Johan Pennerborn JYPin päävalmentajana

  • 67 180
  • 583

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Oi voi sun kirjoituksiasi parahin toisinajattelija ja palstaveli @JypFabu! Tunnet näköjään jatkuvasti olevasi "The One and Only" noiden näkemyksiesi & mielipiteidesi kanssa!
Olis kivaa ja mielenkiintoista joskus istua kanssasi alas vaikkapa tuopin ääreen ja vaihtaa näkemyksiämme JYPistä ja yleensäkin jääkiekosta mihin suuntaan se on menossa...!?

Tuossa kyllä en vaan voinut vastustaa kiusausta piikittelyyn, liian herkullinen paikka. Lopulta meistä jokainen on "the one and only" näkemyksiensä ja mielipiteidensä kanssa, jos vaan sellaisen omaa, eikö? Sitten jos sen kehtaa vielä julkituoda on kuin Emppu Vuorinen Nightwishin Noise videolla, vaikkei ei minään tietäjänä oikeasti itseään edes kuvittelisi.

Ymmärsin toki, ettet oikeasti siis tarkoittanut JYPin nopean kestävän kausikaupalla, vaan viittasit tuohon Rautakorpi caseen. Sen suhteen mulle on kahtaallinen mielle: Toisaalta omakin silmä sanoi, ettei pelissä piru vie tapahdu mitään kehitystä suhteessa verrokkeihin ja pelillinen gäppi kasvaa koko ajan, mutta lopulta en itse kyllä tiedä oliko se varsinainen kenkimisen syy tuossa, vaikka tuolla se julkisuuteen lanseerattiin. Eniten minusta vaikutti raskauttavalta nuo paljastukset sekä Vekeltä, että Seppäseltä, että keskusteluja käytiin useasti sen pohjalta, mitä organisaatio tahtoo ja siihen sitoutumista jopa vaadittiin kirjallisesti. Luottohan tuossa eniten vaikuttaa menneen jos sitä puolin ja toisin on edes ollutkaan.

Niinpä, en oled ihan varma oliko organisaatio tuon kenkimisen kanssa hakemassa "nopeaa" pelitavan muutosta siihen hetkeen. Vaikutti minusta enemmän niin, että vaakakupissa eniten painoi valmennuksen luulo olevansa isompia kuin seura ja paniikkiratkaisu viittasi kyllä enemmän siihen, että kunhan joku vie kauden loppuun, kuin mihinkään oletukseen korvaajan kyvystä oikeasti mitään pelillistä muutosta tuottaa.

Ihan mahdolliselta kuulostaa myös, että ajatuksesi Pennerborin sainaamisesta ajoittuu myös tuohon ajankohtaan, mutta eihän se kuitenkaan siinä paikassa olisi edellyttänyt RK:n ulostamista, jos välit yhtään kunnossa olisivat olleet. Tuon tason ukkelit varmaan tekee aina hyvissä ajoin sopparit tuleviin kausiin, eli haahuillen kyllä valkku menee muualle.

Toivon todella, että sun hoidot puree! Jos tuntuu, niin aina näistä saat lätistä yv:llä, meidän epikriisin levittely täällä ei ehkä ole asianmukaista. Mulla oli tässä pikku loma ja aloittelen esilääkityksellä viikonlopun ja maanantaina menen sisään taas minäkin. Onpahan tuossa meillä hyvä porkkana puolin ja toisin, että joskus oltais taas siinä iskussa, että oikeasti voitaisiin nenäkkäin tuoppejamme nuuskia, eli mukana olen, jos lääketiede suo!

Yhteenvetona: The one and only oli vaan pidättelykyvyttömyyttä herkullisen lapaan syötön vuoksi, ilman oikeata sisältöä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
EI IKINÄ, EI IKINÄ, älä suolla suustasi parahin @Jaakko81 mulle tuollasta soopaa !!!

Tässä muuten on huima tilaisuus laittaa JYPin joukkueelle extra boostia! Eli laitankin! Vielä tänään mulla on lupa, siis mahdollisuus, ottaa voittotömpsy, joita ilman on saanut syksyn käytännössä vaeltaa. Huomenna ei enää saa johtuen lääketieteestä.

Nyt JYP voitto vastoin mitään oletuksia tai niistä piittaamatta, tässä on isommat asiat kyseessä, ymmärrettävästi!
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Pienellä nyanssilla tänään oman maalin takana vietiin KalPan karvaukselta paras terä pois. Pakki-pakin jälkeen kiekollinen ei heittänyt hätäriä laiturille tai lähtenyt luistelemaan kulmaan vaan pienellä vartaloharhautuksella samaan suuntaan mistä syöttö tuli ja paine oli pitkälti purettu. Tuo toistui todella monta kertaa tänään eikä KalPa päässyt rummuttamaan sitä omaa juttuaan. Selkeästi videot katsottu ja reagoitu asianmukaisella tavalla. Hyvä valmennus!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Pienellä nyanssilla tänään oman maalin takana vietiin KalPan karvaukselta paras terä pois. Pakki-pakin jälkeen kiekollinen ei heittänyt hätäriä laiturille tai lähtenyt luistelemaan kulmaan vaan pienellä vartaloharhautuksella samaan suuntaan mistä syöttö tuli ja paine oli pitkälti purettu. Tuo toistui todella monta kertaa tänään eikä KalPa päässyt rummuttamaan sitä omaa juttuaan. Selkeästi videot katsottu ja reagoitu asianmukaisella tavalla. Hyvä valmennus!

Ja kyse on, että maltti riittää valintaan. Pelaajat on ammattilaisia, siitä se ei kiinni ole, mutta jos pohja pelitapa/pelisuunnitelma antaa tuen ja on kohdillaan pelaajat saa sen pienen ekstran jolla suorittaa. Josko kattelitte ehkä yhden alkukauden isoimman sylkykupin pelaamista, eli 4: Liikola, ihan parasta tähän kauteen ja en nyt tahdo hyppiä kovin paljon asioiden edelle, mutta jotenkin mieleen tuli eräs Veke!

No on tähän pakko laittaa editti lantakasan kolaamisesta, aina merkityksellinen teko.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche #8 #29 #39 #96
eli 4: Liikola, ihan parasta tähän kauteen ja en nyt tahdo hyppiä kovin paljon asioiden edelle, mutta jotenkin mieleen tuli eräs Veke!
Jatkoaikaa selvästi luettu toimistolla ja yläkerrassa ja vastattu täällä kaivattuun puolustajavajeeseen.

Liikosen ja Peltolan DNA:sta leivottu Heiskasen Laboratooriossa meille uusi puolustaja hymiö.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tsemppiä taisteluun ja hienoa tietää että Kuopiossa ainakin yks JYP tänään taistelee tosissaan!
Jumatsuikka, pomppasin Kuopiossa sairasvuoteeltani ainakin noin 20 cm ilmaan kuulokkeet päässäni ja huusin kuin hullu jotain epämääräistä kun tuo Tieksolan maali tuli! Säikähtyneet sairaanhoitajat luulivat ensin että nyt se Jyväskylän potilas potkaisi tyhjää ja kun liikuin sen jälkeen niin aattelivat kysymyksessä olleen ainakin jonkun kohtauksen.... no olihan se !
Selitin heille että yleensä huudan kun JYPpi tekee maalin, se on semmoinen hektinen huutotapahtuma.

Ovat jostain kumman syystä supatellen kiertäneet tänä aamuna huoneeni kaukaa, toimittaneet vain pakolliset hoitotoimenpiteet, ja nekin suht nopeesti! :) :) :)
 
Viimeksi muokattu:

moelsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No nyt on Pennerborn hyvin, hyvin pettynyt lehdistötilaisuudessa.
Nyt on ulkopuolisen näkökulmasta sanottu että jotain pukukopissa ja henkisellä puolella vialla, joko tämä häviämisen kulttuuri on päässyt liikaa pesiytymään joukkueeseen.

Edit:
Vähän sai sellaista mielikuvaa että mennään välillä niin sanotulla virkamies mentaliteetillä.
 
Viimeksi muokattu:

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Minusta oli Pennerbornilta ihan hyvät kommentit tuossa pressissä. Valmennus yrittänyt heti eilisen jälkeen alkaa valmistaa jengiä tälle illalle ja häntä tosiaan hävetti tämän illan esitys. Monestihan näissä valmentaja sanoo, että epäonnistui valmistamaan joukkueen, mutta kai siellä joku vastuu on pelaajillakin. Eronenkin kuulosti jo valmiiksi masentuneelta siinä ennen peliä kuullussa haastattelussa.

En tiedä onko siellä pukukopissa sitten rempasta huolimatta vielä se häviämisen kulttuuri jäänyt kummittelemaan.
 

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Pertun fanikerho
No nyt on Pennerborn hyvin, hyvin pettynyt lehdistötilaisuudessa.
Piti itsekin tuo käydä kuuntelemassa ja todellakin kuulostaa pettyneeltä. Vähän vaikutti jopa säästelevän sanojaan median edessä, kuten tietysti pitääkin. Voi pelaajille tulla astetta rajumpaa palautetta kopissa ja toisaalta ihan aiheesta, naurettava esitys kotiyleisön edessä.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Piti itsekin tuo käydä kuuntelemassa ja todellakin kuulostaa pettyneeltä. Vähän vaikutti jopa säästelevän sanojaan median edessä, kuten tietysti pitääkin. Voi pelaajille tulla astetta rajumpaa palautetta kopissa ja toisaalta ihan aiheesta, naurettava esitys kotiyleisön edessä.
Varmasti tuleekin, jos tänään menee koppiin. Lieköhän jatkaa samaa mallia kuin aiemmin, eli menisi pelaajien kanssa läpikäymään pelin vasta huomenna.. Toki kuulemma oli jo paltsua, joten niinköhän toimintamalli muuttui
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Pennerborn sanoi jopa, että "olen ollut mukana jääkiekossa 35 vuotta (ts. 1600 peliä?) ja tiedän, että joukkueen valmistaminen on tärkeää, ja että siihen pyrittiin koko valmennuksen toimin" tms.

Samoin Lassila totesi radiohaastattelussa, että pelaajat pitivät palaveria ja valmennuskin oli mukana.

Enivei. Mukava nähdä vähän spirittiä Johanilta.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Penne onneksi tuntuu reagoivan peliin pelin sisällä.

Varmaan tänään, jos ei olisi vaihtanut Vitolsia pois, niin olisi varmaan ollut samaa lammastelua läpi koko ottelun.
 

klongku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos valmennus alkanut jo eilen valmistelemaan joukkuetta peliin, niin voi pelaajat ottaa tästä syyn niskoilleen. Enkä mä oo oikein koskaan ymmärtänyt, että valmistautuminen on aina valmentajan vika.

Sillon kun itse pelasin ja jos valmistuminen oli paska, niin oma syy se oli, ei kenenkään muun.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos valmennus alkanut jo eilen valmistelemaan joukkuetta peliin, niin voi pelaajat ottaa tästä syyn niskoilleen. Enkä mä oo oikein koskaan ymmärtänyt, että valmistautuminen on aina valmentajan vika.

Sillon kun itse pelasin ja jos valmistuminen oli paska, niin oma syy se oli, ei kenenkään muun.
Tottakai pelaajien vastuullekin jää paljon, mutta sillä on merkitystä, että miten valmennus valmistelee joukkuetta. Ei riitä, että sanotaan valmistelun alkaneen ajoissa ja että sitä on yritetty tehdä, kun siinä voi edelleen epäonnistua.

Kyllä valmennus edelleen joutuu ottamaan vastuuta tuosta huonosta alusta, koska selvästi ne valmistelut eivät toimineet.
 

moelsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli tarvitaanko nyt joku O.Jokinen, "Summanen" tai vanhojen aikojen RD huutamaan naama punaisena. Vähän alkaa vaikuttamaan siltä, että pitäisi olla joku todella vahva auktoriteetti vetämässä touhua.
 

klongku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tottakai pelaajien vastuullekin jää paljon, mutta sillä on merkitystä, että miten valmennus valmistelee joukkuetta. Ei riitä, että sanotaan valmistelun alkaneen ajoissa ja että sitä on yritetty tehdä, kun siinä voi edelleen epäonnistua.

Kyllä valmennus edelleen joutuu ottamaan vastuuta tuosta huonosta alusta, koska selvästi ne valmistelut eivät toimineet.
Jos sulle sanotaan, että mitä pitää tehdä, missä ja milloin, niin loppu on omalla vastuulla, ei valmentajan. Näin mä itse asian oon aina nähnyt ja sama toimii mulla myös töissä.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Kyllä ulkopuolisen valmistelu on tärkeä asia. Itsekään en pysty työssäni yhtään mihinkään, jos ei pomo minua päivään valmista.
Onneksi olen oman elämäni pomo nykyään työelämässä, tai ainakin melkein. Ei luoja jos olisi vielä samanlaista mikromanagerointia kuin joskus aiemmin ja ilmeisesti +1600 JYPissä ainakin viime kausina.
 

SempreJYP

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Todella hyvä lehdistötilaisuus Johanilta. Sanoi kuten asiat ovat. Päällimmäisenä jäi mieleen se miten sanoi tietävänsä, että joskus asiat pelin sisällä ei mene niinkuin suunnitellaan, mutta tämän päiväisessä ei ollut kyse siitä, vaan henkisestä ongelmasta. Tätä pelättiin jo ennen matsia parin tutun kanssa.

Ei jumalauta voi olla mahdollista, että heti kun saadaan edes jokseenkin ehjä kuuskymppinen pelattua ja ansaittu voitto hyvästä jengistä, että seuraavana päivänä kymmenen kertaa paskempi jengi pistää pelin pakettiin jo ensimmäiseen erään.

Kyllähän Pennerborn otti valmennuksenkin puolesta vastuuta, mutta kyllä mun mielestä suurin vastuu tässä on pelaajilla. Jos se valmistautuminen aloitetaan jo edellisenä päivänä pelin jälkeen valmennuksen toimesta, niin en nää mitään skenaariota, jossa kaikki asiat mitä valmennus painotti oli näin pahasti väärin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös