Joel Armia

  • 1 569 787
  • 5 050

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Vahvuus on siinä, että Armia haluaa pelata rohkeaa jääkiekkoa 18-vuotiaana, eikä ole vielä jumiutunut tiettyy rooliin. Toivon, että Armia löytää oman pelitapansa ja sitä kautta ottaa pelipaikkansa NHL:ssä. Täytyy muistaa, että kyse on isosta, fyysisesti keskeneräisestä ja poikkeuksellisen taitavasta pelaajasta. Takana ensimmäinen kesä todellista työtä, aikaa on vielä.
Niin, olen kaikesta ylläolevasta ihan samaa mieltä, mutta edelleenkään se ei ole mikään vahvuus, ettei pärjää kuin tietynlaisessa ketjussa. Niin kuin ensimmäisestä viestistäni näet, en minä ole täällä Armiaa tuomitsemassa, tuo lauseesi vain oli typerä ja puutuin siihen.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Armia pelaa ketjussa jonka muut jäsenet pelaavat lätkää niinkuin 4.ketjussa pelataan.
Salomäki on hyvä voimaLAITURI, nyt mies pelaa ketjun sentterinä. Yksi kysymys, kuka tekee peliä? Vastaus: Ei kukaan.
Nämä maalintekijöiksi jumalan armosta syntyneet melko usein kuitenkin tarvitsevat niitä syöttöjä.

Tässä ottelussa Joonas Donskoi oli aivan luokaton, voin vaan kuvitella miten äijän pään sisällä kaikui MINÄ MINÄ MINÄ ITSE TEEN MINÄ ITSE. Syötöt JOS yritti moisia antaa olivat paskoja, ja päätykiekkoja heitti pääosin itselleen.

Nyt taas ollaan hieman siinä viime kisoista tutussa tilanteessa jossa yksinkertaisesti Joppe ei saa tarpeeksi kiekkoa.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Armia pelaa ketjussa jonka muut jäsenet pelaavat lätkää niinkuin 4.ketjussa pelataan.
Salomäki on hyvä voimaLAITURI, nyt mies pelaa ketjun sentterinä. Yksi kysymys, kuka tekee peliä? Vastaus: Ei kukaan.
Nämä maalintekijöiksi jumalan armosta syntyneet melko usein kuitenkin tarvitsevat niitä syöttöjä.

Tässä ottelussa Joonas Donskoi oli aivan luokaton, voin vaan kuvitella miten äijän pään sisällä kaikui MINÄ MINÄ MINÄ ITSE TEEN MINÄ ITSE. Syötöt JOS yritti moisia antaa olivat paskoja, ja päätykiekkoja heitti pääosin itselleen.

Nyt taas ollaan hieman siinä viime kisoista tutussa tilanteessa jossa yksinkertaisesti Joppe ei saa tarpeeksi kiekkoa.
Oliko Armian omassa pelissä parantamisen varaa, vai oliko kyse vain ketjukavereiden surkeudesta?
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä Armia oli huono tänään, niinkuin moni muukin.
Eihän aina voi odottaa hyviä otteita, mutta tuntuu kuin olisi noussut pojalla kusi hattuun. Mitä olen ymmärtänyt kaverin fleguilleen Ässissä tällä kaudella ja sen takia on popparia saanut niellä katsomossa. Nyt jos tuollaiset otteet jatkuu nuorten kisoissa, niin ei kyllä ole asiaa NHL:ään vielä hetkeen.

En haluaisi vetää Mikael Granlundia mukaan tähän kirjotukseen, mutta pakko se on. Armiaa pidetään MiG:n jälkeen kovimpana (?) lupauksena. Tuntuu vaan että heillä on järkyttävän suuri ero joka asiassa, tietenkin on ihan eri pelaajatyyppiä, mutta Granlund ainakin on jalat maassa. Varmasti moni tulee tarttumaan siihen mitä olen ylempänä sanonut, mutta näin ulkopuolisena ja tietämättömänä olen saanut Armiasta sellaisen kuvan, että poika tykkää taiteilla ja fleguilla kun peli ei suju.

Vaiko onko tässä vain kysy "toisen kauden kirouksesta" ?
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Armia pelaa ketjussa jonka muut jäsenet pelaavat lätkää niinkuin 4.ketjussa pelataan.
Salomäki on hyvä voimaLAITURI, nyt mies pelaa ketjun sentterinä. Yksi kysymys, kuka tekee peliä? Vastaus: Ei kukaan.
Nämä maalintekijöiksi jumalan armosta syntyneet melko usein kuitenkin tarvitsevat niitä syöttöjä.

Tässä ottelussa Joonas Donskoi oli aivan luokaton, voin vaan kuvitella miten äijän pään sisällä kaikui MINÄ MINÄ MINÄ ITSE TEEN MINÄ ITSE. Syötöt JOS yritti moisia antaa olivat paskoja, ja päätykiekkoja heitti pääosin itselleen.

Nyt taas ollaan hieman siinä viime kisoista tutussa tilanteessa jossa yksinkertaisesti Joppe ei saa tarpeeksi kiekkoa.
Samaa mieltä. Armia menee -tämän yhden pelin perusteella- hukkaan tuossa välissä. Salomäki on Oulussa pelannut enemmän laituria kuin sentteriä (näin muistelen,molempia paikkoja toki). On työmyyrä,liikkuu hyvin vääntää ja tekee duunia muttei mikään pelinrakentaja. Jos parempaa sentteriä on tarjolla niin ennemmin laitaan.

Donskoi on aina pelannut tuolla tavalla. Ei miellytä minun silmää mutta jos tulosta tulee kuten viime kaudella niin vaientaa mölinöitä. Eli pelaa todella paljon itselleen ja tästä kyllä kärsii ketjukaverit.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kaipa se menee valmentajan piikkiin että rakentaa ketjut päin sitä itseään. Jotain tarvitsee tehdä ensi peliin, joko vanhan tutun ketjun kokoaminen uudestaan tai Pulkkisen ja Armian paikkojen vaihto. Pulkkinen kun on paljon monipuolisempi pelaaja.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koko Suomen joukkue oli luokaton, ainoa plussa tuli Ruutun maalista. Joppe kuuluu myös kategoriaan luokaton, nhl-ura on näillä esityksillä vielä kaukana. Pitäisi oppia myös puolustamaan ja merkkaamaan niitä omia äijiä. Kentälliset uusiksi, eiköhän se sitten ala kulkemaan. Pulkkisen ja Jopen paikkoja voisi vaikka vaihtaa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eihän aina voi odottaa hyviä otteita, mutta tuntuu kuin olisi noussut pojalla kusi hattuun. Mitä olen ymmärtänyt kaverin fleguilleen Ässissä tällä kaudella ja sen takia on popparia saanut niellä katsomossa.

Kusen nouseminen hattuun on virheellinen johtopäätös. Joel Armia on yksinkertaisesti pelaaja joka näyttää flegulta silloin kun homma ei suju. Tässä mielessä häntä voi verrata Ville Leinoon: kun vahvuudet eivät pääse esiin, heikkoudet suorastaan hyppäävät silmille. Mistään asennetason ongelmasta ei kuitenkaan ole kyse vaan pojan erityislaadusta pelaajana. Siksi isoin kysymys Armian onnistumisen kannalta on pelaajan roolitus ja ketjukavereiden valinta. Jos se ei toimi, ei toimi mikään muukaan.

U20-ottelua en nähnyt, mutta Ässissä Armian peli on kulkenut lähes säännönmukaisesti Tuomas Santavuoren ja Aki Uusikartanon so. kahden pelintekijän ketjussa. En halua arvostella Armian tämänhetkisiä ketjukavereita, mutta se ettei homma toimi Donskoin ja Salomäen kanssa ei ole kyllä varsinainen yllätys.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Joel Armia on yksinkertaisesti pelaaja joka näyttää flegulta silloin kun homma ei suju. Tässä mielessä häntä voi verrata Ville Leinoon: kun vahvuudet eivät pääse esiin, heikkoudet suorastaan hyppäävät silmille

Nyt on pakko olla Vellihousun kanssa aivan samaa mieltä, jos Armia ei pääse käyttämään sitä yksilötaitoa joka kumpuaa jo sieltä lapsuuden pihapeleistä, niin hänen hyötynsä jää muilta osin joukkueelle aivan minimaaliseksi, jo siksikin koska hän kuitenkin vielä on keskeneräinen kiekkoilija. Ja silloin toiminta muuttuu väkisinkin flegun näköiseksi, koska hänelle ei oikein ole esittää mitään muuta joka nousisi pintaan..

Iltasanomien nettisivuilla ihmeteltiin, aivan aiheestakin, sitä että miten esimerkiksi Armia (ja muutkin liigatason suomi-junnut) noissa nuorten kisoissa lentelee pitkin seiniä kanadalaisjunnujen edessä. Ja että miten on mahdollista ettei tällaista sitten tapahdu SM-liigassa, jossa vastassa on kuitenkin aikuisia miehiä?? En ota kantaa kertooko se enemmän kanadalaisen juniorivalmennuksen tasosta ja materiaalin leveydestä, vaiko SM-liigasta.. tai noh, kaiketi lähinnä tuosta ensimmäisestä
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Iltasanomien nettisivuilla ihmeteltiin, aivan aiheestakin, sitä että miten esimerkiksi Armia (ja muutkin liigatason suomi-junnut) noissa nuorten kisoissa lentelee pitkin seiniä kanadalaisjunnujen edessä. Ja että miten on mahdollista ettei tällaista sitten tapahdu SM-liigassa, jossa vastassa on kuitenkin aikuisia miehiä?? En ota kantaa kertooko se enemmän kanadalaisen juniorivalmennuksen tasosta ja materiaalin leveydestä, vaiko SM-liigasta.. tai noh, kaiketi lähinnä tuosta ensimmäisestä

Tässä Hesarin Nhl-blogistin Jouni Niemisen juttu ottelusta.

Kyllä kanadalaiset junnut ovat fyysisesti hyvin paljon suomalaisia edellä, ja kun tähän lisätään pelikulttuurien erilaisuus, voi jälki olla murhaavaa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Armian kannalta siirto ykköseen Pulkkisen tilalle olisi varmasti hyvä veto. En kuitenkaan usko, että tälläinen ratkaisu tehdään.
Ennemmin joko MaG tai Barkov kakkoseen keskelle. Armia ei tosiaan nykyisessä ketjussa pääse esille, Joppe tarvitsee pelinrakentajan vierelle. Suomi tarvitsee muutoinkin myös toisen hyökkäyspäähän toimivan ketjun. Suomen jatkohaaveiden kannalta olisi tärkeää saada ulosmitattua Jopesta kaikki mahdollinen.

Eilisen pelin perusteella ei kannata kovin suuria johtopäätöksiä vetää oikeastaan mistään. Suomen pelissä kusi kaikki. Ovathan Kanadan huippujunnut suomalaisia edellä fyysisesti, se varmaan tiedettiin jo muutoinkin.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Jopelle kaikkein paras sentteri olisi Markus Granlund ja laitaan Salomäki painamaan duunia tai Aaltonen. Muistaakseni Aaltonen-Granlund-Armia taisi olla u18 mm kisoissa Suomen ykkösketju ja siellä Joppe onnistui vähintään kohtuullisesti ollen Suomen paras pistemies.

Kyllä se valmennuksen syy on jos ei ymmärrä että maalintekijä tarvitsee rinnalleen pelintekijän. Eilen Armia oli kuitenkin todella paska ja pelasi koko pelissä kaksi hyvää vaihtoa joista toinen oli pelin viimeinen ja toinen oli 2. ketjun kolmas vaihto missä Armia antoi hyvän syötön Salomäelle joka ei maalinteossa kuitenkaan onnistunut. 2 hyvää vaihtoa on kuitenkin todella paljon liian vähän.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Kyllä Armia oli huono tänään, niinkuin moni muukin.
Eihän aina voi odottaa hyviä otteita, mutta tuntuu kuin olisi noussut pojalla kusi hattuun. Mitä olen ymmärtänyt kaverin fleguilleen Ässissä tällä kaudella ja sen takia on popparia saanut niellä katsomossa. Nyt jos tuollaiset otteet jatkuu nuorten kisoissa, niin ei kyllä ole asiaa NHL:ään vielä hetkeen.

En haluaisi vetää Mikael Granlundia mukaan tähän kirjotukseen, mutta pakko se on. Armiaa pidetään MiG:n jälkeen kovimpana (?) lupauksena. Tuntuu vaan että heillä on järkyttävän suuri ero joka asiassa, tietenkin on ihan eri pelaajatyyppiä, mutta Granlund ainakin on jalat maassa. Varmasti moni tulee tarttumaan siihen mitä olen ylempänä sanonut, mutta näin ulkopuolisena ja tietämättömänä olen saanut Armiasta sellaisen kuvan, että poika tykkää taiteilla ja fleguilla kun peli ei suju.

Vaiko onko tässä vain kysy "toisen kauden kirouksesta" ?

Armia saattoi jossain vaiheessa olla vanhemman Granlundin jälkeen ikäluokkansa kakkonen, mutta nyt voidaan huoletta sanoa, että nuoremmista ikäluokista Alexander Ruuttu, Ma Granlund ja Barkkovi on ajaneet heittämällä ohitse. Tällä tavoin jatkamalla ei Armian tarvitse vaivata päätään ja agenttiaan millään NHL-sopimuksilla. Jesse Joensuukin vaikuttaa stanley cup voittajalta Armian rinnalla.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noniin, yhden ottelun perusteella huudellaan jo taas hukatuksi lupaukseksi etc.

Mites tää Sm-Liigassa, floppiarmia kuitenkin mukavilla tehopisteillä ja käyrä on nouseva.

Annetaan nyt hieman aikaa, ekassa pelissä ei ollut yhtään hyvää suomalaispelaajaa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Joo, palstan johtava päästää taas analyysia teksti-tv savuten. Joelin syksy oli vaikea ja eilen on tiemmä ollut huono peli joten selvähän se on että Ruuttu on mennyt heittämällä ohitse...
 
Armia ei ole samaa ikäluokkaa vanhemman Granlundin kanssa, eikä Ruuttu ole Armiaa nuorempaa ikäluokkaa, vaan samaa ikäluokkaa vanhemman Granlundin kanssa eli 92.

Katsoin eilistä matsia noin puolenvälin paikkeille. Eihän Armian peli hyvältä näyttänyt, kuten ei näyttänyt koko ketjun peli. Ei saanut juurikaan kiekkoa. Onhan Joel fysiikassa edelleen selvästi kanukkeja jäljessä ja sillä saralla on kehityttävä ja paljon. Ennustukset nhl-uran kariutumisesta nyt nähtyjen otteiden perusteella ovat enemmänkin ässä-kannattajien kohdalla pettymyksen purkamista ja muiden kannattajien kohdalla kateudesta aiheutuvaa vahingoniloa.

Armia on 18-vuotias. Esimerkiksi Jesse Joensuulla luistelu parani huomattavasti kausien 2006-07 ja 2007-08 välisenä aikana ja edelleen mies on parantanut liikettään, 24-vuotiaana.

Joka tapauksessa eilisen pelin perusteella ihmettelen niitä asiantuntijoita, joiden mielestä suomalaisjuniorit panostavat liikaa fyysiseen harjoitteluun.
 
Oli paljonkin parantamisen varaa. Mutta se ei todellakaan auta peliin kiinni pääsemisessä jos ei saa kiekkoa. :)

Samaa mieltä tuosta. Kuitenkin ne kerrat kun Armia sai kiekon täyteen "vauhtiin" ja pääsi haastamaan vastustajaa 1vs1-tilanteessa, niin järjestäen konstit loppuivat täysin siihen. Joko kiekko menetettiin ennen kuin päästiin kunnolla edes haastamaan tai sitten kiekosta luovuttiin pelokkaan ratkaisun seurauksena. Esimerkiksi yhtäkään laukausta ei Armialle kirjattu. Tosin eipä niitä rohkeita haastoja muutenkaan juuri vanhempaa Granlundia lukuunottamatta nähty. Kuitenkin Armian pitäisi olla joukkueen ratkaisupelaajia, joten häntä ei tarvitse ihan silkkihansikkain käsitellä. Jostain syystä Armian itseluottamus on ihan kateissa tai sitten hän muun joukkueen mukana pelkäsi kovaäänistä kotiyleisöä ja ylivoimaisia kanukkeja. Jos Granlundit pidetään jatkossakin samassa ketjussa, niin sitten haluaisin nähdä Barkovin Armian sentterinä. Jään mielenkiinnolla seuraamaan Armian otteita jatkossakin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuitenkin Armian pitäisi olla joukkueen ratkaisupelaajia, joten häntä ei tarvitse ihan silkkihansikkain käsitellä.

Ei tarvitse ei, mutta vähän kohtuuttomalta tuntuu kirjoittelut siitä kuinka kusi on noussut päähän ja mitään asiaa ei ole nhl:aan koskaan. Siitä nämä puolustelut. Barkovin peluutuksesta Armian rinnalla täysin samaa mieltä.
 
Ei tarvitse ei, mutta vähän kohtuuttomalta tuntuu kirjoittelut siitä kuinka kusi on noussut päähän ja mitään asiaa ei ole nhl:aan koskaan. Siitä nämä puolustelut. Barkovin peluutuksesta Armian rinnalla täysin samaa mieltä.

Samaa mieltä. Pitää tuntea ihminen henkilökohtaisesti, jotta noilla kusta päässä -puheilla olisi edes jotain katetta. Täällä tuskin monikaan häntä tuntee, joten tuollaiset kommentit on syytä jättää tyystin noteeraamatta. Aivan varmasti Armialla on asiaa NHL:ään. Saa kutsun jo ensi syksynä leirille ja loppu onkin itsestä kiinni.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Siitäkin huolimatta jalan liikenopeuden sekä tilanteisiin reagoimisen pitää olla aivan toisella tasolla, jotta päästään edes käymään organisaation kustantamana ison veden toisella puolen.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Aivan varmasti Armialla on asiaa NHL:ään. Saa kutsun jo ensi syksynä leirille ja loppu onkin itsestä kiinni.

Jep. Ja leiritysten ekan viikon jälkeen saakin sitten palata takas Poriin. Tämän kauden SM-liigassa ja U20 MM-kisoissa nähdyillä otteilla ei paikkaa NHL-joukkueesta kyllä lunasteta. Ennustan Armian tulevaisuuden olevan jotain Toni Rajalan tasoa noin parhaimmillaan.
SM-liigan pelillinen taso noin muutoinkin näyttää aika heikolta vs. Kanadan junioriliigat. Kanadan ja USA:n joukkueissa ei montaa aikuisten sarjoissa vakituiseen pelannutta jantteria taida olla, mutta silti ne jyräävät vuodesta toiseen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siinä ei ole mitään uutta että Armian pelissä on vielä puutteita ja että P-Amerikkalaiset junnut ovat yleisesti ottaen valovuoden edellä Suomessa pelaavia ikätovereitaan. Jokseenkin perusporilaista heitellä täällä ennustuksia silloin kun menee huonosti.

Saa nyt nähdä mihin suuntaan turnaus tästä kääntyy. SK:ssa Mattilan Pasi heitti aamulla hyvän suhteellistavan kirjoituksen siitä mitä U20-kisojen avauspelistä voidaan päätellä. Kanada on käytännössä joka vuosi murjonut vastustajansa ensimmäisessä pelissä, viime vuonna jopa Venäjän, joka sitten lopulta voittikin maailmanmestaruuden.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Pitkään on itketty kuinka Suomelta puuttuvat ne pelaajat jotka tärkeillä hetkillä pystyvät ratkaisemaan omalla panoksellaan pelin tsekkimäisesti vähän "ansaitsemattomillakin" maaleilla. Tällä hetkellä ainakin näyttää vahvasti siltä että Armia voi tulevaisuudessa olla juuri tällainen pelaaja, jos kanssakirjoittajia on yhtään uskominen niin ilmeisesti Armia on tänään pelannut muuten päin helvettiä mutta kun mies astui esiin kolmannessa erässä iskien kaksi ratkaisevaa maalia (vaikka se toinen olisi ollut kuinka väärin tehty) niin eipä tässä hirveästi voi valittaa. Kivaa että kerrankin menee näin päin, toivottavasti sama kaava toistuu jatkossakin!
 
Viimeksi muokattu:

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Luonnehtisin kuitenkin koko ketjun peliä siten, että se ei ole vielä oikeastaan ollut tässä turnauksessa joukkuepeliä, vaan yksinsuorittamista pääsääntöisesti. Siihen sitten ne yksilöt hukkuvat ja näyttävät huonommilta kuin oikeastaan ovat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös