Jesse Puljujärvi – supertähti

  • 838 088
  • 2 679

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Miksi Puljujärvi ei käynyt vetämässä AHL:ssa tykkikautta?

Liigalle hieno juttu saada tällainen pelaaja liigaan, mutta Puljujärven kannalta näen myös isoja riskejä.

Mitä jos pelaakin liigassa alle odotusten ja esim. vain 30p kauden? Siitä ei ole yhtään helpompi hakea änäristä paikkaa.

Ilmeisesti ei hirveästi ole haluja mennä AHL:aan ja toisekseen joutuu menemään waivereiden kautta, jolloin todennäköisesti joku toinen seuraa nappaa ensin, mikä ei tietenkään Puljun kannalta olisi välttämättä huono juttu jos suhteet ovat näin solmussa Oilersin kanssa.

Toisaalta ihmettelen myös tuota NHL-pykälää 1. joulukuuta saakka, koska ns. Reijo Ruotsalainen-säännön mukaan pelaajan pitäisi mennä waivereiden kautta mikäli kyseinen pelaaja on pelannut Euroopassa/muissa ammattilaissarjoissa NHL:n runkosarjan alkamisen jälkeen, joten käytännössä Puljun signaaminen tuon jälkeen tarkoittaisi sitä että Puljun signannut joukkue todennäköisesti menettää hänet saman tien.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Toivottavasti homma lähtee vielä toimimaan. Oma veikkaus että NHL ei ole se Jessen paikka. Liigassa tekee 25-35pistettä
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Itse en mieti sitä, miten Jesse auttaa Kärppiä (matkalla CHL- ja Liigamenestykseen) vaan ennemmin sitä, miten Kärpät auttaa Jesseä (paluussa takaisin Pohjois-Amerikkaan). Jessen tapauksessa Kärppien menestys on minulle melkein toissijainen asia, yksilön eteenpäin meno on tärkeämpi asia. Jesseä tuntematta ja taustoja tietämättä sanoisin kuitenkin, että Kärpillä ja Jessellä riittää työnsarkaa Jessen paluu-urakassa takaisin Pohjois-Amerikkaan. Kärpät ovat varmasti Suomen mittakaavassa hyvin hoidettu seura, Kärpissä treenataan hyvin, ja Liiga on kovatasoinen sarja, mutta riittääköhän se Jesselle takaisin Pohjois-Amerikkaan ponnistamiseksi? (Pitäisiköhän Jessen tehdä itse huomattavasti enemmän urheilullisuutensa yms. eteen, onko Kärpät ja Liiga sittenkään paras mahdollinen seura ja sarja tuon tavoitteen saavuttamiseksi.) Itse suhtaudun tuohon hiukan skeptisesti - toivottavasti Jesse ja Kärpät todistavat minulle minun olevan väärässä. Tähän ei välttämättä saada vastausta heti ja kauden aikana, vastauksia alkaa tippumaan tulevan kauden jälkeen.

Toivotan Jessen tervetulleeksi takaisin Kärppiin!
Minusta joukkueen taas tulee olla aina etusijalla, ja se varsinkin jessen itse pitäisi ymmärtää. Totta kai liiga on osittain kasvatussarja, eikä yksilön kehitystä pidä unohtaa, mutta kun pelataan niin mennään joukkueena, joukkueen menestyessä myös yksilöt saavat tilaa loistaa.

Mutta on iso juttu liigalle, ja nosti heti mielenkiintoa. Toivottavasti pelaa Kärpissä ainakin ensimmäiseen Nordiksen vierailuun, mieluummin koko kauden.
 
Legendaarinen MAITOJUNALLA KOTIO!
Millä kielellä Pulju aikoo kommunikoida? Onko Suomi jo unohtunut?
Tällä annilla ei tarvitse enempää tähän ketjuun kirjoitella. Mikäli tällaiset tyhjänpäiväiset pään aukomiset eivät kohdallasi lopu, keinovalikoimasta otetaan seuraavaksi käyttöön ketjunoottia järeämmät työkalut.

Terveisin,
Moderaattorit
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Kyllä Puljujärvi voisi myös tsekata omaa asennettaan, jos aikoo maailmalla pärjätä. Esim surkeaa englantia puhuva Pulju on kieltäytynyt Oilersin tarjoamasta englannin kielen kurssista, niin ei kai poika voi muuta katsoa kuin peiliin. Puhdasta laiskuuttahan tuo on ja PR-katastrofi pelaajan itsensä näkökulmasta.
 
Mitenköhän maitojunakommentoijat saavat yönsä nukuttua?

Onko sinulla toista termiä tarjota, kun urheilija ei onnistu kovemmissa ympyröissä ja downsiftaa? Itsellä ei.

Ja nukun yöni erinomaisesti. Kärppäkannattajanahan tämä on hieno juttu, mutta kyllähän toivon silti Jessen onnistuvan NHL:ssä, enkä Kärpissä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Puljujärvi tuo valtavasti lisää mielenkiintoa alkavaa kautta kohtaan. Hienoa! Veikkaan, että näytönhaluisena roolitusten osuessa nappiin tulee tekemään todella kovaa jälkeä. Puhutaan kuitenkin aivan eri luokan talentista kuin nämä ennakkoon hypetetyt Maccellit yms.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Miksi Puljujärvi ei käynyt vetämässä AHL:ssa tykkikautta? Liigalle hieno juttu saada tällainen pelaaja liigaan, mutta Puljujärven kannalta näen myös isoja riskejä. Mitä jos pelaakin liigassa alle odotusten ja esim. vain 30p kauden? Siitä ei ole yhtään helpompi hakea änäristä paikkaa.

Tästä on paljon juteltu täällä ja ajattelin kantaa korteni kekoon. Tottakai mukaan mahtuu riskejä tai "riskejä". Jos liigassa pelaa alle odotusten, niin olisiko tuo sitten ollut yhtään helpompaa pelata AHL:ssä? Sitäkin minä kritisoin, että nyt olisi ura jotenkin vaakalaudalla - ei ole. NHL on kyllä varmasti auki vielä n. 10 vuotta tästä eteenpäin, mutta toki se on kiinni peliesityksistä. Noin nuori kaveri kuin Jesse voi ihan huoletta tuhrata esimerkiksi 5 vuotta itsensä etsimiseen ja silti tehdä komean uran NHL:ssä.

Tietysti voi olla niinkin, että loppuviimeksi NHL ei ole Jessen paikka, mutta jos näin on, niin ei siinä AHL tai häntä koipien välissä Oilersiin paluu auttaisi mitään eikä vuosi Kärpissä mitään tuhoaisi.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Onko sinulla toista termiä tarjota, kun urheilija ei onnistu kovemmissa ympyröissä ja downsiftaa? Itsellä ei.
Niin noh. Ehkä itse puhuisin pelaajan uran eri vaiheista. Nyt on vuorossa kausi Suomen liigassa. Lähitulevaisuudessa ehkä jotain muuta, mutta en mä tätä asiaa kuvaamaan mitään yksittäistä sanaa suomen kielestä löydä. Mutta lyödä päätä seinään kohdemaassa, vai palata Suomeen make it or break it-meiningeillä, niin kutsuako sitä maitojunaksi, en tiedä. Tarkoitan, että jos täällä(kin) menee vituiksi, niin hankalaa tulee olemaan NHL:n valloitus.
 
Viimeksi muokattu:

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Ymmärrän oululaisten fiilikset, mutta onhan tämä koko suomalaisen kiekkohistorian pahin maitojunalla palaaminen, kun mietitään potentiaalia. Pulju pelaa riskillä, sillä nyt on pakko saada alle nappikausi Liigassa jos mielii NHL:ään.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Nimi on hyvä lisä liigaan ja lisää mielenkiintoa ja se on hyvä asia. Aika näyttää onko Pulju miten "poikkeuksellisen" hyvä tällä hetkellä liigaan. Etukäteen arvioituna Liigassa pelaa monta kovempaa seppää tällä hetkelllä. Hieno juttu kuitenkin Kärpille ja Liigalle.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Hieno homma tosiaan Kärpille ja liigalle. Onko valistuneita arvioita kompensaatiosta, jota Puljujärvi Kärpiltä saa? Kuuluuko diiliin astuminen valtion palvelukseen samalla?
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Puljujärven agentti pumppailee Jessen renkaita siihen tahtiin että vähän pahaa tekee. Vaikuttaa sellaiselta kaverilta, että on saanut Jessen itsensäkin hairahtamaan tuohon "30 seuraa löytyisi pelaajalle tunnissa"- leijumiseen, ja siksi koko porukan toiminta näyttää ainakin ulospäin todella ylimieliseltä.
Kaikkea hyvää Jesselle, toivottavasti homma toimii.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni hyvä ja rohkea ratkaisu palata tuttuun ympäristöön hakemaan uutta ponnahduslautaa kohti legendaarista uraa. Päätös, jota ei joudu katumaan. Nostaa toivottavasti myös liigan profiilia kaikkien niiden silmissä, jotka sitä vähättelevät. Hyvä päivä suomalaiselle jääkiekolle ja toivotankin samalla hyvää päivänjatkoa kaikille palstalaisille.
 
Niin noh. Ehkä itse puhuisin pelaajan uran eri vaiheista. Nyt on vuorossa kausi Suomen liigassa. Lähitulevaisuudessa ehkä jotain muuta, mutta en mä tätä asiaa kuvaamaan mitään yksittäistä sanaa suomen kielestä löydä. Mutta lyödä päätä seinään kohdemaassa, vai palata Suomeen make it or break it-meiningeillä, niin kutsuako sitä maitojunaksi, en tiedä. Tarkoitan, että jos täällä(kin) menee vituiksi, niin hankalaa tulee olemaan NHL:n valloitus.

Tuo termi on täysin selvä ja jokainen kyllä tietää mitä se tarkoittaa. Toisille sitä käytetään haukkumiseen (alkuperäinen tarkoitus), toisille se on toteamus. On täysin selvää, että Pulju itse tähtää vielä NHL:ään, mutta se ei muuta termin tarkoitusta mihinkään.

Olisiko Edmonttonissa jatkaminen ollut pään lyömistä seinään vai päättäväisyyttä? Ehkäpä Edmonttonillakin oli suunnitelmansa Puljun suhteen, kunnes hän päätti lehtien palstoilla kertoa totuuksia.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Hyvä hankinta, ilman sarvia ja hampaita. Jos löytyy ketju jossa saa vahvuutensa esiin, niin liigan paras ketju on siinä. Lonkat kunnossa, tulee olemaan selkeä vahvistus. Toivottavasti onnistuu ja pysyy kunnossa.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Loistava asia Puljun, liigan ja Kärppien osalta. Tää on pelkkä win win kaikille!
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä kelpaa! Kärpät on Jesselle paljon parempi vaihtoehto, kuin Oilers jossa Jesse on pelannut kolme rikkonaista kautta. Nyt otetaan steppi eteenpäin uralla ja varmasti ovet aukeavat uudestaan rapakon takans jossain toisessa seurassa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ymmärrän oululaisten fiilikset, mutta onhan tämä koko suomalaisen kiekkohistorian pahin maitojunalla palaaminen, kun mietitään potentiaalia. Pulju pelaa riskillä, sillä nyt on pakko saada alle nappikausi Liigassa jos mielii NHL:ään.
Ei pelkästään nappikausi, mutta myös se siviilipuoli sitten täysin kuntoon kielikursseineen yms jne.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hieno uutinen Kärpille ja Liigalle.
Ehkäpä tiedote olisi kannattanut miettiä vielä kerran:
Harri Aho: Jesse on Kärppien oma kasvatti, jonka fysiikka, taidot ja lahjakkuus riittävät varmasti NHL:ään.
Eikö olisi samalla voinut sitten sanoa, että mm asenne ja peliäly eivät riitä NHL:ään ja siksi tuli Kärppiin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Olisiko Edmonttonissa jatkaminen ollut pään lyömistä seinään vai päättäväisyyttä? Ehkäpä Edmonttonillakin oli suunnitelmansa Puljun suhteen, kunnes hän päätti lehtien palstoilla kertoa totuuksia.
Oli se mitä tahansa, niin ei tuntunut toimivan. Varmasti huonosti hoidettu keissi Puljulta, mutta jos uraa palvelee, siis JOS, tämä paremmin, niin itse ainakin heittelen maitojunakommentit, kun muutama hetki on kulunut. Toiset perisuomalaiseen tyyliin voivat tehdä toisin.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Öööö...no ratkaisu tämäkin Puljulta. Nyt porukka odotta jotain urotekoja ja pisteautomaattia. Ei Pulju sellainen ole, eikä ole koskaan ollutkaan. Tai onhan siellä se yksi kausi kun raapaisi junnuissa 51 pojoo. Toivottavasti olen väärässä, mutta tämä oli Jessen päätepysäkki. Ei saa yli 30 pistettä kasaan ja nimi vedetään yli monista papereista. Jesseltä ja agentilta äärettömän typerä temppu riitauttaa Oilers soppari ja alkaa hankalaksi. Kaveri ei ollut tarpeeksi hyvä ja sitten vieläkin taitaa kieliongelma olla isona kantona jotta joukkueeseen pääsisi sisälle. Toivattavasti olen väärässä ja Jesse naputtaa yli 40 pörsää
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Ei tule Jessellä olemaan helppo kausi, varsinkaan henkisesti. Neljäntoista liigapaikkakunnan fanit ottavat kyllä Puljun täysin silmätikuksi, jossa pieninkin virhe aiheuttaa vain lisää huutelua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös