Johan Motin, HIFK

  • 130 514
  • 803
J

Just-Ice-Hockey

Motin menee kategoriaan don't fix it if it ain't broken. Ehdottomasti jatkoa miehelle, mielestäni erinomainen kakkosparin omanpään luuta vaikkapa Auvitun pakkipariksi ensi kaudelle. Ykköspariin sitten joku vielä astetta jämäkämpi luuta toivottavasti Kousan (toinen don't fix it if it ain't broken -pelaaja) ja avot, meidän puolustus alkaa rakentua erinomaiseksi.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Motin menee kategoriaan don't fix it if it ain't broken. Ehdottomasti jatkoa miehelle, mielestäni erinomainen kakkosparin omanpään luuta vaikkapa Auvitun pakkipariksi ensi kaudelle. Ykköspariin sitten joku vielä astetta jämäkämpi luuta toivottavasti Kousan (toinen don't fix it if it ain't broken -pelaaja) ja avot, meidän puolustus alkaa rakentua erinomaiseksi.

Auvitu — (tämän hetken) Motin olisi kyllä sellainen kakkospari tähän sarjaan, että jos ei jollekin täällä kelpaa, niin sitten täytyy kyllä nostaa kädet pystyyn ja jättää keskustelu siihen.

Melkein alkaa kihelmöimään.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Auvitu — (tämän hetken) Motin olisi kyllä sellainen kakkospari tähän sarjaan, että jos ei jollekin täällä kelpaa, niin sitten täytyy kyllä nostaa kädet pystyyn ja jättää keskustelu siihen.

Melkein alkaa kihelmöimään.
Sehän on vähän kuin Järventie ja Kankaanperä aikoinaan
 
Viimeksi muokattu:

Tackler

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Motinin ketjussa on ollut hiljaista pitkään. Liekö merkki siitä, että Johanin otteisiin on oltu palstalla tällä kaudella tyytyväisiä? Joka tapauksessa onnittelut Johan "Stålman" Motinille 200 liigaottelusta IFK:n paidassa! Itse pidän Motinista. Kaikin puolin luotettava puolustava pakki.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Motinin ketjussa on ollut hiljaista pitkään. Liekö merkki siitä, että Johanin otteisiin on oltu palstalla tällä kaudella tyytyväisiä? Joka tapauksessa onnittelut Johan "Stålman" Motinille 200 liigaottelusta IFK:n paidassa! Itse pidän Motinista. Kaikin puolin luotettava puolustava pakki.

Jatkosopimusta kehiin, kiitos. Harvassa on Motinin kaltaiset luottopakit.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ehdottomasti ja Ari Vallin nostikin tuossa taannoin Motinin ansaitusti Liigan parhaisiin alivoimapelaajiin Kärppä-tähtien rinnalle. Jatkosopimusta pöytään heti.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Motin kertoo Iltalehden haastattelussa kuinka nauttii ajastaan Helsingissä ja haluaa jatkaa HIFKssa niin pitkään kuin seura vain haluaa. Eiköhän ole aika selvä, että Motin jatkaa myös ensi kaudella meillä. On todella tärkeä pelaaja meille.


Ei ole huhuja ulospäin kuulunut ja uskoisin Salmelaisen hakevan isoa jatkuvuutta nyt, kun kerran homma toimii. Vaikka itse olin Motinin kritisoijia hänen ekan ja tokan IFK -kauden aikana, olen kääntänyt takkini täysin. Parin vuoden pahvi käteen ja meillä on yksi "varma" ruutu, jota ei tarvitse miettiä. Kiekollinenkin peli on parantunut huimasti viime ja tällä kaudella verrattuna siihen ekan kauden pitkien kiekkojen ja hyökkäyspään rännikiekkojen jatkuvaan viljelyyn.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
^Jep, jotenkin pelkäsin itse että voisi kenties jo olla haluja palata Ruotsin suuntaan, mutta ihan mahtavaa jos haluaa jatkaa meillä! Enpä ollut edes tullut ajatelleeksi muuten että mies jo pelannut meillä 200 peliä, alkaa jo olemaan seuralegendan statusta siis. Ketäs ne muut 200+ kerholaiset ulkomaisista olikaan taas; ainakin Boyko ja Zidlicky...?
 

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues
^Jep, jotenkin pelkäsin itse että voisi kenties jo olla haluja palata Ruotsin suuntaan, mutta ihan mahtavaa jos haluaa jatkaa meillä! Enpä ollut edes tullut ajatelleeksi muuten että mies jo pelannut meillä 200 peliä, alkaa jo olemaan seuralegendan statusta siis. Ketäs ne muut 200+ kerholaiset ulkomaisista olikaan taas; ainakin Boyko ja Zidlicky...?
Hirvosen Kari.

Diggailen kanssa Motinia. Todella hyvää toimintaa ja toivottavasti jatkaa meillä!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kutospakkina menee ihan jees, jos palkka on siellä hieman alle 100k€ luokkaa. Jos Motin on top-4 pakki ja palkka reilusti yli 100k€, niin mielestäni silloin kyseessä on ylipalkattu pelaaja. Motin on tasan stay at home -pakki, jonka kiekolliset taidot ovat luokattomat. Hyökkäyspäässä rännitys on ratkaisu 99 kertaa sadasta, vaikka muutakin olisi tarjolla. Syötöt ovat epätarkkoja ja monesti jotain polvenkorkuisiakin. Omanpään pelaamisessa on ne vahvuudet, vaikka ajoittain vajaavainen liike avaa vastustajalle ylimääräistä tilaa ja sijoittuminen on toisinaan hukassa kun tekee ihmeellisiä höntäilyjä jonnekin kulmiin jättäen vaikka maalinedustalle vastustajan täysin auki. Mielestäni ihan hyvä omanpään luuta kyseessä, ei muuta.

E: Tietysti tämä pandemia-tilanne on muokannut myös IFK:n pelaajabudjettia niin, että siinä missä ennen Motin olisi voinut olla tuon noin 100k€ arvoinen "sijoitus", niin tänä päivänä tuo summa voi olla paljon pienempikin kun pelaajabudjettikin on pienempi.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen digannut Motinista alusta alkaen. Muutaman ottelun aikana/jälkeen olen murissut myös hänelle, mutta pääasiassa olen ollut sitä mieltä, että hän on aivan liian aliarvostettu pelaaja. Yksi asia, mikä erottaa hänet selkeästi muista on se, että hän ei ole loukkaantumisaltis. Jos nyt en ihan väärin muista, ainoat poissaolotkin johtuvat vain pelikielloista. Tämä on asia, mitä ei voi väheksyä. Seuraava asia on se, että hän on kaksinkamppailuissa todella kovaa valuuttaa ja sen tietää myös vastustaja. Plussaa myös musiikkimausta.

Kiekollinen pelihän nyt ei ole kovin kummoista ja Motinit kiekolliset ratkaisut ovat varsin hyvin ennustettavissa. Esim. rännikiekot ovat 9,7/10 Motinin ratkaisu tilanteessa kuin tilanteessa. Joskus tämä on ärsyttävää, mutta toisaalta, luulisi ketjukavereidenkin tämän jo tietävän, jolloin on etukäteen tiedossa, minne kannattaa mennä. Tämä ei tosin toteudu kovinkaan usein, joten annan tästä miinuksia muille pelaajille.

Aivan ehdottomasti jatkosopimusta kouraan. Selkeästi ns. hiljainen johtaja ja uskon, että erityisesti nuorille puolustajille aivan äärimmäisen hyvä esimerkki.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kutospakkina menee ihan jees, jos palkka on siellä hieman alle 100k€ luokkaa. Jos Motin on top-4 pakki ja palkka reilusti yli 100k€, niin mielestäni silloin kyseessä on ylipalkattu pelaaja. Motin on tasan stay at home -pakki, jonka kiekolliset taidot ovat luokattomat. Hyökkäyspäässä rännitys on ratkaisu 99 kertaa sadasta, vaikka muutakin olisi tarjolla. Syötöt ovat epätarkkoja ja monesti jotain polvenkorkuisiakin. Omanpään pelaamisessa on ne vahvuudet, vaikka ajoittain vajaavainen liike avaa vastustajalle ylimääräistä tilaa ja sijoittuminen on toisinaan hukassa kun tekee ihmeellisiä höntäilyjä jonnekin kulmiin jättäen vaikka maalinedustalle vastustajan täysin auki. Mielestäni ihan hyvä omanpään luuta kyseessä, ei muuta.

E: Tietysti tämä pandemia-tilanne on muokannut myös IFK:n pelaajabudjettia niin, että siinä missä ennen Motin olisi voinut olla tuon noin 100k€ arvoinen "sijoitus", niin tänä päivänä tuo summa voi olla paljon pienempikin kun pelaajabudjettikin on pienempi.

Näen hieman erilailla. Se Motin, jota nähtiin ainakin ekalla kaudella ja tokan kauden syksyllä ei ole yli satasen arvoinen ja silloin palkka taisi lähennellä 200k, koska rahallahan Motin Lukosta hankittiin. Taisiko olla Nybarin haku vielä, eli diili oli jo valmisteltu ennen kuin Salmelainen hyppäsi puikkoihin ja Nyballa oli tapana maksaa hauille.

Tämä Motin, joka me nyt nähdään on pelaaja, jonka kuka tahansa ison seuran UJ ottaisi ja maksaisi sen 150k tai yli. SHL- seurat maksaisi 200 kiloa.

En tiedä onko Salmelainen saanut palkkaa järkevöitettyä, mutta en mä lähtisi ainakaan tinkaamaan ja vaarantaisin kaverin lähdön vaikka Kärppiin? Olisko ollut armoitettu kirjoittaja JHAG, joka aikoinaan kirjoitti, että sä voit joko maksaa sen 150-200k varmalle pelaajalle, jolta tietää mitä saa tai kierrättää vuoden aikana siinä pelipaikassa paria uutta ukkoa kokeilemassa "josko onnistuisi". Jälkimmäinen tulee kalliimmaksi ja hajottaa pahimmassa tapauksessa joukkuehenkeä. On kengitty ensin pidetty jätkä pois ja tilalle tule kaveri, joka ei onnistukaan stadin valoissa, joka kipuilee kopissa ja koko koppi tuntee kaverin ahdistuksen, kun ei vain lähde.

Jos Motin saa 150k, niin hän on mun silmiin vähän kallis, mutta jos se on summa millä hänet saa jäämään, niin se on maksettava. Niin kuin olisi pitänyt maksaa Corey Elkinsillekin pyyntihinta, kun täällä Hirvosen Kari mainittiin.

Jotkut pelaajat ansaitsee palkkansa, koska vain pelaa vain sillä tasolla. Tosin ei ole helppo Salmelaisen ruutu ensi kaudella. Schmaltz, Lyytinen ja Innala (tosin optio ja palkka jo sovittu) saanee kovia tarjouksia ja lähteäkö sitten siihen hintakilpailuun? Päästämällä Motinin pois ja antamalla halvemman Karjalaisen nousta siihen rooliin, Salmelaiselle jäisi pelivaraa käydä palkkaneuvotteluja noiden mahdollisten isomman rahan perässä lähtevien kanssa.

Itse uskon, että Motin ei laukoisi tuollaista haastattelussa ellei jatkosta ole jo alettu neuvotella. Kun ei mitään huhuja ole kuulunut myöskään ulospäin, niin uskoisin meidän pakiston olevan aika sama ensi vuonna. Kotkansalo vuoden parempana, Lyytinen parempana, Auvitu ehkä ehjänä, Schmaltz jos jää (tuskin) on tottunut liigaan ja olisi ehkä sarjan paras pakki. Salin vuoden vanhempana, Karjalainen vuoden vanhimpana... olisi aika kova. Winberg on se kysymysmerkki, että kannattaisiko lähteä landelle hakemaan se kadonnut itseluottamus ja tuntuma takaisin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kun täällä on puhuttu että ei osaa syöttää ja aina lasin kautta ränniin tai ulos, niin onhan Motin syötöillään tarjonnut useita läpiajoja. IFK:n hyökkääjät ei vaan näistä kovin usein laita sisään. Träppiä vastaan myös Motin on hyvin löytänyt syöttöpaikan keskialueelta useita kertoja. Joskus taas lasin kautta ulos on paras ja ainut ratkaisu. Ei sieltä kaikki muutkaan pääse pelaamalla ulos.

Motin myös tekee pakkiparin pelaamisen helpoksi ja aika aktiivisesti saa toimitettua kiekkoa kuitenkin maalille, varsinkin näin puukädeksi.

Kyllä mä sen 150ke maksaisin jäämisestä. En näe että Karjalainen pystyisi nousemaan vielä tuohon rooliin ja pelaamaan koko kauden niin vakaalla tasolla kuin Motin.

Motin myös taklaa puhtaasti ja usein oikeissa paikoissa ja osaa lukea myös milloin kannattaa jättää taklaamatta.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Motin ei ole se taitavin pakki, mutta omassa roolissaan yksi sarjan parhaista. Todella jämäkkä ja vahva puolustava puolustaja. Mun mielestä aivan päivän selvä top 4 pakki. Perusominaisuuksiltaan luistelu ja veto myös ihan ok. Varmasti on kysyntää myös muualta Euroopasta.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kannattaa muistaa, että vaikka ei näkyvästi loista niin vuodesta toiseen +- tilasto kertoo oleellisen. Toinen on juuri @BOL mainitsema kasassa pysyminen.... kuten Paajasella. Tylsää, mutta kuka tekee vähiten virheitä ja puolustaa parhaiten niin voittaa paremmilla oddseilla mestaruuden....
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Jos Muuttin on itse ilmaissut haluavansa meillä jatkaa, niin olen 110%:sen varma että jatkosopimus on jo tehty. Ja todella hyvä jos näin. Jos tässä nyt Motin-Ahonen-Karjalainen kolmikosta pitäisi kaksi jatkajaa valita niin Motin olisi yksi ylitse muiden, ja ehkä sitten Cowboy toisena jatkoon. Ahosella (vaikka nyt hyvää kautta/vaihetta pelaakin) niin alkaa jo kuitenkin olemaan ikääkin ja palstatietojen mukaan hintalappu ollut turhan korkea. Oletettavasti Schmaltzia ei saada pidettyä joten hänen paikkaajansa saatetaan tarvita ja ehkä yksi täsmähankinta lisää ja muita muutoksia pakisto ei tarvitse.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Motin saa mun puolestani pelata vaikka loppu-uransa täällä, jos huvittaa. Valmentajan täytyy vain nykyistä paremmin ohjeistaa joukkuekavereita, että Mo:lla on noin kolme kiekollista ratkaisua. Itse olen nämä kaikki jo oppinut ja tiedän Motinin tulevat ratkaisut etukäteen, joten en ymmärrä, miten joukkuekaverit eivät pelaa joka kerta niin, että Motinin kiekolliset ratkaisut olisivat etu, ei hidaste.

Itse tykkään todella paljon siitä hieman ärtyneestä Motinista. Vastustajan kehonkieltä on hauska katsoa niissä peleissä, kun Motin on käynyt vähän murisemassa. Aina ei tarvitse olla mikään mörssäri tyyliin Karjalainen ollakseen "pelote". Parhaita pelotteitahan ovat ne hiljaiset pedot. Motin on just sellainen.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Motin saa mun puolestani pelata vaikka loppu-uransa täällä, jos huvittaa. Valmentajan täytyy vain nykyistä paremmin ohjeistaa joukkuekavereita, että Mo:lla on noin kolme kiekollista ratkaisua. Itse olen nämä kaikki jo oppinut ja tiedän Motinin tulevat ratkaisut etukäteen, joten en ymmärrä, miten joukkuekaverit eivät pelaa joka kerta niin, että Motinin kiekolliset ratkaisut olisivat etu, ei hidaste.

Itse tykkään todella paljon siitä hieman ärtyneestä Motinista. Vastustajan kehonkieltä on hauska katsoa niissä peleissä, kun Motin on käynyt vähän murisemassa. Aina ei tarvitse olla mikään mörssäri tyyliin Karjalainen ollakseen "pelote". Parhaita pelotteitahan ovat ne hiljaiset pedot. Motin on just sellainen.

+ se että tösäyttää yleensä joka pelissä 1-2 jämäkkää vastapalloa. Aina haikaillaan vastustajien fyysisten pakkien perään, mutta ei nähdä metsää puilta.

Toinen sylkukuppi on Dyk. Ei hän ehkä 20 maalin mies ole, mutta joka kausi on tainnut olla osallinen meidän parasta hyökkäysketjua. Pitäisin hänetkin monivuotisella maltillisella sopimuksella erittäin mielelläni 2-3 ketjuissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös