St_Patrick #16 kirjoitti:
Onhan tuo homma ihan hanurista kuitenkin. Tommoset nykyajan perusjutut on aika retuperällä Jokereissa kuten toimivat ja ajantasalla olevat nettisivut ja lipunmyynti. Amatöörien puuhastelua vaikka pitäisi olla ihan ammattilaisorganisaatio.
Juurikin näin.
Itseänihän ei lainkaan yllätä miten tuollainen suht. kriittinen asia kuin lipunmyynti onnistutaan ryssimään Jokereiden osalta. Vielä vähemmän ihmetyttää, että Jokerit ei aktiivisesti hae parempia ratkaisuja katsojien palvelemiseen. Viivakoodilippu on hyvä esimerkki siitä, että jossain muualla on jo vuosia sitten huomattu jokin erinomaisen toimiva systeemi, mutta Virmanen ja kumppanit eivät siitä liene koskaan kuulleetkaan.
Mutta tämä pääsylippujen kanssa sekoileminenhan on vain yksi korskea jatko sille tyrimisten sarjalle, joka alkoi n. vuonna 1997 Areenalle muuton yhteydessä.
Mitä uutta ja innovatiivista Jokerit on pystynyt tarjoamaan vanhan jäähallin palveluihin verrattuna? Jumbotron ja muu audiovisuaalisuus on mokattu alusta lähtien. Ainoa mitä on pystytty tekemään on Pelle-Rollen tosikivat porrasvalot, jotka alkeellisessa muodossaan lähinnä huvittavat. Niitä kuitenkin esiteltiin Hesarissa kokonaisen sivun jutulla huikeana innovaationa, joista on kiinnostuttu Kanadassa asti. Voi luoja.
Pääsylippujen kanssa penailu sopii hyvin yhteen Jokereiden viime vuosien markkinoinnillisten katastrofien kanssa. Brändin viestintä on ollut niin surkeaa, että mielestäni sopii hyvin kuvaan, että jostain kumman syystä halliin eksyvän satunnaiskatsojan täytyy omata vielä masokistisia piirteitä lipun hankkiakseen.
Ongelmia on vaikka kuinka paljon. Yksi tehokas mies ratkoisi noita yhden kesän aikana vaikka puolipäivätöissä. Mutta ei meillä.
Oikeasti, Jan Latvalan palkalla saisi tuonne heittämällä nuoren ja nälkäisen markkinoinnin ammattilaisen, jonka tulosvaikutus olisi jo ensimmäisenä vuonna Latvalasta poiketen aika suurella varmuudella positiivinen.