Miten täällä Jokerien puolella voi joku HPK-idiootti provota jatkuvasti ohi aiheen ja otsikon? Estät asiakirjoitukset ensi kauden rosterista ja sen, että tänne ei kukaan enää jaksa kirjoittaa perusteltuja näkemyksiä joukkueen kasaamisesta. Häivy. Kiitos. Ja pysy poissa.
Provo-korttiin on helppo tarttua, kun ei pysty perustelemaan mielipidettään. Vielä helpompi on heitellä faktoina jotain juttuja, jotka sittemmin paljastuvat täysin keksityiksi.
Itse olen pitäytynyt asialinjalla ja kommentoinut vain sitä mitä olen nähnyt. Heleniusta ei ole muistaakseni käytetty poliisin tehtävissä, saa korjata, jos olen väärässä. Helenius on niin koodistossa kiinni, ettei ole juuri opettanut ketään randompelaajaa, vaan tapellut näitä yleisönviihdytystappeluita, eikä näin ollen ole jatkuva "uhka". Liigan nykyisellä sääntökäytännöllä ei tietenkään ole järkevääkään.
Mielestäni liigan "kovat pojat" voi jakaa karkeasti kolmeen laariin:
1. Pelaajat, jotka ovat ensisijaisesti kentällä kiekon pelaamisen takia, mutta pystyvät tarpeen tullen puolustamaan itseään / joukkuetta (esim. Mäkkäri, Louhi, Mäkelä, Kankaanperä, Topo jne.).
2. Noutajat / hämmentäjät. Eli tämä rotan uusintapainos, joka taitaa olla Sheddenin suurin anti liigalle (Lostedt, H. Laine, K. Sihvonen jne.).
3. Tappelijat. Pelaajat, joilla on hyvin rajallinen kiekollinen osaaminen ja pelkästään tappelutaidon takia mukana (Helenius, se Saipan junnu).
Ottaisin omaan joukkueeseeni pelaajia korien numerojärjestyksessä. Nielikäinen menee johonkin korien 2 ja 3 välimaastoon. Hyvin valmennetussa joukkueessa voi olla käyttökelpoinen. Liigassa ei yksinkertaisesti tällä hetkellä tee mitään pelaajalla, joka ei:
a.) ole tarpeeksi hyvä pelaaja
b.) pysty sotkemaan vastustajan peliä
Nyt sinulle on "yksityisissä keskusteluissa" selvinnyt, että uusi valmentaja haluaakin kaksi puhdasveristä poliisia, vaikka yhden käyttöäkään ei ole kokeiltu ymmärrettävistä syistä.
Saat toki vastata myös kysymykseen, jonka esitin nimim. Jokerinholle:
Kuvitteletko tosiaan, että Heleniuksen käyttö on estynyt enemmän sen takia, että seuraavassa pelissä ei saada Samin pelillistä panosta vai sen takia, että vältetään 5min jäähy?
Ja jos tuo "saada Samin pelillistä panosta" on muodostuu kynnynskysymykseksi, niin siihen voi vaihtaa "saada Sami kokoonpanoon".