Kantoi tänään joukkueen kultakypärää. Pelaa hemmetin hyvää alivoimaa ja on ollut vikalla minuutilla kentällä varmistamassa voitot Kahvarasta ja KooKoosta. Joka pelissä tarjoillut maalipaikkoja tai luonut tilanteita.
Joo, ei pelaa maagisesti ja apina selässä maalinteon suhteen, mutta en mä nyt näe, että siellä kentällä olisi joku "surullinen hahmo".
Katsopas oikein tarkasti Sallista tilanteiden jälkeen. Kehonkieltä, kasvon ilmeitä ja niitä pieniä juttuja erityisesti. Mä nimittäin ole seurannut Sallista jo useamman kierroksen ajan erityisen tarkasti eikä nämä mainitsemani asiat ole parantuneet, pikemminkin päinvastoin. Tekee myös itselleen epätyypillisiä ratkaisuja, mistä osoituksena amatöörimäinen aloitusmoka Ässiä vastaan, kun olisi pitänyt ottaa varman päälle ja hinkata aloitustasuri, jotta saadaan kellosta aikaa pois. Nämä opetetaan jo junnuissa. Tämän Sallinen sitten korjasikin Tapparaa vastaan, joten siitä hatun nosto. Ottaa myös turhautuneena melko typeriä jäähyjä.
Se kultakypäräkin on seurausta lähinnä siitä, että teki lokakuussa 13:ssa pelissä 11 pinnaa. Nyt pisteitä on koossa 23. Toki lokakuu meni melkein pinna per peli tahdilla mutta silti, 21:ssä pelissä on tullut vain 12 pistettä ja se on kyllä auttamattomasti liian vähän Sallisen tasoiselle pelaajalle. Ja odotukset on suhteutettava todelliseen, jo osoitettuun tasoon, toki varmaan myös palkkaankin, kuten täällä tehdään muidenkin kohdalla. Jollain muulla on sitten eri odotukset.
”Surullinen hahmo” viittasi lähinnä Sallisen kehonkieleen, enkä tarkoita, että hän olisi ihmisenä tai pelaajana mitenkään huono. Tuska vain on niin käsinkosketeltavaa, etten parempaakaan keksinyt. Kunnioitan Jereä pelaajana suuresti ja kuten kirjoitin, hän on joukkueen tärkein pelaaja. Olen jo aiemmin kirjoittanut, että epäilen Sallisella olevan jonkunlainen pikkuvamma, mikä ei estä pelaamista, mutta vaivaa silti. Jos näin on, pikku breikki voisi tehdä senkin puolesta hyvää koko kropalle. Ymmärrän hyvin myös vastakkaiset ajatukset koskien pikkuhuilia ja valmennukselle se varmasti olisi ihan erityisen vaikea päätös. Mutta joskus pelaajalle parasta on saada vähän etäisyyttä. Riippuu toki pelaajasta, miten asian käsittelee, eikä varmastikaan toimi kaikkien kanssa optimaalisesti. Onneksi mä en näistä päätä, mutta tulipahan vain mieleeni. Ei mulla ole mitään Sallista vastaan ja mietin vain, mikä olisi Salliselle itselleen parasta. Jos sitä on, että pelaa enemmän, hyväksyn senkin.