Jere Sallinen HIFK:ssa

  • 84 639
  • 351

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Jere Sallinen on Liigaan jäätävän hyvä pelaaja. Tekee vain oikeita ratkaisuita ja on kiinni maaleissa joka pelissä. En ihmetttele että Jukka Jalonen halusi hänet MM joukkueeseen viime keväänä, enkä enää ihmettele että IFK halusi nimetä hänet kapteeniksi.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Kirjoitin jo toiseen ketjuun, että välillä oli pakko katsoa, onko C:n selässä 76 vai 16. Onhan tässä selvästi joukkuepelaaja, joka antaa kaikkensa logolle, vaikkei meiltä olekaan lähtöisin.

Samanlaista kokonaisvaltaista pelaamista kuin Vililtä, monella tavalla modernimmalla pelikäsityksellä, kuten toinen #16 ennen Villen paluuta kotiin. Pakko on Essen kundia diggaa. Ei ehkä se kultakuuppa, mutta se tyylin, taidon ja pelikäsityksen yhdistelmä onkin sitten enemmän kuin se kultainen kypärä.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Toivottavasti saadaan pitää meillä vielä jatkossakin, huikea pelaaja ja alkaa päästä kunnolla vauhtiin. Miettikää kuinka arvokas pelaaja keväällä? Huh.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Le Capitan.

2+2 ja tarjoili vielä pari namua ketjukavereilleen, joista olin jo varma, että nyt napsahtaa. Olisi voinut kevyesti tehdä tänään siis 2+4.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Huikea pelaaja, todellakin. Johtaa joukkojaan edestä käsin ja syttynyt liekkiin saatuaan C:n rintaansa. Hyvin epätodennäköisenä pidän jatkoa, mutta aivan mahtava yllätys se olisi.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kun olen paasannut alkukaudesta, että kapteenin pitää kyetä johtamaan myös pelillisellä esimerkillään, niin juuri tätä olen tarkoittanut. Sallinen on paitsi äärettömän monipuolinen jääkiekkoilija, myöskin todella esimerkillinen urheilija. Juuri sellainen pelaaja, jonka haluan edustavan IFK:ta kapteenin ominaisuudessa ja ilmentävän tämän seuran pelillistä identiteettiä.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Alkukaudella meillä oli vaikeuksia maalinteossa ja ei oikein kukaan edes mennyt maalille hakkaamaan kiekkoja. Nyt on tainnut Sallinen puttailla jo kymmenkunta byyriä siitä lähietäisyydeltä. Myös tuo rooli ykkösyv:ssä sopii kun nakutettu.

Jos olisi oma kasvatti, niin paitaa valmisteltaisi ripustettavaksi kattoon jo. Aivan uskomaton liideri ja tekee hommia joka suuntaan. Hyvin on myös tunteella mukana pienissä torikokouksissa.

Mä en epäilis hetkeäkään maksaa miehelle miljoonan siitä että jatkaa meillä 5 vuotta. Tällainen jatkumo olisi tärkeä luoda, jos edes haluaisi haaveilla minkäänlaisesta dynastiasta tulevaisuudessa.
 

Smeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olisi mielenkiintoista tietää kyllä mikä Jereä vaivasi kun on ollut täysin eri pelaaja kentällä tervehtymisen jälkeen.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Huikea pelaaja ja todellinen KAPTEENI, eiköhän Tobbari ole jo sorvannut sopimusta tulevillekin kausille!
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Viisivuotinen ja sellainen 1,2 miljoonan lappu nenän eteen. Ei muuta kuin nimet paperiin ja kanistereita kohti!
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Hyvin kyllä Sallinen vetää. Tosin pleijareissa Kapu mitatataan. Nää pelit on sillon jo unohdettu.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Sallisen palattua kehiin katseeni kohdistunee pitkälti häneen - pystyykö nousemaan hyökkäyksen tärkeäksi tukipilariksi paremmin laiturin paikalla kuin sentterinä?

Nyt viimeistään voi sanoa, että kyllä pystyy ja pystyi, joskin enimmäkseen sentterin paikalta. Sallinen on nyt kuukausi myöhemmin ilman muuta hyökkäyksen tärkeä tukipilari ja todellinen soturikapteeni. Sallisesta ei jää mestaruus kiinni. Uskon silti, että hänestä saisi vähintään yhtä paljon irti laidalla, ja vaikka hänen aloitusprosentti on noussut lokakuun 39:stä prosentista marraskuun 45 prosenttiin ja joulukuun kolmen matsin 49,99 prosenttiin, olisi niin Jääskä, Lundell kuin M.Keränenkin vielä parempia aloittajia. Joten "kaikkien ollessa terveinä", laittaisin edelleen Sallisen laitaan. Mulle on silti aika sama, onko Sallisen ketju muodossa Sallinen-Keränen-Kangasniemi vai Keränen-Sallinen-Kangasniemi, mutta kovasti tahtoisin nähdä juuri nämä kolme yhdessä.
 
Viimeksi muokattu:

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Ei paljoa paina C rinnassa, päinvastoin. Nimeämisen jälkeen 11 peliin 8+4. Aika hieno ukko tämä Sallinen, eikä me täällä palstalla turhaan toivottu vuositolkulla punaisiin.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Uskon silti, että hänestä saisi vähintään yhtä paljon irti laidalla, ja vaikka hänen aloitusprosentti on noussut jo lähelle 50 prosenttia, olisi niin Jääskä, Lundell kuin M.Keränenkin, vielä parempia aloittajia.
Mä oon aina vähän ihmetellyt noita aloituksia. Voisin kuvitella että niiden treenaaminen ja itsensä kehittäminen siinä olisi yksi helpoimmista asioista lätkässä ja johon voi vaikuttaa hyvinkin vielä vähän vanhemmallakin iällä. Jos olisin itse kärkiketjujen sentteri ja kokisin olevani alle keskitasoa oleva aloittaja tai joku mainitsisi siitä, niin kyllä mulla ainakin riittäisi motivaatiota jäädä kaivamaan aloituksia vaikka edes vartiksi muutamien treenien jälkeen. Joku pätevä kiekonpudottaja siihen keskelle ja toinen aloituksia petrata haluava kauhomaan vastapäätä. Nykyään on myös paljon videomateriaalia jota voi käyttää hyväksi jos haluaa vähän hienosäätää tekniikkaa tai kokeilla kokonaan uusia otteita..
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Sallinen nauttii jengin kovinta palkkaa. Huhujen mukaan n. 250k kaudesta. En epäillyt hetkeäkään, etteikö mies jossain vaiheessa alkaisi lunastamaan noita odotuksia.

Jos sille tarjoaisi lappua 5x 300k, niin jäisimme varmasti voittopuolelle. Tuollaisia kavereita ei monesti ole vapaana ja niistä kannattaa maksaa. Silti epäilen, että saadaan nauttia kaverista vain tämä ja ensi kausi. Sitten se ehkä hakee isommat rahat parin kauden ajan jostain Sveitsistä.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Miten on mahdollista, että tällainen kaveri pelaa meillä? Aivan huikea äijä. Linnan juhlien jatkoilta muiden perässä päivää myöhemmin Ouluun ja 2+2 taululle. Taitaa olla C#16:n jälkeen ensimmäisiä pelaajia, joka ampuu ohjuksia edarismia vastaan yhtä vakuuttavalla osumatarkkuudella. Kuvitelkaapa vaikka Hank Pikkarainen itsenäisyysjuhlien jatkoilla, olisiko edes tullut Ouluun?

En muuten yhtään ihmettelisi, jos Jere tekisi keväällä peltoset kannunnoston yhteydessä mikäli Lennu on saanut asioita kuntoon ja on huhtikuussa kokoonpanossa.
 
Viimeksi muokattu:

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Silti epäilen, että saadaan nauttia kaverista vain tämä ja ensi kausi. Sitten se ehkä hakee isommat rahat parin kauden ajan jostain Sveitsistä.

Mä taas vahvasti epäilen, että visiitti HIFK:ssa jää yhden kauden mittaiseksi. Tuo diilihän oli 1+1 joista jälkimmäinen pelaajan optio mikäli haluaa kartoittaa ulkomaita. Liigassa pelatessaan seura on kuitenkin IFK. Sama kuin Leskisellä, Turusella ja Paajasella sekä viime kaudella Jullella ja Raskilla. Jos nuo kaksi viimeksi mainittua saivat mukavat diilit Ruotsista, niin uskon Jeren saavan näytöillänsä parempaa häppää mistä tahansa sarjasta.

p.s. Toivottavasti olen väärässä ja Jere viihtyy Stadissa vaikka koko loppu-uransa.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Illan pelissä teki taas vaikutuksen. Yhden vaihdon aikana kaksi sellaista vastataklausta, että vastustaja lensi ja siihen päälle yksi oma taklaus, jossa vastustaja myös lensi. Huikea kropanhallinta, voima ja vielä älykin samaan pakettiin. Toivoin joulupukilta, että jäisi meille ensi kaudeksikin.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Illan pelissä teki taas vaikutuksen. Yhden vaihdon aikana kaksi sellaista vastataklausta, että vastustaja lensi ja siihen päälle yksi oma taklaus, jossa vastustaja myös lensi. Huikea kropanhallinta, voima ja vielä älykin samaan pakettiin. Toivoin joulupukilta, että jäisi meille ensi kaudeksikin.
Entäs se yksi vaihto, jossa blokkasi mielestäni viisi(!) purkuyritystä hyökkäyspäässä ja viimeisellä heittäytymisellään kurotti mailallaan kiekon omille?! Ja IFK:n pyöritys jatkui... Ihan huikeaa katsottavaa oli maalin takaa ja näki todellakin, että oli päättänyt pitää kiekon hyökkäysalueella ja omalla jengillä. ARVOSTAN. <3
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös