitaluomasta. Vahvat merkit on olemassa soppariin. Aika monesta muusta tiedän, mutta en siksi voi vahvistaa eli antaa Jokerien tiedottaa ihan itse nimet.

Vahvat merkit on olemassa soppariin Bluesin kanssa.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Virmanen heitti vielä, että maalivahti on nykyään 75 prosenttia joukkueesta. Luulisi silloin, että varsinkin maalivahti olisi todella erittäin kovan satsauksen arvoinen, koska ilman todella hyvää maalivahtia muu jengi vajoaa. (Itse en tähän 75 prosentin teoriaan usko, tosin). Sellaista ei kuitenkaan ole tulossa ainakaan toistaiseksi, vaan ykkönen on tasoa kohtuullinen. Muutenkaan nämä tiedossani olevat uudet nimet eivät kyllä herätä sellaista fiilistä, että hankinnat olisivat onnistuneet.

Täh?! En jaksa uskoa siihen että Virmanen tekisi taas saman virheen ja hankkisi "toivotaan, toivotaan" -vahvistuksen sinne maalille hyppelemään. Maalivahtiin olisi oikeasti käytettävä vaikka puoli miljoonaa rahaa, jos sillä summalla saadaan takuuvarma, Suomessakin tunnettu, erinomainen maalivahti.

Eli maalivahdin olisi oltava kunnostautunut jossain muuallakin kuin Amerikan alasarjoissa, eli mieluiten Suomessa, Ruotsissa, Sveitsissä, Venäjällä tai NHL:ssä. Ja kunnostautumista ei mitata pelatuissa oteluissa (Passmorehan oli pelannut satakunta ottelua NHL:ssä).
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Huhujen mukaan Lennart Petrell olisi siirtymässä Jokereihin, mahdollisesti Sheddenin mukana. Eikös Petrell ole Jokereissa aikaisemminkin pelannut?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tommy kirjoitti:
Huhujen mukaan Lennart Petrell olisi siirtymässä Jokereihin, mahdollisesti Sheddenin mukana. Eikös Petrell ole Jokereissa aikaisemminkin pelannut?

Ei ole pelannut aiemmin Jokereissa. Petrellin siirtymistä on jo käsitelty muutaman päivän :)
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
cobol kirjoitti:
Ei ole pelannut aiemmin Jokereissa. Petrellin siirtymistä on jo käsitelty muutaman päivän :)

Kyllä jossain juniori-ikäluokassa muistaakseni pelasi Jokereissa. Olisiko C-junnuissa ollut?
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Tommy kirjoitti:
Huhujen mukaan Lennart Petrell olisi siirtymässä Jokereihin, mahdollisesti Sheddenin mukana. Eikös Petrell ole Jokereissa aikaisemminkin pelannut?

Oho! Kiitos Tommy infosta! Loistava kaappaus Jokereilta. Onnea vaan Lennulle sitten Ilmalaan. Tämän täytyy nyt sitten olla selvä tapaus. Outoa....luulin, että Lennu haluaa nimenomaan jatkaa HIFK:ssa ja että sopimus on jo valmis.

Noh, Tommy - Blues - Cobol - Jokerit -tietotoimisto näyttää nyt tietävän asian laidan. Olen pettynyt. Todella pettynyt Lennuun.

Edit: Tommy, onko muista lähtijöistä infoa Esbossa??? Laita tänne vaan jos tiedät kaikki jotka siirtyvät HIFK:sta Jokereihin! Kiitos.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
OK. Itse muistan tulleen KK:sta naapuriin.

Uskon, että muistat oikein. Asian eräältä junnuvuosiensa joukkuekaverilta tarkastettuani: Pelasi pikkujannuna Kissoissa, sieltä IFKiin (jossa kuulemma ekassa matsissa vanhaa seuraansa vastaan taisi tehdä viisi maalia aikanaan).

Harmi sinänsä, että tämäkin nyt sitten näyttää olevan käsitelty asia, että Lennu muiden muassa on ensi kaudella Jokereissa. Hitsinhitsi.
 

Paananen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Selailin joskus viime kesänä vintiltä löytynyttä Jokerien juniorijulkaisua reilun 10 vuoden takaa. Siellä ihan nuorimmissa joukkueissa löytyivät mm Lennart Petrell ja Juha Fagerstedt.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Senior kirjoitti:
Uskon, että muistat oikein. Asian eräältä junnuvuosiensa joukkuekaverilta tarkastettuani: Pelasi pikkujannuna Kissoissa, sieltä IFKiin (jossa kuulemma ekassa matsissa vanhaa seuraansa vastaan taisi tehdä viisi maalia aikanaan).
- Pelasin Kissoissa vuotta vanhempien kanssa ja teki mieli pelata omanikäisten kanssa. Siinä sitten faijan kanssa istuttiin ja mietittiin, että missä jatketaan. Vaikka olin Jokereissakin pelannut, niin kyllä mä aina oon HIFK:sta tykännyt. Helppo valinta se kuitenkin sitten oli, Petrell muistelee.

Jatkoajan haastattelu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös