Juoni kirjoitti:
Eikä Rahikainen ole ihan Lepistön tyyppinen puolustaja, mikäli olen oikein ymmärtänyt ja nähnyt, joten huono stuntti olisi tähän saumaan.
Käsittääkseni Rahikainen on kuitenkin hyökkääjä. Joten olisi tosiaan helvetin huono stuntti Lepistölle. Tosin nyt kun tuon mainitsit, niin Masa varmasti sorvaa miehelle sopparin puolustajan paikalle.
Hahmottelin jokereista seuraavan laisen analyysin. Tiedä sitten menikö ihan metsään.
Maalivahti osasta on vahvistunut jokereissa eniten viime kauteen verrattuna. Itse olin alkuun vähän epäileväinen Riksmanin suhteen, mutta ärrästä tulleet positiiviset kommentit nostivat luottamusta mieheen.
Hovinen on myös raporttien mukaan nostanut tasoaan huimasti, ja onkin täten loisto back-up alkukauden ajan. Hallikainen kuitenkin vie todennäköisesti kakkosen paikan tervehdyttyään.
Puolustus on jokereiden suurin vahvuus. Löytyy taitoa ja kovuutta. Lepistön loukkaantuminen oli harmillinen, sillä mies olisi varmasti noussut tällä kaudella johtavien puolustajien joukkoon. Ja voi toki vieläkin nousta joulutauon jälkeen.
Tuulolalle ja Järventiellä jää täten suurin vastuu jokereiden kiekollisesta pelistä. Näistä etenkin Tuulola on aiemminkin loistanut tuossa roolissa, ja raporttien perusteella ei ole mitään syytä epäillä, miksi ei loistaisi jälleen. Järventie taasen nostanee tasoaan kun jos saa pelata kauden terveenä pitkästa aikaa.
Kankaanperä, Kuparinen ja Pulkki tuovat pakistoon kovuutta. Pulkin osaksi kuitenkin jäänee hajavaihtojen pelaaminen.
Jokerifanien sylkykupiksi joutunut Latvala on alkukaudesta tärkeässä roolissa, Lepistön loukkaantumisen myötä. Ehkä mies nostaa osakkeitaan nyt myös fanien silmissä.
Puolustus on jokereilla liigan kärkitasoa.
Hyökkäyksessä jokereilta puuttuu monien ennakko kaavailujen mukaan ykkössentteri ja maalitykki.
Itse olen kuitenkin valmis antamaan Hirsolle mahdollisuuden ennen tuomitsemista. Hirso, Paka, Stapleton, Kuki ei ole sm-liigan paras sentterikalusto, mutta ei myöskään huonoin - ja nykypäivän liigassa tasaisuus voi olla valtti.
Laituriosastolta suurimmat odotukset kohdistuvat Ritaan. Joka on ehkä sikäli väärin, että mies ei ole mikään synnynnäinen maalitekijä, vaan pikemmin hyvä kv-tason rouhija.
Nuorista mielenkiintoisimmat tapaukset on harjoituspeleissä loistaneet Anderson ja Koivisto. Heistä molemmat voivat lyödä tänä vuonna isosti läpi, ja nousta samalla jokereissa kakkoskentän miehiksi, tai toinen jopa ykköseen Variksen tilalle.
Tällä hetkellä jokereiden hyökkäys on vain liigan keskitasoa. Todennäköisesti joukkuetta kuitenkin vahvistetaan vielä, ja sen jälkeen hyökkäys voikin olla jo ainakin lähellä liigan kärkipäätä.