Jokerien pääsylippujen varaussysteemi

  • 1 174 527
  • 5 750

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän se nyt on systeemisuunnittelijoiden laiskuutta tai johtavan portaan perseilyä että printtilipuissa ei voi valita paikkaansa penkkitasolla. Itse olen napannut tsetit lippupalvelun toimipisteestä, mutta tuntuu jotenkin täysin dorkalta että tuolloin lipun hintaan tulee palvelumaksua päälle.

Odotan seuraavanlaista systeemiä:

- Voin ostaa liput valitsemilleni penkkipaikoille printti- tai vielä mielummin kännykkälippuina netistä verkkopankin välityksellä.

- Tietoni tallentuvat järjestelmään ja saan aika ajoin tarjouksia Jokereilta, joissa voin ostaa "lempipaikoilleni" liput hieman alennettuun hintaan.

- Lisäksi kiva lisäbonari olisi lippuja ostamalla hankitut "Jokeripisteet" joilla voisi esimerkiksi lunastaa fanishopista kaulaliinan tai vaikkapa jopa "ostaa" lipun otteluun pari tuntia ennen matsin alkua jos Areenalla on tilaa.

Väitän että jos tällainen systeemi olisi toiminnassa niin kävisin 3-5 lisäkertaa kaudessa hallilla ja kokonaisuus sitouttaisi minut tiukemmin uhraamaan vapaa-aikaani Jokereille.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Täytyy kyllä Lippupalvelun puolustukseksi todeta...

Itse olen napannut tsetit lippupalvelun toimipisteestä...

Onkohan meidän katsojakato osaltaan noiden yllä olevien lainauksien tapaisia kömmähdyksiä? Puhutaan hieman eri lafkasta, kuin meille palveluja tarjoavasta Lippupisteestä. On se kumma kun jengi ei löydä matseihin, jos entiseen tapaan Lippupalvelusta yritetään matsilippuja hankkia. Ja juu ei onnistu paikkakohtaiset varaukset sieltä varsinkaan :)

Nyt tehdään oikein markkinatyötä Jokereille ja ohjataan porukat oikeaan suuntaan: Jokereiden kotiotteluiden lipunmyynti
 

Jopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös tässä ole se ongelma että paikkaa ei voi itse valita ? Saatan toki olla väärässä ja korjatkaa jos näin on. Mä en ainakaan haluaisi ostaa lippua pelkän katsomon perusteella. Liput jotka voisi printata duunissa olisi hyvä juttu kunhan myös paikat voi valita itse eikä järjestelmä arvo niitä kuin lottoa.

Jep, tässä suhteessa Lippupiste voisi siirtyä nykyaikaan, paikat tulevat arvalla mistä päin katsomoa sattuu tilaa löytymään. Tämä on ongelma lähinnä, jos ostaa lippuja isommalle porukalle, sillä Areenalla on usein sen verran väljää, että tyhjiä, hyviä paikkoja kyllä löytää helposti.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aran lähdön jälkeen on lippukauppa meidän perheessä vilkastunut kummasti.
Samantyyppistä vaivaa täälläkin päin. Alkukaudesta jokaisen pelin jälkeen ketutti aika rankasti ja usein sai sitten vielä pelin jälkeen lukea Aran hyvästä peli-ilmeestä. Silloin jäi peleissä käynti minimiin, mutta nyt kun ukot taas liikkuvat kentällä ja Jortsu päivystää penkin takana niin halliinkin tulee lähdettyä.

Täällä mainittu printtilippu on ihan kelpo systeemi, sitä lukuun ottamatta ettei tarkkaa paikkaa voi valita. Alkukaudesta vaan oli tuonkin toimivuuden kanssa ongelmia ja esim 1,5-2 tuntia ennen matsia ei lippuja enää voinut ostaa. Printtilippua toki käytän aina kun mahdollista, pari kertaa vaan on käynyt niin, ettei ole muistanut ottaa pankkitunnuksia duuniin ja silloinhan homma ei onnistu.

Yleiskuva lipunmyynnistä (netistä ei voi valita paikkoja, paikalla myynti takkuaa jne.) on kuitenkin todella heikko. Luulisi noiden olevan ongelmia, jotka on helppo korjata. Noin muutoin areena on kyllä aivan täydellinen ja todella mukava ja viihtyisä paikka katsella pelejä.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Samaa vanhaa kamaa. Kehotan edelleen sekä omia että vieraita harkitsemaan kaksi kertaa kiinnostaako peli. Masan mielestä "kunnon" fanit ostavat edelleen liput ennakkoon, "hei lähetään matsiin" fanit ovat paskaa.

OT. eikös tuo asia ole nykyään Keken heiniä, eihän Masa UTJ:nä enään lipunmyyntiin puutu?
 

Phåål

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Nurmijärven Kurra, HC Boners
Nyt vaan kaikki sitten jokereitten nettisivuille ja täyttämään kyselyä mikä sieltä avautuu. Siellä kysellään kehittämisehdotuksia lipunmyyntiin esimerkiksi. Minä ainakin laitoin palautetta siitä, ettei saa valittua omaa paikkaansa ostaessa lippua.

Noooo..nyt hallille etukäteen ostettujen lippujen kera ja näädät saa pataan 5-1.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Eikö Helsingin Jokerit myy opiskelija lippuja matseihinsa? Vai myydäänkö enää edes opiskelija lippuja?
Itse asiassa myöskään Blues tai ifk ei taida myydä opiskelijahintaisia lippuja kotimatseihinsa, saa korjata jos olen väärässä. Eli jos en ole väärässä, niin mikään pk-seudun jengi ei myy opiskelijalippuja kotipeliinsä SM-liigassa. Kiekko-Vantaan mestis-matseihin saavat opiskelijat ja työttömät lipun 8 €, kun "normaali" lippu maksaa kympin.

Sinänsä ihmettelen, ettei yksikään liigaseura tältä alueelta, myy opiskelijalippuja, kun yllätys yllätys täällä on kuitenkin eniten opiskelijoita. Voisi ainakin kokeilla jossain matsissa, varmasti olisi tulijoita, kuka ehtii ensin, Jokerit, IFK vai Blues? Kenties tulisi jopa niitäkin, jotka eivät ole aiemmin kovin aktiivisesti kiekkoa seuranneet.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ainakin Blues myy opiskelijahintaisia lippuja. Yläkatsomon normaalihinta on 16e ja opiskelijoille/varusmiehille/eläkeläisille 12e.

Se suurin ongelma Jokerien lipunmyynnissä on joka tapauksessa Areenalla. Yhden lipun myyminen luukulla kestää yksinkertaisesti aivan tuhottoman kauan aikaa ja aiheuttaa ne älyttömät jonot. Missä tahansa muualla yhteen lipunmyyntitapahtumaan menee muutamia sekunteja. Areenalla puhutaan helposti minuutista.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se suurin ongelma Jokerien lipunmyynnissä on joka tapauksessa Areenalla. Yhden lipun myyminen luukulla kestää yksinkertaisesti aivan tuhottoman kauan aikaa ja aiheuttaa ne älyttömät jonot. Missä tahansa muualla yhteen lipunmyyntitapahtumaan menee muutamia sekunteja. Areenalla puhutaan helposti minuutista.
Ostettiin perjantain peliin kaksi lippua Jumbon Lippupisteestä ja maksuvälineenä käytettiin virikeseteleitä. Lipunmyynti tapahtuma kesti valehtelematta vähintään viisi minuuttia, kun liput piti lyödä eri kuiteille ja muutenkin homma tuntui olevan hankalaa. Syynä käyttää Jumboa oli tosin se, että siellä ei yleensä tarvitse jonotella toisin kuin Areenalla tarvitsisi. Mutta jos Areenalla lipunmyyntiin kuluisi aikaa viisi minuuttia / asiakas, niin kovinkaan moni tuskin näkisi peliä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässähän on hyvä tilaisuus laitta Jokereille palutetta huonsota lipunmyynnistä, kun menee täyttämään Jokerien siuvilla olevan sivukyselyn. Itsekin sinne palautetta tästä lipunmyynnistä. Jos tarpeeksi moni laittaa, niin eiköhän asialle jotain tehdä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se suurin ongelma Jokerien lipunmyynnissä on joka tapauksessa Areenalla. Yhden lipun myyminen luukulla kestää yksinkertaisesti aivan tuhottoman kauan aikaa ja aiheuttaa ne älyttömät jonot. Missä tahansa muualla yhteen lipunmyyntitapahtumaan menee muutamia sekunteja. Areenalla puhutaan helposti minuutista.
Ei minuutti riitä mihinkään. Tällä kaudella tosin tämä asia on pikkaisen parantunut, tuntuu siltä, että lipunmyyntiakti ei ole ihan jokaiselle myyjälle se eka kerta.

Viime kaudella oli pari oikein herkullista myyntitapahtumaa, jotka valehtelematta ja liioittelematta kestivät noin 5 minuuttia. Lähtökohta oli, että myyjällä ei ollut hajuakaan kumpaan päätyyn Jokerit hyökkäävät kaksi kertaa, sen jälkeen käytössä ollut Vic20 merkkinen tietokone jumitti, printteri suolsi väärät liput ja lopulta neito löi kassaan väärin*. Silloin harmitti ettei ollut eväitä mukana, siinä olisi kaikessa rauhassa voinut yhden kerrosaterian syödä ja samalla katsella kuinka lippuani luodaan.

*Toki lieventävänä asianhaarana se, että myyjä ilmoitti olevansa ensi kertaa hommissa ja mistään työohjauksesta ei ollut hajuakaan.
 

Fordél

Jäsen
Näkeekö muuten Jaffalassa tuolta yläkatsomosta ja sen kahdeksannesta rivistä yhtään mitään? Meinaan jos peliin tulisi huomenna ja sinne näyttäs olevan halvimmat liput.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Näkeekö muuten Jaffalassa tuolta yläkatsomosta ja sen kahdeksannesta rivistä yhtään mitään? Meinaan jos peliin tulisi huomenna ja sinne näyttäs olevan halvimmat liput.

Jos et ole likinäköinen, niin yläkatsomosta näkee ja hahmottaa pelin paljon paremmin kuin alakatsomosta. Eli, jos nimenomaan kentän tapahtumat kiinnostaa, niin suosittelen lippujen hankkimista ylös ja mahdollisimman keskelle.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Näkeekö muuten Jaffalassa tuolta yläkatsomosta ja sen kahdeksannesta rivistä yhtään mitään? Meinaan jos peliin tulisi huomenna ja sinne näyttäs olevan halvimmat liput.
Hjallissa nuo yläkatsomot on rakennettu sen verran pystyyn, että kaikilta paikoilta näkee kaukalon tapahtumat ihan hyvin. (Toisin kuin esimerkiksi Espoossa, jossa katsomon lippa peittää taakseen kaukalon lähimmän reunan.)
 

Supernaut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näkeekö muuten Jaffalassa tuolta yläkatsomosta ja sen kahdeksannesta rivistä yhtään mitään? Meinaan jos peliin tulisi huomenna ja sinne näyttäs olevan halvimmat liput.

Kuten jo joku aiemmassa viestissä toteaa, niin kyllä sieltä näkee. Itsellä on kausikortti alakatsomoon eteläpäätyyn ja kaverin kanssa katsellaan aina toinen erä yläkerrasta, kun siellä pääsee helpoiten seuraamaan Jokereiden hyökkäyssuunnan peliä. Ylhäältä näkee myös selkeämmin koko kentän ja molempien päätyjen tilanteet sekä maalit.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taisi jäädä meille viimeiseksi tällä kaudella paikan päällä nähdyksi peliksi tuo eilinen. Mulla kun on niin pieni palkka, että rahat ei riitä vittuilusta maksamiseen.

Himassa ei ole printteriä (tai on, mutta se kolmenkympin mustekasetti kuivuu aina käyttökelvottomaksi vähäisen käytön vuoksi) ja duuniin en jaksa / viitsi / muista kuskata pankkitunnuksia. Näinollen liput on tullut hommattua Areenalta pelipäivänä.

1,5 euron lippukohtaista toimitusmaksua pidän kuitenkin suoranaisena vittuiluna. Se, että jonotat vesisateessa tai vaihtoehtoisesti toppavaatteet päällä 25-asteisessa lipunmyyntikopissa 20 minuuttia jonkin saatanan jatkuvasti toistuvan järjestelmähäiriön vuoksi tikettejä noinkin paskaan kiekkomatsiin kun tuo eilinen oli, niin ei vaan kannata. Tuon toimitusmaksun nimi pitäisi muuttaa muotoon ei-toimitusmaksu, mitä vitun toimittamista se on, että niitä jonotetaan tuolla milloin mistäkin syystä? Toimittaminen on mun mielestä sitä, että ne liput saa luoksensa; joko postise tai vaikka tekstiviestinä. Nythän ne liput joutuu noutamaan, koska niitä ei nimenomaan toimiteta???

SM-liigassa on kymmenen sellaista jengiä, joita vastaan voisi pitää (ainakin arkimatseissa) yläkatsomot suljettuina, niin hallille saataisiin edes jonkunlaista tunnelmaa. Voitaisiin pelata ns. täydelle katsomolle eikä tuollaiselle kirkkoväelle kuin vaikka eilen.
 

Phåål

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Nurmijärven Kurra, HC Boners
Himassa ei ole printteriä (tai on, mutta se kolmenkympin mustekasetti kuivuu aina käyttökelvottomaksi vähäisen käytön vuoksi) ja duuniin en jaksa / viitsi / muista kuskata pankkitunnuksia. Näinollen liput on tullut hommattua Areenalta pelipäivänä.

Mä en kyllä käsitä tätä jatkuvaa nillittämistä näistä lippujen hankkimisen vaikeudesta. Mun mielestä se on ERITTÄIN helppoa, kun vaan menee lippu.fi ja ottaa lipun, meilaa sen omiin meileihin ja printtaa missä haluaa. Ei siihen tarvita mitään pankkitunnuksia, että pääsee hotmaileihin sisään?

Iso plussa mun mielestä Jokereille, että vaihtoivat "kalleinikinämissään" Lippupalvelusta lippupisteeseen, varsinkin kun lippupisteen sivut toimivat nykyään jopa.

Ei ole minullakaan printteriä himassa, käyn harvemmin toimistolla ja silti saan lippuni ihan hyvin peleihin?
 

jeani

Jäsen
Mä en kyllä käsitä tätä jatkuvaa nillittämistä näistä lippujen hankkimisen vaikeudesta.

Nillitys tulee kyllä pääosin ihan aiheesta. Systeemit on huonot.

Lippuja ei pysty varaamaan netissä -> iso miinus. Varauksen ei tarvitsisi umpeutua vasta pelipäivän koitettua, vaan esim. päivää-paria aikaisemminkin olisi ok.

Netissä ei pysty valitsemaan haluamaansa paikkaa katsomossa -> iso miinus.
 

Matson78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Netissä ei pysty valitsemaan haluamaansa paikkaa katsomossa -> iso miinus.

Itse ostin tänään 7 lippua katsomoon 315. Laitoin hakuun sen kalliimman hintaluokan eli 18e, niin kone arpoi paikat riviltä 4. Hyvin toimi siis minun tapauksessani. Ymmärrän kyllä että esim. alakatsomoon voi olla hankalampi saada ylimmiltä riveiltä paikkoja, kun muistini mukaan kaikki paikat saman hintaisia. Vähintään rivi tulisi voida itse päättää, mieluiten kuitenkin rivi ja paikat. Itsekkin vastasin nettisivuilla olleeseen kyselyyn ja palautetta laitoin myös tästä asiasta.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Milloin muuten viimeistään voi netin kautta lipun ostaa? Meneekö myynti kiinni jossain vaiheessa ennen peliä?

Nettimyynti ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Areenalla homma kusee aivan totaalisesti. Tuossa edellä oli puhe Virikestelien käytöstä ja niillä toki ei voi netissä maksaa. Nopealla varoitusajalla toimittaessa pitää siis turvautua ovimyyntiin ja se taas ei onnistu, jos ekan erän haluaa nähdä. Suorastaan surkuhupaisaa on, että ovimyynnissä toki myydään jokainen lippu yksilöllisesti oli jonoa kuinka paljon tahansa. Lienee täysin mahdoton juttu, että tiskin takana olisi eri hintakategorioiden lippuja printattuna valmiiksi ja iskemällä rahat myyjälle saa lipun saman tien kouraan. Näinhän sitä muuallakin toimitaan.
 

halperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Milloin muuten viimeistään voi netin kautta lipun ostaa? Meneekö myynti kiinni jossain vaiheessa ennen peliä?

Nettimyynti sulkeutuu joitakin tunteja (olisiko kaksi?) ennen pelin alkua. Kerran yritin saada lippuja pelipäivänä ja nettimyynti oli jo loppunut. Koetin tämän jälkeen soittaa lippupisteeseen, varata liput ja hakea jostain myyntipisteestä matkalla hallille ettei tarvitsisi jonotella. Tämä ei kuitenkaan enää onnistunut vaan lippuja sai ainoastaan enää hallin myyntipisteeltä.

Aika heikko systeemi mielestäni.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mulla on kyllä sellainen mielikuva että olisin saanut ostetuksi liput netistä vielä klo 17 jälkeen kun peli arkena on alkaa 18:30. Ja mielestäni se lipun osto oli helppoa ja nopeaa, kokeilin samalla tuota tekstiviestilippua ja hyvin sekin toimi vaikka se kännykkään tullut kuva-härpäke mikä sieltä lipun nimeä kantoi pisti hieman epäilemään. Nettioston ainoaksi isommaksi ongelmaksi näen sen että paikkaa ei voi päättää, ainoastaan katsomon.

Ja kyllä tuo minusta myös vähän itse aiheutettu ongelma on jos muka se päätös peliin lähtemisestä menee niin myöhäiseksi etteikö netistä kerkeäisi lippua ostamaan. Se on totta että Areenalla se lipunmyynti kyllä kusee pahasti ja sitä pitäisi oikeasti koittaa parantaa huomattavasti sillä eihän siinä ole mitään järkeä että lipunmyyntiin on vielä 5 min ennen pelin alkua kymmenien metrien jonot. Epäilen että ei se ainakaan hyvää mainostamista Jokereiden peleille ole ettei peliin haluava asiakas kerkeä lipunmyynnin jonojen takia pelin alkuun. Tietenkin jos tuut itse jo myöhässä niin silloin on vähän turha syyttää lipunmyyntiä mutta veikkaisin että monet ihan hyvissä ajoinkin tulleet ovat niiden jonojen takia myöhästyneet pelin alusta. Areenan lipunmyynnille antaisin siis hylätyn arvosanan mutta muuten en isoa valittamista keksi.

Minusta tuo nettiostaminen on pääsääntöisesti varsin helppoa ja nopeaa, parannettavaakin toki on mutta ei se nyt mikään tilaushelvettikään ole. Ja kausikorttilaisenahan tämä lipunosto itseäni harvemmin työllistää mutta silloin tällöin kuitenkin kun tulee kavereita mukaan niin olen niitä lippuja saattanut hommailla.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä kertaa ei haukuta lipunmyyntiä vaan esitetään kysymys. Meitä on huomenna lähdössä isompi porukka peliin ja menemme varmaan hyvissä ajoin eli periaatteessa voi käyttää areenan lipunmyyntiä, mutta miten toimii netistä ostettaava lippu kännykkään ?

Tällä hetkellä himassa ei toimivaa printteriä ole, pankki- ja luottokortit toki löytyy. Jos siis haluaisin ostaa 4-8 lippua huomiselle, niin voinko käyttää tilausta kännykkään ?

OT. Sinänsä hieno juttu, kaverien kanssa on noin 30 vuotta Jokereita seurattu ja nyt heillä jälkikasvu 7 vee ja vanhemmat alkavat olla siinä iässä, että haluavat Jokereiden peleihin. Tässä suhteessa täytän esim. kummin velvollisuuteni mielellä ja huomenna on todella hauska mennä isommalla joukolla peliin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tällä kertaa ei haukuta lipunmyyntiä vaan esitetään kysymys. Meitä on huomenna lähdössä isompi porukka peliin ja menemme varmaan hyvissä ajoin eli periaatteessa voi käyttää areenan lipunmyyntiä, mutta miten toimii netistä ostettaava lippu kännykkään ?

Tällä hetkellä himassa ei toimivaa printteriä ole, pankki- ja luottokortit toki löytyy. Jos siis haluaisin ostaa 4-8 lippua huomiselle, niin voinko käyttää tilausta kännykkään ?

Omaa kokemusta ei ole kuin yhdestä lipusta kännykkään, mutta eiköhän periaate ole sama kaikkiin. Eli kun tilataan lippua niin valitaan se tekstiviestilippu (kannattaa tarkastaa että se oma kännykkä on tuettujen mallien joukossa) ja muuten tilaus etenee ihan normaalisti kuten muidenkin lippujen kohdalla. Saat kännykkään tilausvahvistuksen (siinä muistaakseni lukee samalla että tämä viesti ei ole lippu) ja hetken päästä siitä saat kuvaviestinä lipun viivakoodin jota sitten näytetään ovella ja se luetaan kuten lippujenkin viivakoodit. Sellainen kokemus, toivottavasti auttoi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös