Mikkolan vaihtamiselle voi olla hyviäkin perusteluita, mutta nämä on vähän epäreiluja. Katsojamääriä on mahdoton kasvattaa jos ei saa myydä lippuja ja yhtälailla markkinointi on silloin hyödytöntä. Sen verran tiedän, että suunnitelmia mainoskampanjoille on ollut, mutta epävarmuus rajoitusten suhteen on pitänyt kudit piipussa. Pätee hyvin moneen tapahtuma-alan yritykseen.2019 uutisoitiin että Mikkolan tehtävänä on nostaa Jokereiden liikevaihtoa ja asiakasmääriä. Noh, asiakasmäärissä on ainakin suunta ollut alaspäin. Osasyynä tähän on tietysti korona mutta ei kyllä muutenkaan ole Jokereiden pelien ulkopuolisessa toiminnassa näkynyt mitään suurempaa positiivista muutosta nyt Kurrin aikakautena. Some/tv/radio -markkinointi ei ole ainakaan kasvanut.
Ulkopuolisen on hankala arvioida mitä on tehty hyvin ja mitä huonosti, koska tilanne on viimeiset puolitoista vuotta ollut täysin uniikki. Selvästi tyytymättömyyttä on jollain osapuolella ollut, kun tähän ratkaisuun on päädytty mutta syitä voimme vain arvailla.
Ei ole muuten ihan helppo homma hankkia tässä markkinatilanteessa uskottavaa toimaria tälläiselle pikkupuljulle. En usko Jokereiden olevan kovin houkutteleva työpaikka koville tekijöille. Resurssit ovat pienet ja näkyvyys suhteessa liikevaihtoon valtava. Niin hyvässä kuin pahassa. Saa nähdä millainen ratkaisu tuohon keksitään.