Lähtökohtaisesti otaksuisin, että aika moni firma olisi aika tyytymätön, jos sen logoa väänneltäisiin mediassa syystä tai toisesta. Tämähän ei kuitenkaan ollut ensimmäinen kerta, kun juuri tämänkaltaista logon muokkausta tapahtuu. Mm. Jatkoaika harrasti samaa Ville Peltosen pahoinpitelyn jälkeen. Tuossa edellä linkatussa jutussahan lakimies Jussi Kari ei suoraan tyrmää, ettei tässä tapauksessa olisi oikeudellisen riidan aineksia.
HS:n juttu oli otsikoitu "Putinin jokeri" ja se koski lähinnä miljardööri Gennadi Timtshenkon taustoja. Näin ollen olisi ollut loogisempaa, että kansikuvassakin olisi Putinin naaman sijasta ollut Gennadin naama, mutta kyllähän me kaikki tiedämme, miksi niin ei ollut. Timtshenkon naamalla ei olisi saatu samaa reaktiota, eikä juttu olisi myynyt yhtä hyvin. On myös niin, ettei itse jutusta löytynyt Timtshenkosta juuri pahaa sanottavaa, päinvastoin. Miehestä maalautuu lähes sympaattinen kuva, vaikka hän ei itse pääse edes ääneen. Tosin kuva on myös vaillinainen, en itse huomannut mitään mainintaa esim. SKA:sta, jonka hallituksessa hän muistaakseni istuu. Kai se olisi vienyt terää pois Timtshenkon ja Jokereiden välisestä yhteydestä.
Jutussa itse asiassa avataan ansiokkaasti se, miksi Jokerit on osa KHL:llää. "Jokerit on monella tapaa tärkeä KHL:lle." "Urheilun kannalta ajatellen Jokerit tuo liigaan uskottavuutta." "Kansainvälisille yrityksille KHL on houkuttelevampi sponsorointikohde, kun mukana on myös länsimaita." "Kansainvälinen liiga kertoo kansalle, ettei Venäjää ole poliittisista kiistoista huolimatta täysin eristetty." Professori Tuomas Forsbergin mukaan KHL:n imagohyötyjä ei ole syytä liioitella, mutta toteaa, että "suurin vaikutus on nuoriin, joiden kuva nyky-Venäjästä on ikävä. KHL tasapainottaa niitä sävyjä. Nuoret näkevät, että Venäjällä tapahtuu normaaleja ja kiinnostavia asioita".
Juttu loppuu Mihail Hodorkovskin kritiikkiin sen suhteen, että Putinin lähipiiri voi ajaa Putinin poliittisia autoritäärisiä pyrkimyksiä, mutta miten tämä liittyy Jokereihin, ei aivan aukea. Hodorkovski tuskin puhuu tässä kohtaa jääkiekosta.
Jutusta ei löydy Jokereiden suhteen juuri mitään negatiivista, ellei omistajien oleminen Yhdysvaltojen pakotelistoille sellaiseksi lasketa. Aika hämmästyttävää kansikuvan perusteella.