Mun mielestä tässä saagassa mielenkiintoisinta on juuri se, että miten Jesseä on kohdeltu tai mitä on tapahtunut, koska antipatiat on noin suuret. Mielestäni Puljujärvestä on saanut aina sellaisen iloisen pipolätkäjätkän kuvan, mutta Edmontonissa on selkeästi tapahtunut jotain, joka on saanut Jessen mentaalisesti raiteiltaan. En ota kantaa onko tämä nykyinen toiminta millään muotoa Puljujärveltä järkevää, mutta se on aika tunnepitoisen oloista. Alan oikeasti uskomaan, että jonkun tai joidenkin naama vituttaa Jesseä ylitsepääsemättömän paljon ja veikkaan sen olevan pelaajistoa, koska muut ovat vaihtuneet. Ei mitään käryä, kyllä kuka tai ketkä. Tulee mieleen ihan joku koulukiusaamistapaus.
Tämä oli erittäin hyvä huomio tässä spekuloinnin ihmeketjussa.
Minäkin nään Jessen iloisena hymypoikana, luonnonlapsena, joka morjestaa jokaista faniakin. Mutta nyt tuntuu, että tuo hymy on saatu alas lähes aivopesun kaltaisilla keinoilla. Eihän Puljun otteet ole olleet varmasti sitä, mitä Oilers toivoisi, mutta tosin, hyviä highlight pätkiä löytyy.
Vaikka Oilers voikin ottaa tukkaan treidissä, niin minä en vaan nää sitä, että Jesse jätettäisiin treidaamatta siksi, että ei varmasti recordiin tule säröä. Nyt pitäisi vaan löytää sopiva vastapalanen, Jake Virtanen voisi olla yksi tällainen, mutta mitkä on Canucksin ajatukse tästä? Juolevi tai Vesalainen omaa taas imo isomman vaihtoarvon just nyt ja potentiaalillakaan Jesse ei voi mässäillä.
Toki minä en nää huonona vaihtoehtona sitäkään, että Kärpissä tykkikausi ja takaisin. Ennemmin jopa Kärpät kuin KHL. Toki ainut mikä tässä pelottaisi on se, että entäs jos Kärpissäkään ei lähtisi?