Jokerit 2002-2003

  • 360 277
  • 3 490

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tappelut ja fyysinen peli

No niin, tuossa aiemmin yritin hiukan arvioida ensi kauden joukkuetta ja jätin tämän teidän käsittelemänne aiheen hiukan vähemmälle. Yleensä olen välttänyt osallistumista tämän lajin keskusteluihin täällä palstalla, koska nämä keskustelut yleensä päätyvät machoiluun ja väittelyyn. Heti alkuun haluan tehdä oman mielipiteeni selväksi.
Tappelut kuuluvat jääkiekkoon, mutta eivät nykyiseen SM-liigaan. Tässä olen kuitenkin odottavalla kannalla ja valmis mielipidettäni muuttamaan, mikäli uusi kurinpitoryhmä toimenpiteillään toisin osoittaa.
Fyysinen peli jolla tarkoitan railakasta taklauspeliä, on myös lähellä sydäntäni. Mielestäni taklauspeli on onnistunutta silloin, kun vastustaja siten saadaan irti kiekosta, itseluottamusta vähän horjutetaan, mutta pysytään itse poissa rangaistusaitiosta. Kyllä minä ajoittaiset "puun takaa" tulevatkin taklaukset hyväksyn, mutta mikäli taklaaja ottaa jäähyn, on hän mielestäni epäonnistunut. Hyvän taklauspelin suurin vaikeus onkin, että siinä pitää myös pää pysyä kylmänä, jottei sorruta turhiin ylilyönteihin ja anneta jatkuvaa ylivoimaa vastustajalle. Näin siis minun mielestäni.

Nyt vain on niin, että täällä kuulee kaikenlaisia stooreja tappelukielloista sun muista, jonka takia tappeluja ei ole liigassa nähty miesmuistiin. Muutamia yksipuolisia kostoyrityksiä ehkä, mutta ei varsinaista "toe-to-toe"-toimintaa. Mielestäni nämä on SM-liigasta karsittu rangaistusmenetelmillä niin tarkkaan, etten pidä tarpeellisena varsinaisten goonien hankintaa, muuta kuin show-mielessä, kuten aiemmin on todettu.

Ihan eri asia onkin sitten tällaiset kovaa ja pikkusikaa pelaavat pakit, jotka pystyvät pitämään vastustajat poissa maalinedustalta tai ainakin pitämään huolen että vähän sattuu, jos sinne hakeutuu. Tällaisten pelaajien olemassaolon hyväksyn täysin ja tällaista kaveria minäkin Jokereissa kaipaan. Haitaksi ei olisi, jos vaikka tarvittaessa pystyisi hanskaamaankin, mutta mielummin tämäntyyppinen pelaaja, kun puhdasverinen tappelija.

Mitä sitten tulee taklauspeliin ja sen taitajiin, todettakoon että tässä asiassa on Suomessa menty takapakkia ja rutkasti viime vuosina. Koska rangaistusmenettely on ollut sellainen, että puhtaista ja kovista taklauksista lentää suihkuun, on tämän lajin taitajia ylipäänsä aika vähän SM-liigassa. Taklausvoima perustuu minun näkemykseni mukaan ensisijaisesti hyvään luisteluun ja tasapainoon sekä haluun taklata. Ensi kauden joukkueessa on pelaajia joilla on tarvittavat ominaisuudet, kunhan valmennusjohto ja kurinpitoryhmä kovan taklauspelin vain sallivat. Tällä osastolla ei mielestäni ole suuria puutteita.

Mikäli ajatukseni ei näin myöhään kirjoitettuna aukene muille, niin lyhyesti sanottuna en kaipaa gooneja, mutta ilkeitä "rouhijoita" mikäli olen termin oikein ymmärtänyt, sekä samoin toivon aktiivisempaa taklauspeliä.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Mike
Jep. Ihan samaa mieltä olen siinä, että fyysisyyttä olisi hyvä saada lisää ja nimenomaan se viihdearvoltaan korkealle noteerattava pelaajatyyppi.

Ymmärrän ja olen kuitenkin itsekin Vakion linjalla siinä, että mikään välttämättömyys se ei ole. Toivottava, mutta ei välttämätön.
Nykymateriaalilla ei ole mitään hätää kenenkään joukkueen kanssa tässä sarjassa pitkässä juoksussa, jos Summanen vain saa orkesterin soimaan tahdissa.
Lisäkovuus olisi vielä semmoinen kiva pikku bonus, jonka jälkeen olisi tähän hätään vaikea keksiä enää mitään viilattavaa.

No ei me sitten enää kaukana olla toisistamme -;) En usko siihen, että Jokereilla olisi sinänsä mitään pahempaa hätää Tapparaa tai HIFK:ta vastaan. Noin pelillisesti. Kummatkin voitetaan kauden aikana ja kummallekin myös hävitään kauden aikana. HIFK:lle hävitään ainakin yksi matsi siksi, että keskinäisiä matseja on tolkuton määrä, kahdeksan...

Mutta sarja on pitkä ja kuluttava. Kaikki mahdolliset kaverit tarvitaan kevään playoffeihin ja vieläpä mahdollisimman terveinä. Toki ne playoffit pelataan hyvin Jokereiden joukkueella, vaikka mitä sattuisi, mutta miksi ottaa turhaa riskiä kun homman voi hoitaa siististi hankkimalla riittävän kattavan vakuutusturvan :D Vähän niinku kotivakuutus tai matkavakuutus on. Eihän niitäkään hankita siksi, että me tiedetään tai toivotaan kotimme palavan tai meidän jäävän jostain syystä viikoksi lasarettiin jossain kaukomailla. Ne hankitaan siltä varalta. Lisäksi pakiston fyysisin kaveri, Kankaanperä, saattaa loukkaantua tai olla penaltyssa, joten siihenkin tilanteeseen on syytä varautua.

Varmasti Jokerit pelaa runkosarjan hyvin ilman lisäkovuuttakin. Mutta Mikea mukaillakseni, riittävä lisäkovuus on sellainen kiva pikku bonus, joka turvaa terveet ja hyvät asetelmat myös ratkasupeleihin, kevään playoffeihin. Ja tuo myös tiettyä peli-iloa joukkueeseen ja katsomoonkin. Kaikki siis tykkäävät...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Tappelut ja fyysinen peli

Viestin lähetti Gags
Ihan eri asia onkin sitten tällaiset kovaa ja pikkusikaa pelaavat pakit, jotka pystyvät pitämään vastustajat poissa maalinedustalta tai ainakin pitämään huolen että vähän sattuu, jos sinne hakeutuu. Tällaisten pelaajien olemassaolon hyväksyn täysin ja tällaista kaveria minäkin Jokereissa kaipaan. Haitaksi ei olisi, jos vaikka tarvittaessa pystyisi hanskaamaankin, mutta mielummin tämäntyyppinen pelaaja, kun puhdasverinen tappelija.

Hyvä kirjoitus, Gags. Kommentoin sen verran, että itse olen käyttänyt ihan surutta gooni-sanaa esimerkiksi sellaisesta puolustajasta, joka osaa myös pelata että pelata pikkusikaa, taklata ja vielä vähän hanskatakin. Jälkimmäistä kuitenkin sen verran, että se riittää SM-liigaan. SM-liigassa ns. ilkeän rouhijan ja ns. goonin välillä ei mielestäni ole juuri ole oleellista eroa. Puhtaita gooneja meillä ei ole koskaan yhdessäkään SM-liigan joukkueessa ollutkaan. Ei edes HIFK:ssa.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Re: Re: Tappelut ja fyysinen peli

Viestin lähetti cobol


SM-liigassa ns. ilkeän rouhijan ja ns. goonin välillä ei mielestäni ole juuri ole oleellista eroa.

Älähän nyt, jotkut pitävät Marco Tuokkoa ja Jani Kiviharjua ilkeinä rouhijoina. Rouhijat ovat rouhijoita ja goonit rouhijoita, jotka pärjäävät liigamme "tappeluissa". Jokereiden goonin pitäisi olla juuri tuollainen Sean Gagnon -tyyppinen kaveri, jota suurin osa pelkää lähestyäkin. Ehkä niin suurta pelotetta ei ole edes realistista toivoa, mutta Helenius olisi ollut juuri sellainen. Liigan pelätyin. Nyt se pelätyin kaveri taitaa löytyä naapurista, onneksi Vopatinkin pitäisi pysyä kentällä.

Kävisi minulle kunnon maalinedustan siivoajakin, joka korvaisi Haakanan. Pakkihankinnan pitäisi siis tehdä Jokereiden maalinedustasta ikävä paikka, viedä vastustajilta pelihalua ilkeällä pelillä ja hanskatakin hätätapauksessa. Kiekolla ei tarvitse osata tehdä edes sitä mitä Haakana. Ongelmana tosin on, että tuollainen mies taitaa olla liian arvokas tappelemaan. Mieluummin vaikka sitten Valtonen tappelemaan, vaikka hänetkin näkisi mieluummin kentällä. Nielikäinen olisi sopiva pelote: maineen tuntevat kaikki eikä hänen pelikieltonsa ja/tai ulosajonsa olisi mikään ongelma. Veisi kuitenkin pelipaikan periaatteessa turhaan ja kokoonpano on muutenkin hyökkäyksen osalta aika täynnä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Tappelut ja fyysinen peli

Viestin lähetti Abu

Älähän nyt, jotkut pitävät Marco Tuokkoa ja Jani Kiviharjua ilkeinä rouhijoina. Rouhijat ovat rouhijoita ja goonit rouhijoita, jotka pärjäävät liigamme "tappeluissa". Jokereiden goonin pitäisi olla juuri tuollainen Sean Gagnon -tyyppinen kaveri, jota suurin osa pelkää lähestyäkin. Ehkä niin suurta pelotetta ei ole edes realistista toivoa, mutta Helenius olisi ollut juuri sellainen. Liigan pelätyin. Nyt se pelätyin kaveri taitaa löytyä naapurista, onneksi Vopatinkin pitäisi pysyä kentällä.

Täällähän edistytään pelotekeskustelussa! Jou! Vähän varovaisia ja arkoja ovat vielä kannanotot, mutta kyllä se siitä lähtee!:D

Ja kotiin.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
juupa juu

Jotenkin tuntuu siltä, että tämän kesän puhutuin aihe on fyysinen peli ja eri joukkueiden edellytykset tätä silmällä pitäen ensi kauteen. On sinällään aika mielenkiintoista, että tästä aiheesta jaksetaan puhua niin paljon, vaikka SM-liigaa tuskin voidaan pitää nykyisellään minään Euroopan neitikiekkoilun kehtona.

Kaikenlainen höpötys fyysisistä pelaajista viihdearvon nostamiseksi ovat omasta mielestäni sangen kyseenalaisia. Kun minä lähden jäähallilta ottelun jälkeen, niin kyllä omassa mielessäni pyörivät esimerkiksi maalivahtien mahdolliset unelma pelastukset, vastustajan vaarallinen yv tai vaikkapa oman joukkueen klap-klap-klap-boijoing maali :) Niin outoa kuin se ehkä joillekin onkin, niin mielessä eivät pyöri laitapainimiset ja pienet sikailut, eivät välttämättä edes tappelut, ellei ottelu sitten ole ollut muuten tapahtumiltaan köyhä.

Sen sijaan, että olisin huolestunut esimerkiksi Jokereiden fysiikasta, olen enemmänkin huolissani luovuuden puutteesta, joka on mielestäni ollut aivan silmiinpistävää viime vuosina meidän nuorissa kiekkoilijoiden aluissa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Fyysisestä pelaamisesta keskustelussa usein tuntuu siltä, että jos kritisoit YLETÖNTÄ fyysisen pelin ihannointia, niin saat olla kohta sovittamassa hametta päällesi. Onneksi totuus ei kuitenkaan ole näin mustavalkoinen. Kukapa ei hallissa innostuisi ja pomppaisi pää punaisena huutamaan painokelvotonta tekstiä kun jäällä hanskat lentävät. Näin on aina ollut ja näin tulee myös oleman. Jos sitten taas katsotaan miten fyysistä peliä korostavat joukkueet (esim. naapuri )ja "neitijoukkueet" (esim. töpseli) ovat pärjänneet viime vuosina, niin kuva muuttuu hieman toisenlaiseksi. Tappara on taas toisenlainen esimerkki isosta ja fyysisestä joukkueesta, joka hyytyy sitten kalkkiviivoilla. Fyysisyys ja peloite eivät tietenkään ole samoja asioita ja aivan varmasti joukkueella pitää olla yksi tai kaksi vastustajassa kunnioitusta herättävää fyysistä pelaajaa, mutta ei todellakaan mitään Oliwoita (tulihan se sieltä:) ). Jokereissa ei tällä hetkellä tälläisiä pelaajia juuri ole. Tomek on Summasen valmennuksessa muuttanut pelityyliään huomattavasti siistimmäksi ja TRuutu homma on vielä auki. Käsittääkseni Heleniukselle ollaan etsimässä stunttia maailmalta ja silloin kyseessä on samantyylinen fyysinen pakki.

Mitään neuvoja tai mallia meidän ei kuitenkaan kannata lähteä naapurileiristä hakemaan. Tulokset puhukoon taas puolestaan.
 
Viimeksi muokattu:

janneha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Faktahan on se, että yhtään Suomenmestaruutta ei ole voitettu tappelemalla tai "poikkeavan" fyysisellä pelityylillä mutta, mutta SE riittävä fyysisyys on kuitenkin ominaista kaikille mestareille! Tällä tarkoitan 90-luvun TPS ja Jokereita, näitä joukkueita ei fyysisyydellä peloteltu vaan riittävä kovuus ja hyvä taito olivat ominaispiirteitä näille joukkueille!

Minäkin olen aina kaivannut Jokereihin yhtä "luupää" kanadalaista pakkia, joka on ärsyttävä, riittävän kova ja muistaa naputtaa vastustajan pohkeita ja selkää riittävästi maalin edessä - ei kuitenkaan jäähyn arvoisesti! Tavoitteena näissä tilanteissa on se, että maalin edusta on ikävä paikka oleilla ylivoiman aikana tai kaveri kuumenee ja ottaa sen jäähyn tai ainakin molempien lähtiessä boxiin sen 2+2 min! Tämä jos mikä panee vastustajan leirin vihaiseksi ja sekoittaa pelin!

Alex Brooksilla oli aika iso ripaus tätä pelaajatyyppiä; painoi koko ajan sata lasissa eikä pelännyt laittaa itseään likoon myöskään "hanskaustilanteissa"! Hyppäsi kiekon eteen kuin Simo Saarinen aikanaan ja hoiteli purkukiekot kohtuullisen mallikkaasti! Kohtalainen kiekon kanssa, joka on kyllä pakollinen ominaisuus puolustajalle ainakin minun mielestä!

Kun Kari Haakana tuli Edmontonista takaisin, olin valmis lyömään vetoa Jokereiden Suomen Mestaruudesta, se oli se viimeinen pala joukkueeseen, joka puuttui! Ja kuten pleijareissa näimme, Haakana oli eliittiä! Itse varmuus, kovuus ja pari upeata maalia vielä bonuksena! Ojanen oli kuin "lammas" Haakanan käsittelyssä ja siihen Tappara kaatui heikon maalivahtipelin lisäksi!

Nyt tämä fyysinen palanen puuttuu Jokereista, on perusvahvaa puolustajaa, joilla voidaan kyllä pärjätä riippuen kuka tulee pleijareissa vastaan mutta Tappara on mielestäni vahvistunut viime kaudesta ja näitä hyökkääjäkolosseja ei pysäytetä perusvahvat puolustajat+ juniorit+Malmivaara, Mikkola ja Tukio -akselilla!

Lisäksi runkosarja on monesti keskitalvella varsin puuduttavaa katsottavaa, joten väriä pikkuisen kaivattaisiin! Lisäksi paikallispelit ovat viime vuosina olleet hiukan tylsää katsottavaa, joten Vopatin sikailulle pitäisi ainakin saada piste keskinäisissä otteluissa, uskon Tomekin toki siihen pystyvän!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jestas sentään, täällähän on loistavaa keskustelua! Ja vielä heinäkuussa!

Kyllä minä ainakin haluan että joukkueessa on väh. yksi kaveri joka ei pelkää hanskojen tiputtamista ja osaa myös hanskata, ihan vaan sen takia että pelkästään tieto siitä että vastustajalla on sellainen kaveri pistää vastustajat miettimään tekosiaan HIEMAN (siis korostan vielä että todellakin vain hieman) enemmän. Kauden aikana tämä voi tarkoittaa että yhdeltä loukkaantumiselta säästytään verrattuna tilanteeseen jossa tälläistä selkeää 'peloitetta' ole, jos näin on niin mielestäni 'peloitteen' hankinta on perusteltu jo ilman sitä viihde/hupi-arvoa jonka hanskaukset tuovat peliin.
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Jaahas sitä tarvittas sittenkin Aravirtaa jos kerran Summanen ei osaa valita pelaajia. Minä VEIKKAAN että Summasella on ollu aika vapaat kädet valita pelaajat. Ja jos kerran ei ole osannu koota sopivan agressiivista joukkuetta niin eiköhan se ole ammattitaidottomuutta!? Eli kyllä tuolla porukalla Summasen taktiikalla pitäs mestaruus tulla.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti janneha
, joten Vopatin sikailulle pitäisi ainakin saada piste keskinäisissä otteluissa, uskon Tomekin toki siihen pystyvän!

:o . Olisko Pikkarainen vaikka sopivampi 'tanssikaveri', aluks?

Noh, muutenkin kun ketjuissa puhutaan pelotteista ja tappelemisesta, menee joskus puurot ja vellit sekaisin. Laitan nyt siitä asiasta tähän oman, lyhennetyn versioni. Pelote on ikäänkuin asevarasto. Harmiton, jos sitä ei käytä. Jos sitä käyttää, siitä tulee sota eli tappelu. Jotenkin noin, jotta ei mene termit ja kirjoittajien tarkoittamat asiat suotta sekaisin. Tulee parempaa sananvaihtoa, kun toinen ei puhu aidasta ja toinen aidan seipäästä. Tämä tarkennus toki provoamatta mitenkään.

Ja toivottavasti meillä Vopat pysyy kentällä. Sellaista roolia ollaan suunnittelemassa. Vopat toki on osa 'aseistustamme'.;)
 

strato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä en ole lainkaan huolissani fyysisyyden puutteesta, nimenomaan luovuus on puuttunut. Henkilökohtaiset suoritukset ovat saaneet välillä pelin siltä näyttämään, viime kaudella siitä vastasi tsekit etenkin #90 ja Peltonen. Onhan peli tyyli ollut kuitenkin tehokas, siitä on keväältä mainio todistus.
Mielestäni kuitenkin viime kauden joukkue oli vähemmän fyysinen kun kahden edelliskauden joukkueet ja myös ripauksen luovuutta oli tullut lisää mukaan. Tämän vuotinen joukkue on kutakuinkin samalla tasolla, varsinkin, jos Hentunen tulee mukaan. Ehkä voisi sen fyysisen pelotteen tuoda p-amerikasta, mutta sen pitää todellakin osata myös pelata, ei sika-pelaamisella voiteta mitään. Minä en ainakaan muista Jokerien fyysistä pelotetta aiemmilta mestaruusvuosilta. Silloin vastustajat eivät pysyneet peli-iloittelussa perässä.
 

janneha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Olisko Pikkarainen vaikka sopivampi 'tanssikaveri', aluks?"

...tähän nyt vielä sellainen lisäys, että piti sanomani Vopatin "mahdolliselle" sikailulle ja tanssikavereista puheenollen tuskin Tomek paljon Erkki Rajamäkeä kummallisempi on

:confused:
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
SM-liigassa kysymys on pitkälle rohkeudesta ei pelotteesta

Ja tuskin Vopattia nykyisillä kokoonpanoilla pystyy kukaan pelottelemaan, Helenius olisi ollut kova luu ja olisi tarjonnut saman kuin Vopat naapurille. Ja jos nyky Jokereista pitää valita joku joka uskaltaa ja pystyy pistämään Vopatille kampoihin niin Tomekin nimi nousee siinä esiin, Tomek ei todennäköisesti pysty Vopattia voittamaan mutta on tarvittaessa tarpeeksi kova ettei Vopat (tai muut mahdolliset luupäät Vopatin tarjoaman savuverhon takaa) voi ihan ilman vastausta harrastaa rumia otteita.

Eli SM-liigassa riittää monesti että omista riveistä löytyy tarpeeksi rohkea luupää joka uskaltaa tarvittaessa mennä nöyristelemättä myös sitä vastustajan kovanaamaa vastaan ja tähän omasta mielestäni nyky Jokereissa pystyy ainakin Tomek, M.Ruutu ja Aalto. Aallon kohdalla pelillinen menetys on Jokeriden kannalta liian suuri joten Aallon kohdalla tuo saa tapahtua vain todellisissa ääriolosuhteissa. Ja jos AJ palaa niin tuohon listaan saadaan vielä yksi nimi lisää, tosin AJ ei ole kylläkään mikään varsinainen pelote kuten ei M.Ruutukaan mutta rohkeus riittää mennä mukaan myös niihin jo ennalta hävittyihin nuhjauksiin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: SM-liigassa kysymys on pitkälle rohkeudesta ei pelotteesta

Viestin lähetti flintstone
Eli SM-liigassa riittää monesti että omista riveistä löytyy tarpeeksi rohkea luupää joka uskaltaa tarvittaessa mennä nöyristelemättä myös sitä vastustajan kovanaamaa vastaan ja tähän omasta mielestäni nyky Jokereissa pystyy ainakin Tomek, M.Ruutu ja Aalto. Aallon kohdalla pelillinen menetys on Jokeriden kannalta liian suuri joten Aallon kohdalla tuo saa tapahtua vain todellisissa ääriolosuhteissa. Ja jos AJ palaa niin tuohon listaan saadaan vielä yksi nimi lisää, tosin AJ ei ole kylläkään mikään varsinainen pelote kuten ei M.Ruutukaan mutta rohkeus riittää mennä mukaan myös niihin jo ennalta hävittyihin nuhjauksiin.


Tuota, tuota. Mä olen nyt tästä ihan pikkaisen toista mieltä. Johan meille huonosti käy jos sellaista luullaan, että AJ ja MRuutu voivat toimia Jokereiden niinä pelaajina, jotka voidaan heittää vastustajan kovanaamaa vastaan -;) Mä en tiedä kuinka hyvin Flinstone ja kenties muutkin AJ:n muistavat, mutta voin vakuuttaa teille ettei AJ ole niistä lähtömitoistaan juuri venynyt. Näin hänet vielä viime kaudella jenkeissä... Toki ymmärrän tuon rohkeus-termin, mutta jos AJ trai MRuutu lähtee matsiin vaikkapa Saipan, HIFK:n, Lukon, Tapparan, Bluesin jne kovanaamaa vastaan, kyse on hullunrohkeudesta. Enkä usko siihen. Eikä näiden kavereiden tehtävä olekaan se. Vaikka rohkeita ovatkin, sen kyllä myönnän. Esimerkiksi AJ jakeli nättejä pusuja päätään pidemmille.

Minun mielestä Jokerit tekisi todella hyvän liikkeen hankkimalla riittävän pelotteen. Asiallisen ammatti- ja viihdemiehen, joka osaisi myös pelata. Mutta jos näin ei tehdä, Jokerit menee takuuvarmasti playoffeihin ja pysyy takuuvarmasti tällä miehistöllä neljän sakissa. Jotkut pelaajat saavat vähän ylimääräisiä iskuja, jotkut ylimääräisiä vammoja, mutta ei sen ihmeemmästä ole kysymys. Otteluiden viihdearvo tosin laskee ilman asiallista pelotetta, mutta joukkue joutuu toisaalta tukemaan sitten tiukassa paikassa enemmän toisiaan.

Ja jos uushankintaa ei pakistoon tehdä, herra varjelkoon meidän puolustusta Kankaanperän loukkaantumiselta. Todella :D
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Turha hätiköidä

Kun ulkomaalaiskiintiössä on tilaa, niin miksi hätäillä? Joukkue selvästi huutaa isoa peruspakkia, mutta aikaa on antaa tilaisuus Kaltevalle, Kanteelle ja Malmivaaralle. Rapakon takaa löytyy pilvin pimein miehiä, jotka putsaa maalinedustan ja värjää vielä Vopatin pään. Mistään Mikkihiirizkyistä ja pikkaraisista on turha murehtia, sillä Tomek hoitelee ne. Eli katotaan tarve syksyn aikana, ja hankitaan pakki jos tarvitaan. Todennäköisesti tarvitaan.

Antaa tryffeleiden taistella siitä, kenellä on vähiten pehmeä jengi helvetin pehmeässä liigassa. Kovaa, tai edes aika kovaa jengiä ei ole kellään sm-liigassa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tiedän tiedän, mutta...

Ja vaikkakaan AJ tai M.Ruutu ei varsinaisesti ole mitään raskasta kalustoa niin tämä toteamukseni SM-liigasta ja rohkeudesta pistää itsensä likoon myös näissä epätoivoisissa taisteluissa, kuten olisi siis esim tuo todellinen matsaaminen Vopatin kanssa, oli siis ennemminkin vastaus tuohon Seniorin väheksyvään kommenttiin Tomekista Vopatin tanssikaverina.

Ja oma mielipiteeni on että SM-liigassa ei ole kovinkaan suurta merkitystä kuinka kova todellisuudessa on nyrkkihipassa vaan siitä että on ns munaa tarvittaessa pistää itseään likoon. Eli kun puhuin AJ:stä ja Mikosta niin en tietenkään tarkoittanut että kun naapurilla on pelotteena Vopat niin AJ, Mikko tai Aalto olisi jotain vastineita tuolle vaan sitä että tämä kolmikko Tomekilla vahvistettuna on tarpeeksi luupäistä että Vopatin ei annettaisi ihan ilman vastausta hyppiä silmille.

Mutta jos siis haetaan pelotetta niin katseet on suunnattava muualle kuin tuohon mainitsemaani kolmikkoon. Tomek voisi toimia tarvittaessa myös jonkinmoisena pelotteena mutta Tomekin itsensä kannalta lienee parempi että tuo tarve (jos sitä oikeasti ilmenee) hoidetaan esim farmisarjoista kaivetulla raivopäällä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
FS, juu, meidän nykykalusto soveltuu ennen kaikkea pelaamisen. Periaatteessa tällä jengillä voitetaan Suomen mestaruus, se on siihen erinomainen. Tomek on uransa siinä vaiheessa, että uskon hänen jatkavan siitä, mihin hän playoffeissa jäi. Eli hyviä ratkaisuja, läpiajoja, taklauksia ja maaleja. Tästä kaudesta voi tulla Tomekin kausi... Ja juuri siksi nämä meidän nykyiset kaverit keskittykööt siihen, mitä parhaiten osaavat ja mihin parhaiten soveltuvat.

Jos heille halutaan antaa työ- ja onnistumisrauha, joukkueeseen hankitaan riittävän kova vakuutus sen varalta -;)
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Tiedän tiedän, mutta...

Viestin lähetti flintstone
... tuo todellinen matsaaminen Vopatin kanssa, oli siis ennemminkin vastaus tuohon Seniorin väheksyvään kommenttiin Tomekista Vopatin tanssikaverina.

Kommenttini ei ollut missään nimessä väheksyvä eikä provo, kuten taisin kirjoittaa. Kommenttini oli epäilevä.

Ei kai aina kaikki vieraisiin ketjuihin kirjoitetut viestit ole tehty 'sotakirves kädessä'?

Tomek on pelaaja, jota olen seurannut, sattuneesta syystä, koko hänen peliuransa ajan. Yksi mielenkiintoisimmista Jokeripelaajista, jossa on myös teillekin tarvittavaa Särmää!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Asia on siis pihvi

Ja kuten varmaan olet huomannut niin en pyrkinytkään väittämään että meidän maitopojat olisi Vopatin veroisia pelotteita vaan siis sellaisia jotka uskaltaisivat tarvittaessa mennä ottamaan neniinsä teidän Vompatilta. Tomek voisi pystyä antamaan jonkinmoisen vastuksen, muille mainutuille kyyti lienisi melkoisen kylmää.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin...

Tällä hetkellä Jokerien kovanyrkkisin kaveri on mm:Ex-Ifk Toni Sihvonen,joka tosin ei ole "poliisi" mutta tarvittaessa hoitelee hommia koviakin kavereita vastaan.
Mutta oma mielipiteeni on tämä Jokerit ei tarvitse pelkkää poliisia vaan Haakanan tyylisen kaverin joka antaa kyytiä maalin edessä ,kykenee pelaamaan antaa pusuja jnejne...Sillä hulluja intiaaneja voi aina sopivin väliajoin lennätellä 3-5 peliksi ja sitten paluu lippu kouraan tyyliin Ifk:n Trevor Doyle....ja kansa saa sirkushuveja....
 
Viimeksi muokattu:

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Mitä tuota turhaan pelimiehiä onhan meillä niitä.
Neloskenttään/vilttiketjuun pelaaja joka käy kentällä vain jos joku on ruvennu pikkusenkaan tökkiin tähtiä kuten Peltonen,Banham..
Ja semmonen joka hakkaa Vopatit ja kumppanit.
Jos semmonen löytyy niin ei muutaku Jokereihin. (ainiin ei vopattia hakkaa kukaan)
Mutta sitten pari ongelmaa: Jortikka ja Moberg eikö ne olleet ne kurinpito herrat. Jortsu tykkää taito kiekosta ei sikailusta, Moberg ei tykkää Jokereista!
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Minulle on aiva sama vaikka tulisi kaikilta maailman vopateilta neppariin... kunhan voitetaan mestaruus :)

Tosi aiassa Vopatti pystyy tappelemaan kerran pelissä ja sitten nääsee ansaitulle levolle, aina pitemälle ja pitemmälle.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Siinä vaan menee peli-ilot äkkiä taitopelaajilta jos pari goonia käy vähän väliä pelottelemassa.

Siinä vaiheessa on hyvä olla pari kovanyrkkiä omalla puolella jotka voivat käydä muistuttamassa mikä on homma nimi.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
heh...

Niin Daespoo puhuitko nyt Jan Calounista ja reheellisesti Suomen liigassa on yksi hullu joka saa pasmoja sekaisin Nielikäinen.....ai niin Turussa kuulemma pelätään jotain Marko Mäkis........?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös