Jokerien pääsylippujen varaussysteemi

• 1 358 945
  • 6 997

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Mielestäni moni ei edes oikein sisäistä miten kovia teidän Nordiksen yleisömäärät on tälle tasolle ja vieläpä tässä ummehtuneiden sarjajärjestelmien pattitilanteessa. Yleisömääräthän eivät häviä yhtään vaikkapa Kärppien tai TPS:n mätääntyneille Liigayleisömäärille, mikä on huikea saavutus.
Juuri näin, täysin samaa mieltä. Otettakoon esimerkiksi toissaperjantain peli Nordiksella Hokkia vastaan: Lähes koko julkisen liikenteen pysäyttänyt lakko ja vastustaja Hokki, joka ei -kaikella kunnioituksella- ole niitä sytyttävimpiä vastustajia helsinkiläisille kiekkoilun ystäville Selänteillä tai ilman. Kaikesta huolimatta otteluun raahautui lähes 4k katsojaa ja seuraavana päivänä Hermeskin veti yli 4k. Loistavia yleisömääriä Mestiksen tasolle.

Ensi kausi on eittämättä iso haaste Jokerien markkinointitiimille, mutta jo nähdyn effortin perusteella siellä on oikeat henkilöt hommissa. On lippupaketti-alennuksia, teemailtoja ym. Todennäköinen ex-jaffalaan siirtyminen tulee vielä entuudestaan helpottamaan markkinointia niin uskon, että Jokerien yleisömäärät säilyvät hyvinä Mestiksen tasolle. Siihen päälle laadukas ja runsaasti omia poikia sisältävä joukkue, joka on mielellään myös voittava. Suomalaisethan tunnetusti saapuvat paikalle, kun joukkue menestyy.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Samaa mieltä. En tiedä harhauttivatko subventoitujen KHL-lippujen kautta saadut venäjän sarjan yleisöt ihmisiä vai mistä on kyse, mutta Jokerien katsojamäärät olisivat liigaankin hyviä. Jokereiden kotiottelujen katsojakeskiarvo olisi juuri nyt liigassa 7. paras Kärppien jälkeen - tämä siis vaikka Jokerit on pelannut osan peleistään Keravalla. Ja liigassa yleisömäärät ilmoitetaan vielä eri tavalla (maksaneet, ei paikalla olijat).

Normaalit Mestis-katsojamäärät pyörivät merkittävästi pienemmissä määrissä eikä kyse ole aina siitä, ettäkö hallit olisivat pieniä. Viimeiset 8 vuotta Mestiksen kovin kausittainen yleisökeskiarvo on pyörinyt n. 1200-1300 välillä. Toki tuossa tuli sitten korona ja sen jälkeen hidas elpyminen, mutta tämän kauden yleisömäärät eivät missään nimessä ole normi ja jopa Jokereiden kohdalla ne lähtevät kyllä laskuun jos liigaan ei ole selvää suunnitelmaa.

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä onko täällä kenelläkään edes sitä harhaa, että määrät eivät faktisesti olisi kovia. Toki toinen fakta voi yhtä hyvin samaan aikaan olla se, että lippumäärät voivat laskea - ja silti olla kovia vertailtuna edelleen Liigaan saati sitten Mestikseen.

Iso vaikutin tulevan kannalta olisi se karsinta tai mahdollisuus nousuun Mestiksen voittamalla tms. mikä se malli nyt sitten tuleekaan olemaan.

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Iso vaikutin tulevan kannalta olisi se karsinta tai mahdollisuus nousuun Mestiksen voittamalla tms. mikä se malli nyt sitten tuleekaan olemaan.
Tämä on toisaalta asia, johon Jokerit voi itse vaikuttaa hyvin vähän. Jos eivät ehdot tuosta kevene, niin sitten jatketaan Mestiksessä kunnes tilanne muuttuu.

Liian paljon tässä keskustelussa mielestäni korostetaan ulkoisia asioita, vaikka suurin myyntivaltti kuitenkin on seura itse. Se on ihan Jokereista itsestään ja meistä kannattajista yhteisönä kiinni miten hyvin sitä yleisöä tulee. Mestis ei aseta meille mitään yleisökattoja, eikä ole olemassa sääntöjä ettei täälläkin voisi myydä hyvin. Ruotsissa kärkijengit kiskovat divarissakin todella kunnioitettavia lukemia ja vähintään samaan on mahdollisuuksia Jokereiden kaltaisella brändillä ja talousalueella. Siihen vaaditaan kiinnostava ja hyvin johdettu seura ja yhteisön vahva tuki.

Ja sitä kovempi se paine Liigan suuntaan tulee olemaan mitä selkeämmin olemme Liigatasoinen organisaatio Mestiksessä. Jos seuran tulevaisuus ja katsojamäärien putoaminen huolestuttaa, niin eikun lippu- ja kausarikaupoille ja kavereita messiin hallille. Tuote on aivan riittävässä kunnossa tällä hetkellä ja matka on vasta alussa. Pitäisin omituisena mikäli kovin kausi yleisömäärissä kiskottaisiin heti alkuun.

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on toisaalta asia, johon Jokerit voi itse vaikuttaa hyvin vähän. Jos eivät ehdot tuosta kevene, niin sitten jatketaan Mestiksessä kunnes tilanne muuttuu.
En nyt mene uudestaan syvemmälle aiheeseen, mutta eiköhän se Espoo tähän kuitenkin ihan jonkin verran vaikuttanut.
Liian paljon tässä keskustelussa mielestäni korostetaan ulkoisia asioita, vaikka suurin myyntivaltti kuitenkin on seura itse. Se on ihan Jokereista itsestään ja meistä kannattajista yhteisönä kiinni miten hyvin sitä yleisöä tulee. Mestis ei aseta meille mitään yleisökattoja, eikä ole olemassa sääntöjä ettei täälläkin voisi myydä hyvin. Ruotsissa kärkijengit kiskovat divarissakin todella kunnioitettavia lukemia ja vähintään samaan on mahdollisuuksia Jokereiden kaltaisella brändillä ja talousalueella. Siihen vaaditaan kiinnostava ja hyvin johdettu seura ja yhteisön vahva tuki.
Osittain samaa mieltä, mutta Jokerit ei kuitenkaan itse ole = sarja. Tuulipukuja se Jokeritkin x-määrän tarvitsee ja tuulipuvuille esim. Liiga näkyy enemmän vrt. Mestis. Yhteistyökumppanuudet on isompia jne.
Ruotsin esimerkki on kiva, mutta sarjajärjestelmässä on kohtalainen ero, mikä tekee vertailusta ei-niin-relevantin Mestikseen. Mikäli se sarjajärjestelmän uudistus tulisi niin sitten olen täysin samaa mieltä, mitä yllä kirjoitat. Tai sanotaan, että olisi realistisempaa tavoitella yllä olevaa.
Pitäisin omituisena mikäli kovin kausi yleisömäärissä kiskottaisiin heti alkuun.
Eikö se kuitenkin "uusien" asioiden kanssa yleensä juurikin näin mene? Eka Areenan kausi = eniten yleisöä, eka KHL-kausi eniten yleisöä jne? Vai muistanko molemmat asiat väärin. Nämä lonkalta heitettynä. Itse pitäisin tuota nimenomaan normaalina. Toki asia muuttuu täysin mikäli ensi kaudelle olisi mahdollista nousta Liigaan pelkästään Mestis voittamalla tai muutoin reilusti pelaamalla.

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Vieläkös saisi sen verran apuja, että joku kertoisi, että missä katsomonosassa vierasjoukkueen kannattajat Nordiksella istuu? Onko vakiokatsomo, vai vaihteleeko?

Ollaan tosiaan tulossa pienellä porukalla omalla kyydillä, mutta isompi jengi on lähdössä Turusta bussilla.

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | The Neule
Vieläkös saisi sen verran apuja, että joku kertoisi, että missä katsomonosassa vierasjoukkueen kannattajat Nordiksella istuu? Onko vakiokatsomo, vai vaihteleeko?

Ollaan tosiaan tulossa pienellä porukalla omalla kyydillä, mutta isompi jengi on lähdössä Turusta bussilla.

Vieraskatsojat ovat tyypillisesti B3-katsomossa, ja ainakin katsomokartasta päätellen siihen varattu myös tähänkin peliim vierasjoukkiolle paikkoja.

Tervetuloa!

Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, JFC
Lauantaille ystävänpäivä tarjous. Kaksi lippua yhden hinnalla. Viekää kaveri matsiin.

Jvg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
TOIMISTO!! Tästä olen toitottanut monta kertaa että voisiko näistä asioista infota ainakin verkkosivuilla jos ei pysty lähettämään esim sähköpostilla. Kaikki eivät ole Facebookissa yms.

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | The Neule
TOIMISTO!! Tästä olen toitottanut monta kertaa että voisiko näistä asioista infota ainakin verkkosivuilla jos ei pysty lähettämään esim sähköpostilla. Kaikki eivät ole Facebookissa yms.

Toiveeseesi on näemmä vastattu.

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Asiallinen tarjous paitsi että et voi itse valita paikkaasi. Äsken tarjosi parhaana näkörajoitteista katsomosta A7.

Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, JFC
Asiallinen tarjous paitsi että et voi itse valita paikkaasi. Äsken tarjosi parhaana näkörajoitteista katsomosta A7.
Kyllä ainakin katsomon voi itse valita.

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helsinki Halli ollut aktiivisesti esillä tässäkin topicissa, niin kysytäänpä nyt täällä onko kenelläkään heittää (fakta)tietoa siitä mikä alakatsomoiden kapasiteetti on? Aitioiden kapasiteetti mukaan laskettuna tai ilman.

Mikäli ovet sinne aukeavat niin esim. kausarimyynnin keskittäminen alakatsomoihin lienee seurallekin itsestäänselvyys jotta yläkatsomot voidaan tarpeen mukaan pitää kokonaan suljettuna.

Täälläkin on ollut puheissa yläkatsomoitten osalta verhojen asentaminen niin että ne voitaisiin vetää katsomoiden eteen silloin kun ne eivät käytössä ole. Tämä olisi toivottava ratkaisu, mutta olen antanut itseni ymmärtää että toteutuksen osalta taitaa olla niin ettei oikein sopivaa toimittajaa tahdo löytyä, ainakaan järkevään hintaan. Sinänsä pieni homma mutta rakennusteknisesti riittävän haastava monelle kieltäytyä urakasta.

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin. Lähtökohta lienee se, että Areenalle siirryttäessä tällaista vaihtoehtoa ei kovin tosissaan tarvitse pohtia? Tai sitten on perusteltua kysyä onko sinne järkeä edes mennä?
Niin, tähän tuon alkuperäisen kysymyksen juuret tosiaan juontavat.
Mikäli alakatsomoiden osalta kapasiteetti on riittävä, voi tuossa kuitenkin olla pohtimisen paikka.

Yhteistyökumppanimyynnillehän Areena on muilta osin aivan eri tasolla Nordikseen verrattuna pl. aitiomyynti jota ei voida tehdä samalla tavalla kuin nyt johtuen Areenan omistusrakenteesta. Toki Nordiksellakaan tuo ei nyt välttämättä mikään suoranainen kultakaivos ole ollut sen perusteella miltä aitioitten käyttöaste on näyttänyt jos loppuunmyydyt pelit jätetään laskuista.

Hokiameeba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Täälläkin on ollut puheissa yläkatsomoitten osalta verhojen asentaminen niin että ne voitaisiin vetää katsomoiden eteen silloin kun ne eivät käytössä ole. Tämä olisi toivottava ratkaisu, mutta olen antanut itseni ymmärtää että toteutuksen osalta taitaa olla niin ettei oikein sopivaa toimittajaa tahdo löytyä, ainakaan järkevään hintaan. Sinänsä pieni homma mutta rakennusteknisesti riittävän haastava monelle kieltäytyä urakasta.
Turkuhallissa oli kaudella 2009-2010 toisen puolen yläkatsomon peittävä verho. Siihen oli vielä otettu mainoksia, niin saivat vielä tuloja siitä. Hallihan on pirun korkea yläkatsomoiden osalta, joten en näkisi samanlaista vaikkapa molempien sivujen peittävää verhoa mitenkään mahdottomana toteuttaa.

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Turkuhallissa oli kaudella 2009-2010 toisen puolen yläkatsomon peittävä verho. Siihen oli vielä otettu mainoksia, niin saivat vielä tuloja siitä. Hallihan on pirun korkea yläkatsomoiden osalta, joten en näkisi samanlaista vaikkapa molempien sivujen peittävää verhoa mitenkään mahdottomana toteuttaa.

Areenan verhot ovat paksua mustaa kangasta. Olen kerran käynyt siellä katonrajassa olevassa pimeässä ja synkässä huoneessa jossa niitä pölyisiä ja mytyssä makaavia verhoja säilytetään. Jos niitä käytettäisiin, niin veikkaan että niihin ei helposti mainoksia saa, sillä ne pitäisi tyyliin ommella paikoilleen. Turkuhallin toteutus taisi olla tyyliin jotain pressua johon oli painettu sponssit, jos oikein muistan?

Toki Areena uudet omistajat voivat halutessaan uusia koko verhoilusysteemin, mutta tämä tässä kohtaa tällaisena yleistietona.

Muistan olleeni elämäni aikana vain kahdesti Areenalla kun verhot ovat olleet tapahtumassa käytössä: 25.10.2000 The Smashing Pumpkins ja 30.11.2013 Sigur Rós. Verhot todella muuttaa Areenan akustiikkaa ja tekee näyttämöstä intiimimmän. Toimisi varmasti hienosti lätkämatsissakin. Ja mielummin verhot kuin joku sponssipressu.

Viimeksi muokattu:

Hokiameeba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Areenan verhot ovat paksua mustaa kangasta. Olen kerran käynyt siellä katonrajassa olevassa pimeässä ja synkässä huoneessa jossa niitä pölyisiä ja mytyssä makaavia verhoja säilytetään. Jos niitä käytettäisiin, niin veikkaan että niihin ei helposti mainoksia saa, sillä ne pitäisi tyyliin ommella paikoilleen. Turkuhallin toteutus taisi olla tyyliin jotain pressua johon oli painettu sponssit, jos oikein muistan?

Toki Areena uudet omistajat voivat halutessaan uusia koko verhoilusysteemin, mutta tämä tässä kohtaa tällaisena yleistietona.

Muistan olleeni elämäni aikana vain kahdesti Areenalla kun verhot ovat olleet tapahtumassa käytössä: 25.10.2000 The Smashing Pumpkins ja 30.11.2013 Sigur Rós. Verhot todella muuttaa Areenan akustiikkaa ja tekee näyttämöstä intiimimmän. Toimisi varmasti hienosti lätkämatsissakin. Ja mielummin verhot kuin joku sponssipressu.
Joo ne tais olla pressua. Enkä siis tarkoittanut, että Helsingin areenaan tarvitsisi mitään mainoksia, Turussa oli. Ai areenalla on jo verhot olemassa? Enpä tiennyt tämmöistäkään!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy