Jokerien mediaketju

  • 2 135 250
  • 8 710

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sinä olet heittämällä yksi suosikkikirjoittajiani tällä palstalla, koska sinulla on sellainen täysin poikkeuksellinen kyky (joka noin 99 prosentilta tämän palstan kirjoittajista puuttuu), että osaat suhtautua myös oman suosikkijoukkueesi tekemisiin kriittisen analyyttisesti. Mutta nyt päästelit kyllä näppäimistöltäsi sellaista sontaa, että tähän on pakko puuttua. Ensinnäkin Jokeri-fanin on jo seuran nuoren iän vuoksi hieman kornia ruveta selittämään jostain "vanhan ajan fanimeiningistä". Lisäksi mua tökkii tuon viestisi logiikka muistakin syistä aika lujaa. Koska nostat esiin juuri Sportin, pidän melko ilmeisenä, että viittaat tällä "vanhan ajan fanimeiningillä" siihen eurooppalaiseen kannatuskulttuuriin, jossa fanikatsomo harjoittaa kuorolaulua ja hyppii tahdissa läpi ottelun.

Kiitokset. Mitä tekstiini tulee, tarkoitan vanhan ajan fanimeiningillä ihan eri asiaa kuin oletat. Olen asunut elämässäni lähes neljä vuotta ulkomailla eri maissa joten pystyn jollain tasolla vertailemaan eri seurojen ja maiden kannatuskulttuureja kiekossa ja futiksessa. Työni takia matkustin aiemmin paljon kotimaassa ja vaikkapa Tampereella tuli käytyä myös otteluissa joissa pelasi Tappara tai Ilves jotain muuta kuin Jokereita vastaan. Kerran kysyin Tappara vs TPS ottelussa vieressä istuvalta maalin jälkeen, että miksi ette lainkaan tuuleta. Hän vastasi: maksoin jo lippuni, pitäisikö tässä vielä huutaakin? USA:ssa ja Euroopassa näkee myös aivan erilaista kannattamista kuin ns. tuppisuu kannattaminen, mikä on tyypillistä suomalaisille kuten itsekin myöhemmin kirjoitat.

Ajan takaa sellaista äidiltä tyttärelle, isältä pojalle tyyppistä aktiivista kannattamista jota voi nähdä Suomessa pienen kaupungin seurakannatuksessa. Sport tuli mieleen koska Red Army on pystynyt pitämään asemansa ja sen vanhempia jäseniä on edelleen aktiivisesti mukana kiertämässä myös vieraissa. Aika moni saa kotimatsiin kannatusta, mutta arki-iltoina Sport taitaa olla kärkiseura mitä vieraskannatukseen tulee? Olen käynyt Vaasassa otteluissa kauan ennen Sportin nousua, samoin olen nähnyt Sportin jossain Kainuussa. Meno on ollut suomalaisittain hyvää ja jollain tavalla perinne tuli tuosta mieleen samoin kuin Ässien osalta, joiden pelejä olen nähnyt useista eri syistä vuosikymmenten aikana paljon. Harva seura - jos yksikään - saa edelleen hallin niin hyvin mukaansa kuin Ässät ja sen fanit perjantai-iltana :)

Mutta henkilökohtainen mielipiteeni on se, että jos ihminen RAKASTAA jotain helvetin jääkiekkojoukkuetta tai -seuraa, silloin on elämässä prioriteetit vähän pielessä. Minun mielestäni rakkaus on sellainen tunne, jota äiti tuntee lastaan kohtaan ja ehkä varauksin ihmiset noin muutenkin kaikkein lähimpiään kohtaan.

Kyllä sana LOVE liitetään ulkomailla myös seurakannatukseen. Juttelin joskus Anaheimin fanien kanssa ja satuin olemaan silloin paikalla ensimmäisessä ottelussa Selänteen lähdettyä San Joseen. Heitä kiinnosti paljon miten suhtaudun asiaan - kun olin kannattanut Jokereita 70-luvulta ja nähnyt Teemun ensimmäiset liigapelit ja divarit. No mitäpä asia mulle sen enempää, mutta heidän (noin 10 fania) näkemys oli se, että he hyväksyvät täysin Teemun lähdön koska he rakastavat Anaheimin ja Teemua. Lähtemällä Teemu voi saavuttaa jotain ja hyväksymällä sen he osoittavat rakkautensa myös seuralle. Mulle jäi mieleen se kuinka positiivisesti he osasivat suhtautua vaikka joukkueen yksi tähti oli juuri myyty.

Myös futiksessa sana LOVE liitetään seuraan. My love, my passion, my live. Tuossa nyt vaikka yhdestä, Liverpoolista:

love liverpool fc - Google-haku

Jokerien osalta kommentoin kun ilmenee jotain uutta. Oman näkemykseni olen muutaman kerran tässä ketjussa ja myös avaamissani ketjuissa nykymuotoisen KHL:n mahdollisesta kaatumisesta lähiaikoina ja Mitä maksaa - asiaa Jokerien pelaajabudjetista kertonut.

Tällä hetkellä Jokerit hakee pankkia ulkomailta, jos alla oleva IS:n uutinen pitää paikkansa. Kyse lienee juuri siitä mistä mm. minä ja @tumba17 kirjoitettiin eli ulkomailta tilille tuleva raha ei tule Hjallikselta tai Romanilta joten sen epäillään tulevan mm. Arkadilta:

Vahvistus: Jokerit etsii pankkia ulkomailta - KHL - Ilta-Sanomat

Vielä lisäys: olen vuosikymmenten aikana kerännyt Jatkoajassa listaa Virmasen potkuille, haukkunut Hjalliksen pelaaja- ja joukkueen rakennuspolitiikan totaalipaskaksi, kertonut mitä kaikkea tapahtui FC Jokereissa ja mitä siitä seurasi ja päässyt Virmasen ja Hjalliksen mustalle listalle ja varsinkin Virmanen on faneja myöten kysellyt mistä helvetistä ne tiedot mulle tulevat... En silti ole ollut Jokereita jättämässä vaikka silloinen johto raskaita virheitä tekikin.

Otin tämän esille sen takia koska mun on mahdoton ymmärtää tätä uutta Jatkoajan sukupolvea joka jos ei jutut mene kuten itse haluaa, hylkäävät seuransa saman tien ja vaativat muitakin tekemään samoin. Niin se ei mene.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
On tietenkin väriistelyä sanoa että lipputulot menisivät Ukrainan valtaamiseen mutta ei se lipun ostaminen ainakaan näytä että vastustaisit Venäjän Ukrainapolitiikkaa.
Sinun ja muutaman muun silmissä näkyy ensimmäisenä juuri tämä, että ostamalla lipun Jokereiden matsiin, jos en sentään tue, niin ainakin hyväksyn Venäjän Ukrainapolitiikan. Minun ja aika monen muun silmissä näkyy ensimmäisenä, että aha, olet kiinnostunut Jokereista. Jos ostan lipun Volbeatin konserttiin Hartwall Arenalle, tuleeko sinulle ensimmäisenä mieleen, että tuen Venäjän Ukrainapolitiikkaa? Jos järjestän häät tai konferenssin Långvikin hotellissa, tuleeko ensimmäisenä mieleen, että tuen Venäjän Ukrainapolitiikkaa? Entäpä jos ostan Nestlen muroja paikallisesta marketista. Tuleeko ensimmäisenä mieleen, että tuen Nestlen sademetsiä tuhoavaa toimintaa? Jokaisesta ostopäätöksestä voidaan vetää johtopäätöksiä vaikka kuinka pitkälle, jos niin halutaan.

Minä haluan käydä katsomassa korkeatasoista jääkiekkoa ja minulle mielenkiintoisia pelaajia, joten käyn katsomassa muutaman Jokereiden matsin per kausi, vaikka he pelaavat KHL:ssä ja vaikka heidän omistajat ovat, ketä ovat. Silti minulla on oikeus kritisoida Venäjän toimintaa oman maansa sisällä sekä rajojen ulkopuolella. Kritisoin myös Rotenbergin toimintaa monella tavalla, mutta voin silti käydä hänen osittain omistaman joukkueen peleissä. Joskus kritisoin myös Bluesin omistajien touhuja, ja omistan silti joukkueen kausikortin. Ei minun ole pakko olla samaa mieltä JOKAISESTA näiden ihmisten, yritysten ja valtioiden päätöksistä, jos satun ostamaan jonkun heihin kytköksissä olevan yrityksen hotellihuoneen, joukkueen lipun tai muropaketin. Voin toki pyrkiä valitsemaan vaikka Kelloggsin murot, mutta luoja tietää, mitä kaikkea paskaa heidänkin taustaltaan löytyy, kun tarpeeksi etsii..
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun Venäjän mestaruudesta vaihteeksi puhutaan, niin todetaan että vaikka SKA voitti KHL:n mestaruuden niin kuluneella kaudella Venäjän mestaruuden voitti CSKA Moskova. Oli itselleni ainakin uusi tieto, mutta eipä tuo tuo titteli taida edes Venäjällä juuri kiinnostaa. Kenties näitä huutelijoita kiinnostaa, kun ovat ainoita jotka siitä jaksavat jauhaa.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
On ollut huvittavaa seurata tätä ketjua ja etenkin niiden Liigaseurojen kannattajien kirjoituksia, joiden ymmärrys ja omien moraaliarvojen subjektiivisuus on suorastaan naiivia. Syvempi ymmärrys Venäjän valtapolitiikan ja Jokereiden välillä loistaa poissaolollaan ja mutkat oiotaan suoraksi, kunhan se tukee omaa agendaa ja patoutunutta antipatiaa Jokereita kohtaan. Ei ole yllätys, että samat nimimerkit kunnostautuivat aivan samassa asiassa silloinkin kun Jokerit pelasivat Liigassa. Venäjän valtiojohdon rikollinen valtapolitiikka on ollutkin oivallinen tekosyy tulla jauhamaan samaa mantraa viestistä toiseen. Jokereiden ensimmäisestä KHL kaudesta kun ei oikein muita aiheita ole löytynyt negatiiviseen kirjoitteluun kuin täysin Jokereista riippumaton Venäjän valtapolitiikka.

Itse arvostan kirjoittajia, joilla on kyky nähdä asiat laajemmassa kontekstissa. Rakentavan kritiikin antaminen on monin verroin vaikeampaa kuin oman subjektiivisen, kapeakatseisen ja jopa fanaattisen mielipiteensä esille tuominen mahdollisimman kriittiseen sävyyn. Kehujen antaminen onkin sitten aivan mahdoton tehtävä. Ei ole kirjoittamisen saati kehujen arvoista, että Jokerit tekivät Suomen ennätyksen katsojaluvuissa, keräsivät ennätysmäärän sponsorirahaa, loivat ennennäkemättömän laadukasta jääkiekkoviihdettä Suomessa, tuottivat verotuloja valtion kassaan enemmän kuin mikään muu urheiluseura Suomessa ja kaikki nämä valtavalla marginaalilla seuraavaan. Ja kaikki nämä vähintäänkin haasteellisten talouden suhdanteiden aikana. Ja kaikki nämä Sanomakonsernin ja Liigan systemaattisen kapuloiden heittämisen aikana.

Itselleni KHL ja sen poliittiset tarkoitusperät ovat lopulta aika yhdentekeviä. Jääkiekko on niin marginaalilaji, että sen vaikutus Venäjän ulkopolitiikan instrumenttina on merkityksetön. Itselleni vastenmielisempää on Jokereiden venäläiset taustavoimat, jotka kuppaavat Venäjän kansan varallisuutta Putinin suojeluksessa ja jotka ylläpitävät Venäjän kleptokratian valtarakenteita. Putinin ja sen lähipiirin valta ei ole riippuvainen siitä, kuinka moni Jokerifani käy katsomassa KHL-pelejä Hartwall-Arenalla ja siksi kaikenlainen Venäjän valtapolitiikan ja Jokereiden sotkeminen keskenään on totaalisen turhanpäiväistä. Paitsi jos se on ainoa argumenttityökalu omille patoutumilleen.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On ollut huvittavaa seurata tätä ketjua ja etenkin niiden Liigaseurojen kannattajien kirjoituksia, joiden ymmärrys ja omien moraaliarvojen subjektiivisuus on suorastaan naiivia.

Öö, mitä moraalia osoittaa joukkue joka lähettää teloituskomppanian päättämään 1995 MM-sankarin peliuran ?

Mielestäni tuota alemmaksi ei voi enää päästä.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Öö, mitä moraalia osoittaa joukkue joka lähettää teloituskomppanian päättämään 1995 MM-sankarin peliuran

Mielestäni tuota alemmaksi ei voi enää päästä.
Mitä tekemistä KHL-Jokereilla on tuon tapahtumaketjun kanssa? Kuinka monta henkilöä on mukana KHL-Jokereiden toiminnassa, jotka silloin olivat päättämässä tuon asian täytäntöönpanosta?

Kommenttisi seuraa erinomaisesti sitä argumentoinnin tasoa, joka on ominaista tälle ketjulle. Hyvä esimerkki siitä, kuinka edes faktojen ei tarvitse olla kohdallaan ja kuinka niiden muuttaminen käy varsin vaivattomasti, kun tarkoituksena on pyhittää keinot.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Öö, mitä moraalia osoittaa joukkue joka lähettää teloituskomppanian päättämään 1995 MM-sankarin peliuran ?

Mielestäni tuota alemmaksi ei voi enää päästä.

Kun nyt muutaman sivun verran on lueskellut offtopicia tässä viestiketjussa, niin kannan myös korteni kekoon. Haluan sinulta selkeän vastauksen kolmeen kysymykseen:
1. Mikä on sen joukkueen nimi, joka lähetti teloituskomppanian?
2. Mitkä ovat niiden henkilöiden nimet, jotka kuuluivat tähän teloituskomppaniaan?
3. Kuka oli tämä pelaaja, jonka uran päätti teloituskomppania?

Kun näihin kysymyyksiin olet vastannut, vastaatko myös jatkotoimiin?
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Öö, mitä moraalia osoittaa joukkue joka lähettää teloituskomppanian päättämään 1995 MM-sankarin peliuran ?

Mielestäni tuota alemmaksi ei voi enää päästä.

Ja näin, tässä koko ketjun viime päivien surkuhupaisan annin surkuhupaisin viesti. Väsynyt äijä. Ootko saanut nukuttua näiden 3 vuoden aikana yhtäkään yötä kunnolla?

KHL-Jokereissa ei ole Tomek Valtosta, ei Jarmo Kekäläistä, joten miten tuo surullinen tapahtuma liittyy nykypäivän Jokereihin?
 
Viimeksi muokattu:

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja näin, tässä koko ketjun viime päivien surkuhupaisan annin surkuhupaisin viesti. Väsynyt äijä. Ootko saanut nukuttua näiden 4 vuoden aikana yhtäkään yötä kunnolla?

Eipä tuo tuntunut vielä tapahtuman jälkeen olevan kyseiselle hahmolle niin kovin vakava asia:

Ben Amor taisi tuossa antaa näyttöjä leijona paitaa varten. Muistaako kukaan kun Mikkoa ja kumppaneita leipoi kuonoon joku venäläinen isokokoinen rontti.

Vähällä Jere pääsi kun muistaa että Bemir Sen-Amour sai 18 ottelua niskaan kohdistuneesta lyönnistä (tai oli kai niitä enemmän kukin yksi).

Ja Kisapuistossa ei muuten tyydytä uran päättämiseen. Siellä laitetaan suoraan kylmäksi:
Kannattaa ottaa huomioon se seikka että jos Kisapuistossa joku SaiPan pelaajaa ottaa samaan malliin kun Villeä niin se lähtee kyllä viimeiselle matkalle ruumispussissa. Täällä ei pelikieltoihin uskota.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin, Kreikka taisi tuossa muistuttaa hiljattain Saksaa 60-70 vuoden takaisista tapahtumista joten ihmisten muisti nyt vaan ulottuu hieman kauemmaksi kuin edelliseen kauteen. Tietysti jos haluaa muistella vaan mukavia asioita kuten 90-lukua niin siitä vaan, se nyt ei vaan poista sitä tosiasiaa että Muse keissin penaltti oli historiallisen kova, itse olisin antanut tapauksesta kovan kollektiivisen rangaistuksen, Rautakanslerin allekirjoittamana.

Puheet on puheita ja teot tekoja.

Eipä silti toivotan Jokereille vai mikä KHL-Jokerit se nyt sitten onkaan hyvää KHL-jatkoa: ''Enjoy while it lasts !''
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Öö, mitä moraalia osoittaa joukkue joka lähettää teloituskomppanian päättämään 1995 MM-sankarin peliuran ?

Itselläni kun muisti ilmeisesti tekee tepposia ajoittain, niin kuka se 1995 MM-sankari olikaan kenen peliura päättyi tuohon "teloituskomppanian" suorittamaan hyökkäykseen? Ville Peltonen se ei ainakaan ollut, vaikka tilanteessa olikin osallisena, vaan pelasi sen jälkeen vielä ihan kunnioitettavat 98 liigapeliä ennen hokkarien ripustamista naulaan. Ettei nyt vaan kuitenkin olisi käynyt niin hassusti, että puhuit aivan jäätävän kasan puhdasta paskaa?
 
K

kiwipilot

Öö, mitä moraalia osoittaa joukkue joka lähettää teloituskomppanian päättämään 1995 MM-sankarin peliuran ?

Mielestäni tuota alemmaksi ei voi enää päästä.

Vaikka SaiPa fanien joukossa jokunen tähti tuikkiikin - ja joka jengistä idiootteja löytyy - niin ylivoimaisesti puupäisimmät fanit kyllä tulevat tulevat Lappeen Rannasta: tyhjäpäisiä jankkaajia, oli kyse sitten Jokereista, homojen oikeuksista tai alkoholismista. Johtuuko rajan läheisyydestä vai mistä, tiedä häntä.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, Kreikka taisi tuossa muistuttaa hiljattain Saksaa 60-70 vuoden takaisista tapahtumista joten ihmisten muisti nyt vaan ulottuu hieman kauemmaksi kuin edelliseen kauteen.

Ja Kreikan höpinöillehän lähinnä naurettiin pitkin eurooppaa. Sinänsä siis osuva esimerkki.

Onnea jatkoon toki myös Kisapuistoon, toivottavasti löydätte meille seuraavan mestaruustsekin.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itselläni kun muisti ilmeisesti tekee tepposia ajoittain, niin kuka se 1995 MM-sankari olikaan kenen peliura päättyi tuohon "teloituskomppanian" suorittamaan hyökkäykseen? Ville Peltonen se ei ainakaan ollut, vaikka tilanteessa olikin osallisena, vaan pelasi sen jälkeen vielä ihan kunnioitettavat 98 liigapeliä ennen hokkarien ripustamista naulaan. Ettei nyt vaan kuitenkin olisi käynyt niin hassusti, että puhuit aivan jäätävän kasan puhdasta paskaa?

Kyllä kyllä, Ville Peltonen ite, kaksi edellistä kautta 52 byrsaa ja kaksi viimeisestä 26 byrsaa. No, voihan olla että kundi vaan tuli vanhaksi ja Maston kolaamaksi.

Saas muuten nähdä koska Ville palaa Jokereihin penkin taakse, kuitenkin oli Liiga-Jokereiden komppaniapäällikkö 2001-2003.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä en ole aiemmin seurannut KHL tekemisiä koska ei vaan ole kiinnostanut yhtään. Viime kaudella asiaan tuli muutos koska kyseiseen liigaan nousi minun tuntemani seura. Ennen niin rakas ja antipatioita herättänyt pääviholliseni Jokerit. Minulle Jokerit on suomalainen seura, seura joka maksaa palkat euroina ja operoi Suomesta käsin. Seura joka pelaa kotiottelunsa Suomen parhaassa hallissa. Seura jossa pelaa paljon kiinnostavia suomalaisia pelaajia (käytännössä meidän EHT-runko). Seura joka on aina herättänyt suuria tunteita puolesta ja vastaan. Minulle oli ihan päivänselvää, että tuossa liigassa kannatan Jokereita. Nuo muut seurat eivät herätä minussa yhtään mitään tunteita. Minä toivon aidosti Jokereille menestystä kyseisessä liigassa ja viime kaudella kävin pari ottelua katsomassa. Vakuutuin niissä kyllä tuon liigan tasosta ja itse asiassa noissa otteluissa (toinen toki pudotuspeli) oli mielestäni hiton hyvä tunnelma ja itse ottelutapahtuma oli onnistunut. Minä nautin noista otteluista (samaa ei aina voi sanoa liigamatseista tosin se johtunee siitä, että kannattamani seura pääsääntöisesti häviää kaikki ottelut joita menen katsomaan). Mutta melkoinen jeesustelija ja oikeastaan vähän tyhmä pitää sen ihmisen olla joka voi tuosta vetää sen johtopäätöksen, että tuen Venäjän harjoittamaa kiihkonationalistista toimintaa missään päin maailmaa.

Minä kannatan jääkiekkojoukkuetta nimeltä Jokerit.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Puheet on puheita ja teot tekoja.

''

Juurikin näin. Ei löydy nimimerkin takaa miestä, joka vastaisi puheisiinsa. Armottoman säälittävä tapaus.

Itse IS-paskan sensaatiouutisesta eilen, tänään lisätietoa IL:ssä; Jokerit etsii pankkia Nordean tilalle Baltian maista. Toivottavasti löytyy ja sitten Jokerifanit joukolla siirtämään tilinsä pois Nordeasta, kuten kaikki ovatkin jo peruuttaneet Hesarinsa viime vuosien aikana.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Itse IS-paskan sensaatiouutisesta eilen, tänään lisätietoa IL:ssä; Jokerit etsii pankkia Nordean tilalle Baltian maista. Toivottavasti löytyy ja sitten Jokerifanit joukolla siirtämään tilinsä pois Nordeasta, kuten kaikki ovatkin jo peruuttaneet Hesarinsa viime vuosien aikana.

Kai tuo nyt ihan asiallisesti ottaen on merkittävä uutinen, etteivät suomalaispankit (jos kerran etsitään pankkia kokonaan Suomen ulkopuolelta) pysty yhteistyöhön Jokerien kanssa ja pankkitoiminnot pyritään siirtämään muualle?

Kyllähän tuo aika iso uutinen on...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toivottavasti löytyy ja sitten Jokerifanit joukolla siirtämään tilinsä pois Nordeasta, kuten kaikki ovatkin jo peruuttaneet Hesarinsa viime vuosien aikana.

Sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Ei sillä, olisihan toi aika hupaisaa kun liettualaiset pikkupankit saisivat oligarkkien rahojen sekaan 11 000 areenan kävijän säästöpossut.

Noin muuten ehkä tässä on tehty kärpäsestä härkänen. Joo, Jokerit ei voi tehdä eurooppalaisten pankkien kanssa yhteistyötä virallisesti, mutta eihän se nyt voi Rotenbergien Putin-kytkösten jälkeen kenellekään yllätyksenä tulla.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juurikin näin. Ei löydy nimimerkin takaa miestä, joka vastaisi puheisiinsa. Armottoman säälittävä tapaus.

Itse IS-paskan sensaatiouutisesta eilen, tänään lisätietoa IL:ssä; Jokerit etsii pankkia Nordean tilalle Baltian maista. Toivottavasti löytyy ja sitten Jokerifanit joukolla siirtämään tilinsä pois Nordeasta, kuten kaikki ovatkin jo peruuttaneet Hesarinsa viime vuosien aikana.

En IL:n sivuilta löytänyt mitään asiasta. Oliko pahvilehdessä vai menikö lehdet sekaisin? IS nimittäin sen sijaan uutisoi perinteisesti "IS:n tietojen mukaan", että pankkia etsitään ainakin Latviasta. Kohonen kuitenkin sanoo uutisessa, että tilanne Nordean kanssa on edelleen auki.


Kai tuo nyt ihan asiallisesti ottaen on merkittävä uutinen, etteivät suomalaispankit (jos kerran etsitään pankkia kokonaan Suomen ulkopuolelta) pysty yhteistyöhön Jokerien kanssa ja pankkitoiminnot pyritään siirtämään muualle?

Kyllähän tuo aika iso uutinen on...

On toki merkittävä uutinen, JOS suomalaispankit eivät pysty ollenkaan yhteistyöhön Jokereiden kanssa. Jos taas vaihdetaan pankkia sen takia, että Rotenberg on vetänyt viivyttelyistä ja siitä seuranneesta negatiivisesta uutisoinnista herneen nenään niin ei kai tämä mikään maailmanloppu ole.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Pitää kyllä vähän olla huolissaan, sillä ei tämä kovin hyvältä näytä, vaikka kyseessä ei olekaan likviditeettiongelma sinänsä vaan pakotteista johtuva. Tuskin tilanne kuitenkaan helpottaa jatkossakaan tämän ongelman suhteen. Ihmetyttää myös Rotenbergin hidas sytytys, jos hän tosiaan vasta Iltiksen uutisen jälkeen tajusi ongelmat Nordean kanssa.
KHL antoi aikaa ensi kuun loppuun vakuuksien toimittamiseen (linkki tähän aiheeseen) http://www.iltalehti.fi/khl/2015052919772462_jr.shtml
 

Veri

Jäsen
Minä haluan käydä katsomassa korkeatasoista jääkiekkoa ja minulle mielenkiintoisia pelaajia, joten käyn katsomassa muutaman Jokereiden matsin per kausi, vaikka he pelaavat KHL:ssä ja vaikka heidän omistajat ovat, ketä ovat. Silti minulla on oikeus kritisoida Venäjän toimintaa oman maansa sisällä sekä rajojen ulkopuolella. Kritisoin myös Rotenbergin toimintaa monella tavalla, mutta voin silti käydä hänen osittain omistaman joukkueen peleissä. .
En malttanut pystä poissa hiekkalaatikolta, kun tuli hyvä paikka esitää kysymys. Jos Venäjä ois liittäny itseensä vaikka puolet Suomesta, niin kävisitko silloinkin katsomassa huipputson KHL lätkää Jokereiden peleissä? Jos et niin miten tilanne eroaa nykyisestä, muutoin kuin että Ukrainan paikalle vaihdettiin Suomi?

Sama kysymys myös kaikille Jokereiden kannattajile, jotka ajattelevat kuin Toni85. Veikkaan edelleen että innokuus vastata on aika pientä, liian kiusallinen kysymys monelle :)
 
Kerran kysyin Tappara vs TPS ottelussa vieressä istuvalta maalin jälkeen, että miksi ette lainkaan tuuleta. Hän vastasi: maksoin jo lippuni, pitäisikö tässä vielä huutaakin?

Itse taputan muutaman kerran hillitysti, kun Ilves tekee maalin. Jos joku kysyisi kuten sinä tuolloin vasarafanilta, minä vastaisin, että tuntuisi vähän kornilta ruveta tässä hirveästi hillumaan ja huutamaan, kun en henkilökohtaisesti ollut maalia tekemässä tai syöttämässä, tai edes lähelläkään pelikenttää.

Kyllä sana LOVE liitetään ulkomailla myös seurakannatukseen.

Tiedän tämän varsin hyvin. Toivon kuitenkin, etteivät sen paremmin Anaheim- kuin Liverpool-fanitkaan ole tosissaan mainostaessaan sitä "rakkauttaan" suosikkijoukkuetta kohtaan. Kyseessä nähdäkseni on enemmän sellainen urheiluromanttinen, ontto sanahelinä, vähän kuten silloinkin, jos minä sanoisin esim. rakastavani Leevi and the Leavingsin musiikkia. Asiaa voisi pohtia vaikka siten, että kysytään joltain keski-ikäiseltä Anaheim Ducksin tosifanilta, kumpi seuraavista tuntuisi pahemmalta:
1. Anaheim Ducksin kuolema.
2. Oman lapsen kuolema.

Kun on nähty, miten pitkään ihmisen täytyy miettiä vastausta tällaiseen kysymykseen, voidaan pohtia uudestaan sitä, mitä tai ketä ihmiset oikeasti RAKASTAVAT, ja missä yhteydessä se rakkaudesta höpiseminen on lähinnä tyhjänpäiväistä jargonia.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
En malttanut pystä poissa hiekkalaatikolta, kun tuli hyvä paikka esitää kysymys. Jos Venäjä ois liittäny itseensä vaikka puolet Suomesta, niin kävisitko silloinkin katsomassa huipputson KHL lätkää Jokereiden peleissä? Jos et niin miten tilanne eroaa nykyisestä, muutoin kuin että Ukrainan paikalle vaihdettiin Suomi?

Sama kysymys myös kaikille Jokereiden kannattajile, jotka ajattelevat kuin Toni85. Veikkaan edelleen että innokuus vastata on aika pientä, liian kiusallinen kysymys monelle :)

Kävisin, miksi en kävisi? Seura jota rakastaa on ja pysyy. Miksi kysyt ylipäätään noin järjettömän kysymyksen? Jos Venäjä olisi valloittanut puolet Suomesta, ei Rotenberg Jokereita varmaankaan omistaisi kovinkaan kauaa, saatika Jokerit yhtään peliä pelaisi. Kenenkään ykköshuolenaihe tuskin sillon ylipäätään edes on jääkiekko.

Jos tuolle idioottimaiselle jossittelulinjalle lähdetään, niin arvon jokerivihaajat, kävisittekö te oman joukkueenne KHL peleissä vastaavassa tilanteessa, jos Jokereiden tilalla olisi Tappara, Saipa tai mikä tahansa suosikkijoukkueistanne?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös