Tuo neuvottelupöytään jotain muutakin? Jokerit tuo pöytään ne samat asiat kuin Joka. Helvetin. Muukin. Seura. Maailmassa. Käyttökelpoisia pelaajia, kiinnostavan ja tasokkaan harjoitusvastuksen ja parhaassa tapauksessa vaikka asiantuntemusta harjoittelusta, matkustamisesta, markkinoinnista, ihan mistä tahansa.
Jos vaikka SKA haluaisi kauden alla pelata harjoitusotteluita esim. New York Rangersin kanssa, niin riittäisikö siihen vaan Rotenbergin puhelinsoitto Nykiin, jossa ilmaisisi halun harjoituspeleille? Ja jos Nykissä vähän yskähdeltäisiin, niin riittäisikö Rotenbergin messuaminen teemalla "onko nämä aikuisten päätöksiä?" ja "globaalin kiekon etu, hei!". Vai olisiko luultavampaa, että Rotenbergin pitäisi asettua "neuvottelupöytään" ja tuoda kuvainnollisesti säkkikaupalla ruplia pöytään?
Tämä on ihan todella ärsyttävä väite, jota muistat aina toistella. Jos se siitä vaikka vallitsevaksi mielipiteeksi muuttuisi. Jokereilla on menestymahdollisuus KHL:ssä ihan siinä missä SaiPalla on Liigassa.
Ei sen tarvitse vallitsevaksi mielipiteeksi muuttua, palstatotuus riittää minulle. No eino leino, huono provo itseltäni. Mutta me kiekkokuluttajat ollaan siitä hassua porukkaa (valmentajiin, pelaajiin ja muihin kiekko-organisaatioissa vaikuttaviin verrattuna), että voidaan antaa merkityksiä sellaisillekin asioille, joita esim. kiekko-organisaatioissa ei välttämättä haluta antaa. Kiekkokuluttajahan voi miettiä, että onko tuolla idässä kilpailu kiekon piirissä ollut koskaan reilua ja kun
katsoo vaikka tätä listausta Neuvostoliiton mestareista wikipediassa, niin sitä saattaa pohtia että joko kiekkoa pelattiin vain Moskovassa tai peli oli työläisten paratiisissakin "rigged". Tähän kun sitten lisätään Lev Prahan tapaus ja mausteeksi vielä se ensimmäinen CHL viritelmä, niin voihan sitä herätä kysymys, että onko tietynlainen "suosimisen kulttuuri" idässä syvällä, ihan siellä "kiekon" dna:ssa?
Kun sitten katsotaan Jokereiden historiaa KHL:ssä, niin eikös ensimmäisen vuoden pudotuspeleissä ollut joku kammottava virhe, joka kait myönnettiin ihan KHL:n tuomaritoiminnastakin myöhemmin, että vituiksi meni. Oliko tuolla vaikutusta? Saitteko tasapuolisempaa kohtelua seuraavana keväänä? Meinaa muistelisin lukeneeni esim. jotain sellaistakin, että joku pelaaja oli poistunut pukukoppiin ja sääntöjen mukaan tällainen pelaaja ei saisi palata peliin, tietyn määräajan puitteissa, mutta niin vain teki kohta maalin. Meinaa jossain uefan kilpailuissahan edustuskelvottoman pelaajan käyttäminen kentällä saattaisi johtaa välittömään hylkäykseen. Miten teillä kävi? Oliko jotain muuta, kuin "sattuuhan sitä" tyyppistä? Kaikesta huolimatta en kiellä sitä, etteikö sinulla olisi oikeus uskoa voiton mahdollisuuteen, mutta saanko minä puolestani uskoa, että annettujen näytteiden valossa voitto ei tunnu mahdolliselta ja jos näin, niin saanko minä edelleen muodostaa mielipiteitä laajemmissakin asiakokonaisuuksissa, perustuen tähän uskoon?
Eli saanko minä uskoa, ettei Jokereilla ole aitoja menestysmahdollisuuksia ja siten KHL:stä Suomi-kiekolle saatava hyöty olisi vain rahallinen ja jos näin, niin saanko kyseenalaistaa järkevyyden satsata Suomesta enää yhtään enempää KHL:n suuntaan, jos rahavirrat ovat jo auki?
Edit. ja kohta varmaan
@Sako tai joku muu tulee toteamaan, että kylläpäs näitä kisuleita taas pyörii meidän hiekkalaatikolla kuseksimassa ympäriinsä, jolloin tietenkin pohdin, ettei minulla ole varmaan aiheesta enempää annettavaa ja vallitsevaksi mielipiteeksi hiekkalaatikolla jää se, että itsekäs Liiga tuhoaa Suomi-kiekon, kun se ei ymmärrä epäitsekkään Jokereiden parasta.