Tunnettu Sotilas oli tuossa pari sivua sitten kirjoittanut arvionsa jatkavista pelaajista. Taidan tehdä samanlaisen, koska mä olin NIIIIN eri mieltä monista kohdista. Kommentoin vain niitä, joita tarvitsee kommentoida:
-Askey
Turha sinänsä edes miettiä, koska ei ole jatkamassa. Riksman todennäköisesti on takuuvarma torjuja, joka ei pomputtele niitä kiekkoja.
-Passmore
+/-Hallikainen
Ihan siitä kiinni mitä Hovisen kanssa aiotaan tehdä. Ilmeisesti Hoviselle katsotaan paremmaksi torjua kiekkoja A:ssa kuin availla luukkua miesten joukkueessa.
+Hovinen
Pakit
+/-Jalkanen
Siinä ja siinä. Riippuu aika pitkälti tuleeko junnuista korvaavaa peluria. Muuten voisi vielä katsella 7. tai 8. pakkina.
+Kalteva
Uudessa valmennuksessa ehkä saadaan jotain irti, ehkä ei. Kannattaa kuitenkin katsoa.
+Kankaanperä
+/-Uusitalo
En kyllä millään osaa sanoa. Uskoakseni potentiaalia kaverissa on, mutta aika paljon riippuu herra joukkueenrakentajan suunnitelmista. Joko Uusitalolle oikeasti vastuuta tai pois. 7. pakkina ei paljon hyödytä.
+Kantee
-Martikainen
Tähän on oikeastaan turha laittaa mitään, koska peliura loppunee joka tapauksessa. Luulisi aika monelle sen olevan selvää eikä tarvitsisi enää ladella negatiiviisuuksia. Varsinkin kun Kartsan kaudessa ei mitään sen suurempaa moittimista ollut. Kiitoksia vaan näistä kahdesta kaudesta, jotka jaksoi tulla vielä vetämään.
-Latvala
Heippa.
+Lepistö
Eiköhän tuo kuitenkin NHL:ään lähde.
+/-Konttinen
Enpä ole paljon kaveria nähnyt pelaamassa.
+Järventie
Ehdottomasti +. Nyt kun joukkue ei pärjännyt niin moni repii batman-pukunsa ja on heittämässä mm. Maraa jengistä pois. Ei kai joku alunperinkään odottanut Järventien olevan mikään Koivisto? Hyvä liike, fyysinen pelaaja, avaaja sekä pukukoppipelaaja. Nähtiinhän se kuinka moni huomasi Maran arvon siinä vaiheessa kun äijä loukkaantuneiden listoilta palasi. Mutta joo, onhan se fiksua "purkaa" näinkin hyvän pelurin kanssa soppari ja maksaa sille liksaa kun se pelaa jossain muualla. Jos Maraa lähdettäisiin vaihtamaan johonki toiseen pelaajaan niin kuonoon siinä tulisi masamaisilla skouttaustaidoilla.
Hyökkäys
+Virta
"Osoitti alusta heti, ettei pelaaminen Jokereissa kiinnosta". Ei kyllä käsitä, mitä muuta olisi tarvittu sen lisäksi että johti sisäistä pistepörssiä? Olisiko 33-vuotiaan pelaajan pystyttävä liikkumaan kuin parikymppinen ja näyttävän sitä kautta mielettömältä duunarilta? Jos pelaajaa ei kerran pelaaminen joukkueessa kiinnostaa, niin harvoinpa se jatkaa seuraavalla kaudella, kuten Toke nyt. Suurimman osan kaudesta Virta pelasi Pakan kanssa, ja jäätyyhän siinä kovempikin pelimies. Saa olla aika pavelrosa että Pakaslahden kanssa hulinoi vastustajan kenttäpäädyssä. Tokellakin on ensi kaudella uusi alku edessä. Toivottavasti vakuuttaa. Vaikeaa kuitenkin on löytää samantasoisia korvaajia jos tällaisia virtoja ruvetaan heittämään jengistä pois. En nyt halua profiloitua miksikään Toke-fanaatikoksi, mutta turhan paljon saadaan itkuraivareita ja ladataan shittiä tiettyjen pelaajien niskaan, kun joukkue tippui ennen aikojaan.
+Valtonen
-Hyvönen
Turha spekuloida. Asenne 0, lähtee varmasti.
+Koivisto
Päivänselvä juttu. Hyvä maalintekijä, nopea luistelija ja hyvä taklaaja. Tervetuloa kolmosketjuun.
+/-Dahlman
Miinuksen puolelle mä vähän enemmän kallistuisin. Metron kanssa oli hyvä tehdä pisteitä, mutta eipä juuri muuten ole vakuuttanut. Oisin valmis pitämään Dallan jengissä, mutta uhraan hänet omissa suunnitelmissa antaakseni paikan Uroselle.
+Filppula
Selkee plussa tietty, ei vaan löytynyt mun ketjusommitelmissa sopivaa paikkaa.
-Pakaslahti
Nyt oikeesti silmä käteen ja unohdetaan mitä "ammattilaiset" sanoo tästä maajoukkuealoittajasta. Pakaslahden ketjujen hyökkäyspeli on täyttä shittiä. Vaikka jatkaisikin, niin ei mitään asiaa kahteen ekaan ketjuun. Ei, en mä haluaisi antaa edes nouseville kyvyille sitä kauheaa kohtaloa yrittää pelata Pakan kanssa. Mieluummin mä antaisin sen kolmosketjun paikan Kukille, joka sentään osaa käyttää isoa kroppaa hyödykseen, ja on puolustava hänkin. Ei oo mikään suuri tappio jos näitä diesel-miehiä roudataan muualle.
+Santala
Puhtaalta pöydältä homma lähtee pelaamaan. Jengille tuntuu uppoavan kaikenmaailman iltaroskan selitykset äijän liksasta ja sitten ollaankin heittämässä omaa kasvattia pois. Nopeat laiturit rinnalle ja syöttökone alkaa heittelemään kiekkoja lapaan.
+Varis
18 maalia, hieman parantunut liike, kaventuneet kasvot. Pärjännee vielä tahdissa mukana. Ja vaikka olisi jonkinlainen riippakivi niin ei joukkueen kapteenia, jokeri-ikonia heitetä kesken sopimuskauden pois kun viimeinen kausi häämöttää. Höh!
+Kivistö
Mulle täysi yllätys. Oli ilmeiseseti aika rivimies A-junnuissa? Ensi kaudeksi nelosen sentteri.
+Kuki
Pakasta ja Kukista valitsen halvemman Kukin, joka on omasta mielestäni vielä parempi pelaajakin.
+Uronen
Olisi pitänyt olla joukkueessa jo aikoja sitten.
+/-Rahikainen
Paha sanoa. Mun sommitelmissa kelpaa neloseen tuomaan fysiikkaa Kivistö ja Urosen kumppaniksi. En kyllä IKINÄ halua nähdä SM-liigassa Tunnetun Sotilaan sommittelemaa Koivisto - Pakaslahti - Rahikainen. Voi niitä käsiä.
-Vopat
Ei tarpeeksi kiekollista antia. Pois vaan omien edeltä.
Kokoonpano jäävien pelaajien osalta näyttää siis tältä:
1. Valtonen - Santala - X
2. Virta - Y - Z
3. Varis - Kuki - Koivisto
4. Rahikainen - Kivistö - Uronen
X = Joku aivan jumalattoman hyvä oikea laituri. Mielellään sellainen jolta löytyy liikettä. Päivänselvä Teemu S (no niin huumori pois).
Y = Ei mikään diesel-mies. Tehoja löytyy vastustajan päässä. Mielellään joku sellainen sentteri, jonka ura olisi hyvässä nosteessa.
Z = Mielellään aika kova jannu. Liikettä on pakko löytyä.
A - Tuulola
Järventie - Kankaanperä
Kantee - B
(Kalteva - Jalkanen)
A = Rightilta ampuva, jonka voi laittaa YV:hen.
B = Hulkkonen
Riskman & Hallikainen/Hovinen