Tämä on toisaalta asia, johon Jokerit voi itse vaikuttaa hyvin vähän. Jos eivät ehdot tuosta kevene, niin sitten jatketaan Mestiksessä kunnes tilanne muuttuu.
En nyt mene uudestaan syvemmälle aiheeseen, mutta eiköhän se Espoo tähän kuitenkin ihan jonkin verran vaikuttanut.
Liian paljon tässä keskustelussa mielestäni korostetaan ulkoisia asioita, vaikka suurin myyntivaltti kuitenkin on seura itse. Se on ihan Jokereista itsestään ja meistä kannattajista yhteisönä kiinni miten hyvin sitä yleisöä tulee. Mestis ei aseta meille mitään yleisökattoja, eikä ole olemassa sääntöjä ettei täälläkin voisi myydä hyvin. Ruotsissa kärkijengit kiskovat divarissakin todella kunnioitettavia lukemia ja vähintään samaan on mahdollisuuksia Jokereiden kaltaisella brändillä ja talousalueella. Siihen vaaditaan kiinnostava ja hyvin johdettu seura ja yhteisön vahva tuki.
Osittain samaa mieltä, mutta Jokerit ei kuitenkaan itse ole = sarja. Tuulipukuja se Jokeritkin x-määrän tarvitsee ja tuulipuvuille esim. Liiga näkyy enemmän vrt. Mestis. Yhteistyökumppanuudet on isompia jne.
Ruotsin esimerkki on kiva, mutta sarjajärjestelmässä on kohtalainen ero, mikä tekee vertailusta ei-niin-relevantin Mestikseen. Mikäli se sarjajärjestelmän uudistus tulisi niin sitten olen täysin samaa mieltä, mitä yllä kirjoitat. Tai sanotaan, että olisi realistisempaa tavoitella yllä olevaa.
Pitäisin omituisena mikäli kovin kausi yleisömäärissä kiskottaisiin heti alkuun.
Eikö se kuitenkin "uusien" asioiden kanssa yleensä juurikin näin mene? Eka Areenan kausi = eniten yleisöä, eka KHL-kausi eniten yleisöä jne? Vai muistanko molemmat asiat väärin. Nämä lonkalta heitettynä. Itse pitäisin tuota nimenomaan normaalina. Toki asia muuttuu täysin mikäli ensi kaudelle olisi mahdollista nousta Liigaan pelkästään Mestis voittamalla tai muutoin reilusti pelaamalla.