Jokerit 2006-2007

  • 1 249 675
  • 4 622
Tila
Viestiketju on suljettu.

Illuminatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Taito
cobol kirjoitti:
Itse olen valmentajamme (bozikhan se on!) listasta hieman huolissani. Varsinkin, jos Kuki ja Paka ovat mukana. Liike on muutenkin heikoilla tuolla ryhmällä eikä siitä luvallanne sanoen löydy käsiäkään. Mistä ne maalit ensi kaudella?

Kädet on Santalalla, Virralla, Filppulalla ja "Metrolla". Ja kyllä tosta porukasta vauhtiakin löytyy, jos siihen aletaan panostamaan jo tänä keväänä uuden valmentajan alaisuudessa. Juniorit kuten Uronen ja Koivisto kyllä pärjää vauhdissa. Eivätkä Valtonen ja Virtakaan mitää liiga hitaimpia luistelijoita ole. Tietysti tohon ryhmään voisi lisätä vielä Somervuoren tai vastaavan niin tulisi liikettä lisää. Kuitenkin näen tilanteen sellaisena ettei mihinkään totaalipuhdistukseen ole tarvetta. Ihan hyviä pelimiehiä meillä edelleen on, jos vaan olisi pelisysteemi, jolla pelata.
 

Voppie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Mutta kun nyt tiedän, että edes Sheddenin tulo ei ole varmaa eikä mitkään Vihkot, Salmelaiset, Hauhtoset, Karalahdet yms ole tulossa, tuskin Petrellkaan, niin moisista siirroista totena kirjoittaminen on päätöntä ja IFK:n mustamaalaamista siinä kuin Jokerienkin. Eikös vain?

Näinhän se juurikin on. Molempien leiriin tässä kustaan, kun aletaan totena näistä kirjoittamaan.

Onko muuten aivan poissuljettu ajatus, että Sulander vielä Jokereita edustaisi? Tämän hetkisestä sopimuksesta ei ole mitään tietoa, mutta kyllä kait sekin suht nostalgista olisi, jos Sulo vielä Narreissa pelaisi. Kokenut takuuvarma kakkonen Sulander ainakin olisi, rahkeet ei kyllä taida enää riittää mestaruutta jahtaavan joukkueen ykköseksi.
 

Illuminatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Taito
Juuso Riksman on toivottavasti maalivahti, joka ensi kaudella meidän maalilla nähdään. Vaikka hyviä näyttöjä on alla vasta yksi kausi niin tasaisuutta näyttäisi ainakin löytyvän. Huono maalivahti ei yksinkertaisesti pelaa noin hyvää runkosarjaa tuurilla. Näkisin, että Riksmanista meillä olisi mahdollisuus saada luottomaalivahti moneksi vuodeksi. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että kaikki menisi hyvin ja peli kulkisi kuten tällä kaudella. Olisi nimittäin ideaalitilanne, että joukkueessa olisi kotimainen luottomaalivahti usean vuoden sopimuksella (vrt. Bäckström Kärpissä). Riksman on sopivan ikäinen (28v) eli ei kiinnosta NHL:ssä ja tulee kuitenkin pelaamaan vielä useita vuosia huipputasolla (jos peli kulkee). Toivottavasti huhut pitävät paikkansa ja Riksman meille tulee.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Illuminatus, ajatukseni on se, että Jokereissa on oltava kolme hyvään liikkeeseen ja pelinlukuun pystyvää sekä käsistään taitavaa sentteriä. Muuten ei ole sentteriosasto sitä tasoa, että Kärpät haastettaisiin (esim nyt Viuhkola-Bros-Sahlstedt). Sama pätee pakkeihin. Meillä pitää olla SM-liigan tasolla kolme hyvään liikkeeseen ja pelinlukuun pystyvää sekä käsistään taitavaa pakkia (Kärpät Vallin-Kukkonen-Mikkola).

Mun näkemys on se, että jos sentteriosasto toimii, maalintekijöitä löytyy kauden aikana. Toiseen suuntaan sama ajatus ei toimi (eli maalintekijät kasvattaa senttereitä).

Kun pidän tärkeänä sitä, että nuoria nostetaan oikeasti ja heille annetaan oikeasti mahdollisuus pelata ylempänäkin kuin nelosessa ja viedään heitä ja heidän uraansa täten eteenpäin, kyllä Jokerien pitää luopua noin kolmoskentän tasoisista pelaajista. Niitä meillä on aivan liikaa.

Voppie, Sulander ei pelaa Jokereissa ensi kaudella, mutta ykkönen on kuitenkin suomalainen*

* tämä siis muutoksena siihen aiempaan tilanteeseen kun Askey pelasi loistopelejä. Ei pelannut enää runkosarjan lopussa, vaikka hyvin pelasikin. Askey olisi myös kallis veroineen, joten nyt selvittiin 15 prosentin veroilla ja Jokerien ykkönen on suomalainen maalivahti ensi kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Miten itse kasaisin ensi kauden joukkueen?

1. Päättäisin pelitavan useammaksi vuodeksi eteenpäin
2. Valitsisin pelitapaa noudattavan valmentajaryhmän
3. Pistäisin jokaisen nykyisen pelaajan sopimuksen pöydälle
4. Valitsisin sitten joukosta ne pelaajat, jotka sopivat pelitapaan
5. Hankkisin Suomesta ja maailmalta pelitapaan sopivaa täydennystä
6. Tekisin tietyt reunaehdot valinnoille (kuten kolmen sentterin taito&liike)
6. Hankkisin varman ja hyvän maalivahdin, jolla on näyttöjä oikeasti useammalta kaudelta

ja lopuksi:

7. antaisin loistavasti kannustaneille faneille korvauksena ensi kauden kausarin ilmaiseksi nykyistä kausaria vastaan. He ovat todella ansainneet sen!
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Miten itse kasaisin ensi kauden joukkueen?

1. Päättäisin pelitavan useammaksi vuodeksi eteenpäin
2. Valitsisin pelitapaa noudattavan valmentajaryhmän
3. Pistäisin jokaisen nykyisen pelaajan sopimuksen pöydälle
4. Valitsisin sitten joukosta ne pelaajat, jotka sopivat pelitapaan
5. Hankkisin Suomesta ja maailmalta pelitapaan sopivaa täydennystä
6. Tekisin tietyt reunaehdot valinnoille (kuten kolmen sentterin taito&liike)
6. Hankkisin varman ja hyvän maalivahdin, jolla on näyttöjä oikeasti useammalta kaudelta

ja lopuksi:

7. antaisin loistavasti kannustaneille faneille korvauksena ensi kauden kausarin ilmaiseksi nykyistä kausaria vastaan. He ovat todella ansainneet sen!

8. Hankkisin organisaatioon kaverin, joka tekisi tuon kaiken.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Itse olen valmentajamme (bozikhan se on!) listasta hieman huolissani. Varsinkin, jos Kuki ja Paka ovat mukana.
Nou hätä ja lihavointikin on turha. Mun listassa on Paka, mutta ei Kukia. Paka on minusta näistä kahdesta parempi, pidemmän linjan Jokeri ja antanut selvät näytöt, että pystyy pelaaman erilaisissa rooleissa.

Näin koutsin näkökulmasta sentteritilanne liikkeen osalta on hyvissä kantimissa (olettaen Masan jo vahvistaneen listani). Sentteritilanne antaa mahdollisuuden erilaisiin variaatioihin ja kestää jopa loukkaantumisen. Siispä nelikko näkyviin;

Potromelit korvaamaan Metro ja tuomaan vauhtia,
Santala toisen ykkösketjun sentteri, hyvillä laitureilla tulosta syntyy,
Pakaslahti Mr luotettavuus pelataan kummassa päässä tahansa,
Vauhtijunnu + vauhdikkaat ja taklaavat laiturit omista nuorista.

Roolitus helppoa ja käytännössä mestaruussaunaa voi ryhtyä lämmittelemään. Ykkönen ja kakkonen syömähampaita ja hoitavat ylivoiman. Pakaslahdet pienellä peliajalla normaalien vaihtojen osalta, mutta päävastuu alivoimista ja mahd. vastustajan ykkösen pimentämisestä. Nelosen tehtäväksi haastaa vastustajan nelonen. Saa huoletta olla joukkueen nopein osa, ensi kauden säännöillä perinteinen kädetön ja puujalkainen nelosketju on vaikeuksissa kun tällainen helvetillisellä liikkeellä varustettu junnukenttä pörrää.

Bon aperatiivi;
Filppula - Potromelit - Koivisto
Valtonen - Santala - Uronen
Virta - Pakaslahti - Rahikainen
Kivistö - Junnu - Andersson

Aika vähillä hankinnoilla päästään hyökkäysen osalta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Isaksson kirjoitti:
8. Hankkisin organisaatioon kaverin, joka tekisi tuon kaiken.

Tämän takia ole yrittänyt nostaa esille Jokerien aiempia pelaajia, joilla on nykyään erinomainen koulutus ja kokemusta johtamisesta. Nimet joita olen maininnut ovat Sulin, Koskinen ja Melametsä. Muutama fani on kommentoinut, että kyllähän Masa ja Hjallis kysyy arvioita esim heiltä. Toki, mutta siitä ei ole kysymys. Jokerien pitäisi saada Hjalliksen, Masan ja Waden lisäksi sellainen kovaa kaliiberia oleva ammattilainen puikkoihin, joka pystyy

a) tekemään tuon ja
b) pitämään siitä kiinni Hjalliksen ja Masan poukkoillessa esim tämän kauden lailla.

Se vaatii jo kovaa kokemusta johtamisesta, että saa pidettyä Hjalliksen aisoissa kun on aisoissa pitämisen aika. Ja sitä eivät Wade ja Masa pysty tekemään, koska kumpikin on - rehellisesti todeten - niin paljossa velkaa urastaan ja mahdollisuuksistaan Hjallikselle.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Isaksson kirjoitti:
8. Hankkisin organisaatioon kaverin, joka tekisi tuon kaiken.

_o/


Hej Harry, det är jag som du behöver!

Eli mut saa palkata. Liksaa nostan taatusti vähemmän kuin Virmanen ja tulos on aivan salettiin parempi. Laitan henkeni likoon.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
bozik kirjoitti:
Bon aperatiivi;
Filppula - Potromelit - Koivisto
Valtonen - Santala - Uronen
Virta - Pakaslahti - Rahikainen
Kivistö - Junnu - Andersson

Aika vähillä hankinnoilla päästään hyökkäysen osalta.

Totta, jos noista lähdetään. Minun arvioni - joka voi olla täysin perseestä - on kuitenkin se, että Ilari (häntä varmasti tarkoitat, toki Valtterihan on sentteri eikä palaa Suomeen) ei ole ykkössnaipperin tasoa Jokereissa ensi kauden SM-liigassa. Ei myöskään Koivisto. Vastustajilla on heittää peliin oikeasti kovempaa kalustoa. Tomekin päästäisin jo Amerikkaan, Urosesta varauksin ja Santalasta varauksin samaa mieltä. Jos Virta on kolmosessa, niin ulos, koska kaverilla on ykkösen palkka ja ei tule kuin nostamaan palkkaa siinä tapauksessa, että kolmoseen laitetaan. Kivistö ei ehkä ole junnuistamme se lupaavin, ei myöskään Andersson. Mutta tämä on vain minun näkemykseni ja kuten totesin, voi olla ihan metsässä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
cobol kirjoitti:
Minun arvioni - joka voi olla täysin perseestä - on kuitenkin se, että Ilari (häntä varmasti tarkoitat, toki Valtterihan on sentteri) ei ole ykkössnaipperin tasoa Jokereissa ensi kauden SM-liigassa. Ei myöskään Koivisto.
Eipä Filppulalta kukaan mitään tällä kaudellakaan odottanut, eikä valmennuskaan näyttänyt aina luottavan, mutta niin vaan kaveri pokkasi Veikkaukselta rahat pisimpään joukkueessaan kultakypärää kantaneena. Mitkä olisi ollut tehot suuremmalla yv-ajalla? Ei toki mikään häikäisevä pelaaja, mutta yritteliäs ja taitava, potentiaalia voi olla vielä enemmänkin.

Koivistosta olen kanssasi eri mieltä, tämän kauden Jokereiden paras pelaaja. Tulevaisuus rapakon takana.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
bozik kirjoitti:
Filppula - Potromelit - Koivisto
Valtonen - Santala - Uronen
Virta - Pakaslahti - Rahikainen
Kivistö - Junnu - Andersson
Tuolla laitahyökkääjistöllä voidaan sitten ensi kaudellakin vain haaveilla pudotuspelipaikasta. Itse näkisin, että Filppula-Koivisto olisi mainio kolmosketjun laituripari, välissä sitten Pakaslahti tai Kuki. Valtonen ja Virta ovat kakkosketjutasoa, ykkösestä laiturit puuttuvat. Samoin puuttuvat kaksi ensimmäistä sentteriä. Ei hyvältä näytä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Gags kirjoitti:
Eipä Filppulalta kukaan mitään tällä kaudellakaan odottanut, eikä valmennuskään näyttänyt aina luottavan, mutta niin vaan kaveri pokkasi Veikkaukselta rahat pisimpään joukkueessaan kultakypärää kantaneena. Mitkä olisi ollut tehot suuremmalla yv-ajalla? Ei toki mikään häikäisevä pelaaja, mutta yritteliäs ja taitava, potentiaalia voi olla vielä enemmänkin.

Koivistosta olen kanssasi eri mieltä, tämän kauden Jokereiden paras pelaaja. Tulevaisuus rapakon takana.

Kumpaakaan en väheksy. Minusta I Filppula ja Koivisto olivat Jokerien ainoat positiiviset yllättäjät ja jos pelaajia pitäisi palkita, ainoat palkittavani. Mutta se että he menestyivät näin hyvin johtui siitä, että muut eivat menestyneet lainkaan. Filppula ja Koivisto eivät ole minun lapuissani SM-liigan ykköseksi aikovan joukkueen ykkösketjun laituripari. Saat olla eri mieltä, mutta minä en näe sellaista mahdollisuutta, että näin voisi perustellusti olla.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Filppula ja Koivisto eivät ole minun lapuissani SM-liigan ykköseksi aikovan joukkueen ykkösketjun laituripari. Saat olla eri mieltä, mutta minä en näe sellaista mahdollisuutta, että näin voisi perustellusti olla.
Juoneni uhkaa paljastua. Juuri sen takia meillä onkin ensi kaudella kaksi ykköstä, että tämä ensimmäisenä mainittu saattaa tarvita hieman aikaa ennen kuin tehoja alkaa syntymään. Toki paljon on laskettu senkin varaan, että Potromelit on Metron tasoinen kaveri. Tämä jälkimmäisenä mainittu ykkönen toimisi todennäköisesti lähes heti. Uronen toisi siihen kaivattua luistelua.

Sitten tässä on sekin ajatus, että tuo rosteri ei todellakaan olisi kalleimmasta päästä. Jos eka ykkönen ei millään saa hommaa toimimaan, yhden laiturin voi hankkia kesken kauden.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
cobol kirjoitti:
Filppula ja Koivisto eivät ole minun lapuissani SM-liigan ykköseksi aikovan joukkueen ykkösketjun laituripari.
Missasin jo ekasta viestistäsi ykkössnaipperina olemisen, se voi olla tiukkaa jos aiotaan kanisterista taistella, mutta kyllä Filppula kakkosketjuun ja -ylivoimaan jo mahtuukin, ainakin kokeiluluontoisesti. Koivisto on kuin tehty Metropolitin ja maaliruiskun rinnalle.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
One#8 kirjoitti:
Ja tohon kehittämiseen, että kuka olisi uskonut vielä pari kautta sitten, että Lepistö olisi näin perkeleen hyvässä nousussa?

Tää on kyllä hyvä ja taitaa olla vielä tosissaan kirjoitettu. Et tainnut kovin paljoa lätkää seurata pari kautta sitten, jos Lepistön läpilyönti ollut yllätys?

Pari kautta sitten pelattiin kautta 2003-2004. Tuolloin oli myös nuorten MM-kisat Helsingissä. Jos ei itse käynyt kisoissa eikä muutenkaan muista, kannattaa ehkä tarkistaa kuka valittiin kisojen parhaaksi pakiksi.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Gags kirjoitti:
Eipä Filppulalta kukaan mitään tällä kaudellakaan odottanut, eikä valmennuskaan näyttänyt aina luottavan, mutta niin vaan kaveri pokkasi Veikkaukselta rahat pisimpään joukkueessaan kultakypärää kantaneena. Mitkä olisi ollut tehot suuremmalla yv-ajalla? Ei toki mikään häikäisevä pelaaja, mutta yritteliäs ja taitava, potentiaalia voi olla vielä enemmänkin.

Koivistosta olen kanssasi eri mieltä, tämän kauden Jokereiden paras pelaaja. Tulevaisuus rapakon takana.

Filppula oli omimmillaan juuri tuolla nelosketjussa ja siellä taisi suurin osa tehoistakin tulla. Kun vastuuta annettiin lisää, ei enää oikein mitään tapahtunut. Curre nosti Ilarin peliaikaa huomattavasti tullessaan ja Ilaria nähtiin paljon mm. ylivoimalla. Kauden loppua kohden peliaika taas väheni ja tehoja alkoi taas tulla... On se merkillistä:)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ilari sopii korkeintaan kakkoseen. Tällä kaudella kun tuli oikeasti vastuuta ja odotuksia, meni kiekollinen peli kipsiin täysin. Enempää ei voinut kuormittaa. Alkukaudesta oli loistava kun tuli takaa eikä kukaan odottanut mitään. Koivisto menisi mun lapuissa samoin korkeintaan kakkoseen. Kädet eivät ole vielä - ehkä ovat joskus paremmatkin - Ilarinkaan tasoa, maalintekijänä ei ole game breaker -luokkaa. Virta ja Valtonen ovat mun lapuissa työmiesosastoa, joista Virta taitavampi.

Silti kysyn edelleen sitä, että missä teillä on sentterit (tuo kolmen sentterin liike&taito -kuvio kuten Kärpillä), maalintekijät Koiviston ohella ja kolme kiekollista ja peliä lukemaan pystyvää pakkia (kuten tuo mainitsemani kärppä-trio)? Jokerien pakeista Lepistö täyttää mitat, mutta lähtee luultavammin. Järventie osaa luistella, mutta ei lukea peliä. Ei siis - jumakauta - ole senttereitä eikä pakkeja kun puhutaan laadusta.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
cobol kirjoitti:
Mun näkemys on se, että jos sentteriosasto toimii, maalintekijöitä löytyy kauden aikana. Toiseen suuntaan sama ajatus ei toimi (eli maalintekijät kasvattaa senttereitä).

Hifkissä ei ollut yhtään huippusentteriä (hyviä oli ei huippuja) ja silti tehtiin maaleja yhtä paljon kuin Kärpät eli jos laidoilta löytyy tarpeeksi taitoa kuten Salmelainen ja Laakkonen niin sitäkin kautta voi homma onnistua.
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tunnettu Sotilas oli tuossa pari sivua sitten kirjoittanut arvionsa jatkavista pelaajista. Taidan tehdä samanlaisen, koska mä olin NIIIIN eri mieltä monista kohdista. Kommentoin vain niitä, joita tarvitsee kommentoida:

-Askey
Turha sinänsä edes miettiä, koska ei ole jatkamassa. Riksman todennäköisesti on takuuvarma torjuja, joka ei pomputtele niitä kiekkoja.

-Passmore

+/-Hallikainen
Ihan siitä kiinni mitä Hovisen kanssa aiotaan tehdä. Ilmeisesti Hoviselle katsotaan paremmaksi torjua kiekkoja A:ssa kuin availla luukkua miesten joukkueessa.

+Hovinen

Pakit

+/-Jalkanen
Siinä ja siinä. Riippuu aika pitkälti tuleeko junnuista korvaavaa peluria. Muuten voisi vielä katsella 7. tai 8. pakkina.

+Kalteva
Uudessa valmennuksessa ehkä saadaan jotain irti, ehkä ei. Kannattaa kuitenkin katsoa.

+Kankaanperä

+/-Uusitalo
En kyllä millään osaa sanoa. Uskoakseni potentiaalia kaverissa on, mutta aika paljon riippuu herra joukkueenrakentajan suunnitelmista. Joko Uusitalolle oikeasti vastuuta tai pois. 7. pakkina ei paljon hyödytä.

+Kantee

-Martikainen
Tähän on oikeastaan turha laittaa mitään, koska peliura loppunee joka tapauksessa. Luulisi aika monelle sen olevan selvää eikä tarvitsisi enää ladella negatiiviisuuksia. Varsinkin kun Kartsan kaudessa ei mitään sen suurempaa moittimista ollut. Kiitoksia vaan näistä kahdesta kaudesta, jotka jaksoi tulla vielä vetämään.

-Latvala
Heippa.

+Lepistö
Eiköhän tuo kuitenkin NHL:ään lähde.

+/-Konttinen
Enpä ole paljon kaveria nähnyt pelaamassa.

+Järventie
Ehdottomasti +. Nyt kun joukkue ei pärjännyt niin moni repii batman-pukunsa ja on heittämässä mm. Maraa jengistä pois. Ei kai joku alunperinkään odottanut Järventien olevan mikään Koivisto? Hyvä liike, fyysinen pelaaja, avaaja sekä pukukoppipelaaja. Nähtiinhän se kuinka moni huomasi Maran arvon siinä vaiheessa kun äijä loukkaantuneiden listoilta palasi. Mutta joo, onhan se fiksua "purkaa" näinkin hyvän pelurin kanssa soppari ja maksaa sille liksaa kun se pelaa jossain muualla. Jos Maraa lähdettäisiin vaihtamaan johonki toiseen pelaajaan niin kuonoon siinä tulisi masamaisilla skouttaustaidoilla.

Hyökkäys

+Virta
"Osoitti alusta heti, ettei pelaaminen Jokereissa kiinnosta". Ei kyllä käsitä, mitä muuta olisi tarvittu sen lisäksi että johti sisäistä pistepörssiä? Olisiko 33-vuotiaan pelaajan pystyttävä liikkumaan kuin parikymppinen ja näyttävän sitä kautta mielettömältä duunarilta? Jos pelaajaa ei kerran pelaaminen joukkueessa kiinnostaa, niin harvoinpa se jatkaa seuraavalla kaudella, kuten Toke nyt. Suurimman osan kaudesta Virta pelasi Pakan kanssa, ja jäätyyhän siinä kovempikin pelimies. Saa olla aika pavelrosa että Pakaslahden kanssa hulinoi vastustajan kenttäpäädyssä. Tokellakin on ensi kaudella uusi alku edessä. Toivottavasti vakuuttaa. Vaikeaa kuitenkin on löytää samantasoisia korvaajia jos tällaisia virtoja ruvetaan heittämään jengistä pois. En nyt halua profiloitua miksikään Toke-fanaatikoksi, mutta turhan paljon saadaan itkuraivareita ja ladataan shittiä tiettyjen pelaajien niskaan, kun joukkue tippui ennen aikojaan.

+Valtonen

-Hyvönen
Turha spekuloida. Asenne 0, lähtee varmasti.

+Koivisto
Päivänselvä juttu. Hyvä maalintekijä, nopea luistelija ja hyvä taklaaja. Tervetuloa kolmosketjuun.

+/-Dahlman
Miinuksen puolelle mä vähän enemmän kallistuisin. Metron kanssa oli hyvä tehdä pisteitä, mutta eipä juuri muuten ole vakuuttanut. Oisin valmis pitämään Dallan jengissä, mutta uhraan hänet omissa suunnitelmissa antaakseni paikan Uroselle.

+Filppula
Selkee plussa tietty, ei vaan löytynyt mun ketjusommitelmissa sopivaa paikkaa.

-Pakaslahti
Nyt oikeesti silmä käteen ja unohdetaan mitä "ammattilaiset" sanoo tästä maajoukkuealoittajasta. Pakaslahden ketjujen hyökkäyspeli on täyttä shittiä. Vaikka jatkaisikin, niin ei mitään asiaa kahteen ekaan ketjuun. Ei, en mä haluaisi antaa edes nouseville kyvyille sitä kauheaa kohtaloa yrittää pelata Pakan kanssa. Mieluummin mä antaisin sen kolmosketjun paikan Kukille, joka sentään osaa käyttää isoa kroppaa hyödykseen, ja on puolustava hänkin. Ei oo mikään suuri tappio jos näitä diesel-miehiä roudataan muualle.

+Santala
Puhtaalta pöydältä homma lähtee pelaamaan. Jengille tuntuu uppoavan kaikenmaailman iltaroskan selitykset äijän liksasta ja sitten ollaankin heittämässä omaa kasvattia pois. Nopeat laiturit rinnalle ja syöttökone alkaa heittelemään kiekkoja lapaan.

+Varis
18 maalia, hieman parantunut liike, kaventuneet kasvot. Pärjännee vielä tahdissa mukana. Ja vaikka olisi jonkinlainen riippakivi niin ei joukkueen kapteenia, jokeri-ikonia heitetä kesken sopimuskauden pois kun viimeinen kausi häämöttää. Höh!

+Kivistö
Mulle täysi yllätys. Oli ilmeiseseti aika rivimies A-junnuissa? Ensi kaudeksi nelosen sentteri.

+Kuki
Pakasta ja Kukista valitsen halvemman Kukin, joka on omasta mielestäni vielä parempi pelaajakin.

+Uronen
Olisi pitänyt olla joukkueessa jo aikoja sitten.

+/-Rahikainen
Paha sanoa. Mun sommitelmissa kelpaa neloseen tuomaan fysiikkaa Kivistö ja Urosen kumppaniksi. En kyllä IKINÄ halua nähdä SM-liigassa Tunnetun Sotilaan sommittelemaa Koivisto - Pakaslahti - Rahikainen. Voi niitä käsiä.

-Vopat
Ei tarpeeksi kiekollista antia. Pois vaan omien edeltä.

Kokoonpano jäävien pelaajien osalta näyttää siis tältä:

1. Valtonen - Santala - X
2. Virta - Y - Z
3. Varis - Kuki - Koivisto
4. Rahikainen - Kivistö - Uronen

X = Joku aivan jumalattoman hyvä oikea laituri. Mielellään sellainen jolta löytyy liikettä. Päivänselvä Teemu S (no niin huumori pois).

Y = Ei mikään diesel-mies. Tehoja löytyy vastustajan päässä. Mielellään joku sellainen sentteri, jonka ura olisi hyvässä nosteessa.

Z = Mielellään aika kova jannu. Liikettä on pakko löytyä.

A - Tuulola
Järventie - Kankaanperä
Kantee - B
(Kalteva - Jalkanen)

A = Rightilta ampuva, jonka voi laittaa YV:hen.

B = Hulkkonen

Riskman & Hallikainen/Hovinen
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
mixu kirjoitti:
Hifkissä ei ollut yhtään huippusentteriä (hyviä oli ei huippuja) ja silti tehtiin maaleja yhtä paljon kuin Kärpät eli jos laidoilta löytyy tarpeeksi taitoa kuten Salmelainen ja Laakkonen niin sitäkin kautta voi homma onnistua.

Jos on Salmelainen eli uuden NHL:n jopa heikomman joukkueen ykköstason laituri, mikä tahansa voi onnistua. Nyt ei ole siitä kysymys, sillä Jokereissa ei ole NHL-tason laitureita yhdessäkään täällä esillä olevassa kokoonpanossa.

Fakta on se, että menestyäkseen tarvitaan käsistään ja liikkeeltään hyvät sentterit, hyvä maalivahti ja huippupakki. Joukkueen sielu on ykkössentteri, ykkösyv-pakki ja ykkösmaalivahti. Maalintekijöitä tulee tässä tapauksessa myös Koivistosta ja Filppulasta ja Virrasta, jos nuo reunaehdot täyttyvät.

Onhan se nähty monta kertaa. Metro nosti Valtosenkin maalintekijäksi, mutta ei Tomekista tule yksin kuitenkaan ratkaisupelaajaa. Ja toisaalta Pakaslahden kädettömyys hyökkäyspäässä sammuttaa jokaisen maalintekijän ellei kyse ole NHL-tasosta kuten Machulda, Rosa tai Banham tai Peltonen parhaimmillaan.

Ensin kannattaa selvittää itselleen nykyaikaisen jääkiekon perusehdot. Esimerkiksi Summanen on niistä hyvin kertonut kirjassaan. Senttereitä halusi myös Jortikka Jokereihin peräti viisin kappelein. Kärpät menestyy, koska sillä on kolme hyvää sentteriä, kolme hyvää pakkia ja yksi hyvä maallivahti. Perusidea on siis se, että menestyäkseen näiden ehtojen pitää yleensä täyttyä. Poikkeuksia toki on, mutta korkeintaan runkosarjassa.

Ei tän ymmärtäminen voi olla niin vaikeaa :)
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
cobol kirjoitti:
Ei tän ymmärtäminen voi olla niin vaikeaa :)

Lähinnä ajattelinkin että jos teillä olisi kiikarissa jotain Ville Peltosta tai vastaavaa.Nyt teillä ei ole sellaisia laitureita jotka tekee Pakaslahdestakin tähden.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jospa listattaisiin puutteet, niin niitä on helpompi pohtia:

1-sentteri (puuttuu)
2-sentteri (puuttuu)
1-maalintekijä eli snaipperi (puuttuu)
2-maalintekijä eli snaipperi (Koivisto varauksin)

1-kiekollinen pakki (puuttuu/on jos Lepistö jää)
2-kiekollinen pakki (Järventie eli on varauksin)
1-fyysinen pakki (on jos Kanki ei lähde jenkkeihin)
2-fyysinen pakki (puuttuu)

1-maalivahti (puuttuu)
2-maalivahti (Hallikainen varauksin)

Santalan osalta pitäisi selvittää tarkkaan se, minkä tason vammasta on kysymys. Riittääkö pelkkä puukko, jolla homma hoituu vai onko kyse myös asennevammasta. Nyt kun kausi on ohi voi todeta, että Santala teki SM-liigan ennätyksen palkan suuruudessa (per pelattu kuukausi) ja pääsi erittäin lähelle myös kalleinta floppia, koska tehot esimerkiksi ylivoimassa olivat lähes luokkaa nolla pitkään. Näytöt eivät riitä liigassa edes kakkossentterin tontille mestaruudesta pelaavaan joukkueeseen, mutta loukkaantumisen astetta ja todellista haittaa en voi ulkopuolisena arvioida.

Peruskysymys on se, pitäisikö Jokerien edes puhua mistään mestaruudesta 2007? Minusta ei, vaan lähteä siitä, että johto, muu organisaatio, joukkue ja valmennus pistetään kuntoon vuoteen 2010 mennessä ja tavoitteena on mestaruus vasta vuonna 2010.

Edit:

Itse en jaksa uskoa viimeisen kappaleen pitkäjänteisyyteen. Eiköhän Sorainen (Harkimo) kerro tänään sen, että vikaa oli johtajissa, mutta ennen kaikkea pelaajissa ja valmennuksessa ja että ensi kaudella kaikki on toisin ja Jokerit vie kannun vaikka väkisin, Masa & Hjallis uhoavat.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
jatkaa/saa lähteä

Maalivahdit

Askey +
- Jos ei ole varmasti parempaa tarjolla niin minä ainakin tekisin 1+1 vuotisen jatkosopimuksen

Hovinen ja Hallikainen +
- Hakemaan tuntumaa pikku hiljaa

Passmore -
- Pomppu-ukko ilman koordinaatiota, ei kiitos

Puolustus

Jalkanen -
- Ei käyttöä vaikka asenteen puolesta ei valittamista, kannattaa antaa mennä pienempään seuraan jossa saa myös peliaikaa

Kalteva +
- Vielä kaamea hasardi takalinjoilla mutta kärsivällinen sisäänajo kannattaa ja uskon Kaltevaan

Kankaanperä +
- Jatkaa sopimuksen mukaisesti, takalinjan sopivan ilkeä äijä

Uusitalo +
- Aineksia kiekolliseen rooliin 2-3 pariin

Kantee +
- All-around pakki jollaisia ei ole ikinä liikaa

Martikainen -
- Lopettanee, liike alkaa olemaan iso ongelma eikä laukauksestakaan enää tuntunut olevan pelotteeksi

Latvala -
- Sopimus muistaakseni jatkuu mutta ulostetaan siitä huolimatta, esim Lahteen

Lepistö +++++
- Toivottavasti huhut jatkosopimuksesta pitää paikkansa, NHL-peikko vaanii mutta toivotaan että Leppä jatkaisi täällä vielä yhden kauden

Järventie -
- Helvetin kallis luistelukone, ei näytä olevan aineksia joukkueen liideripakiksi vaikka palkka sitä vaatisikin, liian loukkaantumisherkkä ja kallis 2-3 pariin jonne rahkeet nippa nappa riittää


Hyökkäys

Virta -
- Ei mielestäni tarpeeksi sitoutunut eikä tehokas jotta kannattaisi pitää, jatkanee kuitenkin ainakin huhujen mukaan, minä en olisi kuitenkaan lunastanut optiota

Valtonen +++++
- Sopimus jatkuu. Huikea taistelija, joukkueen sielu vaikka ei olekaan Jokereiden ns oma kasvatti. Tomek ei petä, eikä jätä ketään kylmäksi. Kertakaikkiaan upea soturi. Pieni NHL-peikko vaanii tässäkin taustalla.

Hyvönen --
- En tiedä mitä minä aikanaan Hanneksessa näin mutta joka tapauksessa asenne aivan pielessä joten ei mitään käyttöä vaikka laukaus on huikea, ei mitään syytä edes harkita jatkosopimusta

Arto Koivisto ++
- Kehittynyt silmissä, aineksia 2-3 ketjun laitaan pörräämään ja taklaamaan

Dahlman +/-
- Ilmeisesti lähdössä, ei pelillisesti valtava menetys mutta toisaalta ei myöskään täysin pettänytkään, potenttiaalia mielestäni nähtyä parempaan. Olisin itse luultavasti pitänyt.

Filppula ++
- Käsiä ja näyttävyyttä, juuri sitä mitä Jokereissa on aina totuttu näkemään. Ei aivan veljensä tasoinen tekijä mutta hyvä ja tarpeellinen lisä joukkueen hyökkäykseen

Pakaslahti +
- Takuu varma suorittaja puolustavaan rooliin. Ilman huippulaitureita ei aineksia 3 ketjua ylemmäksi

Santala +++
- Vähän vaisu kausi odotuksiin nähden, toisaalta loukkaantumisesta huolimatta joukkueen paras pistekeskiarvo, kunnossa ollessaan aineksia liigan sentterieliittiin. Ehdottomasti jatkoa.

Varis +++
- Sopimus jatkuu, oli loppukaudesta Tomekin ohella joukkueen suuria taistelijoita. Jos ura ei omasta tahdosta lopu tähän kauteen niin luonnollisesti jatkaa täällä, itse laittaisin Peten ensi kaudella 3-ketjun laitaan Pakan rinnalle

Kivistö +
- Pikku hiljaa lisää roolia joukkueessa, neloseen

Kuki +
- Nelosen keskelle voimaa ja kovuutta, ei pakko pitää mutta varsinkin jos Pakaslahti lähtee Ruotsiin niin sitten Kukille ehdottomasti jatkoa

Uronen +
- Hakemaan tuntumaa liigaan

Rahikainen -
- Ei sittenkään tarpeeksi kovuutta ja varsinkaan pelisilmää edes neloseen, ei käyttöä joten otetaan parempi mies tilalle

Vopat -
- Aivotärähdykset tehneet entisestä todella vittumaisesta äijästä liian kiltin, ei enää aineksia omaan rooliinsa, turha mies.

Andersson +
- Tuntumaa liigaan

Vielä kootusti lähtijät (9 kpl):
Jalkanen, Martikainen, Latvala, Järventie, Virta, Hyvönen, Dahlman, Rahikainen ja Vopat
 
Viimeksi muokattu:

RedOne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Dinamo Riga
Case Metropolit

Cobol, onkohan seuraavasta asiasta mitään realistista tietoa?

Täällä sekä tuolla Urheilulehden uutisissa yhä edelleen tiiviisti ollaan hehkutettu tuota Metropolitin mahdollista paluuta Jokereihin. Nythän kuitenkin hänelle ilmeisesti ollaan tarjottu mahdollisuutta siirtyä NHL:ään ja sinne todennäköisesti mies suuntaakin. Mutta mikä miehen kohdalla on tilanne JOS hän jostain syystä ei nahilaan lähdekään? Onko hänelle tehty vakavaa tarjousta paluusta Jokereihin vai onko nämä liikkuvat jutut jotain toivotaan toivotaan -oasastoa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös