Noiden ylempien kenttähahmotelmien innoittamana kirjoitan sanasen kokoonpanosta. Jokereilla on toivoakseni viisi liigakelpoista sentteriä: Pirnes, Filppula, Hämäläinen, Kerälä ja Helenius. Mun toive olisi, että Helenius saataisiin remmiin katastrofaalisen kauden jälkeen, kun poika lähes lopetti kiekkoilun ollessaan jatkuvasti lasaretilla. Toissa kaudella Heleniuksen otteet olivat kuitenkin erittäin lupaavia ja mielessä on vieläkin Ikan hehkutus tulevasta Riku Hahlista.
Kuka sentteri siirtyisi sitten laitaan? Pirnes ei ainakaan. Filppula on laidalla pelannut useastikin, mutta kerran hän on nyt lyönyt itsensä eliittiin sentterinä, niin en usko, että häntä tullaan peluuttamaan laitahyökkääjänä kuin korkeintaan ylivoimassa. Hämäläisestä en tiedä juuri mitään, mutta ilmeisesti kyseessä on kelpo kahteen suuntaan pelaava sentteri. Onnistuessaan Hämäläinen on arvokas nimenomaan keskellä. Jäljelle jää sitten Mestis-haku Kerälä, josta nyt kukaan ei tiedä mitään muuta kuin että olisi kliffaa jos jannu breikkaisi liigatasolla. Heleniuksen pelatessa nelosketjussa mä siirtäisin Kerälän laidalle, jossa voisi tehdä hyvin köyhän miehen villeleinot. :) Juutilaiselle en näe roolia pelaavassa kokoonpanossa ja hän voisi Pallassalon kanssa tehdä suoraan Mestikseen (laina)sopparin.
Mä näen hyökkäyksessä tilaa oikeastaan vain yhdelle laiturille, joka sitten saisikin olla ihan ykköskorin kamaa mallia Bremberg. Jos oikein haluaisi vetää ketjuhahmotelmat jöngälle, niin tehkääpä joku Hämäläisestä ykkössentteri Hentusen ja "Brembergin" väliin, niin tulisi ainakin leveyttä ketjuihin. Neloseen sitten Benska, Helsku ja Mätsky. Noh, mitenpä nää ketjut sitten kasataankaan, niin näillä nappuloilla Olavi Vauhkonen jäisi ylimääräiseksi hyökkääjäksi, mutta luultavasti aina joku jätkä on klesana, joten kyllä Vauhkonenkin mahtuu mukaan.
Puolustuksessa saattaisi olla tilaa yhdelle raitin pakille, mutta kyllä nykyinen ryhmä kelpaa. Onpahan sitten Maneliuksella paremmat mahdollisuudet nousta ensimmäisenä paikkaamaan loukkaantumisia.