Eilen oli kyllä erittäin kuollutta koko eteläpäädyssä. Ei vain jaksanut huutaa eikä huudattaa, sillä neljä kotipeliä viikon sisällä on jo hitusen liikaa äänijänteille. Tauko kotiotteluissa tulee kyllä tarpeeseen.
Jokereiden antama palkinto lämmittää todella paljon. ”Puupäät” oli Virmasen kommentti erätauolla, kun hän kuuli ettei minun palkintoa oltu muistettu viedä sinne jäähyaitioon Törmäsen Antille minulle annettavaksi. Tuli sitten vain lämmintä kättä jäällä :)
Vaikka minut nyt palkittiin, niin koen että samalla palkittiin koko fantastinen faniporukka eteläpäädyssä. Hienoa ja pitkäjänteistä duunia jonka tulokset on jokaisen kuultavissa ja nähtävissä Hartwall Areenassa.
Vaikka eilen olikin kuollutta, niin silti eteläpäädystä lähtee melko valtaisa äänivalli huononakin päivänä. Sitä kun ei itse kuule kovinkaan hyvin omalta paikalta eteläpäädyssä, mutta kun kävelin katsomon 120 rappusia niin sen kuuli todella hyvin. Mieletön saundi sieltä kyllä lähtee kun vajaa tuhat huutaa Jokeria.
Vaikka nyt ollaankin näinkin näkyvä ja kuuluva porukka, niin paikalle ei saada jäädä junnaamaan, ettei käy niin kuin naapurissa.
Joka pelissä pitäisi pystyä parempaan, ja hommaa tulee kehittää niin katsomossa kuin hallituksen kesken oheistoiminnan suhteen. Joka peliin ei todellakaan tarvitse kehittää uutta biisiä tai huutoa, riittää että pidetään elämää katsomossa, koska tunnelman luominen on täysin fanikatsomon harteilla ja vastuulla.
Fanikanava olisi hyvä saada taas toimimaan, koska sillä tavoitetaan samaan aikaan fanit. Muunmuassa vierasmatkojen informointiin fanikava on ollut tärkeä tiedonvälitysväylä. Elokuusta asti on puhuttu että ihan lähiaikoina tulee uusi kanava käyttöön, vaan eipä ole näkynyt.
Lauantaita tässä taitaa itse kukin odottaa herkeämättä. Noin 420 Jokerifania lähtee Hämeenlinnaan seitsemällä bussilla joista kolme on vieläpä jättibusseja. Meidän paikat tulee olemaan halli pohjoispäädystä G-katsomoista.
Pohjoispäädyn lippa tulee olemaan varattuna Jokerifaneille. Lipalle mahtuu noin 300 henkilöä, joten osa menee lipan alle G2 tai G3 katsomoon jonne aidataan alue Jokerifaneille. Ilmeisesti paikallisia Jokerifaneja on tulossa meidän sekaan melkoisesti, joten lähellä viittäsataa fania ollaan.
Meitä oli Hämeenlinnassa viime syksynä 100 henkeä, ja meininki oli aivan julmettoman hyvää. Matsin jälkeen Jukka Jalonen sanoi, ettei kotiyleisö pystynyt vastaamaan mitenkään Jokerifanien mökään. Nyt meitä lähtee noin viisi kertaa enemmän, ja paikatkin ovat paremmat, kun olemme kahdessa isossa ryppäässä päätykatsomossa. Tunnelman luonnin kannalta olemme loistavassa paikassa, päädyssä ja pleksien yläpuolella.
Tänään olin yhteydessä Hämeenlinnan turvallisuuspäällikköön ja varmistui, että meillä on omat sektiot. Tästä tulee kyllä aika mieletön reissu!
Seuraava Supermatka on sitten maaliskuun kolmas kun turkuun mennään Jokereiden järjestämällä junalla. Kaikki messiin.