Johan Motin, HIFK

  • 131 225
  • 803

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Arvoitettu lähes samaksi kuin Anttalaisen teko vaikka se oli ryntäys ja tahallinen.

Mietin ihan samaa, että tämä suhteettomuus on järjetöntä.
Motinin syötönkatkoyrityksen seurauksena tulleesta kontaktista yksi matsi vähemmän kuin Anttalaisen turhautuneesta kostoniitistä.

Kummassakohan oli enemmän tarkoitushakuisuutta ja vastustajan kunnioituksen puutetta, rakkaat delegaation veljet?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kyllä tässä haisee Sampon paskaiset housut pitkälle, kun Karjalaiselle arvottiin vähemmän niin nyt piti sitten rankoa kovemmalla kädellä tasapuolisuuden nimissä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kyllä tuli kakkua. Nyt kyllä ihan oikeasti mietityttää että mihin suuntaan peliä nimeltä jääkiekko ollaan viemässä? Veikkaan ettei mene kauaakaan kun keskialueen taklaukset kielletään kokonaan. Tai no tämä on oikeastaan jo on päätös siihen suuntaan, kuka tuolla uskaltaa ajella kun tulee tällaisia kakkuja.
Oilsipa hauska kuulla paljonko näillä säännöillä Scot Stenvens olisi urallaan saanut kakkua
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen ehkä taas ns. vastarannan kiiski, mutta yksittäisenä tapauksena tuo viisi peliä Motinille on omasta mielestäni ihan jopa hyvä tuomio. Koska päähänhän se Saarelaista kolahtaa, eihän siitä mihinkään pääse. Verrattuna joihinkin muihin tuomioihin se viisi peliä ei näytä ehkä enää niin hyvältä, mutta toisaalta miksi yrittää korjata virhettä virheellä. Ymmärrän toki vastakkaisetkin mielipiteetkin, mutta henk.koht. en pidä tuomiota minään oikeusmurhana.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Silloin kun toivoin, että Motin ei olisi kokoonpanossa, se pelasi. Nyt kun haluaisin hänet kaukaloon, ei hänen anneta pelata. Epäreilua. Ja tämä tuomio on täysin suhteeton tapahtuneeseen verrattuna. No, eipä itku auta, toivottavasti HIFK saa tästä kaikesta huolimatta lisää näyttöhaluja.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Katoin ton videon nyt uudelleen monta kertaa. Mitä Motinin olisi PITÄNYT tehdä tossa? Luistelee aika rauhallisen oloisesti vaan tekemään työtään eli keskeyttämään syöttöä jottei vastustajan hyökkääjä pääse kiekkoon käsiksi. Kaveri luistelee täysiä kohti pää alhaalla. Musta toi näyttää enemmän siltä että Motin ei ehtinyt tekemään muuta kuin tuollaisen suojaliikkeen ettei itse joudu telotuksi tossa. Nostaa olkapäätään ikäänkuin refleksinomaisesti omaksi suojakseen. Ja kun oikein tarkkaan katsoo niin tuntuu että kaveri jopa itse asiassa laittaa pientä filmiä kehiin tossa. En tiedä, mutta 5 matsia tuntuu ihan naurettavan isolta rangaistukselta tilanteesta jossa ei ole itse asiassa mitään rangaistavaa. Kakkonen olisi riittänyt.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
No eihän tolle päätökselle voi kuin nauraa!
 

Tackler

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä vähän pelkäsin peliä katsoessa ja siitä peliesitykset-threadiin kirjoitinkin. Liigan kurinpito on osoittanut taas vahvaa päätöksentekokykyä ja vankkaa lajiosaamista lätkäistessään Motinille viiden ottelun pelikiellon. Olisin niellyt vielä parin pelin pannan, mutta viisi ottelua haiskahtaa pahasti siltä, että taas käytettiin rangaistuksen mittaa arpoessa HIFK-kerrointa.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on kyllä naurettavinta paskaa mitä olen todistanut vähään aikaan millään elämäni osa-alueella. Toivottavasti IFK valittaa tuomiosta, vaikkei sillä todennäköisesti mitään urheilullista hyötyä enää kykene saavuttamaan.

Kyllä vituttaa. No, onneksi tänään sentään pelataan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mun mielestä ihan fine, että näitä päähän osuvia taklauksia kovennetaan.

Mun silmään tämä Motin keissi oli hieman vahinko, koska Saarelaisella asento menee alaspäin tuossa tilanteen aikana. Eli tavallinen rintakehään ilmat pois niitti muuttui tilanteen aikana päähän osumiseen.

Ehkä Johan olisi toki voinut muuttaa taklaustaan kesken kaiken nähtyään Saarelaisen menevän alaspäin, ”halata” Saarelaista tai jotain, en osaa sanoa... Ehkä jotenkin näin kurinpito näkee, että tuo taklaus oli vältettävissä kesken kaiken.

Mutta kunhan on linjassa.

Anttalainen otti hemmetisti vauhtia ja tilanne oli todellakin vältettävissä. Mun silmiin tämän kaavan mukaan Anttalaiselle olisi pitänyt läiskiä ainakin 10 peliä.

Hyvä jos linja kovenee, kunhan pysyy linjassa.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä ihan fine, että näitä päähän osuvia taklauksia kovennetaan.

Mun silmään tämä Motin keissi oli hieman vahinko, koska Saarelaisella asento menee alaspäin tuossa tilanteen aikana. Eli tavallinen rintakehään ilmat pois niitti muuttui tilanteen aikana päähän osumiseen.

Ehkä Johan olisi toki voinut muuttaa taklaustaan kesken kaiken nähtyään Saarelaisen menevän alaspäin, ”halata” Saarelaista tai jotain, en osaa sanoa... Ehkä jotenkin näin kurinpito näkee, että tuo taklaus oli vältettävissä kesken kaiken.

Mutta kunhan on linjassa.

Anttalainen otti hemmetisti vauhtia ja tilanne oli todellakin vältettävissä. Mun silmiin tämän kaavan mukaan Anttalaiselle olisi pitänyt läiskiä ainakin 10 peliä.

Hyvä jos linja kovenee, kunhan pysyy linjassa.
Joo. Halailuksihan tätä peliä nimeltä jääkiekko halutaan ilmeisesti viedä. Selittäisi myös, miksi Keränen on kokoonpanossa. Mestarihalailija.

Varmaan Marco Bjuströmille riittää jatkossa halikonsulttikeikkoja lätkäjengeille. Pelipaidan värin vois muuttaa pinkiksi ja ”pedon” vompatiksi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Aivan jäätävää. MPS ajelee päin sokkona ja viisi matsia tuosta ilman kurinpitohistoriaa. Vahva suoritus.

Ottamatta kantaa taklaukseen, niin eikös se uusi linjaus ollut, että päähän kohdistuneesta taklauksesta tulee aina se 5 peliä? Ei siihen siis tarvita mitään kurinpitohistoriaa. Seuraavasta tulee sitten uusijalisää, joten Motinin kannattaa ottaa kevät rauhallisesti
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
HIFK:n standardi pelikieltolisä on sitten todistetusti vähintään se 2-3 matsia muihin vastaaviin taklauksiin verrattuna. Katsotaanpa sitten seuraavasta kun jonkun muun joukkueen pelaaja ajaa hifkiläisen (ja jo ajoikin Auvitun), niin suurinpiirtein Liigan kurinpäättäjät kohauttelevat olkapäitään. On tää niin uskomatonta koska heti näki Motininkin elekielestä, että nyt oli kyllä ihan pelitilannevahinko eikä tarkoituksellinen ajo. Peliä nimeltä jääkiekko voitaisiin Suomen Liigassa siirtyä pelaamaan hameet päällä.
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ottamatta kantaa taklaukseen, niin eikös se uusi linjaus ollut, että päähän kohdistuneesta taklauksesta tulee aina se 5 peliä? Ei siihen siis tarvita mitään kurinpitohistoriaa. Seuraavasta tulee sitten uusijalisää, joten Motinin kannattaa ottaa kevät rauhallisesti

Näin ajateltunahan toi on on mutta kun vertaa Seppälän viime viikon taklaukseen ja Anttalaisen ryntäykseen niin tuomio on todella ristiriitainen. Mä myös näen niin että Saarelainen törmäsi Motiniin ja Motin ei hakenut kontaktia.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Veti täysin sanattomaksi tuo Motinin tuomio. Mitä vittua? En kannata yleensä asioista jälkikäteen valittamista, mutta kyllä tästä voisi jo vähän älämölöä nostaa.

Kelailkaapa nämä tilanteet peräkkäin ja nyt käsi sydämelle - onko tekojen tuomittavuudessa ainoastaan yhden ottelun ero? Tuo Motinin tilannehan näyttää jumalauta puhtaalta vahingolta enemmän kuin miltään tarkoitukselliselta headshotilta tai edes huolimattomalta pelaamiselta. Varsinkin tuo kuvakulma takaapäin kertoo harvinaisen selkeästi, että Motin lukee peliä katkaistaakseen syötön samalla kun Pelicans-mies luistelee pää munissa syliin.








Kyllähän tuosta kurinpidosta aina vitsaillaan, ja puuhastelun amatöörimäisyys lienee jokaisen tiedossa, mutta välillä tulee oikeastikin mieleen, että onko sinne roudattu jostain lähipubista pari rantojen miestä kaljapalkalla tuomioita arpomaan.
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiekkoa Motin tossa tavoittelee, mutta samalla vaistonomaisesti torppaa päin tulevan pelaajan. Pelikiellon pituudesta voi olla montaa eri mieltä, mutta näillä nyt mennään ja thats it.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kiekkoa Motin tossa tavoittelee, mutta samalla vaistonomaisesti torppaa päin tulevan pelaajan. Pelikiellon pituudesta voi olla montaa eri mieltä, mutta näillä nyt mennään ja thats it.

Motin pelaa tilanteessa niin kuin puolustajan kuuluukin pelata ja yrittää katkaista syötön. Eihän näitä nyt jumalauta voi aina kääntää siten, että jos jotain sattuu, niin syyllinen on se, joka sattui olemaan lähimpänä.

E: Varsinkaan kun tuosta ei edes seurannut loukkaantumista.
 
Viimeksi muokattu:

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Jos Motin EI olisi tehnyt tota vaistomaista "suojausliikettä" niin pelsun pelaaja olisi tullut täysillä päin omaa näköä.

Olen toki sitä mieltä että päähän kohdistuvat taklaukset pitää saada pois mutta joku järki näissä pitäisi olla. Tossa ei ollut minkäännäköistä vahingoittamista Motinilla mielessä, ja tokkopa olisi tossa ajassa edes ehtinyt sellaista miettiä kun koettaa pelata kiekkoa ja vastustaja tulee pää alhaalla kahtasataa päin näköä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Rattijuopon huutelu tässä kontekstissa on turhaa ja tarpeetonta. Rikepiste annettu.
Kahta peliä odotin, mutta viisi sieltä näköjään paukahti lopulta. Tasan yksi vähemmän kuin turggulaisen rattijuopon yliajo. Onneksi ei suojatiellä. Noh, mennään eteenpäin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mielestäni peli tai pari olisi ollut ihan oikea tuomio, mutta vittu viisi (5!)!? Tuosta?? Miten?!
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eniten tässä vituttaa se, että Motin on ollut koko kauden Top3-puolustajamme. Tämän myötä Ahonen-Laakso saa vapaalipun kokoonpanon seuraavaksi viideksi peliksi, jonka aikana kamppaillaan kuitenkin aika helvetin tärkeistä pisteistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös