Miksi Puljujärvi ei käynyt vetämässä AHL:ssa tykkikautta?
Liigalle hieno juttu saada tällainen pelaaja liigaan, mutta Puljujärven kannalta näen myös isoja riskejä.
Mitä jos pelaakin liigassa alle odotusten ja esim. vain 30p kauden? Siitä ei ole yhtään helpompi hakea änäristä paikkaa.
Minusta joukkueen taas tulee olla aina etusijalla, ja se varsinkin jessen itse pitäisi ymmärtää. Totta kai liiga on osittain kasvatussarja, eikä yksilön kehitystä pidä unohtaa, mutta kun pelataan niin mennään joukkueena, joukkueen menestyessä myös yksilöt saavat tilaa loistaa.Itse en mieti sitä, miten Jesse auttaa Kärppiä (matkalla CHL- ja Liigamenestykseen) vaan ennemmin sitä, miten Kärpät auttaa Jesseä (paluussa takaisin Pohjois-Amerikkaan). Jessen tapauksessa Kärppien menestys on minulle melkein toissijainen asia, yksilön eteenpäin meno on tärkeämpi asia. Jesseä tuntematta ja taustoja tietämättä sanoisin kuitenkin, että Kärpillä ja Jessellä riittää työnsarkaa Jessen paluu-urakassa takaisin Pohjois-Amerikkaan. Kärpät ovat varmasti Suomen mittakaavassa hyvin hoidettu seura, Kärpissä treenataan hyvin, ja Liiga on kovatasoinen sarja, mutta riittääköhän se Jesselle takaisin Pohjois-Amerikkaan ponnistamiseksi? (Pitäisiköhän Jessen tehdä itse huomattavasti enemmän urheilullisuutensa yms. eteen, onko Kärpät ja Liiga sittenkään paras mahdollinen seura ja sarja tuon tavoitteen saavuttamiseksi.) Itse suhtaudun tuohon hiukan skeptisesti - toivottavasti Jesse ja Kärpät todistavat minulle minun olevan väärässä. Tähän ei välttämättä saada vastausta heti ja kauden aikana, vastauksia alkaa tippumaan tulevan kauden jälkeen.
Toivotan Jessen tervetulleeksi takaisin Kärppiin!
Legendaarinen MAITOJUNALLA KOTIO!
Tällä annilla ei tarvitse enempää tähän ketjuun kirjoitella. Mikäli tällaiset tyhjänpäiväiset pään aukomiset eivät kohdallasi lopu, keinovalikoimasta otetaan seuraavaksi käyttöön ketjunoottia järeämmät työkalut.Millä kielellä Pulju aikoo kommunikoida? Onko Suomi jo unohtunut?
Mitenköhän maitojunakommentoijat saavat yönsä nukuttua?
Miksi Puljujärvi ei käynyt vetämässä AHL:ssa tykkikautta? Liigalle hieno juttu saada tällainen pelaaja liigaan, mutta Puljujärven kannalta näen myös isoja riskejä. Mitä jos pelaakin liigassa alle odotusten ja esim. vain 30p kauden? Siitä ei ole yhtään helpompi hakea änäristä paikkaa.
Niin noh. Ehkä itse puhuisin pelaajan uran eri vaiheista. Nyt on vuorossa kausi Suomen liigassa. Lähitulevaisuudessa ehkä jotain muuta, mutta en mä tätä asiaa kuvaamaan mitään yksittäistä sanaa suomen kielestä löydä. Mutta lyödä päätä seinään kohdemaassa, vai palata Suomeen make it or break it-meiningeillä, niin kutsuako sitä maitojunaksi, en tiedä. Tarkoitan, että jos täällä(kin) menee vituiksi, niin hankalaa tulee olemaan NHL:n valloitus.Onko sinulla toista termiä tarjota, kun urheilija ei onnistu kovemmissa ympyröissä ja downsiftaa? Itsellä ei.
Niin noh. Ehkä itse puhuisin pelaajan uran eri vaiheista. Nyt on vuorossa kausi Suomen liigassa. Lähitulevaisuudessa ehkä jotain muuta, mutta en mä tätä asiaa kuvaamaan mitään yksittäistä sanaa suomen kielestä löydä. Mutta lyödä päätä seinään kohdemaassa, vai palata Suomeen make it or break it-meiningeillä, niin kutsuako sitä maitojunaksi, en tiedä. Tarkoitan, että jos täällä(kin) menee vituiksi, niin hankalaa tulee olemaan NHL:n valloitus.
Ei pelkästään nappikausi, mutta myös se siviilipuoli sitten täysin kuntoon kielikursseineen yms jne.Ymmärrän oululaisten fiilikset, mutta onhan tämä koko suomalaisen kiekkohistorian pahin maitojunalla palaaminen, kun mietitään potentiaalia. Pulju pelaa riskillä, sillä nyt on pakko saada alle nappikausi Liigassa jos mielii NHL:ään.
Eikö olisi samalla voinut sitten sanoa, että mm asenne ja peliäly eivät riitä NHL:ään ja siksi tuli Kärppiin.Harri Aho: Jesse on Kärppien oma kasvatti, jonka fysiikka, taidot ja lahjakkuus riittävät varmasti NHL:ään.
Oli se mitä tahansa, niin ei tuntunut toimivan. Varmasti huonosti hoidettu keissi Puljulta, mutta jos uraa palvelee, siis JOS, tämä paremmin, niin itse ainakin heittelen maitojunakommentit, kun muutama hetki on kulunut. Toiset perisuomalaiseen tyyliin voivat tehdä toisin.Olisiko Edmonttonissa jatkaminen ollut pään lyömistä seinään vai päättäväisyyttä? Ehkäpä Edmonttonillakin oli suunnitelmansa Puljun suhteen, kunnes hän päätti lehtien palstoilla kertoa totuuksia.
Ja mitä tällä olisi saavutettu? Eihän tuossa tiedotteessa ole mitään ihmeellistä, vaan ihan perusjargonia.Hieno uutinen Kärpille ja Liigalle.
Ehkäpä tiedote olisi kannattanut miettiä vielä kerran:
Eikö olisi samalla voinut sitten sanoa, että mm asenne ja peliäly eivät riitä NHL:ään ja siksi tuli Kärppiin.