Itse en mieti sitä, miten Jesse auttaa Kärppiä (matkalla CHL- ja Liigamenestykseen) vaan ennemmin sitä, miten Kärpät auttaa Jesseä (paluussa takaisin Pohjois-Amerikkaan). Jessen tapauksessa Kärppien menestys on minulle melkein toissijainen asia, yksilön eteenpäin meno on tärkeämpi asia. Jesseä tuntematta ja taustoja tietämättä sanoisin kuitenkin, että Kärpillä ja Jessellä riittää työnsarkaa Jessen paluu-urakassa takaisin Pohjois-Amerikkaan. Kärpät ovat varmasti Suomen mittakaavassa hyvin hoidettu seura, Kärpissä treenataan hyvin, ja Liiga on kovatasoinen sarja, mutta riittääköhän se Jesselle takaisin Pohjois-Amerikkaan ponnistamiseksi? (Pitäisiköhän Jessen tehdä itse huomattavasti enemmän urheilullisuutensa yms. eteen, onko Kärpät ja Liiga sittenkään paras mahdollinen seura ja sarja tuon tavoitteen saavuttamiseksi.) Itse suhtaudun tuohon hiukan skeptisesti - toivottavasti Jesse ja Kärpät todistavat minulle minun olevan väärässä. Tähän ei välttämättä saada vastausta heti ja kauden aikana, vastauksia alkaa tippumaan tulevan kauden jälkeen.
Toivotan Jessen tervetulleeksi takaisin Kärppiin!