Senior kirjoitti:
Pyrin yksinkertaisuuteen:
1. Sanot, että Jokerit ylittää (kaikkine parinkymmenen ylimääräisen pelaajan tullessa/käydessä) budjettinsa vain 10 %
2. Sanot, että IFK maksaa tällä kaudella enemmän liksoja, kuin Jokerit (edelläviitattu pelaajaliikenne huomioituna?)
3. En tiedä, käyttikö IFK kokonaan, mutta erittäin vahva epäilys on, että alitti melko lailla. Varsinkin kun minulla on käytössä luvut muutamasta IFKn avainhemmosta.
Totesin, että Jokerit ylittää palkkabudjetin noin 10 prosentilla. Tuossa ei ollut mukana Askey (eli oli pikkaisen vanhempaa tietoa). Askey ilman playoffeja on noin 100 kiloa ja playoffien kanssa noin 200 kiloa. Jokerien palkkabudjetti oli kauteen lähdettäessä 2.3 miljoonaa, joten Askey mukaan lukien ollaan noin 2.75 miljoonassa. Luvut on Virmaselta. Niitä voi epäillä ihan rauhassa, mutta olen hänen antamiaan lukuja verrannut verotietoihin muutaman kauden ajan ja ainakin aiemmin ne ovat paikkansa pitäneet. Itse asiassa erittäin tarkkaan. Miksi ei siis nyt?
HIFK:sta kukaan ei tiedä. Joka kausi on Jatkoajassa toitotettu sitä, että Matikaisen ovella on jonoksi asti lähes ilmaiseksi sisään haluavia huippupelaajia. Että HIFK kun on kyseessä, pelaajien palkkapyyntö putoaa. Ja joka vuosi on sitten todellisuus iskenyt kintaalla päin naamaa kun HIFK paljastuu SM-liigan korkeinta keskipalkkaa ja eniten palkkoja maksavaksi seuraksi.
Nyt on sitten sinulla epäilys, että tällä kertaa ei kävisi niin? Kuten totesin, voi olla tottakin. Mutta olen sen verran jo oppinut, että näissä asioissa kannattaa olla varovainen. Katsotaan ensin se, mitä on oikeasti maksettu ja verrataan sitten. Ellet saa lukuja suoraan Matikaiselta, niin kyllä mulla on edelleen sellainen varaus, että HIFK voi taas yllättää maksamalla huippuliksoja. Kenenkään liksaa ei tietääkseni alennettu ja kun Salmelainenkin jäi pyynnöistä ja mahdollisuuksista huolimatta Suomeen, tuskin on ihan senteissä hänenkään liksansa. Uutta kaveriakin on HIFK palkannut kauden aikana, joten katsotaan mikä on lopullinen totuus.
Se on kuitenkin jo nyt selvä, että Jatkoajassa kusetaan lukijoita Jokerien palkkojen suhteen. Näin on käynyt joka kausi jo pitkään. Ja jostain syystä nämä Jokerien palkoista eniten "tietävät" kirjoitukset ovat aina tulleet Blues- ja HIFK-leiristä...