Olen nimittäin erittäin ihmeissäni kuinka erilaisia näkemyksiä täällä faneilla on mitä on olla Liigajoukkueen kapteeni.
Mielestäni tärkein asia on
Liigassa on mielestäni
Täällä tullut esiin, että kapteenin pelimäärät tai jäällä tehdyt tehopisteet oikeuttavat kapteenin arvoon. Tuo on suoraan sanottuna ihan käsittämättömän typerä mielikuva.
Kapteenin arvoon pitäisi vaikuttaa
Ei pelillisillä esityksillä kuulu olla
Ei kapteenia tule arvioida
HIFK:n ratkaisu kertoo siitä, että taustalla on hiukan enemmän kuin annetaan ymmärtää.
Toki jos on ollut täysin pelaajan oma päätös, niin silloin asia on ok. Tuossa vähän pyyhitään kapteenin arvolla persettä seuran taholta.
Paljon on erilaisia näkemyksiä. Sinunkin näkemyksesi ovat pelkkiä mielipiteitä. Silti pidät oikeutenasi päättää muiden mielikuvien olleen käsittämättömän typeriä. Eikä se edes ole joidenkin mielikuva siitä, miten tilanteen tulisi olla, vaan miltä se muutaman vuosikymmenen tuota touhua sivusta seurattuaan näyttäytyy.
Kerrotko vielä, että miten tuo ratkaisu, oli se sitten IFK:n tai Petrellin, kertoo yhtään mistään taustalla olevasta, ja miten se jokin taustalla ollut magia olisi isompi kuin annetaan ymmärtää?
Miksi tämä päätös on ok vain, jos se lähti pelaajalta itseltään? Ja kuinka niin kapteenin arvolla on pyyhitty persettä, kun on vaihdettu pelillisesti ja vauhdillisesti vaikeuksissa oleva, viisikkopelin laadukkaaseen toteutukseen kykenemätön tsemppari, jolla on niin paljon vaikeuksia omassa pelissään ettei jaksa tai muista muita tsempata, pelaajaan jolla on huomattava kokemus johtamisesta ja joka myös pelillisesti johtaa joukkuetta kentällä (ei ehkä pisteissä mitattuna, mutta kaikkensa antamisella, sisulla, oikea-aikaisilla ratkaisuilla, hyvällä sijoittumisella, periksiantamattomuudella, nöyrällä omistautuneisuudella..)?
@Sean Connery kiitos kommentista.
Moni valistunut kaveri on nyt tässä vuorokauden aikana sanonut, että tää ei ole mikään HIFKn rangaistus, vaan päätös olisi viime kädessä ollut Lennun.
Itsenikin kun mahdollisesti tuohon joukkoon voi kuuluvaksi laskea, haluan sen verran korjata, että ainoastaan tuli mieleen hänen voineen itse luopua kapteeniudesta. Etenkin kun tuossa pari viikkoa sitten muutama meistä kirjoitti, että päätöksen olisi hyvä tulla Lennulta itseltään eikä valmennukselta tai etenkään Salmelaiselta. Mutta itse hän ei varmasti kuitenkaan kokoonpanosta ole pois jättäytynyt.