Jokerien pääsylippujen varaussysteemi

• 1 452 094
  • 7 531

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
En tiedä onko tämä turhaa etukäteis-nillitystä, mutta koen kuitenkin aiheelliseksi huomauttaa kaikille niille jotka nyt hankkivat pudotuspeleihin kausikortin Eteläpäätyyn, että sinne tullaan sitten kannustamaan, ei istumaan/seisomaan kädet puuskassa. Tosin meillä on niin syväänjuurtunut kannattajakulttuuri, että tämä lienee suurimmalle osalle Jokerifaneista itsestäänselvyys. Naapurilla näin ei ole.
Saako fanipaitaa käyttää?

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Saako fanipaitaa käyttää?
Ei tietenkään, sehän on noloa jääkendokarjalalippisjunttiutta.
Pitää olla musta huppari et tulee oikeenlaista potkislutuuria.
Muista myös savut ja kolikot! Ja tavaa vielä Hata IFK:n sanat jotta osaat olla messissä kun sitä Rovaniemellä/Iisalmessa chantataan!

JokeriEki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä onko tämä turhaa etukäteis-nillitystä, mutta koen kuitenkin aiheelliseksi huomauttaa kaikille niille jotka nyt hankkivat pudotuspeleihin kausikortin Eteläpäätyyn, että sinne tullaan sitten kannustamaan, ei istumaan/seisomaan kädet puuskassa. Tosin meillä on niin syväänjuurtunut kannattajakulttuuri, että tämä lienee suurimmalle osalle Jokerifaneista itsestäänselvyys. Naapurilla näin ei ole.
Kausikortti Eteläpäädyn katsomossa myös pudotuspeleissä. Kyllä kannustan Jokereita, mutta esim. tulevana lauantaina en jaksa tai pysty riehakkaasti pomppimaan ihan sen tähden, että toivun vielä leikkauksesta.
Kyllä muuten olen täysillä tässä mukana ja saattaapi tulla ensimmäiseen kotiotteluun koskien liigakarsintaa, kun sinne asti päästään meikäläisen taholta pientä yllätystä?

Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, JFC
Ei tietenkään, sehän on noloa jääkendokarjalalippisjunttiutta.
Pitää olla musta huppari et tulee oikeenlaista potkislutuuria.
Muista myös savut ja kolikot! Ja tavaa vielä Hata IFK:n sanat jotta osaat olla messissä kun sitä Rovaniemellä/Iisalmessa chantataan!
Miksi aina pitää alkaa vääntämään muiden ihmisten pukeutumistyylistä? Eikö saa pukeutua kuten haluaa?

Kuitenkin toivottavasti jatkossa ei lauleta niitä Tomek-futischantteja

Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, JFC
Mutta ainiin teidän mielestä muu pukeutuminen on niin väärin.
Missä tämmöstä keskustelua on käyty? Ei ole itselle tullut vastaan. Olen nähnyt keskustelua vain siitä, että mustat hupparit ei ole ok katsomossa.

Black hood

Jäsen
Suosikkijoukkue
JFC, Jokerit
Tässä ote elävästä elämästä, lauantaina 8.2.2025 ennen Jokerit - IPK -ottelua:

Nuori kundi tuli kysymään ennen peliä, kun viriteltiin tifoa, että "saako tähän vasemmalle puolelle tulla, jos ei ole mustaa päällä?" Näen tässä hyvää ja huonoa.

+ Rohkeus. Nettikirjoittelijoita löytyy aina, mutta kukaan ei tule jutulle hallilla. On sitten kyse väkivaltafantasiasta, että tekis mieli ottaa niskalenkki omista kannattajista tai haluaisi muuten vain antaa vaikka palautetta. Täälläkin foorumilla suurin osa(?) on varmaan ihan aikuisia ihmisiä?
-> vastauksena tähän, totta kai saa tulla ja ei tietenkään tarvitse pukeutua tietyllä tavalla. Ihmisillä siinä vasemmalla nyt vaan on mustan väriset hupparit, jossa on seuran logo ja Helsingin vaakuna. (jota tietysti ei haluta nähdä/kuulla keskusteluissa)

- En tiedä mistä tämä keskustelu pelipaita vs. muut keskustelu on lähtenyt aiemmin, mutta se on todella turhaa luettavaa täällä about joka matsin jälkeen. Ja ikävää, että tuollaista asuvalintaa joutuu edes pohtimaan.

En esimerkiksi itse tilannut kumpaakaan punakeltaisista huppareista, koska en koe oloani niin mukavaksi sellaisessa. (ihme, jos tähän kommenttiin ei tartuta)
Lahjoitin vastaavasti huppareista saatavan tuotto-osuuden tifokassaan, koska haluan tukea toimintaa.

Ja tämä vaatevalinta pätee ihan kaikkiin, tulit sitten pelipaidassa, hupparissa, t-paidassa tai toppatakissa.

Tärkeintä on, että annat itsestäsi kaiken sinä iltana, kun päätyyn tulet!

NuoriKundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit / Klingbergiin uskojat

Nuori kundi tuli kysymään ennen peliä, kun viriteltiin tifoa, että "saako tähän vasemmalle puolelle tulla, jos ei ole mustaa päällä?" Näen tässä hyvää ja huonoa.

+ Rohkeus. Nettikirjoittelijoita löytyy aina, mutta kukaan ei tule jutulle hallilla. On sitten kyse väkivaltafantasiasta, että tekis mieli ottaa niskalenkki omista kannattajista tai haluaisi muuten vain antaa vaikka palautetta. Täälläkin foorumilla suurin osa(?) on varmaan ihan aikuisia ihmisiä?
-> vastauksena tähän, totta kai saa tulla ja ei tietenkään tarvitse pukeutua tietyllä tavalla. Ihmisillä siinä vasemmalla nyt vaan on mustan väriset hupparit, jossa on seuran logo ja Helsingin vaakuna. (jota tietysti ei haluta nähdä/kuulla keskusteluissa)

- En tiedä mistä tämä keskustelu pelipaita vs. muut keskustelu on lähtenyt aiemmin, mutta se on todella turhaa luettavaa täällä about joka matsin jälkeen. Ja ikävää, että tuollaista asuvalintaa joutuu edes pohtimaan.

En esimerkiksi itse tilannut kumpaakaan punakeltaisista huppareista, koska en koe oloani niin mukavaksi sellaisessa. (ihme, jos tähän kommenttiin ei tartuta)
Lahjoitin vastaavasti huppareista saatavan tuotto-osuuden tifokassaan, koska haluan tukea toimintaa.

Ja tämä vaatevalinta pätee ihan kaikkiin, tulit sitten pelipaidassa, hupparissa, t-paidassa tai toppatakissa.

Hyvin tyhjennetty pajatso!

Täällä on näkynyt jatkuvaa sarkastista vittuilua asiallisen keskustelun sijaan. Puuduttavaa.

Kaikki pukeutukoot miten haluaa päätyyn. Päädyssä ei merkkaa vaate vaan se itse kannatus ja ääni.

Itse sanoisin, että jos tulet päätyyn, niin sinä iltana elät suurella tunteella ja huudat niin, että ääni lähtee. Hypit jos pystyt ja osallistut meininkiin.

Jos haluat vaan istua ja taputtaa koko pelin, niin onko silloin paikka päädyssä? Ei mielestäni. Eteläpääty edustaa jokerien fanikulttuuria. Laiskottelu ei siihen sovi.

Eiköhän kaikki pysty antaa ees vähintään oman äänensä chäntteihin ja jos ääni on pois, niin streplis nassuun ja taputtele menemään kun se on sen päivän maksimi. Ei sitä tarvitse sen enempää selitellä kenellekään. Kunhan ite tiiät et annoit kaikkesi.

Kaikki puhaltaa yhteen hiileen ja osallistuu talkoisiin. Jos ei siihen suostu, niin voi saunassa miettiä et mistä kiikastaa.

JokeriEki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Oikeastaan tässä viestissä on se hyvin sanottu. Meidän tulisi olla yhtä suurta perhettä. Jos joku pukeutuu mustaan huppariin, niin se on hänen valintansa. Joku niin kuin allekirjoittanut laittaa päälle fanipaidan se on minun valintani. Joku saattaa olla ilman paitaa (no tätä ei olla nähty vielä Jokereiden fanikatsomossa) se on hänen valintansa. Meitä faneja jotka ollaan päädyssä on niin monenlaisia. Me tullaan eri elämän lähtökohdista Meillä on erilaiset elämän arvot. Minä olen lähtökohtaisesti sellainen fani että elän suurella tunteella pelin aikana fani katsomossa eli päädyssä. Ikää kun on tullut niin en toki aina jaksa pomppia ja kaikkiin chanteihinkaan en oman elämän arvojen vuoksi lähde mukaan. Mutta silti Jokerit merkitsee minulle paljon. Ja yksi syy miksi olen päädyssä on se fiilis se tunnelma joka siellä vallitsee. Rakkaat palsta veljet ja siskot antakaa tälle vanhalle fanille ( ukolle) anteeksi jos en aina jaksa lähteä kaikkeen mukaan. Mutta minulla on kuitenkin sydän mukana.
No Joku voi toki ajatella että mene sinä ukko muualle sitten kannustamaan jos et ole aina mukana? Toivottavasti ei ole näin? Ja tälle yhdelle Lappeenrannassa olleelle vanhemmalle fanille joka yritti muutaman kerran sanoa että ota Eki kaljaa. Noin tiedoksi että jos lähden sille tielle, niin minua ei enää näy. Koska erään chantin sanoin minulla silloin lähtee homma lapasesta ja sitä minä en halua. Siksi Minä en yhdy Eteläpäädyn virren 6 sanoihin kuin muutetuin sanoin: " Me digataan Jokrui ja juodaan paljon kahvia, jaffaa"
Oikeastaan myös virsi 4 menee minulla näin Me ollaan osa muualta...

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Näin se varmaan on ja sitäpaitsi minun synnyinkaupunki on Helsinki. Elämän eri vaiheet ovat vieneet tänne Etelä- Karjalaan.
Minun synnyin kaupunki on Tampere. Yksi tapahtuma elämässä toi minut Helsinkiin 52 vuotta sitten. Tänne olen jäänyt ja täällä on kotini. Tärkeintä on kuitenkin, että me ollaan kaikki Jokereita. Joten nähdään peleissä.

Sulander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viikko on lähtenyt käyntiin hyvällä keskustelulla Jokerien pääsylipuista (ja niiden varaussysteemistä).

Playoff-kausarit, ah ja jes, kevät, alkais jo!

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Näin se varmaan on ja sitäpaitsi minun synnyinkaupunki on Helsinki. Elämän eri vaiheet ovat vieneet tänne Etelä- Karjalaan.
Hyvä muistutus myös siitä yleisemminkin, että muuttoliikennettä tapahtuu ja on tapahtunut myös Helsingistä sekä pk-seudulta myös muualle Suomeen, vaikka tietenkin valtaosin menee toiseen suuntaan varsinkin nykyään.

Itsekin olen Helsingissä syntynyt mutta lähes koko lapsuuden ja nuoruuden muualla asunut. Lukioikäisestä sitten asunut ensin Helsingissä ja nyt jo kohta 20 vuotta Vantaalla. Silti olenpa missä vaan ollut suosikkijoukkue on vain Jokerit.

On vaan hienoa että meitä faneja on ympäri Suomea, missään tapauksessa ei saa syntyä semmoista asetelmaa että vain Helsingissä syntynyt ja asunut voi olla aito Jokeri-fani.

Ja voisi kai tähän loppua sanoa että kiitos naapuriseuramme menetin uskoni aitoon stadilaisuuteen jo 80-luvun lopulla. Silloin nimittäin selvisi että nyt jo edesmennyt, naapuriseuran Stadin Kingiksi nimeämä Matti Hakki Hagman asuikin itse asiassa Espoossa...

Steve Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siellä on nyt playoff-kausarit yleisessä myynnissä. Menkää ja ostakaa!

Itse ostin kolme omaan käyttöön ja yhden bonarin, jolle keksin joka otteluun jonkun lippua kyselevän tarvitsijan eri somekanavilta. Niistä löytyy aina monia tulijoita, joilta sillä hetkellä puuttuisi muutoin mahdollisuus osallistua tähän riemuun.

Kaikki yhden asian puolesta tänä keväänä!

Suosikkijoukkue
Jokerit, Denver Broncos & Colorado Avalanche
Itse ostin kolme omaan käyttöön ja yhden bonarin, jolle keksin joka otteluun jonkun lippua kyselevän tarvitsijan eri somekanavilta. Niistä löytyy aina monia tulijoita, joilta sillä hetkellä puuttuisi muutoin mahdollisuus osallistua tähän riemuun.

Upea juttu ja hienoa toimintaa tuollainen mahdollisuuden antaminen tarvitsevalle! Mielenkiinnosta kysyn, että perustuuko kausarin jakaminen puhtaasti luottamukseen, vai onko tällaiseen jakamiseen jotain ”jippoa” olemassa?

Mietin siis, että jos kaikille antaa vain saman QR-koodin, niin mikään muu kuin omatuntohan ei estä jotakuta ottamasta tsettiä ”vakkarikäyttöön”. Vai jaatko lipun vain jollekin, joka on entuudestaan tuttu?

Steve Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielenkiinnosta kysyn, että perustuuko kausarin jakaminen puhtaasti luottamukseen, vai onko tällaiseen jakamiseen jotain ”jippoa” olemassa?

Yleensä olen sopinut treffit oville ennen peliä. Siinä ehtii myös keksiä vielä jotain siinäkin kohtaa jos alkuperäinen haluaja syystä tai toisesta estyy tai jopa katoaa kokonaan.

jeani

Jäsen
Periaatteessa ymmärrän mitä haet, mutta liput taitavat olla kaikkein halvimmat sinne? Silloin tulee muitakin jo hinnankin takia, se on ihan ymmärrettävää.

Isompi huomio kuitenkin sille, että monikin kannattaja ”marinoituu” Eteläpäätytasolle pikkuhiljaa. Ensin ehkä tullut ”istumaan hiljaa” päätyyn, sitten pikkuhiljaa ajan kanssa alkaa uskaltamaan osallistua enemmän ja enemmän. Osa taas haluaa olla lähellä ydintä, muttei aivan keskellä. Jokainen joka Eteläpäätyyn haluaa kannattamaan kovaa (”oikein”?), niin sinne kyllä pääsee. Se osin mukana oleva porukka ei ole blokannut ketään sieltä pois.

Kannattajia ei kannata ajatella diskreetteinä ”ykkönen - nolla” -muuttujina. Kannattajat ovat ”jatkuva jakauma”.

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Ja asiaan eli sieltäpä napsahti pleijarisetti tulevia koitoksia varten. Ticketdisasterin linkki ei meinannut millään toimia eli en saanut valittua runkosarjapenkkipaikkaani joka oli harmaana. Noin 666 yrityskertaa myöhemmin onnistuin aikeissani. Luulin myös että oma kulmamesta menee yli kahden huntin kategoriaan mutta väärässä olin. Ei kismitä laisinkaan.

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuleeko noista muuten fyysiset kortit?

hoedown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuleeko noista muuten fyysiset kortit?
Käsitin, siis jos oikein käsitin, että runkosarjakortteihin ei toimiteta uusia playoff-kortteja.
Ja luulisin, siis luulisin, että uusiin tilauksiin se kuitenkin tulisi.

Sulander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, mulla ei tosiana runkosarjassa läpyskää ollut, muuten kyl pärjää mobiilillakin mutta helpompi jos tarttee lainata jos/kun ei kaikkiin peleihin kuitenkaan pääse.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy