Laitetaan tännekin tuo HP-Podcast missä Penne oli vieraana -
Yleisesti toivoisin, että tämä ketju enemmän ylhäällä kuin herran potkuketju, toki jos joukkue koittaa se on ihan luonnollista vaatia potkuja, vaikka minusta se on liian monesti nähty ratkaisu joka ei ole johtanut lopulta mihinkään hyvään.
Mitä Pennen podiesiintymiseen tulee, hyvää puhettahan siinä oli ja ostan lähes kaiken hänen sanomansa, tästä tuleekin mieleen Marko Virtanen ja monet henkilökohtaisesti käydyt keskustelut Veltsun kanssa. Helvetin hyvä puhumaan ja ymmärtämään peliä, mutta mitä jäin Veltsun aikana miettimään niin vaikka ymmärtää peliä osaako sitä opettaa ja välittää sitten joukkueelle. Monet asiat joista Markon kanssa puhuttiin ei lopulta välittynyt pelissä vaikka silloin toki JYP menestyi vielä, mutta se peli oli enemmän RD- Ahon kiekkoa kuin Veltsun tai näin ainakin minä olen edelleen mieltä perustuen lukuisiin keskusteluihin Veltsun kanssa pelistä.
Olin monesti ennen kautta toiveikas ja vakuuttunut tulevasta käymieni keskustelujen perusteella mitä Veltsun JYP tulee olemaan, mutta peli sitten kertoi totuuden ja puhutut asiat ei näkyneet pelissä oikein mitenkään ja samat ongelmat oli kausi kaudelta läsnä. Pidin tätä outona, sillä Veltsu keskusteluissa oma-aloitteisesti toi ongelmat esiin ja miten ne pitäisi korjata ja poistaa, silti niitä ei saatu pois koko Virtanen aikana ja peli ei muutenkaan ollut sitä mitä minun mielestäni keskustelujen perusteella olisi pitänyt olla. Menestystä toki tuli edelleen, joten asia ei varmasti ollut kannattajille ja johdolle niin iso ongelma, vaikka paljon kritiikkiä tuli.
Miten tämä sitten liittyy Penneen? Ei välttämättä mitenkään, en ole päässyt hänen kanssa vastaaviin keskusteluihin, syinä varmasti se, etten tunne häntä entisestään, en asu enää kaupungissa enkä toimi enää lähellä seuraa, ainoastaan lähteiden kautta, oman seuraamisen kautta enää kosketuspintaa seuraan. Kuitenkin kuulemani mukaan, epäilen samaa ongelmaa. Penne osaa ja ymmärtää peliä ja on verrattain pidetty valmentaja, mutta osaako oikeasti välittää viestiä, ajatusta ja peliään oikein ja opettaa sitä kuulijalle? Minä en tiedä, mutta näin ulkopuolelta on havaittavissa samanlaista ristiriitaa puheissa ja peleissä kuin myös Veltsun aikana.
Pidän paljon, miten Penne analysoi peliä ja miten hän pelistä ajattelee, mutta kun peli kertoo totuuden en yleisesti pidä näkemästäni. Toivon toki, että homma alkaa rokkaamaan paremmin ja Pennen ideologia tulee näkymään ja toimimaan. Kuten sanottua toivon, että valmentaa vähintään koko sopimuskautensa loppuun JYPissä