Oi voi sun kirjoituksiasi parahin toisinajattelija ja palstaveli @JypFabu! Tunnet näköjään jatkuvasti olevasi "The One and Only" noiden näkemyksiesi & mielipiteidesi kanssa!
Olis kivaa ja mielenkiintoista joskus istua kanssasi alas vaikkapa tuopin ääreen ja vaihtaa näkemyksiämme JYPistä ja yleensäkin jääkiekosta mihin suuntaan se on menossa...!?
Tuossa kyllä en vaan voinut vastustaa kiusausta piikittelyyn, liian herkullinen paikka. Lopulta meistä jokainen on "the one and only" näkemyksiensä ja mielipiteidensä kanssa, jos vaan sellaisen omaa, eikö? Sitten jos sen kehtaa vielä julkituoda on kuin Emppu Vuorinen Nightwishin Noise videolla, vaikkei ei minään tietäjänä oikeasti itseään edes kuvittelisi.
Ymmärsin toki, ettet oikeasti siis tarkoittanut JYPin nopean kestävän kausikaupalla, vaan viittasit tuohon Rautakorpi caseen. Sen suhteen mulle on kahtaallinen mielle: Toisaalta omakin silmä sanoi, ettei pelissä piru vie tapahdu mitään kehitystä suhteessa verrokkeihin ja pelillinen gäppi kasvaa koko ajan, mutta lopulta en itse kyllä tiedä oliko se varsinainen kenkimisen syy tuossa, vaikka tuolla se julkisuuteen lanseerattiin. Eniten minusta vaikutti raskauttavalta nuo paljastukset sekä Vekeltä, että Seppäseltä, että keskusteluja käytiin useasti sen pohjalta, mitä organisaatio tahtoo ja siihen sitoutumista jopa vaadittiin kirjallisesti. Luottohan tuossa eniten vaikuttaa menneen jos sitä puolin ja toisin on edes ollutkaan.
Niinpä, en oled ihan varma oliko organisaatio tuon kenkimisen kanssa hakemassa "nopeaa" pelitavan muutosta siihen hetkeen. Vaikutti minusta enemmän niin, että vaakakupissa eniten painoi valmennuksen luulo olevansa isompia kuin seura ja paniikkiratkaisu viittasi kyllä enemmän siihen, että kunhan joku vie kauden loppuun, kuin mihinkään oletukseen korvaajan kyvystä oikeasti mitään pelillistä muutosta tuottaa.
Ihan mahdolliselta kuulostaa myös, että ajatuksesi Pennerborin sainaamisesta ajoittuu myös tuohon ajankohtaan, mutta eihän se kuitenkaan siinä paikassa olisi edellyttänyt RK:n ulostamista, jos välit yhtään kunnossa olisivat olleet. Tuon tason ukkelit varmaan tekee aina hyvissä ajoin sopparit tuleviin kausiin, eli haahuillen kyllä valkku menee muualle.
Toivon todella, että sun hoidot puree! Jos tuntuu, niin aina näistä saat lätistä yv:llä, meidän epikriisin levittely täällä ei ehkä ole asianmukaista. Mulla oli tässä pikku loma ja aloittelen esilääkityksellä viikonlopun ja maanantaina menen sisään taas minäkin. Onpahan tuossa meillä hyvä porkkana puolin ja toisin, että joskus oltais taas siinä iskussa, että oikeasti voitaisiin nenäkkäin tuoppejamme nuuskia, eli mukana olen, jos lääketiede suo!
Yhteenvetona: The one and only oli vaan pidättelykyvyttömyyttä herkullisen lapaan syötön vuoksi, ilman oikeata sisältöä.