"Kun tää jääkiekko on kuitenkin tulospeli ja maalit niinku ratkaisee pelejä ja maalit muuttaa pelejä, niin tota tässä on turha lässytellä ja lässytellä että yks tsemppaa hyvin ja yks antaa kaikkensa joukkueelle ja asenne on kohdallaan... Tottakai on, nehän on perkele PERUSKIVIÄ jääkiekossa. Kyllä mä nyt niinku sanon, jumalauta jos sä et tee maalin maalia, puhutaan nyt vaikka hyökkääjästä niin sä et jumalauta tee maalin maalia, niin jos mun täytyy vielä valmentajana sanoa että joo, mutta on kova tsemppaaja... sehän on VÄHINTÄ mitä pitää tehdä! Jos mä en perkele osaa tehdä maalia, niin mä vähintään sitten revin joukkueelle kaikki, niin nyt tää menee vähän niinku, nyt täytyy alkaa jo pikkuhiljaa miettiä että hei, RIITTÄÄKÖ TASO?!"
Siinä Tippettin kommentit Puljusta alkukauden pohjalta, eikäkun siis vuosia vanha Pasi Rautiaisen avautuminen lehdistötilaisuudessa kun TPS:ssä hyökkääjät kyllä antoivat kaikkensa mutta kukaan ei osannut tehdä maalia. Lajin toki muutin pariin kohtaan.
Nojoo, sellainen väliin mutta onhan se niin, että vaikka Puljulle tärkeämpää kuin nakutella alkukaudesta pisteitä on nyt saada pelinsä kondikseen ja paikkansa kunnolla otettua ja päästä perusasioihin kiinni kuten varmaan on jo tehnyt ja tekeekin, niin kuten on sanottu niin siinä vaiheessa kun pelaillaan kärkiketjussa 20 minuutin peliajoilla McDavidin vierellä, niin jossain vaiheessa kautta alkaa olla tuloksenteon aika tai siihen lyödään kykenevempiä kavereita tilalle tai ainakin muita kokeilemaan.
Toivotaan, että peruspeli menee Puljulla eteenpäin nyt koko ajan ja että alkaa laittaa vähän tehojakin taululle sinä sivussa, tottakai ensinnäkin joukkueettaan palvellakseen mutta myös oman pääkuuppansa ja oman pelipaikkansa ja tulevaisuutensa kannalta. Se on sitten toinen juttu, että onko Puljun "peruspelaaminen" sitten enemmän kuitenkin sellaista kolmosketjun rouhintaa ja pelin painopisteen kääntämistä vastustajalle osin hyvän fysiikkansa ja jalkatyönsä avulla, vai tuleeko olemaan tulosta tekevä pelaaja jolta on lupa odottaa enemmänkin maaleja ja pisteitä, vähän edes sinne varausvuoronsa edellyttämälle tasolle tai edes lähelle.
Toivotaan, että homma sujuu ja että ainakaan itseluottamus ei ala ottaa kolausta varsinkin jos kierre tehottomuudesta johtaa siihen, että minuutit ja vastuu taas välillä vähenee. Ja sitten jos pelaa sellaista kolmosen roolia, sitten pitää laittaa kroppaakin kokonsa mukaisesti peliin eikä mennä mailaa tökkimällä ikäänkuin ohimennen niihin laitavääntöihin.