@tommy36 , Sallinenhan on nimenomaan profiloitunut enemmän puolustuksen erikoismieheksi kuin miksikään hyökkäyksen dynamoksi. Viime kauden pisteet olivat todellakin poikkeus hänen urallaan. Miksi ihmeessä Sallisen parhaita ominaisuuksia ei saisi hyödyntää ja peluuttaa häntä vastustajan parhaita pelaajia vastaan? Sallisen pisteet ovat tavallaan vain plussaa, huikeaa sellaista toki ja tekevät Sallisesta entistä paremman pelaajan.
Jos Sallista ei peluutettaisi, kuten nyt on peluutettu, minä ainakin todellakin kyseenalaistaisin valmennuksen järjenjuoksun. Kuka siellä pitäisi hänen tilallaan sitten olla? Vai pitäisikö sinne hankkia sellainen pelaaja ulkopuolelta? Ja istuttaa Jereä penkillä, vaikka haluaisi itse olla kentällä tekemässä luontaisesti hänelle sujuvaa duunia? Myös muuan Ville Peltonen pelasi vastustajan parhaita pelaajia vastaan ja oli kentällä ratkaisuhetkillä paitsi siksi, että pystyi tekemään hyökkäyspäässä tehoja tiukoissakin paikoissa, myös siksi, että se pienensi todennäköisyyttä maaliin omassa päässä.
Parhaista ketjukokoonpanoista juuri Salliselle en nyt sano juuta enkä jaata, mutta valmennuksen tehtävä on katsoa kokonaisuutta. Sanoisin kuitenkin, että Jere Sallinen on saanut pääasiassa pelata oikeinkin hyvien pelaajien kanssa HIFK:ssa. Toisekseen, hän tekee muista pelaajista parempia, kuten kapteenin ja pelillisen johtajan kuuluukin, joten en pidä lainkaan huonona, jos hänen ketjussaan pelaisi myös ainakin välillä vähän nuorempaa ja kokematonta pelaajaa. Puhtaita jarruketjuja ei nykyisin taida olla oikein kenelläkään, toki yksittäisissä peleissä näin voi toki olla ja pelin kulkuhan sen lopulta sanelee, miten pelataan.
@Postinjakaja , juu Sallinen on korkean profiilin äijä myös palkan suhteen, mutta yksittäiseen pelaajaan on ennenkin löydetty rahoja seuran varsinaisen budjetin ulkopuolelta. Tätä ei HIFK:ssa kai harrasteta, mutta muualla kylläkin. Ja Jere Sallinen on espoolaiselle kiekolle juuri nyt vähän kuin Ville Peltonen oli HIFK:lle. En siis pidä rahaa Sallisen palkkaan sinänsä ongelmana Espoolle. Mutta eiköhän Espoossa ole opittu aiemmista vuosista ja nyt kasvatetaan hallitusti lihaksia, eikä lähdetä douppaamaan keinotekoisesti ja jäädä kiinni heti ekassa testissä. Ei mulla kyllä mitään faktaa ole, mutta näin kuvittelisin.