Ai sä koit tän näin? En sit tiiä onko mun lukutaidossa vikaa, mut mun mielestä näissä haastatteluissa on ollut juttua luisteluasennon virheistä jo junioriaikoina ja ehkä olen ymmärtänyt väärin, että se olisi ollut jo tietynlaista ensioireilua lonkista. Perintötekijät altistaa, mutta elämässä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Itellä kokemusta siitä miten luupiikki kantapäästä saattaa vuosien jälkeen oireilla aivan muualta. Eli asentoa kun korjataan itsekseen asentoon missä ei satu, niin siinä alkaapi tulla sitten virhettä jonnekin toisaalle. Tarkoitukseni ei ollut suinkaan haukkua Puljua siitä, että lonkat meni rikki, vaan enemmänkin puolustaa sitä miksi uralla on ollut haasteita. Edelleenkään en usko lonkkien kuluneen muutaman kauden aikana, vaan kyllä siinä aiempi elämäkin vaikuttaa.
Syöpäpotilaiden vetäminen tähän kohtaan taas on sulta aika typerä heitto. En mä faijan siihen kuollessa ollut sängyn vierellä aukomassa päätä. Ei oo muillekaan tullut auottua päätä sairauksista. Silti siitäkin voi nostaa esiin elämäntapojen vaikutukset. Alttius voi olla syöpään perintötekijöistä, mutta elämäntavat siinäkin vaikuttaa. Ihminen ei ole vastuussa koskaan sairauksistaan, mutta voi yllättävän paljon ehkäistä niitä. Vastaus ei ole burana, vaan ennakointi.