Johan Motin, HIFK

  • 130 457
  • 803

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyseessä on erittäin viihdyttävä pelaaja. Jos katsoja sattuu olemaan komedian ja camp-huumorin ystävä. Ja SM-hommiin kallellaan.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneks tämä teräsmies ei kuitenkaan loukkaannu ja saadaan nauttia vielä +50 peliä tämän soturin suorituksia.

Ja luultavasti joululahjana kuulemme vielä jatkosopimuksesta.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Motinin käsien levittelylle iso lampaanperse kolmannen maalin jälkeen. Hyi vittu! Kokenut pelaaja, joka itse pelaa aivan pitkin vittua 99% ajasta, ei todellakaan käyttäydy noin. Ikinä.

Katsomoon. Nyt.

Pakko antaa Motinille siimaa tässä, koska Väänänen(?) pelasi tilanteen aivan päin persettä. Oletettavastin Motin itsekin tajuaa pelaavansa huonoa alkukautta ja paineet ovat varmaan sellaisilla tasoilla, että turhautuminen on kova, kun miinuksia satelee muidenkin virheistä.

Motin oli juuri sellainen jatkosopimus, joka Salmelaisen pitää osata jättää tekemättä. Ymmärrän, että jatkuvuutta on haettava jostain ja tähtipelaajia on vaikea pitää vuotta pidempää, mutta nämä Motin-Petrell-Keränen -jatkot ns. kumuloituvat ja kun niitä on tarpeeksi niin ne ovat kulupuolen kannalta ongelmallisia ja alkavat määrittää joukkueen luonnetta. Ei IFK:n budjetti ja juniorituotanto ole sellaisia vrt. kilpailijoihin, että useisiin heikkoihin konkarien sopimuksiin olisi varaa.
 
Viimeksi muokattu:

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
No huh huh. Pelkkiä hyviä ratkaisuja Muuttinilta ekaan erään. Kaikenlaista.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Olen jo itse asiassa katsellut muutaman pelin, että hyvin pelaa siniviivalla Motin. Ihme on, että ei ole maaleja vielä tullut. Hyvin menee vedot maalia kohti.

En nyt tiedä muutamasta pelistä, mutta tänään on skodet mennyt maalia kohti. Eikä mitään lussuja, tätä samaa kun jatkaa niin voi jopa jatkaa tuolla.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ikävää katsoa tota Motinin pelaamista välillä. Tuokin äskeinen yli minuutin pyöritys omassa päässä ennen ylivoimaa lähti siitä, kun Motin veti sokkokiekon ränniin maalin takana. Näitä ei saa yksinkertaisesti tehdä tällä tasolla.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Jotain negaakin tähän iltaan. Täysin uskomatonta, että vastassa on tuon tason joukkue ja motinilla on vaikeuksia sijoittua oikein saatika avata peliä järkevästi. Toisessa erässä kaksi käsittämätöntä sijoittumista, motin kahteen otteeseen maalin vierellä/takana kun jukurit iskee suoralla hyökkäyksellä sinisen jälkeen.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän kaverin plus/minus- saldo on Liigan mittapuullakin aika kova. Etenkin ottaen huomioon miten huonona pelaaja herraa etenkin täällä palstalla pidetään.

Jotain #57 kuitenkin tekee oikein kun on noin paljon plussalla ja saa vastuuta ratkaisuhetkillä.
Joo. Tämä on suuri mysteeri. On tosin parantanut viime peleissä, mutta koomailu on edelleen välillä säälittävän ja naurettavan rajamailta. Mutta ei kai tässä tyylipisteitä jaetakkaan. Alivoimalla hyvä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tämän kaverin plus/minus- saldo on Liigan mittapuullakin aika kova. Etenkin ottaen huomioon miten huonona pelaaja herraa etenkin täällä palstalla pidetään.

Jotain #57 kuitenkin tekee oikein kun on noin paljon plussalla ja saa vastuuta ratkaisuhetkillä.

Motin on ollut useimmiten huono aiemmin, ja kiekon kanssa välillä aivan luokaton niissä "sokkopalloissaan", eli kritiikin ansainut mun mielestä ihan täysin. MUTTA nyt menee huomattavasti paremmin. Varmempaa työskentelyä, ja niitä omituisia ratkaisuja monikertaisesti vähemmän kuin joskus.

Lyytinen ja Motin ovat ottaneet ison harppauksen eteenpäin omassa roolissaan. Samaa odotellaan vielä Kousan, Ahosen ja Varakkaan kanssa. Kunpa pääsisivät siihen tasoon, mitä on joskus nähty tältä triolta...
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä kyllä näkee tietyissä tilanteissa miten hoitaa pienet asiat aivan viimeisen päälle — kokemuksella, varmuudella ja pelisilmällä, niin ettei niitä välttämättä edes tajua.

Sitten ehkä tajuaisi, jos näkisi täysin saman tilanteen siten, että siihen menisi Motinin tilalla joku muu vähän kokemattomampi tai kehonhallinnallisesti vähemmän taidokas puolustaja.

Ymmärrän täysin sen, että kun esimerkiksi ensimmäinen kausi Stadissa oli suht hankala, niin tietoisesti (tai tiedostamatta) on monelle jäänyt kuva Johanista suht hasardina ja puukätisenä pakkina. Joten aina kun sieltä joku tilanteenluku menee pieleen tai tulee joku harhasyöttö niin ne jää miehen pelaamisesta ensimmäisenä aina mieleen, eikä siinä mitään se on ihan ymmärrettävää. Itse olen yrittänyt nyt viime aikoina katsoa sellaisten pelaajien peliä joista itselläni tällainen ennakkoluulo on päässyt syntymään ilman mitään etukäteisarvioita.

Ja on se hieman tuottanut tulosta. Olen kyllä alkanut jollain kierolla tavalla pitää Motinista pelaajana viime kuukausina. Pitäisin kyllä jatkossa, jos hinta on vaan kohdillaan.

Eikä urheilujohto ja valmennus varmaan vain ihan vittuillessaan sitä tuolla mukana roikota.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun mielestä kyllä näkee tietyissä tilanteissa miten hoitaa pienet asiat aivan viimeisen päälle — kokemuksella, varmuudella ja pelisilmällä, niin ettei niitä välttämättä edes tajua.

Sitten ehkä tajuaisi, jos näkisi täysin saman tilanteen siten, että siihen menisi Motinin tilalla joku muu vähän kokemattomampi tai kehonhallinnallisesti vähemmän taidokas puolustaja.

Ymmärrän täysin sen, että kun esimerkiksi ensimmäinen kausi Stadissa oli suht hankala, niin tietoisesti (tai tiedostamatta) on monelle jäänyt kuva Johanista suht hasardina ja puukätisenä pakkina. Joten aina kun sieltä joku tilanteenluku menee pieleen tai tulee joku harhasyöttö niin ne jää miehen pelaamisesta ensimmäisenä aina mieleen, eikä siinä mitään se on ihan ymmärrettävää. Itse olen yrittänyt nyt viime aikoina katsoa sellaisten pelaajien peliä joista itselläni tällainen ennakkoluulo on päässyt syntymään ilman mitään etukäteisarvioita.

Ja on se hieman tuottanut tulosta. Olen kyllä alkanut jollain kierolla tavalla pitää Motinista pelaajana viime kuukausina. Pitäisin kyllä jatkossa, jos hinta on vaan kohdillaan.

Eikä urheilujohto ja valmennus varmaan vain ihan vittuillessaan sitä tuolla mukana roikota.

Mä olen myös yrittänyt samaa eli keskittynyt niiden peliin jotka jääneet mieleen ikävällä tavalla. Eilen viimeksi Ahoseen joka pelasi hyvin. Suosittelen.

Jos kävisi niin että Kousa, Ahonen ja Laakso ei jatka ensi kaudella niin sen yhden "Lindbohmin" lisäksi pitäisi Motinin jos hinta saataisiin realistiseksi.

"Lindbohm" - Lyytinen
Auvitu - Winberg
Teräväinen - Motin
Karjalainen

Varakas (one more year), Lentämäki/Seppälä, Salin.

Karjalainen aina astetts ylemmä jos joku puuttuu ja Varakas tarvittaessa 7. pakin tilalle.

Motin - "Lindbohm" - Karjalainen olisi kyllä fyysinen pakisto tukemaan kiekollisia pakkeja ja kovia maalin edessä ja alivoimalla ja ei kärsittäisi niin rajusti jos yksi välillä puuttuisi.

Motin antaa ajoittain hyviä avaavia syöttöjä ja hämmästyttää muutenkin vaikka hetkittäin hyökkäysalueella onkin hukassa kiekon kanssa.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
En kyllä pitäisi Smuuttinia vaikka jäisi ilmaiseksi. Sen verran on peruspeli peruspakilla hukassa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En kyllä pitäisi Smuuttinia vaikka jäisi ilmaiseksi. Sen verran on peruspeli peruspakilla hukassa.

No kyllä tuon ilmaiseksi pitäisi jossain seiskapakin roolissa, mutta ei millään top-4 pakki ja yli 100k€/kausi arvoinen. Miehen tehotilasto on kyllä hämmentävä, mutta tuohon voi vaikuttaa niin moni asia etten komeasta +14 lukemasta huolimatta näe Motinia minään kovinkaan hyvänä pakkina. Virheitä tulee aivan liikaa ja hyökkäysalueella Motin on suorastaan rasite omalle joukkueelleen.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.92
  • 3.80
  • 3.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös