Jokerien taloudellinen tilanne

• 401 462
  • 1 621

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
cobol kirjoitti:
Lähteistä sen verran, että Hjallis vahvisti telkkarissa päätöstavan Jokerien hankinnoista aivan itse vajaa kuukausi sitten.
Aivan, mutta nythän ei ole siitä kysymys vaan siitä kuka on käskenyt ryhtyä niitä pelaajia yleensä kartoittamaan.
Jokainen vähänkin jääkiekosta ymmärtävä ihminen, johon lasken myös Virmasen, ymmärsi viimekauden pelaaja markkinoista, että sieltä ei apua Jokereiden ongelmiin löydy.
Kuitenkin pelaajia hankittiin koska katsottiin, että parempi on tehdä edes jotain.
Sen listan niistä pelaajista olisi voinut tehdä sinä, minä tai Virmanen niin melkolailla samoja nimiä siellä olisi ollut.
Se on toki totta, että myös Virmanen oli sitä mieltä, että jotakin kannatta tehdä eikä pannut hanttiin, mutta kyllä päätös oli nimeen omaan Hjalliksen ja sitä kautta hallituksen päätös ja siellä tasan tiedettiin mikä tulee olemaan tulos viivan alla seuraavassa tilinpäätöksessä.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
cobol kirjoitti:
Virmanen totesi henkilökohtaisesti saman mulle viime joulukuussa

Offtopic, mutta osoitatko halveksuntasi Virmasta kohtaan myös kasvotusten? Virmanen on ilmeisesti autuaan tietämätön kirjoittelustasi Jatkoaikaan. Virmasen tai Harkimon ammattitaitoon en ole oikea henkilö ottamaan kantaa, mutta hieman ihmetyttää tämä ristiretkesi.

En tiedä mitä kautta saat nämä sisäpiirin kommentit (työ, tuttavuus ?) suoraan dissaamiltasi henkilöiltä, mutta aika erikoista on että juokset samantien keskustelupalstalle käyttämään näitä kommentteja asianomaisia vastaan.

Etiikka..missä pelaa?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
jupster kirjoitti:
Offtopic, mutta osoitatko halveksuntasi Virmasta kohtaan myös kasvotusten? Virmanen on ilmeisesti autuaan tietämätön kirjoittelustasi Jatkoaikaan.

Etiikka..missä pelaa?

Tunnemme Virmasen kanssa toisemme henkilöinä ja Virmanen myös soittelee kirjoittelustani Jatkoaikaan. Cobolin kirjoituksia seuraa tarkkaan myös Hjallis ja - en nyt viitsi laittaa nimiä - pari muuta asian Jokereilta toimeksi saanutta henkilöä. Hjallis ei juuri itse lue ("koska se on niin hirveää paskaa täynnä se Jatkoaika", Hjallis totesi mulle), mutta saa raportin näiltä henkilöiltä.

Joten kyllä tässä ollaan Jokereihin päin aivan omalla nimellä pelissä, vaikka täällä sentään jokainen ei tiedä kuka on cobol.

Etiikka minulle? On totta, että kirjoitan aroista ja vaikeista asioista oman näkemykseni käyttäen hyödyksi kuulemiani tietoja. Sellainen se maailma vaan on, että jotkut paljastavat sen, miten toiset hyötyvät kaikin tavoin Jokereista antamatta tilalle muuta kuin tappiota ja urheilullista alamäkeä.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Jos Virmanen olisi mies, hän lähtisi itse. Olisi lähtenyt jo viime kauden jälkeen. Se olisi työtä Jokerien parhaaksi. Mutta koska hän on pelkkä paskiainen, Virmanen aikoo pumpata Jokerit niin tyhjiin kuin ikinä pystyy omaa etuaan ajatellen.

Viime kauden katastrofi ei edelleenkään ollut suurelta osin Virmasesta lähtöisin, kyllä syyt oli ihan muualla. Virmanen yritti loppuun asti paikata vuotavaa laivaa mutta viime kaudella mikään temppu ei tuntunut toimivan vaan aina vain kynnettiin syvemmällä. Jos viime kaudella oltaisiin syksyllä vain nostettu kädet pystyyn (siinä kauden alkuvaiheen pitkässä tappio/voitottomien otteluiden putkessa) ja tyydytty kohtaloon olisi taloudellinen tulos ollut paljon positiivisempi, Jokereiden imagoon ei vain sovi eikä sopinut että oltaisiin antauduttu ilman taistelua. Ei suuri ja mahtava Jokerit voinut vain niin menetellä. Tuo taloudellinen tappio ei varmasti ole ollut kenellekään Jokereiden johtoportaassa toimineelle yllätys.

Edelleen pitäisi olla tarjolla ja katsottuna joku varteenotettava ehdokas Virmasen tilalle, ennen kuin Masa kannattaa syrjäyttää. Kuka tilalle? Ja kiinnostaako kyseistä henkilöä edes astua tuohon pestiin? Virmanen ei ole täydellinen, ei lähellekään mutta kyllä tuo huonommaksikin voisi mennä.

Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
hull16 kirjoitti:
Yksi totuus on, että jos Virmanen lähtee lähtee myös Hjallis koska Virmanen on tehnyt tasan niin kuin Hjallis on halunnut.

Tuollahan ei ole oikeasti mitään merkitystä. Jos oletetaan, että asia on noin niin jos Hjalliksen mieli muuttuu niin eiköhän silloin löydy uusi mies toteuttamaan tätä uutta mieltä ja aiempi luottomies lähtee. Ei Hjallis ole niin tyhmä, että itsensä uhraisi, vaan hän on selviytyjä.

Eikös Hartwallin myynnin jälkeen ollut heti jo esillä asia siitä, että Brittien saarilla ei välttämättä olla enää niin innokkaita maksamaan Hartwall Areena nimestä? Toisaalta koko Hartwall brändillä ei ole enää sillä tavalla mitään tehtävää, joten uudelleen sen hallin voisi nimetä, vaikka sama taho jatkaisi maksamista. Foster's Areena olisi oma ehdotukseni.

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Toisaalta koko Hartwall brändillä ei ole enää sillä tavalla mitään tehtävää, joten uudelleen sen hallin voisi nimetä, vaikka sama taho jatkaisi maksamista. Foster's Areena olisi oma ehdotukseni.
Ongelmana on että Hartwall Areena nimi on vakiintunut kansan keskuuteen. Uuden nimen juurtumiseen menee aikaa. 1997 Areena oli muutenkin jatkuvasti tapetilla uutuutena, nyt se on jo nähty eikä tule herättämään samanlaista mielenkiintoa.

Hjallis taitaa päästä liian vähällä näissä talous ja pelaaja asioissa.

Hän on hallituksen pj sekä paljon muuta.Virmanen on saanut pj:ltä tai hallitukselta valtuudet. Hallituksen pj:n tehtävä on tj:n toimien seuranta ym.

Ei ne pelaaja/valmentaja hankinnat tapahdu ilman Hjalliksen hyväksyntää.

Voi olla , että Virmasen rooli on vähäisempi näihin tappioihin kuin Hjalliksen todellisuudessa.

Hjalliksen vastuulla on talous,markkinointi,myynti,henkilöstö,tietohallinto.
Virmasen vastuulla on henkilöstö eli hän on tj ,jonkan vastuulla on henkilöstö Hjalliksen kanssa. Koko asetelma on hiukan ristiriitainen.

Kuka raportoi ja kenelle?

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
hull16 kirjoitti:
Laskeskelin tätä Cobolin tekemää Virmasen syntilistaa ja päädyn sellaiseen tulokseen, että Virmanen on tuhonnut vähintäin 3.000.000 euroa ja jopa 5.000.000 euroa riippuen lasentatavasta koska osaa näistä on hyvin vaikea rahaksi muuntaa.
Pointtinin tässä koko asiassa on ollut se, että Virmanen ei yksin todellakaan ole ollut vastuussa näistä tappioista niinkuin Cobol väittää.
Jos Cobolin väitteeseen uskoo, niin aliarvioi pahasti Hjalliksen kyvyn tehdä bisnestä.
Ystävyys on hieno asia, mutta en usko minkään ystävyyden kestävän tuollaista rahantuhlausta varsinkaan Hjalliksen, joka tunnetaan nopea käänteisenä miehenä ja Virmanen olisi lähtenyt jo ajat sitten jos sooloilemalla olisi tuollaisia numeroita tehnyt.
Cobol,

Tässä on lainaus minun omasta viestistäni tuolta sinun toisesta avaamastasi Virmasen haukkumaketjusta ja se jäi sinulta siellä kommentoimatta, mutta olisiko nyt haluja siihen?
Vai pitäydykö edelleen vain niissä sinulle sopivissa "faktoissa".

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Viime kauden katastrofi ei edelleenkään ollut suurelta osin Virmasesta lähtöisin, kyllä syyt oli ihan muualla. Virmanen yritti loppuun asti

Höpiset. Mä olen sanonut monta kertaa aiemminkin tämän:

1. Ei kai toimitusjohtaja Virmasen osaamisella voi tehdä oikeaa päätöstä ryhtyessään itse valmentamaan. Se päätös oli totaalisen päin vittua kuin vaan ikinä voi olla.
1.1. Olisi pitänyt hankkia ammattilaistason valmentaja, ei mitään currevirmasia.

2. Ei kai hankinnoista vastaava toimitusjohtaja Virmanen voi tehdä hankintoja sen perusteella, mitä Thomas suosittaa ja mitä eräs huijari, mutta halpa agentti myy. Se linja oli totaalisen päin vittua kuin vaan ikinä voi olla.
2.1. Olisi pitänyt käyttää Lehtoa (kuten nyt Ahosen kanssa).

Kaksi päätöstä, molemmat totaalisen päin vittua. Pätevä toimitusjohtaja ei tee edes näin perseestä olevia esityksiä saati että vielä ne toteuttaisi.

Hull16, Virmasen tuhon määrä on jo lähes korvaamaton. Kysy vanhoilta Jokereilta, joiden mielestä Jokerien brändi on tuhottu. Aivan kuten Jokerien oma salainen tutkimus asiasta kertoo. Nuo sun luvut on sun lukuja, itse syytän Virmasta ainoastaan jatkuvista tappioista vuodesta toiseen + brändin tuhoamisesta arvoltaan ainakin minulle mittaamaton.

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
cobol kirjoitti:
2. Ei kai hankinnoista vastaava toimitusjohtaja Virmanen voi tehdä hankintoja sen perusteella, mitä Thomas suosittaa ja mitä eräs huijari, mutta halpa agentti myy. Se linja oli totaalisen päin vittua kuin vaan ikinä voi olla.

Älä unohda Bergenheimille soittamista.

Mistä nämä AHL-jyrien palkkaamiset (Mapletoft-Dagenais jne) ovat peräisin? Onko kyse agenteista vai ihan organisaation omasta älyvapaasta scouttauksesta?

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
scholl kirjoitti:
Ei Hjallis ole niin tyhmä, että itsensä uhraisi, vaan hän on selviytyjä.
Juu, en ole väittänyt, että Hjallis itsensä ulostaisi, mutta jos jossain vaihessa valtaenemmistö siirtyy muille niin sitten.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Elrith kirjoitti:
Älä unohda Bergenheimille soittamista.

Mistä nämä AHL-jyrien palkkaamiset (Mapletoft-Dagenais jne) ovat peräisin? Onko kyse agenteista vai ihan organisaation omasta älyvapaasta scouttauksesta?

Aluksi viime kaudella ei haluttu käyttää rahaa hankintoihin, joten Harkinssit, Maplet, maalivahdit yms hommasi Virmanen maailmalta parin ikävistä kupruistaankin joskus syytetyn agentin kautta. Kaikki meni todella vituiksi.

Sen jälkeen asiaa hoiti Hjallis yhdessä Lehdon kanssa ja Norton, Santala ja Hyvänen tulivat Jokereihin.

Tämän kauden alussa ei taas ollut rahaa, joten Virmanen sai säätää. Nyt aiemmasta viisastuneena mukana oli Shedden, jonka käden jälki näkyy jokaisessa hankinnassa. Osahan on hyviä, osa huonoja. Rahapula on kuitenkin suurin syy huonoon hankintaan Dagen osalta. Oli halpa kaveri.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
cobol kirjoitti:
Hull16, Virmasen tuhon määrä on jo lähes korvaamaton. Kysy vanhoilta Jokereilta...
Istun katsomossa vanhojen jokereiden vieressä ja heidän suhtautuminen Virmaseen on saman suuntainen kuin minun - ihan hyvä Hjalliksen juoksupoika.

scholl

Jäsen
JV kirjoitti:
Ongelmana on että Hartwall Areena nimi on vakiintunut kansan keskuuteen. Uuden nimen juurtumiseen menee aikaa.

Sponsori ei tosin ehkä ajattele noin. Kiva maksaa isoa fyrkkaa, jos koko nimi Hartwall on siirtymässä historian lehdille. Kaiken järjen mukaan hallin nimi voisi edistää jonkun tuotemerkin myyntiä paremmin.

Tai siis sanottakoon niin, että ehkä se sponsorillekin merkitsee, että on 10v olemassa ollut juurtunut nimi, mutta toisaalta katsovat, että paljonko siitä kannattaa maksaa.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
cobol kirjoitti:
Nuo sun luvut on sun lukuja, itse syytän Virmasta ainoastaan jatkuvista tappioista vuodesta toiseen + brändin tuhoamisesta arvoltaan ainakin minulle mittaamaton.
Niin jos viime kauden tappio luvut olivat nuo liki 1,5M€ ja puhut vielä jatkuvista tappioista niin eihän nuo minun luvut voi olla paljoa pielessä.
Joo Virmanen on vain Hjalliksen hyvä kaveri....

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
hull16 kirjoitti:
Istun katsomossa vanhojen jokereiden vieressä ja heidän suhtautuminen Virmaseen on saman suuntainen kuin minun - ihan hyvä Hjalliksen juoksupoika.

Ja kun on juoksupoika, se vapauttaa kaikesta vastuusta? Mielenkiintoinen peruste.

Todellisuudessa Virmanen kantaa operatiivisen johdon ainoana johdon jääkiekkopuolen "asiantuntijana" ison vastuun tappioista ja urheilullisesta alamäestä. Jokerien hallituksessa istuu kahdeksan jäsentä, joista yhdellä on kiekkotaustaa. Hänkin on sidottu Hjallikseen kaikin tavoin mm. yhteisten bisnesten kautta, joita on myös Jokerien ulkopuolella. Tässä tilanteessa Virmanen on kuningas, mitä kiekkopuolen "asiantuntemukseen" tulee. Tulokset on sitten sellaisia kuin ovat.

Jokainen vähänkään aivoja omistava osaa vertailla:

Kärpät tekee vuodesta toiseen yli puolen miljoonan voittoa
Kärpät tekee urheillullisesti Junnon aikana loistulosta suhteessa Jokereihin
Kärpät hankkii ketä huvittaa, raha ei ole este
Kärpät omaa kiekollista asiantuntemusta taustoissa
Kun on osaamista ja oikein asetetut tavoitteet, Kärpillä on neljä päätoimista valmentajaa

Jokerit tekee vuodesta toiseen lähes miljoonan tai yli tappiota
Jokerit tekee urheilullisesti Virmasen aikana surkeaa tulosta suhteessa Kärppiin
Jokerit on jo tilanteessa keväästä alkaen, jossa se hankkii ketä saa halvalla
Jokerit ei omaa kiekollista asiantuntemusta taustoissa
Kun ei ole osaamista ja oikein asetettuja tavoitteita, Jokereilla on ensi kaudella yksi päätoiminen valmentaja.

Siinä pari, jossa Jokerien pitäisi olla resursseiltaan paremmassa asemassa. Mutta tulos on Virmasen ja sen näkee yltä.

Siinä se.

tuplapukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
jupster kirjoitti:
Offtopic, mutta osoitatko halveksuntasi Virmasta kohtaan myös kasvotusten? Virmanen on ilmeisesti autuaan tietämätön kirjoittelustasi Jatkoaikaan. Virmasen tai Harkimon ammattitaitoon en ole oikea henkilö ottamaan kantaa, mutta hieman ihmetyttää tämä ristiretkesi.

En tiedä mitä kautta saat nämä sisäpiirin kommentit (työ, tuttavuus ?) suoraan dissaamiltasi henkilöiltä, mutta aika erikoista on että juokset samantien keskustelupalstalle käyttämään näitä kommentteja asianomaisia vastaan.

Etiikka..missä pelaa?

Ihmettelin muuten just ihan samaa

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
tuplapukki kirjoitti:
Ihmettelin muuten just ihan samaa

Hienoa! Ja jos vielä kykenet tavaamaan pari kappaletta vaikka se voimille luultavasti ottaakiin, tavaa vastaukseni aiemman ihmettelijän viestiin. Jos ei aukene, pyydä yv:llä aapinen. Tuen sen verran henkistä kehitystäsi mielelläni.

tuplapukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
cobol kirjoitti:
Hienoa! Ja jos vielä kykenet tavaamaan pari kappaletta vaikka se voimille luultavasti ottaakiin, tavaa vastaukseni aiemman ihmettelijän viestiin. Jos ei aukene, pyydä yv:llä aapinen. Tuen sen verran henkistä kehitystäsi mielelläni.

No itse asiassa en ollut vielä lukenut vastaustasi ( sivua loppuun ). Aapisen
olen kyllä lukenut mutta jos sulla niitä ylimääräisiä on niin mikä ettei. Ei kannata vetää hernettä nenään tällaisista

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
tuplapukki kirjoitti:
No itse asiassa en ollut vielä lukenut vastaustasi ( sivua loppuun ).

No, tavaa vaan ahkerasti. Sulla nyt siis mennyt 12 minuuttia, mutta et ole vielä päässyt kolmanteen viestiin siitä mitä ihmettelit :)

Ei pahalla, mutta jos ei ole mitään annettavaa, tyydy jatkossa lukijan rooliin. Säästämme molemmat aikaa eikä ketju kasva turhista viesteistä.

tuplapukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
cobol kirjoitti:
No, tavaa vaan ahkerasti. Sulla nyt siis mennyt 12 minuuttia, mutta et ole vielä päässyt kolmanteen viestiin siitä mitä ihmettelit :)

Ei pahalla, mutta jos ei ole mitään annettavaa, tyydy jatkossa lukijan rooliin. Säästämme molemmat aikaa eikä ketju kasva turhista viesteistä.

No itse asiassa teen tässä töitä samalla joten siinä ne minuutit aina välillä menee. Säästän toki arvokasta aikaasi ja pysyn lukijan roolissa vastaisuudessa

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
1. Ei kai toimitusjohtaja Virmasen osaamisella voi tehdä oikeaa päätöstä ryhtyessään itse valmentamaan. Se päätös oli totaalisen päin vittua kuin vaan ikinä voi olla.
1.1. Olisi pitänyt hankkia ammattilaistason valmentaja, ei mitään currevirmasia.

Jälkikäteen on helvetin helppoa sanoa että ei toiminut.

Jokereiden viime kauden pelillisten ongelmien katsottiin olevan varsin pitkälle henkiseltä puolelta lähtöisin ja Curren katsottiin olevan oikea mies ratkomaan tuota ongelmaa. Ilveksen taholta Currella oli varsin tuoreet ja hyvät näytöt. Virmasen hyppääminen kakkoseksi oli hölmöä, mutta ei se aloite Virmasen menemiseksi itse kakkoseksi ollut Masalta itseltään lähtöisin. Ja edelleen olet itsekin todennut että Hjallis on se joka loppuviimeistään hyväksyy/hylkää nämä valmentajavalinnat Jokereissa.

cobol kirjoitti:
2.1. Olisi pitänyt käyttää Lehtoa (kuten nyt Ahosen kanssa).

Muistatko sinä edes mitä kavereita meille viime kaudella hommattiin? Pelkää halpaa paskaako, tai siis kallista paskaa? Taisipa Jokereiden viime kauden hankinnat olla SM-liigan mittakaavassa aikalailla sieltä nimekkäimmästä päästä?

Noin vertailun vuoksi Kärpät hommasi tällä kaudella maalinsa suulle Chiodon loukkaannuttua Tarkin - täällä olisi varmaan viime kaudella suorastaan hypitty innosta kun noin nimekäs ja taustoiltaan huippu veskari hankittiin? Myöskään Kerhon hankkima Mika Oksa olisi tuskin suurta kehuvyöryä saanut, vai?

ludvig

Jäsen
hull16 kirjoitti:
ihan hyvä Hjalliksen juoksupoika.

Minulla ei ole ajojahtia Virmasen suuntaan, eikä nimimerkki cobolin suuntaan, mutta kyllä pistää ihmetyttämään lainaamani kohta. Jos ihmisten mielestä on hyväksyttävää, että yrityksen toimitusjohtaja on "ihan hyvä juoksupoika", niin ei helvetti. Vastaavien kommenttien takia en enää yhtään hämmästy, että koko SM-liiga ja lähes kaikki sen seurat ovat harvinaisen huonosti johdettuja sekä organisoituja. Taloudet on kuralla, markkinointi surkeata jne jne..

Ja muutenkin kiinnostaa tietää - edeelleenkin ilman kaunoja tai ristiretkiä suuntaan tai toiseen - että jos yrityksen huonosta menestyksestä ei vastaa pääasiallisesti toimitusjohtaja, niin kuka muu sitten? Herra Tuuri?

Luulisi jokaista suomalaista jääkiekkoa seuraavaa ihmistä ihmetyttävän, että jopa käpykylästä tulevalla Mora IK:lla on suurempi budjetti, kuin Jokereilla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy