Kyseessä on biodynaaminen hinnoittelu. Tero tarjoaa biodynaamista tuotetta jäällä ja lipun hinnat laskee.Mitenköhän nuo 60€ liput menee kaupaksi jos Teron poppoo tarjoaa tälläistä sontaa runkosarjassa? Veikkaan että aika huonosti.
Eteläpäädyssä kukaan ei ole yksin. Eiköhän sulle hyvät ketjukaverit löydy!Viime kauden tutkapari ei halunnut sitoutua koko sesonkiin, tuli kuitenkin hankittua taas EP-kausari. Yksin. Mestikseen.
Korkki kiinni vai kohti eeppisintä kautta miesmuistiin?
Siellä on varmasti laitettu joku alaraja jonka alle ei lippuja myydä, koska jokainen katsoja on sekä tuloa että myös vähän menoa.Mites toi dynaaminen hinnoittelu laskee lopussa jos lippuja vielä olisi ja kauppa ei käy? Onko siellä siis jokin alaraja minkä alle ei lippu kuitenkaan mene? Mietin vain onko dynaaminen hinnoittelu uhka vai mahdollisuus jossakin marraskuun pimeänä tiistaina jotain KeuPaa tai Hokkia vastaan? Mökki ei täyty ja muutama tunti ennen liput miltei ilmaisia. En siis tiedä yhtään miten tää hinnoittelu menee.
Siellä on varmasti laitettu joku alaraja jonka alle ei lippuja myydä, koska jokainen katsoja on sekä tuloa että myös vähän menoa.
Olisi kyllä todella kiva kuulla mitä muuttujia tuolla oikeasti on. Onko täällä ketään joka tuntee dynaamisen hinnoittelun sielunelämää paremmin (ja pystyy avaamaan, koska kyseessä on varmasti myös jonkinasteinen yrityssalaisuus)?
On. Toki eri aloilta. Yksinkertaisimmillaan muuttujia on kysyntä ja tarjonta. Siis paljonko tuotetta x menee hinnalla y tai hinnalla z. Jos tuotetta x menee hinnalla y "liikaa/se myydään loppuun" hintaa nostetaan tasoon z ja nähdään uudelleen mihin kysyntä asettuu. Taustalla lasketaan kokonaismyyntieurot ja niitä optimoidaan. Millä tavalla saadaan eniten euroja kassaan. FMCG puolella mukana on kuvattuna esim. myös kilpailijoiden hinnat jne.ja voidaan simuloida hintamuutosten vaikutuksia, hintajoustoja ja tuotekiertoja.Onko täällä ketään joka tuntee dynaamisen hinnoittelun sielunelämää paremmin (ja pystyy avaamaan, koska kyseessä on varmasti myös jonkinasteinen yrityssalaisuus)?
Muisteletko nyt jotain aikaa jolloin rahat pestiin verellä vai viime kauden naapuria?Eikös toi aikaisempina vuosina toiminut niin että loput 3000 ilmaislipuilla :-)
Joo, tämä ei ole epäselvää allekirjoittaneelle (mutta hyvää infoa silti, kiitos). Se mikä kiinnostaa on se oikeasti sinne asetettu algoritmi ja miten se reagoi.On. Toki eri aloilta. Yksinkertaisimmillaan muuttujia on kysyntä ja tarjonta. Siis paljonko tuotetta x menee hinnalla y tai hinnalla z. Jos tuotetta x menee hinnalla y "liikaa/se myydään loppuun" hintaa nostetaan tasoon z ja nähdään uudelleen mihin kysyntä asettuu. Taustalla lasketaan kokonaismyyntieurot ja niitä optimoidaan. Millä tavalla saadaan eniten euroja kassaan. FMCG puolella mukana on kuvattuna esim. myös kilpailijoiden hinnat jne.ja voidaan simuloida hintamuutosten vaikutuksia, hintajoustoja ja tuotekiertoja.
Melko peruskamaa esim.kauppiksen käyneelle hintajoustot ja dynaaminen hinnoittelu. Tämä karrikoidusti halki-poikki-pinoon kuvailtuna.
Juuri tämän sorttisista algoritmeista ja niiden sielunelämästä en paljon ymmärrä, mutta siitä olen aika varma että jos tavoitteena on yleisötulojen maksimointi, ei kone pudota hintaa nollaan.Varsinkin tuo fluktuaatio ja sen sielunelämä kiinnostaa. Pakko systeemin on olla niin että vaikka marraskuiseen pakkomatsiin olisi vielä lippuja hallin täydeltä pari päivää ennen peliä, ei hinta silti tipu nolliin koska muuten kaikki vain venaisivat sitä nollaa ennenkuin ostaisivat.
Halukkaat voi lukea koko viestin, mutta pakko ottaa tähän itsekin kantaa.Tuo Ticketmasterin systeemi on aivan jäätävän paska!
Saihan sinne lippuja ostettua paljon halvempaankin hintaan. 63 euroa taitaa olla ns. parhaille paikoille pitkän sivun alakatsomoon. Ainahan nuo paikat ovat olleet niitä kalliimpia, mutta paljon halvemmallakin pääsee, jos ostaa liput yläkatsomoon tai päätyyn.Mestis-peliin liput 63€… Nyt ei ihan hinta vastaa tuotetta. Mut hienoa toki, jos tuolla hinnoittelulla myyvät mökin täyteen. Käydään itse kattelemassa taas pelejä sitten, kun tuote on joko hinnan tasolla tai hinta tuotteen tasolla. Pelkästä Filppula-elämyksestä ei ihan jaksa maksaa kolminkertaista hintaa, joka sekin Mestiksen pelistä olisi vielä yläkanttiin.
Onka taas herkillä ihmiset ja valituskanavat auki.Mestis-peliin liput 63€… Nyt ei ihan hinta vastaa tuotetta. Mut hienoa toki, jos tuolla hinnoittelulla myyvät mökin täyteen. Käydään itse kattelemassa taas pelejä sitten, kun tuote on joko hinnan tasolla tai hinta tuotteen tasolla. Pelkästä Filppula-elämyksestä ei ihan jaksa maksaa kolminkertaista hintaa, joka sekin Mestiksen pelistä olisi vielä yläkanttiin.
Kotipeleistä 10/25 viikonloppuna, vieraspeleistä 22/24 viikonloppuna (näistä 1 peli sunnuntaina).Mestiksessä pelit painottuvat viikonlopuille
2024-2025 Viimeinen kädenojennus mestikselle.Kotipeleistä 10/25 viikonloppuna, vieraspeleistä 22/24 viikonloppuna (näistä 1 peli sunnuntaina).
Vastustajien kassat kiittää.
Mitä tämän jälkeen tapahtuu?2024-2025 Viimeinen kädenojennus mestikselle.
Mitä tämän jälkeen tapahtuu?
Laitan samat sienet kestotilaukseen.Jokerit nousee laadukkaan valmennuksen ja poikkeuksellisen nopean pelitavan turvin Liigaan, jolloin ei silloinkaan enää kiinnosteta ketään.
Eiköhän noi vieraspelit ole hyvin pitkälti loppuunmyytyjä, oli pelipäivä mikä tahansa.Kotipeleistä 10/25 viikonloppuna, vieraspeleistä 22/24 viikonloppuna (näistä 1 peli sunnuntaina).
Vastustajien kassat kiittää.
RoKi vieläpä se joukkue, joka saa halliin ominkin avuin ihan kohtalaisesti väkeä. Muilla tuo kerroin Jokereiden vieraillessa lienee vielä kovempi. Harmi tosiaan että meillä pe/la -kotimatseja vähän maltillisemmin, mikä on tietysti hinta Nordikselle mahtumisesta.Ei liity tähän aiheeseen mutta kuten viime kaudella keskustelin Rovaniemellä entisen seuran toimarin Peksi Kankaanrannan kanssa, totesi herra, että RoKi saa Jokeriviikonloppuna kahden ottelun kuluilla kuuden ottelun tuotot. Valtava merkitys jokaiselle joukkueelle.
Jokerit on parasta pitkään aikaan mitä Mestikselle on tapahtunut, vaikutus on valtava miten se on saanut porukkaa liikkeelle ympäri maan. Jokunen viikko sitten täällä oli juttua sanomalehti Karjalaisessa, missä meidän Gm Lipponen availi hieman miten viime kauden talviklassikko-ottelu Jokereita vastaan toi pelkästään kassaan yli 100k. Kaikki voi miettiä millainen vaikutus sillä oli seuran talouteen, kun joukkue joutui pelaamaan koko kauden evakossa kaukana Outokummussa. Aikamoinen taloudellinen mahalasku vältettiin, koska Jokerit pelaa samassa sarjassa ja seuralla oli rohkeutta järjestää tapahtumat.Valtava merkitys jokaiselle joukkueelle.