Mutta onhan se kaikkien kannalta harmillista, että se kaikki muu estää täyden potentiaalin realisoitumisen.
Niin mikä estää?
Mutta onhan se kaikkien kannalta harmillista, että se kaikki muu estää täyden potentiaalin realisoitumisen.
Hän sanoo että kaikki muu paitsi fysiikka ei ole kunnossa; itseluottamus, kielitaito, peliäly, ynnä muu ei-kehollinen.Niin mikä estää?
Tietotoimisto puhui potentiaalin realisoitumisesta. Mutta eikö nämä ei-keholliset ominaisuudetkin ole osa Jesseä ja Jessen potentiaalia. Ehkä hänen potentiaali ei koskaan ole ollutkaan mikään 100 pisteen dominaattori.Hän sanoo että kaikki muu paitsi fysiikka ei ole kunnossa; itseluottamus, kielitaito, peliäly, ynnä muu ei-kehollinen.
Ei kai se kielitaito niin iso ongelma olekaan kaukalossa. Vaan siinä että jos mies itse viime keväänä(?) puhui ettei oikein ole päässyt muiden juttuihin mukaan kun ei osaa kieltä. Sehän se ongelma on jos kokee jäävänsä ulkopuoliseksi joukkueessa. Ja se taas varmasti vaikuttaa itseluottamukseen ja peliinkin. Jos nyt mietitään sitä viime kevään "vapaaviikkoa" niin Puljujärvihän kävi höntsäilemässä ulkojäillä lasten kanssa (mikä oli hieno juttu) kun samalla iso osa joukkueesta oli erilaisilla kokoonpanoilla lomailemassa lämpöisessä. Eli vähän jäi itselleni sellainen kuva ettei olisi oikein ollut sisäpiirissä. Tai no kai se on selvää ettei ollut. Toivottavasti nyt jo kohta alkaisi olemaan. Ja että pääsisi kopissakin juttuihin mukaan.Tämä kielitaidosta vouhkaaminen alkaa jo enemmänkin naurattaa. Kyllä ne pelitaidot on se yhteinen kieli siellä kaukalossa. Jessen englantikin kehittyy jatkuvasti.
Ei kai se kielitaito niin iso ongelma olekaan kaukalossa. Vaan siinä että jos mies itse viime keväänä(?) puhui ettei oikein ole päässyt muiden juttuihin mukaan kun ei osaa kieltä.
Toki keskiverto jatkislainen vetäisi miljoonan liveyleisölle kaiken sujuvasti kolmella kielellä ja laittaisi siinä sivussa useammankin (suomalais)NHL-joukkueen valmennukselliset asiat kuntoon.
Joku voisi ajatella, että se kun lyödään mikrofoneja ja kameroita naaman eteen vaikuttaa myös vähän siihen vieraan kielen puhumiseen. Ihmisiä nuo jääkiekkoilijatkin ovat. Toki keskiverto jatkislainen vetäisi miljoonan liveyleisölle kaiken sujuvasti kolmella kielellä ja laittaisi siinä sivussa useammankin (suomalais)NHL-joukkueen valmennukselliset asiat kuntoon.
Joku voisi ajatella, että se kun lyödään mikrofoneja ja kameroita naaman eteen vaikuttaa myös vähän siihen vieraan kielen puhumiseen. Ihmisiä nuo jääkiekkoilijatkin ovat. Toki keskiverto jatkislainen vetäisi miljoonan liveyleisölle kaiken sujuvasti kolmella kielellä ja laittaisi siinä sivussa useammankin (suomalais)NHL-joukkueen valmennukselliset asiat kuntoon.
NHL pelaajan haastattelut pyörii käytännössä 4-5 aiheen ympärillä. Päälle nuorten miesten shitchat. Ei tämä hirveitä vaadi.
N
Tappara hommasi Laineelle kallonkutistajan, miksi Jesselle ei järjestetty kielitunteja?
Tappara hommasi Laineelle kallonkutistajan, miksi Jesselle ei järjestetty kielitunteja?
Ihan totta ja aika pian Jesse varmaan noita fraaseja vetää jo samaan malliin kuin suurin osa muistakin. Taitaa tuo kielitaito muutenkin olevan isompi ongelma suomalaisille kuin paikallisille.
Mä tunnen nelivuotiaita suomalaisia jotka puhuu parempaa englantia kuin toi mongoli-Jesse. Se on laiska tai tyhmä tai molempia.Ei sitä sinne kielenopettajaksi olekaan palkattu. Urheilupuolen geenit kuitenkin nähtävästi aika hyvässä kunnossa, kun tuonne asti jo päässyt urallaan. Mites sielläpäin?
En tiedä edes yhtään nelivuotiaista, joka osaisi kirjoittaa tai lukea, mutta teillä päin onneksi osataan jo englantia. Nämä samat 4-vuotiaat varmaan suorittavat myös yliopistotutkinnon 10-vuotiaina ja perustaa perheen 13-vuotiaana.Mä tunnen nelivuotiaita suomalaisia jotka puhuu parempaa englantia kuin toi mongoli-Jesse. Se on laiska tai tyhmä tai molempia.
Mutta kaikki on sellaiselle helppoa, jonka ei itse tarvitse sitä tehdä.Aho sanoi jossain, että hänen eka kauden haastattelut on jälkeenpäin aika hyvää huumoria. Jännitti kun kameroita ja mikkejä lyötiin naaman eteen eikä ollut varma omasta enkusta. Se on ihan ymmärrettävää ja lukkoon menisin itsekin. Ei se tokalla kaudellakaan kovin hyvin sillä mennyt, nyt alkaa olla ymmärrettävää puhetta.
Mutta kaikki on sellaiselle helppoa, jonka ei itse tarvitse sitä tehdä.