Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu, mutta tässähän se on hyvin sanottu. Jesse ei kuulu omiin suosikkeihini, mutta voin ymmärtää sen, miksi hän sitä monelle on. Mä olen itse pidemmän aikaa jo miettinyt, että Jesse on Kärpille tavallaan eräänlainen inhimillisyyden ja lähimmäisenrakkauden osoittamisen projekti. Jesse on lahjakas pelaaja, mutta hän tarvitsee ilmeisen paljon ulkopuolisten apua saadakseen realisoitua sen toiminnaksi. Itselleni on tullut sellainen fiilis, että Kärpät on vähän nyt pakotettukin jeesaamaan Jesseä, jotta kukaan ei koskaan ikinä milloinkaan pääse sanomaan, että Kärpät jätti Jessen yksin eikä tukenut. Ja se kaikki toiminta, mikä Jessen eteen tehdään, on pois jostain muualta. Vaikka Jesse olisi miten mahtava persoona, lahjakas jääkiekkoilija ja hänestä välitettäisiin, kukaan ei jaksa määräänsä enempää olla kenenkään tukihenkilö, kun se kaikki tapahtuu tavallaan vain siksi, että ollaan työkavereita. Totta kai siinä ystävyyttäkin on mukana ja lähimmäisenrakkauttakin, mutta jokaisella on kuitenkin omatkin duuninsa ja elämänsä, jolloin jossain vaiheessa se voi käydä jopa ärsyttäväksi. Harva kehtaa sanoa suoraan, vaikka sitä kysyttäisiinkin, koska kukaan ei halua olla se "jätti Jessen". Vaikeita juttuja. Tilanne raukeaa itsestään sitten, kun Jesse lähtee ja se voi saada joukkueessa ihmeitä aikaan.
Näin se omasta mielestänikin on ja pitääkin olla kun puhutaan siitä kuinka omia junnuja kohdellaan ja millä prosentilla heitä saadaan palautettua Kärppiin tulevaisuudessa. Pelaajat on yksilöitä ja Puljun tilanteessa Kärpät on varmasti venynyt ja antanut paljon siimaa ja vapauksia, mutta ei varmasti vastentahtoisesti. Kärpät on saanut myös välittömästi sijoituksensa takaisin korkojen kera, kun katsotaan pistepörssiä siltä ajalta kun Jesse täällä on pelannut. Ei tuollaisen pistelingon hankinta ole joka kaudelle päivänselvä juttu edes Kärpille.
Nyt mua vaan naurattaa se, että Pulju on suurin piirtein ensimmäinen kuka pitäisi potkia pois vaikka pelin ongelmat ovat ilmiselvästi pelitavallisia ja koko joukkueen asenteessa. Puljukin pystyy pelaamaan paljon kovemmalla asenteella kuin nyt on monta peliä nähty. Ja miksipä hän ei voisi näyttää johtajuutta ja alkaa kantamaan joukkuetta omalla esimerkillään kun kerran siihen pystyy. Itse veikkaan että Oilers on kehottanut olla loukkaantumatta ennen leirien alkua. Esimerkiksi alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen Pulju ei pelaa enää alivoimaa, missä oli pitkän mailansa kanssa alkukaudesta vaikea vastus.
Olen samaa mieltä tuosta että osoitetaan lähimmäisen rakkautta ja huolenpitoa, jotta pelaajalla olisi paras mahdollinen tulevaisuus. Mielestäni se on oikein. Samalla se palvelee organisaatiota pitkässä juoksussa suoraan ja välillisesti. Sitten on aivan eri asia jos Pulju ei saa änärissä paikkaa ja tulee uudestaan Kärppiin, niin silloin voidaan kyseenalaistaa myös se asennepuoli ja vaatia pelaamaan joka ilta kuten vahvistuksen kuuluukin. Nyt uskon että sopimus Oilersiin on vaikuttanut Puljun pelaamiseen, vaikka isoimmat ongelmat joukkueessa ovat muualla, kuin Puljussa.