Jokerien pääsylippujen varaussysteemi

  • 1 169 595
  • 5 749

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
ööö ... olisko kustannuksilla tai voitontavoittelulla? Siinä tiskillä kohtaavat kysyntä ja tarjonta. Jos ei kiinnosta niin osta jostain muualta halvemmalla.
Milläs ne on aikaisempina vuosina tulleet toimeen, kun nyt pitää ruveta nyhtämään paikalle saapuvilta vielä ekstraa? Henkilökohtaisesti se ei todellakaan ole eurosta kiinni, mutta kyllähän tässä kustaan asiakasta linssiin taas. Mä lähetän jannun matsiin 13 euroa kädessä ja jos sillä ei pääse, niin vikaa on systeemissä. Voitontavottelu on toki kivaa, joten hinnoitellaan ne liput sitten suoraan oikein, eikä oteta teennäisiä palvelumaksuja sieltä täältä.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin meikäläinenhän sanoi vain, että Jokerit on käytännössä korottanut hintoja kuten tilanne on. Se, että hinnankorotus on naamioitu palvelumaksuksi ei tilannetta muuta. Jos jollekulle euron-parin hinnankorotus on merkityksetön, niin hieno juttu hänelle (ja tässä tapauksessa myös Jokereille). Valitettavasti kaikille näin ei ole.

Plussaa siitä, että netin kautta näyttäisi tosiaan olevan mahdollista ostaa lippu ilman lisähintaa. Valitettavasti samalla lafkalla ainakin futispuolella Klubin peleistä on tottunut siihen, että lippu pitää hankkia huomattavan paljon ennen pelin alkua, olisiko ollut jopa edellisenä päivänä (EDIT: ei sentään, mutta reilusti ennen pelin alkua). Yleensä matseihin tulee lähdettyä hetken mielijohteesta, joten se siitä vaihtoehdosta. Mutta kaipa olenkin ei-toivottu asiakas, jota halveksii seuran lisäksi myös lipuistaan "mitä vain" valmis maksamaan oleva kannattajakunta.

Ja toki huono puoli on sekin, että Liikunta/kulttuuriseteleitä ei saa kelpaamaan muualle kuin Areenan lipunmyyntiin.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän parempi on näin päin, että netistä saa lipun ilman palvelumaksua ja paikan päällä joutuu maksamaan sen 1,5 euroa. Perusteluksi riittää jo se, että miettii hetken näiden kahden vaihtoehdon aiheuttamaa kustannusta lippua myyvälle osapuolelle. Palvelumaksulla saadaan katettua lipunmyynnistä aiheutuva kustannus, kun muussa tilanteessa tällaista lisäpalvelua ei olisi, vaan liput olisi pakko ostaa etukäteen.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Nyt se tuli itsekin koettua

En tainnut viime kaudella olla kertaakaan ennakkoon ostetuilla lipuilla matsissa tai sitten olin firmalipuilla paikan päällä.

Anyhow, tänään tuli koettua miten perseestä tuo lippu.fi:n systeemi on. Netissä et saa valita paikkojasi, pelkästään katsomonosasi. Naurettavaa, ja sellainen henkilö, joka moisen systeemin on sallinut verkkokaupassaan panna käyttöön, pitäisi irtisanoa.

Toinen asia ovat nämä palvelumaksut. Olin menossa maksamaan 54 euron lipputilaustani ensin raahauduttuani paikalle 45 minuutin matkan päästä. No, liputpa olivatkin siellä, mutta 2,5 euron palvelumaksulla per piletti höystettynä. Ei jumalauta. Minut palkitaan siitä, että viitsin ITSE hakea lippuni, lisämaksulla.

Nyt hereille siellä toimiston puolella ja lippudiileri vaihtoon!
 

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toinen asia ovat nämä palvelumaksut. Olin menossa maksamaan 54 euron lipputilaustani ensin raahauduttuani paikalle 45 minuutin matkan päästä. No, liputpa olivatkin siellä, mutta 2,5 euron palvelumaksulla per piletti höystettynä. Ei jumalauta. Minut palkitaan siitä, että viitsin ITSE hakea lippuni, lisämaksulla.

Nyt hereille siellä toimiston puolella ja lippudiileri vaihtoon!

Luuletko, että lipunmyyntisysteemi ja siinä ohessa sen työntekijät ovat vain sinua varten ja ilmaiseksi töissä. Ilmoittaudut varmaankin itse ilmaiseksi tekemään lipunmyyntityötä. :o)

Oliko lisämaksu yllätys? Niin pitkälle kuin muistan, Lippupalvelu ja muut lipunmyyntipisteet ovat lisämaksua ottaneet: jo 70-luvulla.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oliko lisämaksu yllätys? Niin pitkälle kuin muistan, Lippupalvelu ja muut lipunmyyntipisteet ovat lisämaksua ottaneet: jo 70-luvulla.

Saahan noita lippuja tulostettua netistä varauksen ja maksamisen yhteydessä niin, ettei (tietääkseni) mitään lisämaksua tule.

Onhan tuo surkeuden huippu, ettei lippu.fi anna mahdollisuutta valita muuta kuin katsomon. Arenaaltahan ilmeisesti saa ennen peliä lipun ostaessa valita rivin ym. Turhaan Masa valittaa lippujonoista, jos sieltä saa paljon parempaa palvelua kuin netissä..
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Luuletko, että lipunmyyntisysteemi ja siinä ohessa sen työntekijät ovat vain sinua varten ja ilmaiseksi töissä.

kyllähän komissio pitää aina olla, mutta tässä "palvelussa" lisämaksua tulee 1. välittämisestä 1,50 e ja 2. ostotavasta euro lisää.

neljälle lipulle siis kymppi lisää yhteensä ja se on mielestäni liikaa. ottaisivat vaikkapa 1,50 per lippu. tai ottaisivat vaikka sen kaksi, kunhan ei olisi kahta eri välitystaksaa.

ja asiakaspalvelutyössähän ollaan nimenomaan asiakasta varten töissä. eli vastaan kysymykseen, että tiedän hänen olevan minua varten töissä - en luule.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ennakkoon netistä ostettuna ei saanut Lippupalvelullakaan valita itse paikkaa. Lisäksi tuli vähintään saman verran palvelumaksuja päälle, ellei enemmänkin. Nyt sentään lipun voi itse tulostettuna tai kännykkälippuna ostaa ilman palvelumaksuja. Parempi niin, koska pitäähän niille hallin myyjähenkilöille jotain maksaa ja muitakin kustannuksia tulee. Nykyinen systeemi on paljon entistä parempi, joskin kehittämistä vielä on.
 

Matson78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lippu netistä pelipäivänä..?

Tietääkö kukaan pystyykö pelipäivänä vielä ostamaan lipun Lippu.fi:n nettikaupasta.? Ja mikäli pystyy, niin mihin asti..?
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä em. kysymykseen vastausta, mutta onko jollakin vastausta näihin:

Jokerien nettisivuilla otteluiden vieressä lukee "varaa". Sitten kun sitä klikkaa niin eihän siellä jumankauta pysty kuin ostamaan lipun ja senkin ainoastaan printtilippuna! Miksi ei pysty varaamaan tai ostamaan tekstiviestilippua, niin kuin Jokerien nettisivuilla mainostetaan?!

Muutenkin Lippupisteen liput ovat älyttömän kokoisia, hyvä että mahtuvat lompakkoon. Lippupalvelu takaisin!
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tietääkö kukaan pystyykö pelipäivänä vielä ostamaan lipun Lippu.fi:n nettikaupasta.? Ja mikäli pystyy, niin mihin asti..?
Ei ole tarkkaa tietoa, mutta muistaakseni pystyy. Jos huomiseen peliin haluaa lipun, niin aamupäivällä vielä pitäisi saada. Satavarma en kuitenkaan ole. Toimitustavoista joko tekstarilippu tai tulostus ei taida onnistua. Mutta halliltahan saa myös.
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tietääkö kukaan pystyykö pelipäivänä vielä ostamaan lipun Lippu.fi:n nettikaupasta.? Ja mikäli pystyy, niin mihin asti..?


Kyllä pystyy. Takarajasta ei tietoa mutta hetki sitten ostin omani..

Toimitustavoista joko tekstarilippu tai tulostus ei taida onnistua. Mutta halliltahan saa myös.

Tulostus ainakin onnistua vielä hetki sitten myöskin.

Ketjun otsikkoon; onko se nyt enää ihan surkein kuitenkaan? Positiivista mm. se ettei printtilipuista tarvitse maksaa toimituskuluja kuten ennen Lippupalvelun aikaan..
 
Viimeksi muokattu:

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ketjun otsikkoon; onko se nyt enää ihan surkein kuitenkaan? Positiivista mm. se ettei printtilipuista tarvitse maksaa toimituskuluja kuten ennen Lippupalvelun aikaan..

Se, ettei omaa paikkaa saa valita, on mielestäni niin kivikautista menoa, ettei nämä tulostettavat liput ilman toimituskuluja ym. kovin paljoa auta.

Tähän pitäisi ehdottomasti saada parannus. Esim. Finnkinon varaussysteemi on erittäin hyvä.
 

Sepedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Peliitat
Miksi ei pysty varaamaan tai ostamaan tekstiviestilippua, niin kuin Jokerien nettisivuilla mainostetaan?!

Muutenkin Lippupisteen liput ovat älyttömän kokoisia, hyvä että mahtuvat lompakkoon. Lippupalvelu takaisin!

Se, ettei omaa paikkaa saa valita, on mielestäni niin kivikautista menoa, ettei nämä tulostettavat liput ilman toimituskuluja ym. kovin paljoa auta.

Olen samaa mieltä kanssanne, taaksepäin on menty. Minua ihmetyttää eniten juuri tuo, ettei Lippupisteeltä voi ainoastaan varata lippua ja noutaa sitä myöhemmin (onnistuu tosin kai puhelimitse hyvää minuuttihintaa vastaan).

Ja tosiaan tuo, ettei paikkaansa saa varata, on aivan käsittämätöntä tänä päivänä. Tekniikkaa olisi tarjolla toteuttaa vaikka miten monipuolinen varausjärjestelmä, mutta ilmeisesti ei viitselijäisyyttä. Itse olen jo pitkään tehnyt niin, että marssin suoraan Lippupisteen luukulle ja ostan lipun sitä kautta. Heidän myyntipisteestään voin sentään vielä valita, mille paikalla lipun ottaa.

Tähän asti paras näkemäni lipunmyyntisysteemi taisi olla TPS:llä futiksen puolella. Heidän järjestelmällään näki katsomonosasta erikseen kaikki istumapaikat, ja lipun saattoi ostaa mille paikalle halusi. En muista oliko järjestelmä seuran oma, vai jonkun ulkopuolisen. Hyvä se kuitenkin oli, en tiedä miten monella muulla SUOMESSA on vastaava.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Jos mainostaminen sallitaan, niin varsin hyvä palvelu on Piletti, jota ainakin HPK ja SaiPa käyttää, ilmeisesti myös JYP. Siellä pystyy paikan tarkkuudella valitsemaan oman pääsylipun karttojen mukaan, eli näkee suoraan mitkä paikat mistäkin katsomosta ovat varattuja ja mitkä vapaita. Varsin näppärää ja kätevää!

Miksihän samanlaista palvelua ei pysty tarjoamaan Lippupiste. Siis Jokerien nykyinen lippujen myyjä. Ei tosin pysty Lippupalvelukaan, joka siis oli aiempi yhteistyökumppani.

Nythän lippua varattaessa/ostettaessa Jokerien kotimatseihin voi tehdä vain katsomokohtaisia toiveita. Sama palvelun puute tietysti koskee muitakin jengejä, joilla on käytössä Lippupalvelu/Lippupiste.
 

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Lidlin mainosten ja vastaavan reaalispammin seassa postiluukusta putoilee toisinaan Kauppakalenteri-nimistä läystäkettä, jossa on leikeltävänä irti milloin minkäkin kasvohieronnan alennuskuponkeja. Tuoreimmassa kalenterissa on kuulemma tarjolla 2 lippua yhden hinnalla -tyyppinen jokeritarjous, joka koskee ainoastaan Lukko-otteluita. Niinhän se on perinteisestikin mennyt, että sarjataulukon toisessa päässä kiikkuvat joukkueet ovat niitä liigan kehnompia, joten yleisön houkuttelu puoleen hintaan on mitä suotavinta.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Eikö Helsingin Jokerit myy opiskelija lippuja matseihinsa? Vai myydäänkö enää edes opiskelija lippuja?
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei taida myydä. Jokerien lippubisnes on muutenkin jotain aivan käsittämätöntä Areenalla. Nykyään kannattaa jättää suosiolla tulematta, jos ei vähintään 30min etuajassa ehdi lippua jonottamaan. Missään muualla ei yhden lipun myyminen kestä niin kauan kuin Areenalla ja jonot ovat sen mukaiset.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei taida myydä. Jokerien lippubisnes on muutenkin jotain aivan käsittämätöntä Areenalla. Nykyään kannattaa jättää suosiolla tulematta, jos ei vähintään 30min etuajassa ehdi lippua jonottamaan. Missään muualla ei yhden lipun myyminen kestä niin kauan kuin Areenalla ja jonot ovat sen mukaiset.
Samaa vanhaa kamaa. Kehotan edelleen sekä omia että vieraita harkitsemaan kaksi kertaa kiinnostaako peli. Masan mielestä "kunnon" fanit ostavat edelleen liput ennakkoon, "hei lähetään matsiin" fanit ovat paskaa. Samasta asiasta on pitkään jauhettu, uskallan varmasti ja tarvittaessa jopa todistetusti kertoa, että 2-3 vuoden aikana yli 100 lippua on jäänyt myymättä. Usein olisivat vielä olleet kalleimpia lippuja ja ruokaa, mutta oma periaate pitää, jos Masaa ei liput ostava asiakas kiinnosta niin ei voi mitään.

Perjantaina katsotaan, etukäteen en uskalla lippuja itselleni ja kolmelle nuorelle ostaa. Jos pääsen töistä hyvissä ajoin ajan hallille ja ostan liput. Jos menee tiukalle niin jää väliin. Helppoa.
 
Nythän lippua varattaessa/ostettaessa Jokerien kotimatseihin voi tehdä vain katsomokohtaisia toiveita. Sama palvelun puute tietysti koskee muitakin jengejä, joilla on käytössä Lippupalvelu/Lippupiste.

Lahden jäähalliin ostin lippupalvelun kautta liput. Siinä lippuja myyvän neidin kanssa ainakin pääsin valitsemaan katsomokartan mukaan haluamani paikat. Sen jälkeen alkoi kuitenkin hauskuus :)

Kyseinen lippupalvelun myyntipiste sijaitsee matkatoimistossa ja ennenkuin pääsin luottokorttia vinguttamaan niin henkilötietoni piti naputtaa johonkin järjestelmään. Näitä tietoja kuulemma tarvittiin kuittia varten. Tämän jälkeen sain "kuitin", joka oli 3 kpl A4 lomakkeita pirun hitaalla tulostimella tulostettuna. Lomakkeissa oli jotain diipa daapaa siitä ettei omia "eväitä" saa viedä halliin jne. Lasku siis maksettiin matkatoimistolle ja kolmessa lipussa oli sitten yhteensä 7,5 euroa vältyspalkkiota mukana... Lopulta pääsin n. 15 min odottelun jälkeen liikkeelle kädet täynnä papereita.
 

Jopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaa vanhaa kamaa. Kehotan edelleen sekä omia että vieraita harkitsemaan kaksi kertaa kiinnostaako peli. Masan mielestä "kunnon" fanit ostavat edelleen liput ennakkoon, "hei lähetään matsiin" fanit ovat paskaa. Samasta asiasta on pitkään jauhettu, uskallan varmasti ja tarvittaessa jopa todistetusti kertoa, että 2-3 vuoden aikana yli 100 lippua on jäänyt myymättä. Usein olisivat vielä olleet kalleimpia lippuja ja ruokaa, mutta oma periaate pitää, jos Masaa ei liput ostava asiakas kiinnosta niin ei voi mitään.

Perjantaina katsotaan, etukäteen en uskalla lippuja itselleni ja kolmelle nuorelle ostaa. Jos pääsen töistä hyvissä ajoin ajan hallille ja ostan liput. Jos menee tiukalle niin jää väliin. Helppoa.

Täytyy kyllä Lippupalvelun puolustukseksi todeta, että printtilippu systeemi toimii mielestäni hyvin tällaisissa tilanteissa. Duunissa on helppo tulostaa lippu ja lähteä sieltä sitten Areenalle, olettaen tietenkin, että työpaikalta löytyy tulostin. Varmasti saa nopeammin ja mukavammin, kuin että menee Areenalle jonottamaan sateeseen.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy kyllä Lippupalvelun puolustukseksi todeta, että printtilippu systeemi toimii mielestäni hyvin tällaisissa tilanteissa. Duunissa on helppo tulostaa lippu ja lähteä sieltä sitten Areenalle, olettaen tietenkin, että työpaikalta löytyy tulostin.
Tästä tismalleen samaa mieltä. Kyllä luulisi, että melkein kaikiltä löytyy duunista, himasta tai koulusta tulostin, jolla printtilipun voi tulostaa silloin kun huvittaa. Tätä olen itse käyttänyt viime aikoina, ja toimivaksi käytännöksi todennut. Ei tarvitse jonotella, ja peliin lähtemisenkin voi päättää vain hetki ennen matsia.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän tiskiltä ostaessa saa oman paikkansa valita meilläkin, mutta netissä tämä ei jostain syystä onnistu. Lipunmyyntijärjestelmän huonoutta on mielestäni muutenkin korostettu liikaa. Lipun voi ostaa helposti ennakkoon, jos omistaa internetin, verkkopankkitunnukset sekä kännykän tai tietokoneen ja tulostimen. Halliltakin lippuja saa kahdesta paikasta, kunhan on riittävän ajoissa paikalla. On selvää, että mikäli 2000 ihmistä haluaa ostaa puolen tunnin aikana lipun samalta luukulta, se aiheuttaa ruuhkaa.

Monesti ei ole huono vaihtoehto sekään, että hallille mennessä koukkaa hakemaan lipun jostain lippupisteen toimipisteestä. Riippuu tietysti, mitä reitin varrelle osuu. Kyllä mä ainakin olen onnistunut joka kerta matsiin lipun saamaan, kun olen halunnut mennä, eikä tästä ole edes aiheutunut kohtuutonta vaivaa. Hallille jos menee klo 17.50 aikoihin, niin yleensä klo 18.10 on jo sisällä.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Halliltakin lippuja saa kahdesta paikasta, kunhan on riittävän ajoissa paikalla. On selvää, että mikäli 2000 ihmistä haluaa ostaa puolen tunnin aikana lipun samalta luukulta, se aiheuttaa ruuhkaa.
...
Hallille jos menee klo 17.50 aikoihin, niin yleensä klo 18.10 on jo sisällä.
Turha sitä Hartwall Areenan lipunmyynnin toimivuutta on kaunistella, koska paikalle kyhätyt kaksi lipunmyyntipaikkaa ovat täysin riittämättömät tuolle hallille. Tämä suunnittelun kukkanen on todettu erittäin huonoksi jo yli kymmenen vuoden ajan. Osa syynsä toimimattomuudelle laitetaan kyllä myyntitiskin toiselle puolellle, koska se lipunmyyntitapahtuma kestää usein tolkuttoman kauan erinäisistä syistä.

Itse ostan liput pääasiassa etukäteen Lippupisteen mainiota printtilippua hyväksi käyttäen. Ilman toimitusmaksua tuo on tehty toimivaksi, mutta tuo paikkojen valitseminen voisi tosiaan tapahtua ihan sinne penkkiin asti.

Kaksi kertaa tällä kaudella olen tehnyt tuon bozikin mainitseman "hei me lähdetään matsiin" päätöksen tunti ennen matsia (paska fani). Eka kerta toimi oikein nätisti ja liput oli handussa 5 minuttia parkkihalliin ajon jälkeen. Silloin elettiin arasyksyä, eikä halliin ollut tungosta. Toinen kerta olikin sitten taas sitä itseään. Paikalla lipunmyynnin jonossa 17.45 ja hallissa sisällä 18.30. Matsissa oli yleisöä karvan alle 8000. Toimii kuin junan vessa? VR:n tapauksessa näin saattaisi olla...
 

Gandalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy kyllä Lippupalvelun puolustukseksi todeta, että printtilippu systeemi toimii mielestäni hyvin tällaisissa tilanteissa. Duunissa on helppo tulostaa lippu ja lähteä sieltä sitten Areenalle, olettaen tietenkin, että työpaikalta löytyy tulostin. Varmasti saa nopeammin ja mukavammin, kuin että menee Areenalle jonottamaan sateeseen.

Eikös tässä ole se ongelma että paikkaa ei voi itse valita ? Saatan toki olla väärässä ja korjatkaa jos näin on. Mä en ainakaan haluaisi ostaa lippua pelkän katsomon perusteella. Liput jotka voisi printata duunissa olisi hyvä juttu kunhan myös paikat voi valita itse eikä järjestelmä arvo niitä kuin lottoa.

Millaisia kokemuksia Ärrältä ostetuista lipuista ? Sinnehän pitää olla tiedossa tapahtumanumero etukäteen, (muistaakseni Jokereiden runkosarjaan 20351), joka ei ole ongelma mutta mulla on kahdenlaisia kokemuksia. Kerran myyjä kertoi kaikki tiedot ihan istuimien numeroihin asti ja sain kuvan että niitä voi muutella. Parilla muulla kertaa on sitten myyty enempi tai vähempi "sikaa säkissä". Tosin viimeksi osasin vaatia kertomaan paikat ja vasta sitten hyväksyin liput. Kuitenkaan niitä ei olisi pystynyt vaihtamaan myyntitilanteessa... Joka on ihan hanurista. Toisaalta jäänyt myös kuva yhdestä kerrasta että niitä voi muutella.
Voi olla että täällä on vastaus jo valmiina mutta en tässä aamutuimaan jaksa kahlata ketjua läpi mutta otin osaa mielenkiintoiseen keskusteluun. Aran lähdön jälkeen on lippukauppa meidän perheessä vilkastunut kummasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös