Uutuudenviehätys alkaa olemaan ohi ja nyt täytyisi markkinoinnin sitten oikeasti ruveta tekemään töitä ja keksimään asioita jotta saataisiin uusia (ja osin vanhoja) naamoja halliin. Samalla täytyy todeta se, että näin on osin myös tehty eikä tulos ole lainkaan huono jos mietitään missä yhteiskunnallisessa tilanteessa mennään. Taloustilanne on huono ja ihmisten luottamus omaan toimeentuloon samoin. Jengiä potkitaan pihalle tuhansittain työpaikoilta ja hallituksen kaavailemat leikkaukset iskisivät moneen sellaiseen ihmiseen, joka voisi käydä lätkämatseissa jos olisi ylimääräistä. Joten ei ihme että istutaan lompakon päällä kun pelataan jääkiekkoa syyskuun arki-iltana. Hjallis saa puhua mitä haluaa yritysvieraista ja muista, mutta edelleen jääkiekkomatseissa käy usein palkkatyötä tekevä keskiluokka, jolla ei tällä hetkellä mene kovin hyvin. Lisäksi venäläisiä turisteja on aiempaa vähemmän, joten heitä ei luonnollisesti näy potentiaalin edellyttämällä tavalla matseissa.
Lisäksi Jokereiden luvut eivät edes ole huonoja. Jos Jokerit kerää 9000 henkeä torstain otteluun niin sitä voi verrata vaikkapa SM-liigaan. Bluesin ja HIFK:n väliseen avausotteluun tuli 4721 katsojaa. Siis paikalliskohtaamiseen, jota molemmat leirit ovat kilpaa hehkuttaneet uutena lippulaivanaan parin vuoden ajan. KooKoon ensimmäinen liigaottelu 25 vuoteen ei myynyt läheskään loppuun vaikka aikaa myydä oli useita kuukausia. Eilen Kouvolassa oli 2800, Vaasassa 2500 ja Kuopiossa tiistaina 2400 katsojaa. Eli kyllä tässä on kyse siitä, että jengillä ei tällä hetkellä mielestään ole rahaa käydä katsomassa jääkiekkoa. Kaikkiin noihin lukuihin voisi kevyesti lisätä 1000-2000 myytyä lippua jos ajat olisivat paremmat.
Mutta vaikka tilanne onkin suurelta osin KHL:n ja Liigan ulottumattomissa, niin kyllä varsinkin Liiga saa syyttää myös itseään siitä, että jääkiekko ei ole ihmisten huulilla. 15-16 joukkueen sarja, jossa pelataan kolme kertaa viikossa on liikaa ja samalla jääräpäisesti kieltäydytään tekemästä yhteistyötä KHL-Jokereiden kanssa. Lippupaketteja, joihin kuuluisi esim. viikon aikana sekä liigaa että KHL:ää, pitäisi myydä ja keskinäisiä otteluita pitäisi järjestää pääkaupunkiseudulla ainakin harjoituskaudella. Tämä lisäisi hypeä lajin ympärillä ja toisi enemmän porukkaa KAIKKIIN halleihin.