Pari mietettä matsista...
- Pelisysteemi tuntui toimivan erittäin hyvin, ottaen huomioon ajankohdan. Peli näytti helvetin valmiilta, eikä tällä kaudella todellakaan tulla huutelemaan aikatauluista ja niiden viivästymisistä.
- Jokerit oli kaukalossa fyysisempi joukkue. Jotenkin vaikea edes uskoa, mutta HIFK+Matikainen-combo vaikutti lähes pyhäkouluryhmältä meidän lauman edessä. I like!
- Ruutu ei säväyttänyt. Liike oli heikkoa, peli näytti pyörivän jatkuvasti omissa ja muutenkin Ruutu tuntui olevan kokoajan "hiukan pihalla" joukkueen systeemeistä. Toki ymmärrettävää, mies on kuitenkin ollut niin vähän aikaa joukkueen mukana ja ensimmäistä kertaa tositoimissa. Paljon jäi parannettavaa ja jäähyistä en nyt rupea vääntämään.
- Kilpeläinen oli ok. Mitään aivan mahtavia pelastuksia ei nyt nähty ja Leksan maali näytti menneen helposti, mutta tällaista sattuu. Luottavaisemmin mielin olen nyt liikenteessä kuin Järvisen kanssa, tosin vielä ei ilotippaa puske. Tosin rehellisyyden nimissä on sanottava, että Kilpeläistä ei päästy kunnolla edes testaamaan. HIFK oli loppujen lopuksi sen verran aseeton, että mitään viime pleijarien tasoista tulitusta ei tullut.
- Kolmonen oli kentistä huonoin. Osittain tätä selittää Ruutun liike ja muiden kenttien hyvyys, muut kentät pelasivat erittäin loistavasti. Ykkönen oli aivan maaginen ja nelonen oli juuri sellainen nelonen, jota olen Jokereihin toivonut jo vuosia. LKP ei mielestäni ollut parhaimmillaan, mutta ainakaan omiin silmiini ei välittynyt mitään liian suurta huolta aiheuttavaa.
- Peli olisi voinut päättyä ruminkin luvuin. Ainakin kerran kiekko kävi yläputkessa, Maston lämäri viuhui pari kertaa tulitikkuaskin verran yli ja Pulkkinenkin missasi läpiajon. Paikkoja olisi ollut tehdä muutama lisää, mutta välillä näinkin. 5 maalia ja ansaittu voitto riittävät.
Kokonaisuutena vallan mainio suoritus. Jos Ruutu ja sitä kautta koko kolmonen saadaan kuntoon, niin meillä on aina heittää askiin neljä loistavaa ja hyvin roolitettua ketjua. Tästä on helvetin hyvä jatkaa ja ainakin itse vedän jo tässä vaiheessa pois ennustukseni siitä, että tammikuussa karkaisi mahdollisuudet runkosarjan voittoon. Jumalauta, tällä joukkueella voidaan mennä loppuun asti. Niin valmiilta ja hyvältä tuo näytti jo nyt.