Jos Venäjä ois liittäny itseensä vaikka puolet Suomesta, niin kävisitko silloinkin katsomassa huipputson KHL lätkää Jokereiden peleissä?
En hyväksy Suomenkaan kaikkia toimia, mutta menneitä on annettava anteeksi.
Jos Venäjä ois liittäny itseensä vaikka puolet Suomesta, niin kävisitko silloinkin katsomassa huipputson KHL lätkää Jokereiden peleissä?
Olet täysin oikeassa. Se nimen omaan on moraalinen kysymys myös noissa asioissa. Toki kytkökset Putinin lähipiirin ja pakotelistan ja vaikka HPK:n tekemän yhteistyön välillä on kuitenkin useampaa porrasta eri tasoilla. Voidaankin kysyä että missä vaiheessa henkilö voi moraalisesti todeta kyseessä olevan niin pieni kytkös, että se ei häntä haittaa. Minä olen nyt useamman kerran sanonut tässä(kin) ketjussa että pakotteet on perseestä. Eikä minulta ole pois millään tapaa jos joku haluaa Jokereiden pelissä käydä. Minä silti ihmettelen miksi sitä ei voi avoimesti myöntää, että silloin on todennut Jokereiden olevan suurempi asia itselle kuin, se poliittinen ulottuvuus ja että samalla hiljaisesti hyväksyy sen asian moraalisen puolen. Kun ei siinä edelleenkään ole mitään väärää. Ihan samalla tavalla kuluttajat tekee näitä moraalisia valintoja, joskus painokkaammin, toisinaan vähemmän painokkaasti. Vasta oli mm. tuo Veikkauksen juttu, jossa sitten aletaan olemaan jo oikeasti rajoilla, kuten VR:nkin kanssa ollaan. Kun valtion yritys tukee pakotelistalla olevien toimintaa ja silti osallistuu pakotteisiin. Se on suorastaan kaksinaismoralistista.Sinulle se sellainen ehkä on, mutta monelle muulle ei ole.
Kun nyt alkaa tarkemmin miettimään, niin tuolla ajattelutavalla kaikki Hartwallin muissakin tapahtumissa kävijät, kaikki Jokereiden yhteistyökumppanit (+kaikkien muiden tapahtumien yhteiskumppanit) ja kaikki urheilijat, jotka harjoittavat ammattiaan Hartwallilla (mm. kaikki Jokereiden pelaajat), ovat joko Putinin kelkassa tai sitten heille koko Ukraina on paskan hailee(?)
Myös suosikkiseurasi HPK:n voitanee laskea tähän sakkiin, koska se teki yhteistyötä viime kesänä näiden Putinin seuroja kanssa pelaamalla harjoitusotteluita näitä vastaan. Moraalinen valinta jne.
Tuo ihmisten haukkuminen "teppotuulitakeiksi" sen takia, että eivät käy katsomassa suomalaista futista, kertookin sitten jo aika paljon. Itse käyn Ilveksen futismatseissa, mutta toisin kuin nämä luturisit, mä en koe että se tekisi musta jotenkin paremman ihmisen. Ei minun mielestäni suomalaisilla ole mitään kansallista velvollisuutta käydä katsomassa tuollaista melkoisen heikkotasoista jalkapalloa.
En itsekään koe tukevani Putinia vaan Jokereita seuraamalla KHL:ää, vaikka nämä jeesustelijat tällä kuinka yrittäisivät toitottaa sitä. Kättä pystyyn peikot, moniko teistä ei juo alkoholia, koska alkoholi rikkoo perheitä ja tappaa ihmisiä päivittäin? Oletteko käyneet Mäkkärissä, tiedättekö mitä puuhailevat sademetsien ja ihmisten henkien kanssa? Mites USA ja Israel? H&M:stä ei ole teistä kukaan käynyt ostamassa jotain vaatetta, koska käyttävät lapsityövoimaa? Nestlen muroja ei ole lautasella näkynyt, koska kyseinen firma teettää lapsilla työtä kaakaofarmeilla?
Montas Jokereiden hävittäjää tai sukellusvenettä olet nähnyt?Juon alkoholia mutta maltillisesti. USA ja Israel, onneksi ovat olemassa, ilman heitä (USA) olisimme kaikki ryssän jyrän alla. H&M:stä en ole ikinä ostanut mitään. Mäkkärin hävittäjiä ei ole paljon näkynyt Suomen ilmatilassa, eikä Nestlen sukellusveneitä Itämeren vesissä.
Montas Jokereiden hävittäjää tai sukellusvenettä olet nähnyt?
Mutta lapsityövoima on ok?Samaa porukkaa siellä taustalla häärii. Mäkkärin ja Nestlen johdosta en tiedä mutta tuskin kuuluvat miehittäjän lähipiiriin.
Kai tuo nyt ihan asiallisesti ottaen on merkittävä uutinen, etteivät suomalaispankit (jos kerran etsitään pankkia kokonaan Suomen ulkopuolelta) pysty yhteistyöhön Jokerien kanssa ja pankkitoiminnot pyritään siirtämään muualle?
...
USA ja Israel, onneksi ovat olemassa, ilman heitä (USA) olisimme kaikki ryssän jyrän alla. H&M:stä en ole ikinä ostanut mitään. Mäkkärin hävittäjiä ei ole paljon näkynyt Suomen ilmatilassa, eikä Nestlen sukellusveneitä Itämeren vesissä.
Kiitos kohteliaisuudesta mutta ei kiinnosta. Nyt kun te Jokereita kovasti boikotoitte niin kannattaa samalla boikotoida Fortumia (1055), Nokiaa (550),YIT:tä (474), Keskoa (368), Nokian Renkaita (363), Neste Oilia (335), Stockmannia (287) ja Valiota (258), joiden liikevaihdot Venäjällä näkyvät suluissa. Miljoonina euroina. Kuinkahan isoa rahaa Jokerit liikuttelee Nordean tai jonkun muun pankin kautta?Todella hieno kiteytys myös sinulta. Juuri noin ajattelee todellinen fani ja pitkän linjan jääkiekkoihminen. Ideoillesi olisi varmasti kovaa käyttöä myös suomalaisille yrityksille jotka vieläkin suunnittelevat bisnestä venäläisten kanssa. Suomi nousuun!
Qatarissa, jossa stadioineiden rakennusduuneissa on tähän mennessä kuollut yli neljätuhatta, käytännössä orjatyövoimaan verrattavissa olevaa, aasialaista duunaria.
Mites toi hommafoorumi ? Venäjä on miehittäjävaltio (on kyllä), mutta jos nyt juutalaisten ohjusiskut jenkkien siunauksella siviileitä kohtaan maistuvat ja kaikki muukin arabeihin kohdistuva mielivalta kenenkään siihen puuttumatta (vähintään samanlaisia sekopäitä löytyy tietenkin toiseltakin puolelta, mutta puhutaan nyt vain tästä ihailemastasi kaksikosta), koska vapaat kädet, koska WW2 ja tippuria sairastanut vajaamielinen. Tai jenkit.. Se se on hieno, kun vain ja ainoastaan omaa hyötyään ajavien punaniskojen annetaan toimia maailmanpoliisina ja sotia milloin missäkin jos siitä saadaan hyötyä, tai edesauttaa itseään ainakin myymällä muille valuvikaisille arsenaalia, koska aseteollisuus, niin onnea vaan sullekin. Ei millään pahalla, mutta moottorisahalla. Maailma olisi parempi paikka, jos siihen ei kuuluisi mitään noista kolmesta.
Koko kysymyksesi on niin järjetön, että tekisi mieli jättää vastaamatta mutta yritetään nyt kuitenkin. Jos Venäjä olisi liittänyt puolet Suomesta itseensä, meillä olisi periaatteessa sotatila käynnissä ja Jokerit ei taatusti pelaisi KHL:ää enää tuossa vaiheessa. Tilanne olisi varmasti aika samanlainen kuin Donbass Donetskilla nyt. Onko heitä näkynyt KHL:ssä Ukrainan tilaneen kärjistyttyä? Tilanne eroaa siis aika merkittävästi, jos et sitä itse tajua, minun on hyvin vaikea sitä selittää sinulle...En malttanut pystä poissa hiekkalaatikolta, kun tuli hyvä paikka esitää kysymys. Jos Venäjä ois liittäny itseensä vaikka puolet Suomesta, niin kävisitko silloinkin katsomassa huipputson KHL lätkää Jokereiden peleissä? Jos et niin miten tilanne eroaa nykyisestä, muutoin kuin että Ukrainan paikalle vaihdettiin Suomi?
Tosiasia on kuitenkin se että ne muut jotka aina nostetaan esille ovat joko Suomen puolella tai toimivat jossain kaukana Suomesta, eivätkä näin ollen ole mikään uhka. Nämä teidän frendinne kalistelevat aseitaan rajan takana ja valloittavat itsenäisen eurooppalaisen valtioin alueita ja voitte olla varmoja että Roman ja kumppanit ovat tosipaikan tullen sen kalistelijan puolella.
Tiedän, että pitäisi boikotoida Jokereita, sillä nuo vähemmistöomistajat on Putlerin lähipiiriä ja Ukraina. Mutta sisäinen fanipoika vie voiton järkevästä poliittisesta päätöksestä vielä tällä iällä. Varsinkin kun harrastan satunnaisesti ostoboikkotteja, esim hedelmien suhteen, onhan tämä kummallista. Mutta en ole hyväksynyt Venäjän sotaa Ukrainaa vastaan, vaikka halilla satunnaisesti käyn ja viasat saa rahaa...Sinun ja muutaman muun silmissä näkyy ensimmäisenä juuri tämä, että ostamalla lipun Jokereiden matsiin, jos en sentään tue, niin ainakin hyväksyn Venäjän Ukrainapolitiikan. Minun ja aika monen muun silmissä näkyy ensimmäisenä, että aha, olet kiinnostunut Jokereista.
Enemmän kuin vähän tässä eräiden KHL -toimijoiden yrityksestä laajentua länsieurooppaan haisee rahenpesuagenda.
aivan järkevä ajatuskulku, koska mr rotta on Putinin lähipiiriä. Taivastelusi on muuten hauskaa ja pisteet siitä. Mutta hivenen ohi maalin. Sikäli kuitenkin oikeassa, että jos kaverisi diggaa Stalinista, niin pistä pannaan. Lisäksi tulenpunaiset kommarit tosiaan ajoi poliittisista syostä itäautoilla YYA-aikaan, joten historiaa vasten porinoissasi on perää. Kaikki dadalla ajaneet ei kuitenkaan olleet, pihit osti mielellään halpaa. Kerran olen moisella ajanut ja kokemus ei ilahduttanut, ajoasento oli karsea minun mitoillani ja ratti omituisesti killissä.Jaa, että pitäis boikotoida Jokereita, koska Putin? Taidan kyllä ensimmäisenä mennä laittamaan välit poikki kaveriini, joka on täysiverinen Lada-fani (auto), koska Stalin. Neuvostoliiton sotarikosten tukemisen ja hyväksymisen osoittaminen tuolla tavalla on perisynti, josta mies ei ansaitse pelastusta, vaikka toimiikin kirkon hommissa. Oikeastaan voisin mennä Lada-kerhon sivuille jeesustelemaan ja toitottamaan, että ostakaa Sisu tai Valmet, se on järkevä poliittinen päätös.
Kerrothan ihan omin sanoin miten rahaa pestään lähettämällä sitä Suomeen Jokereille palkkojen maksamiseen ja myös suomalaiselle verottajalle, jolle Jokerien pelaajat, henkilökunta ja ottelut (alv) maksavat 3-4 miljoonaa euroa veroa kaudessa? Tämä toisen maan verottajalle rahan ohjaaminen on ainakin minulle täysin uusi tapa pestä rahaa.
Se mikä tässä haisee on idiotismi..