Mitenköhän dynaaminen hinnoittelu vaikuttaa pidemmällä tähtäimellä? Yksittäisen ottelun lipputulot se kulloinkin varmasti yrittää maksimoida, mutta olisi mielenkiintoista tietää, mikä vaikutus kauden avauksella 6300 katsojalla vs täydellä tuvalla on seuraavan tai seuraavien otteluiden lipunmyyntiin. Voisin kuvitella että isot yleisömäärät ruokkivat isoja yleisömääriä ja samaten pienet päinvastoin. Tämä ihan mutua osaltani ja varmasti joku dynaamisen hinnoittelun guru on tähänkin perehtynyt.Kyllä varmaan on. Noita kalliimpien kategorioiden lippuja on todella vähän jäljellä, joten ei algoritmin tarvitse niiden hintaa pudottaa. Huonommilla paikoilla on sitten enemmän tilaa, mutta toisaalta hinnatkaan eivät ole vielä nousseet lähtöpisteestä samassa suhteessa. Yhtä paljon varaa ei siis ole pudottamiselle ja toisaalta menekki todennäköisesti on suhteessa suurempaa niille paikoille.
Dynaamisen hinnoittelun on tarkoitus maksimoida lipputulot, ei yleisömäärää. Luulen että tässä ollaan jo aika lähellä ellei ylikin edellisen kauden loppuunmyydyn hallin tulovirtoja. Ja kun kolme viikkoa ennen matsia myymättä on enää vieraspääty ja joitakin paikkoja ylimmiltä riveiltä, täyttyy halli oikein hienosti nykyisilläkin hinnoilla. Merkittävä määrä lipuista myydään vasta ottelua edeltävinä päivinä, kun kauden alkuun osuu paljon medianäkyvyyttä ja ihmiset alkavat päättää mihin heillä on ja ei ole aikaa juuri sillä viikolla.